Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Интегрирана система за градски транспорт на гр.Русе–2 етап“ е изготвен съгласно изискванията на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020, инв. приоритет 2 „Интегриран градски транспорт“. Изборът на включените в проектното предложение дейности е извършен на база изготвено подробно предпроектно проучване, с което на база извършените анализи (на текущото състояние, за търсенето и предлагането на МОГТ, на алтернативите за модернизация и правната и институционална рамка) са разгледани вариантни решения. Избраната алтернатива включва следните компоненти:
К.1–Изграждане на пешеходна връзка–надлез между кв.Родина 3 и кв.Чародейка
К.2–Реконструкция на бул.Придунавски и рехабилитация на 3бр.пасарелки
К.3–Изграждане на пешеходна зона по ул.Чипровци
К.4–Рехабилитация и реконструкция на ул.Шипка в участъка от ул.Чипровци до бул.България
К.5–Реконструкция и рехабилитация на пешеходен подлез при МГ Баба Тонка
К.6–Надграждане на интелигентната транспортна система
Всички обекти на интервенция са включени в ИПГВР на гр.Русе. Проектното предложение надгражда изпълнения от Община Русе проект „Интегрирана система за градски транспорт на гр.Русе“, реализиран с финансовата помощ на ОПРР 2007-2013. С избраната алтернатива  са включени взаимосвързани действия, трайно подобряващи икономическото, социалното и екологично състояние на гр.Русе. Отделните компоненти са избрани така, че цялостното въздействие на проектното предложение да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако бъдат осъществени поотделно. Изпълнението на проект „ИСГТ на гр.Русе–2 етап“ не само надгражда изпълненото до момента, но и предоставя възможност след реализиране на посочените дейности да бъдат изпълнени като последващ проект  Алтернатива 3 и/или Алтернатива 4, описани в ППП, като Алт.3 ще продължи дейностите по изграждане на улеснения достъп до ОГТ, а Алт.4 ще създаде условия за максимално ефективно използване на изградената инфраструктура за ОГТ, чрез закупуването на нови тролейбуси.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, състоящ се от: ръководител, координатор, финансист, юрист, строителен инженер, експерт инвеститорски контрол и технически сътрудник. С членовете на екипа ще бъдат сключени граждански договори, в които ще бъдат разписани ясно и точно задълженията и отговорностите по управлението на проекта за всяка конкретна позиция.С цел прозрачност и мониторинг при осъществяване на дейностите по проекта са предвидени регулярни работни срещи на членовете на екипа, с цел разпределяне на задачи, касаещи текущото изпълнение на проекта и вземане на своевременни решения, свързани с реализацията му. Дейността на екипа включва поддържане на ефективна комуникация с УО по текущи въпроси, подготовка на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, текущо информиране на обществеността за напредъка на отделните етапи от изпълнението на проекта и т.н. Екипът на проекта ще прилага конкретните насоки и указания на УО за управление на документооборота, архивиране, финансова и техническа отчетност, физически мониторинг, процедури за вътрешен и външен контрол и т.н., като ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, цялостната организация за изпълнение на заложените дейности при спазване изискванията и правилата на финансиращата програма, реда и процедурите прилагани в общината, съгласно законовите норми и регламенти на ЕС. Ръководителят на проекта ще следи за стриктното прилагане на тези механизми и ще бъде отговорен за разпределянето на задачите и отговорностите между членовете на екипа. 194 419.20 142 522.52
Информация и комуникация : Изпълнението на дейността предвижда прилагане на комплекс от мерки за: осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на проекта, както и на постигнатите резултати; популяризиране на подкрепата от Европейските фондове, чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. сред обществеността, като финансов инструмент за подобряване развитието на региона и качеството на живот на гражданите. Предвидените мерки ще бъдат изпълнени при стриктно спазване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Изпълнението на дейностите по информация и комуникация при осъществяване на проекта включва информация за получената подкрепа от Европейските фондове, осъществена чрез: 1. Създаване на банер на официалната интернет страница на бенефициента, водещ до статична страница, на която ще е поместена информация за същността и дейностите по проекта, включително неговите цели и резултати, като и финансовата подкрепа на Европейския съюз (ЕС); 2. Провеждане на информационни събития – 2 пресконференции за представяне на проекта и резултатите от изпълнението му; 3. Провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта „Първа копка“ и за откриване на обекта – 6 броя; 4. Информиране на широката общественост за напредъка на проекта, чрез средствата за масова информация; 5. Изработване на информационен банер – 1 бр., който да се използва при провеждането на информационните събития; 6. Изработване и монтиране на временен билборд – 4 бр., за времето на строителните дейности в близост до обектите; 7. Изработване и поставяне на постоянни обяснителни табели – 6 бр., изработени от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия; 8. Изработване на промоционални материали: конферентни чанти - 100 бр.; тефтери - 100 бр; химикали - 100 бр.; моливи - 100 бр.; флаш памет /USB/ – 150 бр.; За популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС бенефицента ще проведе комуникационна кампания, чрез информационни събития, официални церемонии и публикации в медиите. Изработването на печатно-информационните и промоционални материали ще бъде възложено по реда на ЗОП на външен изпълнител. Изпълнението на дейностите по информация и комуникация ще се осъществява при стриктно спазване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 24 000.00 13 722.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: За изпълнението на проекта е необходимо провеждане на следните обществени поръчки, съгласно ЗОП с цел възлагане на дейностите по проекта: • за изпълнение на строително-монтажни работи; • за изпълнение на строителен надзор; • за изпълнението на авторски надзор; • за изпълнение на финансов одит; • за изпълнение на дейности по информация и комуникация; • изпълнение на интелигентна транспортна система. Изборът на изпълнители ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗОП. По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето и, вземайки предвид всички сключени договори, в които има сходен предмет на дейност. Строителният инженер ще е отговорен за контрол и проверка на техническите спецификации за изпълнение на СМР, авторски и строителен надзор, финансистът на проекта - за техническата спецификация за изпълнението на финансовият одит, а координаторът на проекта - за техническата спецификация за изпълнение на дейностите по информация и комуникация. Преди обявяването подготвените документации ще се изпращат за предварителен контрол до АОП и/или до УО на ОПРР (при необходимост), а след сключването на договор с изпълнител - за последващ контрол от УО на ОПРР (при необходимост). Дейността приключва след сключването на всички договори с изпълнители. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР: Планираните СМР включват: К 1: Изграждане на пешеходна връзка – надлез между кв. „Родина 3“ и кв. „Чародейка“: Предвидено е изпълнение на покрита мостова конструкция с ширина 2,5м, остъклена от двете страни със закалено стъкло. Хоризонталната част на конструкцията ще е от метал, а вертикалните опори – от монолитен стоманобетон. Предвидена е стълбищна клетка и асансьор, осигуряващ достъп и за хора в неравностойно положение. Ще бъде изпълнено ефектно осветление и озеленяване, с оформяне на подходи към тротоарите за пешеходното движение. К 2: Реконструкция на бул. „Придунавски булевард” и рехабилитация на три броя пасарелки: Предвидено е разширение на булеварда в посока р.Дунав с цел използването му като носител на МГТ. Кръстовището при ул „Райко Даскалов“ се оформя като кръгово. При гимназията по облекло двете платна се разделят. Новото платно се включва в кръгово кръстовище на бул. „Славянски” пред сградата на Пристанищен комплекс. Изграждат се джобове за спирки на МГТ. Пасарелката пред гимназията по облекло се разрушава. Новата е със стб. конструкция-плоча, греди и носещи колони, при спазване изискванията за достъпна среда и възможност за ползване от велосипедисти. Предвиден е предпазен парапет и осветление. Пасарелките при ул. „Баба Тонка” и при ул. „Омуртаг” се обновяват. Подменят се настилките, поставят се нови парапети и осветителни тела, обособяват се панорамни площадки. К 3: Изграждане на пешеходна зона по ул. „Чипровци“: Ще се изпълни цялостно преасфалтиране в частта между ул. „Шипка” и „Тича”. Прилежащите тротоари се реконструират, като се подменят настилки и се обособяват зони за пешеходно и велосипедно движение. На всички кръстовища са предвидени скосявания на настилките за удовлетворяване изискванията за достъпна среда при пресичане на уличните платна. Предвидено е повдигнато кръстовище при ОУ „Олимпи Панов“. В кварталните пространства са осигурени нови места за паркиране в южната част на блоковете. Стълбовете за улично осветление се подменят с нови, с LED осветителни тела. К 4: Рехабилитация и реконструкция по ул. „Шипка“ в участъка от ул. „Чипровци“ до бул. „България“: Между ул. „Чипровци“ и ул. „Шипка“ се изгражда ново кръгово кръстовище. СМР включват полагане на нова настилка от асфалтобетон, демонтаж на стари и монтаж на нови бетонови бордюри, нова настилка по тротоарите, изграждане на достъпна среда, велоалеи и др. под. При ул. „Чипровци“ е предвидено изграждане на нов БКТП на мястото на съществуващ трафопост Розова долина, който ще бъде демонтиран. К 5: Реконструкция и рехабилитация на пешеходен подлез при математическа гимназия „Баба Тонка”: Планираните дейности целят довършване на подлеза, изграден до груб строеж и привеждането му в съответствие със съвременните изисквания към такъв вид съоръжения, като се изпълнят и необходимите мерки за осигуряване на достъпна среда. На вход и изход ще се изпълни асансьорна шахта, в габарита на съществуващото стълбище, за монтаж на асансьорна уредба. Стълбището се покрива с остъклена метална конструкция. Предвидените СМР ще се изпълняват съгласно одобрените инвестиционни технически проекти и влезли в сила Разрешения за строеж за всички обекти на интервенция. За всички видове строителни работи са разработени подробни количествено-стойностни сметки. Цялата техническа инфраструктура, подлежаща на интервенция по настоящия проект е собственост на община Русе. Всички недопустими разходи, включващи реконструкция и изграждане на ВиК мрежи, както и изграждане на нов БКТП ще бъдат за сметка на Община Русе. Дейността започва с подписването на първия по ред протокол за откриване на строителна площадка и приключва с подписването на последния по време констативен акт за установяване годността за приемане на строежа. При изпълнението на дейността ще се съставят всички актове и протоколи, съгласно Наредба №3/2003 г., при необходимост ще бъде изготвена екзекутивна документация. 21 810 982.58 20 138 790.70
Изпълнение на строителен надзор: Дейността включва изпълнението на строителен надзор по време на осъществяваното строителство от избран изпълнител по реда на ЗОП. Упражняването на строителният надзор ще бъде в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности: • упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; • проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя /бивш акт обр.19/; • осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; • осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него(ДВ, бр. 37 от 2004 г.); • контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); • недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството; • осигуряване присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; • подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; • даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; • обсъждане с Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности възникналите проблеми във връзка със СМР и информиране на Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след нарушението; • изискване изготвянето на екзекутивната документация и другата техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя; • подписване съвместно с Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ; • внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; • съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; • съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обектите в експлоатация, като се представят окончателни доклади, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документи от Агенция по кадастъра, съгласно изискванията на ЗУТ; • Изготвяне на технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба №5 / 28.12.2006 г. Упражняването на строителен надзор на всички СМР, недопустими за финансиране по настоящата схема, като реконструкция или изграждане на ВиК мрежи, както и изграждане на нов БКТП ще бъдат изпълнени за сметка на Община Русе. 228 300.00 156 452.79
Изпълнение на авторски надзор: Обхватът на дейността е осъществяването на авторски надзор на обектите на интервенция по време на изпълнение на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ ; подписване на актове и протоколите съгласно изискванията на Наредба №3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивната документация, изготвени от строителя. Упражняването на авторски надзор ще гарантира изпълнението на СМР при стриктно спазване на одобрените инвестиционните проекти. Успешното реализиране на обектите се гарантира с издаване на Разрешения за ползване. За целта е необходимо през целия период на строителството, до неговото завършване да се извършва авторски надзор, който освен проследяване и контрол на изпълнението на СМР консултира строителя, съдейства при избор на материали, при необходимост дава проектантски решения за извършване на допустими от закона промени, възникнали по време на строителството, предоставя допълнителни чертежи и детайли, участва в работни срещи с изпълнителите и възложителя, участва в комисии и съставяне на протоколи за етапно приемане на строителните работи. Изпълнението на дейността продължава до въвеждане в експлоатация на обектите на интервенция. Упражняването на авторски надзор на всички СМР, недопустими за финансиране по настоящата схема, като реконструкция или изграждане на ВиК мрежи, както и изграждане на нов БКТП ще бъдат изпълнени за сметка на Община Русе. 266 700.00 266 400.00
Извършване на финансов одит: Независимият одит ще бъде извършен от одитор, избран чрез конкурсна процедура по ЗОП. Одитът трябва да изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите и да включва следните проверки във връзка с: 1. всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, финансирани от ЕС; 2. първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; 3. неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; 4. счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността стартира със сключване на договор с избрания изпълнител, като изпълнението й ще е в съответствие с изискванията на УО, с приложимите европейски и национални норми. 16 260.00 5 376.00
Надграждане на интелигентната транспортна система : Надграждането на интелигентната транспортна система съответства със стратегическия приоритет за устойчиво развитие и утвърждаване на гр.Русе като водещ стопански и туристически център с ефективна инфраструктура, отговаряща на общо европейските норми, стандарти и директиви. Водещ подход в тази насока е осъщ. на видео мониторинг на кръстовищата, който да осигури обективна инф. база за вземане на адекватни управленски решения за ограничаване влиянието на рискови фактори в/у устойчивостта на транспорта, което от своя страна ще ограничи в дългосрочен план въздействието на типичните рискове чрез ефективен мониторинг, анализ и управление причините, условията и факторите за тяхното преодоляване. Предвидено е надграждане на изпълнените до сега мерки, чрез осъщ. на видео мониторинг на 30 бр. натоварени (главни) кръстовища, подробно описани в пред проектното проучване. С изпълнение на дейността ще се постигне видео наблюдение в реално време на подвижни и неподвижни обекти, разположени или преминаващи през наблюдаваните кръстовища и възможност за бъдеща препратка към оперативен център ОДМВР-Русе; натрупване, архивиране и ползване на видео и друга съпътстваща инф. от видео наблюдението; идент. на регистрационни табели на МПС . По този начин се постига:подобряване организацията на пътното движ., намаляване на предпоставките за ПТП, ограничаване риска за транспорта и гарантиране на общ. ред и сигурност. Важно при реализацията на дейността е осиг. на подсистема за контрол на движ., чрез използване на камери с функц. за разчитане на рег. табели и извършване на статист. оценка на база преброяване на превозни средства. Задължително с-мата трябва да бъде съвместима със същ. техн. приложение изградено до момента (да надгражда) и с възможност за добавяне в последващ етап на подсистеми за управление на трафика (напр.: алармиране за възникване на ПТП, задръствания, увеличено време за пътуване и др.). При избора на местоположението на видеокамерите за постигане на ефективно видеонаблюдение ще се съблюдават следните принципи:Определяне на обектите на интерес в зоните за наблюдение и степента на разпознаваемост за всеки клас обект (рег. табела, силует на автомобил, и др.); Местополож. на всяка камера от с-мата е избрано така, че да осигурява възможност за контрол на зададените обекти във всяка дефинирана зона за наблюдение; Местополож. на всяка камера е избрано, така че да се постигне нужната степен на разпознаваемост на всеки обект от дефинираното множество за всяка зона. Общи изисквания към софтуера е да осигурява необходимият за работата на с-мата хардуер, предоставяне на необходимия брой лицензи за ползването му, да бъде съвместим със същ. с-ма, да бъде отворен тип, позволяваща разширение и мултиплициране на по-късен етап на всяко ниво при запазване на съвместимост с избрания тип преносна среда и да е универсален от страна на използвани техн. средства и протоколи за връзка. Администрирането на с-мата ще позволи приоритетно управление и достъп от по-горните адм. нива, потребителски пароли, филтриране на IР адреси, както и защита на мрежата и архивите от нерегламентиран достъп, наблюдение и промяна на информацията. В контролният център за управл. на трафика ще се предвиди оборудване, гарантиращо непрекъснатост на работата на с-мата. Стационарните камери ще са със светлочувствителност, гарантираща идентификация на рег. табели на МПС на предвиденото разстояние, за да могат да разпознават ефективно номера от една автомобилна лента независимо от осветеността на разстояние поне до 20м. За извеждане на информация на външни носители ще се предвиди хардуер с подходящ формат с оглед конвертируемост. Запис на сървърна с-ма на видеоинформацията при срок на съхранение 30 денонощия. 1 803 523.81 1 745 524.79

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.