Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0163-C01
Наименование на проекта Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Борово
Бенефициент 000530479 ОБЩИНА БОРОВО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 14.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Борово

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект се стреми да предостави интегрирани социални услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като  съчетава комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Така ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да ползват различни услуги, съобразно нуждите си.
Идеята е да се създаде център за услуги в домашна среда в община Борово, чрез  почасово предоставяне на разнообразни услуги за социално включване в общността или в домашна среда. По този начин центърът ще допринесе за обогатяване асортимента и обхвата на предоставяните  към момента социални услуги , допълването и надграждането на ефекта от  социалните проекти, изпълнявани от Община Борово.
В рамките на настоящия проект, освен изпълняващите социални услуги към момента (асистенти, помощници), ще бъдат сключени договори с още лица, които според оценените потребности на потребителите и индивидуалните им планове - ще изпълняват различни дейности, след преминато обучение. Обхватът на предоставяните услуги ще бъде разширен чрез наемането на медицинско лице към екипа, както и психолог, който да консултира и потребителите, и екипа, предоставящ заявените услуги. По този начин ще се продължи предоставянето на качествени социални услуги в общността или в домашна среда за предотвратяване на социално изключване и създаване на възможности за водене на самостоятелен живот на възрастните и хората със специфични нужди и ще се разшири пространственият обхват на предоставяните услуги в център за услуги в домашна среда в община Борово и тяхното разнообразие.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на интегрираната социална услуга, която ще подкрепи действащото звено за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори; - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Подготовка на тръжна документация ( за дейността по визуализация и доставка на специализирано превозно средство); - Провеждане на екипни срещи; - Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител на дейността по визуализация; - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. - Изготвяне на правилата за функциониране на звеното. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите., Договорена стойност: 35 170.00 , Отчетена стойност: 26 065.60
  • Дейност: Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта • Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Изготвяне на информационен стикер за закупеното оборудване и обзавеждане – 7 бр. • Публикации в местната преса – 3 броя • Периодично публикуване на страницата на Община Борово на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати, Договорена стойност: 3 072.00 , Отчетена стойност: 3 072.00
  • Дейност: Подготовка дейността на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Борово: Изпълнението на тази дейност касае същината на настоящия проект, защото касае създаването на центъра за социални услуги.Последният, съгласно решение на Общински съвет ще се помещава в административна сграда, комплекс в гр. Борово на първи етаж в офис, включващ офис от 17.85 кв. .м. и зала 32.66кв.м. В рамките на тази същинска за изпълнението на проекта дейност ще се изпълнят няколко стъпки: 1. Разработване на правила за функционирането на центъра и предоставянето на услугите; 2. Закупуване на специализирано превозно средство към центъра, ведно с прилежащото му оборудване; Предвижда се извършването на доставка на един брой нов неупотребяван автомобил, при следните технически спецификации: Брой места: 8+1, двойна дясна седалка, плъзгаща врата отдясно, Шини за закрепване на седалки, регистрация като пътнически автомобил М1, индивидуални фиксирани седалки (2 бр.), две помощни ръкохватки на седалка, сгъваем подлакътник, усилване подова конструкция за монтаж на седалки и фиксиране на инвалидни колички/ носилка,Полуавтоматична електро – хидравлична алуминиева платформа, вътрешно разположена при задните врати, специализирано сертифицирано оборудване за 2 бр. инвалидни колички: - специализирани лайсни на пода за подреждане на 2 бр. инвалидни колички - колани за закрепване на инвалидна количка към пода – комплект за 2 бр. - инерционен триточков колан – комплект за 2 бр. инвалидни колички Закупуването на това специализираното превозно средство е от изключителна значимост за постигане целите на проекта, понеже е единственият начин за осигуряване мобилност на услугата. Един от основните проблеми на потенциалните потребители е именно липсата на физическа достъпност до социалните услуги, които се предоставят в общината. От друга страна липсата на междуселищен транспорт на територията на община, в комбинация с обстоятелството, че потребителите са от седемте населени места, липсата да осигурен транспорт би направил от части предоставянето на услугата почти невъзможно., Договорена стойност: 79 200.00 , Отчетена стойност: 920.00
  • Дейност: Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: В рамките на тази дейност ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на програмата "Нови алтернативи", ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема "Нови алтернативи"., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на интегрирани социални почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кадри изпълняващи интегрираните услуги, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Борово ще се наложи ангажирането на около 45 души, които да предоставят услугите на потребителите и да бъдат персонал на центъра. Тези лица ще обслужват около 90 потребители, от които 60 % самотно живеещи възрастни със затруднения в самообслужването и 40 % лица с трайно намалена работоспособност. От тези 45 души, с които са сключени договори, според оценката на потребностите, ще бъдат разпределени като домашни помощници, лични асистенти, социални асистенти. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда и в общността. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. В началото на проекта ще се изготвят и подпишат трудови договори с 45 одобрени кандидати за предоставяне на услуги. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. След 02.2016г., съгласно изискванията на програмата, а и с оглед постигане устойчивост на общинската социална политика - към потребителите по настоящия проект ще се присъединят и тези, които към момента ползват услугите по програма "Нови алтернативи". Там личните асистенти са 14 лица и обслужват 16 потребители. Кадрите ще бъдат обучени с въвеждащо обучение и през дванадесетия месец - с надграждащо. Всички назначени лица ще преминат обучението. Целта на обучението ще бъде създаване и надграждане на знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обученията ще бъдат еднодневни и ще включват общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Допълнителна цел на това обучение е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. За да се обезпечи интегрираността на предоставяните почасови услуги, към звеното ще бъде наето на граждански договори медицинско лице (медицинска сестра), което ще предоставя почасова услуга по адреси на потребителите или в центъра. , Договорена стойност: 375 296.00 , Отчетена стойност: 504 704.83
  • Дейност: Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде ангажиран психолог, който е част от екипа на Център за обществена подкрепа и има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които посочат тази услуга, както и екипа на звеното ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа., Договорена стойност: 4 464.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Офис експерт" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 050.00 , Отчетена стойност**: 1 148.96
  • Изпълнител: "Бент ойл" АД, Договорена стойност по проекта*: 7 560.00 , Отчетена стойност**: 2 110.19
  • Изпълнител: Фондация Устойчиво общество, Договорена стойност по проекта*: 860.00 , Отчетена стойност**: 920.00
  • Изпълнител: Наталия, Договорена стойност по проекта*: 4 003.20 , Отчетена стойност**: 3 219.36
  • Изпълнител: Стефка, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 6 500.00
  • Изпълнител: "ВИП СТИЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 072.00 , Отчетена стойност**: 3 072.00
  • Изпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 6 480.00 , Отчетена стойност**: 5 610.76
  • Изпълнител: "Алианс Ауто Варна" ООД, Договорена стойност по проекта*: 71 990.00 , Отчетена стойност**: 143 980.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 16.00 , Целева стойност: 106.00 , Достигната стойност: 138.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 16.00 , Целева стойност: 106.00 , Достигната стойност: 138.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 497 202.00 BGN
БФП 497 202.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 461 675.25 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на горива-бензин,дизелово гориво и газ-пропан бутан за МПС, Прогнозна стойност: 385 084.46
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на нов неупотребяван автомобил, ведно с прилежащото му оборудване,за целите на проект:"Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Борово",съгласно ДБФП № BG05М90Р001-2.002-0163-С001 от 14.12.2015 г., Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на нов неупотребяван автомобил, ведно с прилежащото му оборудване, за целите на проект: "Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Борово", съгласно ДБФП № BG05М90Р001-2.002-0163-С001 от 14.12.2015г
    Изпълнител: "Алианс Ауто Варна" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 71 990.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN