Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.040-1208-C01
Наименование на проекта Повишаване на производствения капацитет и разширяване на експортния потенциал на Балкантел ООД
Бенефициент 831168299 БАЛКАНТЕЛ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 03.02.2020
Дата на стартиране 03.02.2020
Дата на приключване 16.07.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
„Балкантел“ ООД е проектно-ориентирана инженерингова компания, създадена през 1990 г. и специализирана в производството на електрически съоръжения, иновативни продукти и технологии, както следва:
- системи за управление и контрол на въздушната навигация и кацане, с приложения в гражданската и военната авиация;
- специализирани военни комуникационни и навигационни системи;
- жп системи за сигнализация;
- системи за сигурност с приложение в жп транспорта, военновъздушните сили, гражданската авиация, енергетика;
- системи за автоматизация и контрол;
- прецизна измервателна апаратура;
- телекомуникационни системи за граждански цели.
Компанията се е налoжила като водещ системен интегратор и изпълнител на проекти в целия им жизнен цикъл – проектиране, доставка, инсталация, интеграция, курсове на обучение, поддръжка.
През последните години компанията налага на пазара специализиран продукт - система за мониторинг на управление на високоотговорни процеси, в т.ч критични информационни инфраструктури. 
Настоящото проектно предложение предвижда извършване на инвестиция в ДМА - Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации. След въвеждане в експлоатация на новото оборудване се очаква да се постигнат следните резултати:
- съкращаване 3 пъти времето за производство на единица продукт,
- повишаване капацитета за производство на системи за мониторинг на управление на високоотговорни процеси, в т.ч критични информационни инфраструктури  /вкл. система UMBRELLA – основен продукт в портфолиото на кандидата/;
- осигуряване на устойчив ръст на приходите на фирмата в т.ч. приходите от износ.
Дейности
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствения капацитет на дружеството. Закупуване на Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации: Дейността предвижда закупуване на оборудване - Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации – за разширяване капацитета на съществуващ стопански обект (производствената база на дружеството в гр. Враца), както и за повишаване капацитета за производство на електрически съоръжения: системи за мониторинг на управление на високоотговорни процеси, в т.ч критични информационни инфраструктури. Универсално устройство, което съчетава в себе си всички елементи и функционалности на система за мониторинг на управление на високоотговорни процеси е устройството UMBRELLA, произвеждано и реализирано на българския и международните пазари през последните 10 години. Този тип система попада в клас „системи за мониторинг на критични информационни инфраструктури“ за управление на полетите на авиацията, железопътното движение, метрополитен и други високоотговорни технологични процеси (ВОТП). От тази гледна точка системата подлежи на непрекъснато тестване и доказване на надеждността й по време на производство. Клиенти на дружеството са Министерство на отбраната - ВВС, Метрополитен (Софийски и международни), мобилни оперативни центрове, РВД, структури на НАТО, временни центрове за управление на аварии, НКЖИ, частни летища и т.н. В момента производството на едно устройство /система/ UMBRELLA се извършва като се проектира за всеки обект индивидуално (на ръка). Всеки модул се изработва индивидуално, тества се от няколко експерта в определена последователност. Средното време за произвеждане на системата е 120 работни дни, от които 75 – 80 са тестване. Този процес на тестване отнема време тъй като е необходимо да се предвидят всички електрически интерфейси, да се окомплектоват отделните софтуерни модули и видовете данни идващи по тях, да се проектират видовете програмируеми контролери, необходими за конкретната система и да се направи програмно осигуряване за всеки един от тях. Всичко това отнема време, оскъпява системата и намалява потенциалната и конкурентоспособност. Закупуването и въвеждането в експлоатация на Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации ще оптимизира работата по разработването на системите като по този начин ще увеличи капацитета на дружеството за производството им. Ще бъдат оптимизирани следните процеси: - производствения процес по проектиране; - процеса по производство на модулите на системата - процеса по тестване на електрическите интерфейси - процеса по тестване на пълната функционалност на системата чрез симулиране на реално електрическо свързване с контролираните обекти. Стендът ще разполага с софтуер /интегриран в оборудването/, който ще осигурява възможност за автоматизирано конфигуриране на текущите софтуерни компоненти и автоматизирано тестване. В момента се програмират за всеки обект, а проверката на функционалността им се извършва „на ръка“. При използване на автоматизираната тестова платформа ще се намали минимум 3 пъти времето за тестване на системата и модулите й. Така ще се увеличи производителността на производствения процес. Добавена стойност е факта, че ще се освободи висококвалифициран човешки ресурс. В момента тестовете се правят от инженери, които ги изпълняват в ръчен режим. Автоматизирането ще премахне и фактора „човешка грешка“ и ще повиши обективността на резултатите., Договорена стойност: 1 270 000.00 , Отчетена стойност: 1 252 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД, Договорена стойност по проекта*: 751 500.00 , Отчетена стойност**: 1 252 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.05 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Изменение на средните генерирани приходи от износ, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 44.91 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Нарастване на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.93 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 270 000.00 BGN
БФП 762 000.00 BGN
Собствено финансиране 508 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 751 500.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации, Прогнозна стойност: 1 270 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Стенд за автоматизирано тестване и съхранение на системи за мониторинг на високоотговорни комуникации
    Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 751 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN