Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0225-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в УДЛЕНД МЕБЕЛ ЕООД
Бенефициент 201555722 УДЛЕНД МЕБЕЛ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 24.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Казанлък

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на УДЛЕНД МЕБЕЛ ЕООД е производство на мебели за дома, офиса и банята. 
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението
3. Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез въздуховод
4. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение и е за сметка на кандидата.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-256/19.08.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Автоматична осцилираща спрей машина – 1бр; CNC обработващ център – 1бр.; Циркуляр – 1бр. 
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. оползотворена остатъчна топлинна енергия
4. получен сертификат съгласно стандарт ISO 50001 
5. изпълнени дейности за опазване на околната среда
6. годишни спестявания на енергия – 24 935 kWh/год
7. спестени емисии CO2 – 20.422 т/год
8. поставена визуалзиация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство, ще се рециклира бракувана продукция и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуванетонето на: Автоматична осцилираща спрей машина - 1бр.; CNC обработващ център - 1бр.; Циркуляр - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени, монтирани и въведени в експлоатация следните производствени оборудвания: - Автоматична осцилираща спрей машина – 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - CNC обработващ център – 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Циркуляр – 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Преди подаване на проектното предложение е изготвен енергиен одит съгласно Приложение Б, като разходите за изготвянето му са за сметка на кандидата. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване (включено като мерки в одобрения енергиен доклад) ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 544 000.00 , Отчетена стойност: 543 240.00
  • Дейност: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10-ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10-ти до 11-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 15-ти месец) 3. Визуализация (от 10-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 3 600.00
  • Дейност: Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез въздуховод – 1бр.: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи въздуховод, чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Отпадната топлина ще бъде отведена от компресора до полирно/бояджийното помещение посредством въздуховод и ще спомогне за поддържането на необходимата температура в помещението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Доставка и монтаж на въздуховод и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец) 3. Визуализация (от 1-ви до 4-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 120.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 7 500.00 , Отчетена стойност: 7 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 950.00 , Отчетена стойност**: 5 500.00
  • Изпълнител: РИМ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 380 268.00 , Отчетена стойност**: 543 240.00
  • Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: ВЕСТ - РД ООД, Договорена стойност по проекта*: 784.00 , Отчетена стойност**: 1 120.00
  • Изпълнител: ИКО-ЕЛ - КОНСТАНТИН СТОЯНОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 2 520.00 , Отчетена стойност**: 3 600.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.42 , Достигната стойност: 20.42
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 24.93 , Достигната стойност: 24.94
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 10.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 556 300.00 BGN
БФП 390 910.00 BGN
Собствено финансиране 165 390.00 BGN
Общо реално изплатени суми 390 322.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на ISO 50001
    Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер, Прогнозна стойност: 3 600.00
  • Обособена позиция 1: Автоматизирана система за мониторинг
    Изпълнител: ИКО-ЕЛ - КОНСТАНТИН СТОЯНОВ ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 520.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1: Автоматична осцилираща спрей машина – 1бр; Обособена позиция 2: CNC обработващ център – 1бр.; Обособена позиция 3: Циркуляр – 1бр., Прогнозна стойност: 544 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1: Автоматична осцилираща спрей машина – 1бр.
    Изпълнител: РИМ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 121 023.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 2: CNC обработващ център
    Изпълнител: РИМ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 211 799.00
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 3: Циркуляр
    Изпълнител: РИМ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 47 446.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез въздуховод, Прогнозна стойност: 1 200.00
  • Обособена позиция 1: Въздуховод
    Изпълнител: ВЕСТ - РД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 784.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на ISO 50001
    Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 950.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN