Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.112-0003-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствените процеси в "Емили Инвест 2013" ЕООД чрез инвестиции в дълготрайни материални активи и подкрепа за специализирани услуги за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието.
Бенефициент 202601186 Емили Инвест 2013 ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.05.2023
Дата на стартиране 29.05.2023
Дата на приключване 10.04.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли, гр.Симитли

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е насочен към повишаване на производствения  капацитет, оптимизация на производствените процеси, замяна на морално остарели технологии с нови такива и повишаване на качеството на произвежданите продукти в предприятието-кандидат. Повишаването на производителността и подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални активи е продиктувано от необходимостта да се създадат условия за конкурентно и ефективно производство, стабилен икономически растеж и създаване на устойчива заетост.
Основната цел на проекта е подобряване на производствените процеси в предприятието -кандидат чрез инвестиции в дълготрайни материални  активи, специализирани услуги за развитие и укрепване на управленския капацитет, въвеждане на водещи технологични решения и разширяване на производството. Проектът ще бъде с продължителност 12 месеца и ще се реализира на територията на гр. Симитли, общ. Симитли. Планираните дейности включват:Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии; Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет и Дейности за информиране и публичност в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. В резултат от реализирането на проекта ще се повиши производствения капацитет в предприятието, оптимизация на производствените процеси, замяна на морално остарели технологии с нови такива и повишаване на качество на произвежданите продукти. Ще бъде постигнат икономически растеж, положителен ефект по отношение на устойчивата заетост и стабилност на създадените работни места за новоназначените в предприятието лица; подобрен жизнен стандарт и социален статус, повишаване на доходите и просперитет на новоназначените лица.
Дейности
  • Дейност: Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии чрез инвестиции в чрез инвестиции в дълготрайни материални активи и подобряване на съществуващите производствени услуги.: За реализиране на дейността е планирана доставка на изцяло автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Към момента дружеството разполага с кроялна маса и ръчна кроялна гатер-ножица. С внедряване на новото производствено кроялно оборудване производствения процес ще се подобри значително, ще се автоматизира и ще отпадне необходимостта от ръчен труд. Това ще повиши изключително готовата продукция и ще оптимизира изцяло производствените процеси в кроялният отдел. За целта ще бъде изготвена първоначална документация за избор на изпълнители за доставка на оборудване и машини /ДМА/ пряко необходимо в производствения процес. Закупуване на дълготрайните материални активи пряко свързани с дейността на новосъздаденото предприятие ще бъде реализирано по реда на ПМС 160/2016 г. с избор на външен изпълнител. Планираното оборудване /ДМА/ представлява автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Системата следва да притежава следните минимални характеристики: Минимална дължина на въздушна маса - 7,0 м. Минимална висичина на настила след вакумиране - 70 мм. Област на кроене ( Ширина ×Дължина) - минимум 1700×2000 мм. Максимална механична скорост минимум 50м/мин. CAD метод на четене на данни - мрежова връзка, диск, баркод. Минимална височина на настилане - 20 см. Минимална скорост на настилане - 90 м/мин. Ширина на настилане - 170 см. Начини на настилане - Еднопосочно, зигзаг настилане. С внедряването му ще се подобри точността и ефективността при процеса на кроене, ще се повиши неколкократно размера на готовата продукция и ще се подобри работната среда и микроклимата посредством липсата на запрашеност в процеса на работа. Новозакупеното оборудване ще даде възможност на предприятието-кандидат да разкрие 3 нови устойчиви работни места, необходими за работа с кроялната система. Тъй като планираното оборудване е изцяло автоматизирано, не се налага наетите лица да притежават специфични знания и умения за работа с него. Това допълнително ще увеличи възможностите за включване в работния процес на лица от уязвими групи с ниска степен на образование и липса на специфични умения. , Договорена стойност: 149 500.00 , Отчетена стойност: 149 400.00
  • Дейност: Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване, внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018.: Изпълнението на дейността свързано със специализирани услуги за развитието и укрепването на управленския капацитет на предприятието-кандидат включва разработване на документация за избор на изпълнител за разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 по реда на ПМС 160/2016 г. и разработване на документация за избор на изпълнител за сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 по реда на ПМС 160/2016 г. Постигането на продуктово съответствие с национални/европейски/международни стандарти задължително ще се удостовери с получаването на сертификат, като допустими са услуги извършени от орган по сертификация на продукти, притежаващ валидна акредитация от национален орган по акредитация - българския национален орган по акредитация – Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на продукти, в съответствие с БДС EN ISO/IEC 17065 (или други идентични въвеждания от страни членки на ЕС). Избраният изпълнител за сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 следва в рамките на изпълнение на проекта да издаде съответният сертификат в резултат на проведени одити на горепосочената внедрена система. , Договорена стойност: 47 000.00 , Отчетена стойност: 46 700.00
  • Дейност: Дейности за информиране и публичност.: Дейностите, свързани с визуализация на проекта ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи. В тази връзка през целия период на реализация ще протече информационна кампания, включваща дизайн, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали /брошури/; дизайн, изработване и монтаж на информационна табела; дизайн, изработване и монтаж на информационен банер; дизайн, отпечатване и доставка на информационни плакати и дизайн, отпечатване и доставка на информационни стикери, обозначаващи закупеното по проекта оборудване /ДМА/. Планираните мерки за публичност и информираност са изцяло съобразени и в съответствие с правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. и с пълният набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Със стартиране на проекта през първите три месеца ще се проведе масирана информационна кампания, с цел популяризиране на проекта , планираните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъдат изработени и разпространени информационни брошури - 1300 бр.и информационни постери - 20 бр. Същите ще се разпространяват във големите населени места на територията на МИГ "Струма", сред потенциални заинтересовани страни от изпълнението на проекта, общественост, държавни и общински институции, НПО, обществени места. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие. Информационните постери ще бъдат поставени на видни обществени места, като входа на сградата, в която ще се реализират проектните дейности и други обществени места с голям човекопоток и достъпност. Ще бъде изработена една табела, която ще бъде монтирана пред производственото помещение, в което се администрира проектът и се реализират неговите основни дейности и информационен банер, който ще бъде поставен в производственото помещение на предприятието - кандидат. Отпечатаните 3 бр. стикери ще бъдат поставени на повърхността на доставеното за нуждите на планираното производство оборудване /ДМА/ - автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Добрите партньорски взаимоотношения с местните медии ще допринесат от своя страна за популяризирането на проекта и разпространяването на постигнатите резултати сред местната общност. Благодарение на тази предварително планирана стратегия за валоризация ще бъде осъществено разпространението на постигнатите резултати от проекта, възможност за споделяне на добите практики и опит, както и нови възможности за мултиплициране на подобни дейности на местно ниво. В програмата на събитието ще бъдат обобщени постигнатите по проекта резултати и индикатори, както и ще бъдат обсъдени възможностите за тяхното бъдещо надграждане. Организираното събитие ще бъде проведено изцяло за сметка на кандидатът по проекта "БИО БЮТИ - БЪЛГАРИЯ" ЕООД. По време на събитието ще бъде поставен и информационен банер, изработен за реализиране на визуализацията по проекта. , Договорена стойност: 1 953.00 , Отчетена стойност: 1 953.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВАМО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 953.00 , Отчетена стойност**: 1 953.00
  • Изпълнител: ЕВРО СТАНДАРТ СЕРТИФИКАЦИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 900.00 , Отчетена стойност**: 20 900.00
  • Изпълнител: ФОКУС СИСТЕМС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 25 800.00 , Отчетена стойност**: 25 800.00
  • Изпълнител: ГРАФИС-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 149 400.00 , Отчетена стойност**: 149 400.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 193 383.00 BGN
БФП 174 044.70 BGN
Собствено финансиране 19 338.30 BGN
Общо реално изплатени суми 174 044.70 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 10.00 2 322.00 258.00 2 580.00 ФОКУС СИСТЕМС ЕООД
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 10.00 1 881.00 209.00 2 090.00 ЕВРО СТАНДАРТ СЕРТИФИКАЦИЯ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване ,внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа/ISO 9001:2015;ISO 14001:2015; ISO 45001:2018"по 2 ОП: ОП 1:"Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018" ОП 2:"Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда,система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018/", Прогнозна стойност: 47 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1:"Специализирани услуги за "Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: "Специализирани услуги за "Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда,система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018/"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване, внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло” по 2 обособени позиции” , Прогнозна стойност: 47 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло”
    Изпълнител: ФОКУС СИСТЕМС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 800.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло”
    Изпълнител: ЕВРО СТАНДАРТ СЕРТИФИКАЦИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. , Прогнозна стойност: 149 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина.
    Изпълнител: ГРАФИС-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 149 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN