Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Предложение за изпълнение на инвестиции " Интергирани мерки за екологосъобразна моблиност" е предвидено като естествено продължение на проект" Развитие на интергирана система на градския транспорт на Добрич", който се изпълнява по Оперативна програма" Региони в растеж" 2014-2020 г. Благодарение на натрупания опит от предходния проект Община град Добрич предвижда да разшири обхвата на интергираните мерки, като следва екологични подходи и принципи при въвеждането им в транспортната инфраструктура с цел постигане на климатичните цели, поствени пред членовете на Европейския съюз.
Предложението е заложено да се изпълни  в партньорство с оператор на обществена услуга и вътрешен оператор " Градски транспорт Добрич" ЕООД и Община Добричка,  с която се формира естествена функционална зона. Основната цел на проекта е да се намалият вредните емисии от градския транспорт, като се внедрят 8  електробуса и се осигурят 4  зарядни станции за нормалното им финкциониране.  Друга цел е да се постигне по-голяма безопасност на движение във функционалната зона - Добрич  - Добричка, като се осигури автономна осветяемост на възлови пешеходни пътеки в двете общини.  За целите на по-лесно, бързо и удобно придвижване на ползвателите на градски транспорт е заложено надграждане на внедрена  система за  неговото управление. 
Всички мерки, които  налагат реализираните проекти и предстоящите инвестиции е необходимо да са описани и внедрени в актуален генерален план за организация на движението в гр. Добрич. Действащият  ГПОД  от 2008 г. и е задължително неговото осъвременяване , съобразно законовите и технически изисквания  на настоящия  момент, като  предпоставка за  изпълнение на интегрирани мерки за  устойчива  и екологосъобразна  градска и зонова  мобилност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДОСТАВКА НА 8 БР. ЕЛЕКТРОБУСА : За постигане целите на проекта се предвижда обновяването на автобусния парк с 8 бр. нови нископодови електробуси М3. С това общият брой електробуси, с които ще се предоставя транспортната услуга ще е увеличи на 12 броя, като те са предивдени да се движат по всички линии на новата траснпортна схема на града. Новият подвижен състав ще отговаря на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. Преминаването към експлоатация на превозни средства с нулеви емисии е сред първите стъпки, както за подобряване на транспортната услуга, така за подобряване качеството на въздуха и изобщо качеството на живот в областния град. 6 912 000.00 500 000.00
ДОСТАВКА НА 4 БР. ДВОЙНИ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ: Идеята е да се осигурят зарядни станции за новите превозни средства на обществения транспорт., с което общият брой зарядни станции за градския транспорт на Добрич ще станат 6 бр. Дейността е съпътстваща дейността по закупуване на електробуси. 360 000.00 0.00
ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА СИСТЕМАТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ: Идеята е да се разшири обхвата на внедрената по предходен проект Система за управление на обществения траснпорт ( СУОТ) с интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт. Дейността предвижда доставка на мобилно видеонаблюдение в превозните средства на градския транспорт, система за преброяване на пътниците и изграждане на нови 60 бр. електронни информционни табла по най-натоварените спирки на градския транспорт. Целта е чрез подобряване на сигурността и информираността на пътниците да се постигне по-добра проследяемост на пътникопотока за подобряване на транспортната услуга. 1 591 339.20 0.00
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МЕРКИ ЗА ОСВЕТЕНОСТ ПО ПЕШЕХОДНИТЕ ПЪТЕКИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ И ОБЩИНА ДОБРИЧКА И АВТОРСКИ НАДЗОР : Дейност 4 се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДА БДП) и съгласно ПРИЛОЖЕНИЕ H: Приложение към анализ за състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40-те градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, като за Oбщина гр. ДОбрич са задължителни дейности по осветяване и сигнализиране на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания. Тъй като Община гр. Добрич граничи навсякъде с Община Добричка, а административната сграда на Община Добричка се намира на територията на Община град Добрич то мобилността между общините Добрич и Добричка е много тясно обвързана. Освен дългогодишната миграция на населенинето от селата към градовете, последните години се наблюдава и обратната миграция на все повече млади семейства, които купуват имоти в близките села. Това увеличава броя на ежедневните пътувания с личен автомобил, което създава още по-голяма необходимост от безопасна и сигурна мобилност във функционалната зона меджу двете общини. За да се подоби безпопасността на придвижване ще се осигури осветеност на възлови за общините места, което ще улесни и подобри свързаността във функционлата зона. Дейността за изграждане на нова инфраструктура за безопасна градска мобилност, ще включва подобряване на достъпа за хора с увреждания, съобразено Наредба № РД-02-20-2 от 26 януари 2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията . Освен, че ще допринесе за безпопасността на движение, този начин на осветяване чрез соларни панели е напълно безвреден и в синхрон с екологосъобразната политкиа на Европейскаия съюз. Изпълнението на дейността започна с предварителни проведени поръчки по реда на ЗОП за "Проектиране и авторски надзор на Община град Добрич" и "Проектиране на Община Добричка" на стойност съответно 9 000, 00 лв. и 9 900,00 лв. Първата обществената поръчка обхваща дейност 4 по настоящото ПИИ и бюджетни редове 9.1 Разход за проектиране на осветеност на пешеходни пътеки - Община град Добрич и 12.1 Разход за авторски надзор за извършване на осветеност на пешеходни пътеки - Община град Добрич. Обществената поръчка обхваща дейност 4 по настоящото ПИИ и бюджетни редове 9.2 Разход за проектиране на осветеност на пешеходни пътеки - Община Добричка Разходи за извършване на СМР за изграждане на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, в т. ч. разходи за всички съпътстващи/спомагателни СМР, необходими за изпълнение на мерките в Община град Добрич 138 492.00 лв. с ДДС Разходи за извършване на СМР за изграждане на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, в т. ч. разходи за всички съпътстващи/спомагателни СМР, необходими за изпълнение на мерките в Община Добричка 149 672.40 лв. с ДДС, от които 14 967.24 лв. съфинансиране. Разход за проектиране на осветеност на пешеходни пътеки в Община град Добрич в размер на 9 000.00 лв. с ДДС Разход за проектиране на осветеност на пешеходни пътеки в Община Добричка в размер на 9 900.00 лв. с ДДС, от които 990,00 лв. съфинансиране. Разходи за извършване на оценка на съответствието на проектите в Община град Добрич в размер на 300,00 лв. с ДДС, от които 30,00 лв- съфинансиране. Разходи за извършване на оценка на съответствието на проектите в Община Добричка в размер на 480.00 лв. с ДДС, от които 48,00 лв. съфинансиране. Разход за авторски надзор за извършване на осветеност на пешеходни пътеки - Община град Добрич в размер на 2 000.00 лв. с ДДС. Разход за авторски надзор за извършване на осветеност на пешеходни пътеки - Община Добричка в размер на 2 245.09 лв. с ДДС, от които 224,51 лв. съфинансиране. Разход за строителен надзор на Община град Добрич в размер на 3 766.98 лв. с ДДС. Разход за строителен надзор на Община Добричка в размер на 4 758.41лв. с ДДС, от които 475.84 лв. 312 089.50 16 513.33
ИЗГОТВЯНЕ НА ГЕНЕРАЛЕН ПЛАН ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО В ГР. ДОБРИЧ: Действащият Генерален план за организация на движението в Община гр. Добрич е от 2008 г. Дейност 5 също се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДА БДП) и съгласно ПРИЛОЖЕНИЕ H: Приложение към анализ за състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40-те градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, като за Oбщина гр. ДОбрич е задължително изготвянето на Генерален план за организация на движението на гр. Добрич. ГПОД е основен документ, с който се уреждат редица принципни въпроси като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Тъй като действащият Генерален план за организация на движението в Община гр. Добрич е от 2008 г. важен аспект при разработването на ГДОП е определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. 139 200.00 0.00
СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР : Изпълнителят на строителния надзор върху обектите ще се ангажира е навременното и законосъобразно започване на СМР в строителните площадки, редовни посещения на място, съвместно е техническите специалисти от ЕУ, наблюдение на хода и качеството на изпълнение в съответствие със заложените изисквания и спазване на план-графиците на изпълнителите на СМР, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица е увреждания. 8 525.39 0.00
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ, ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейност за организация и управление на проекта е планирана и обвързана със спецификата, последователността и продължителността на дейностите в ПИИ. За целта след сключване на договора за финансиране ще бъде сформиран екип за управление и разпределени ангажиментите на всеки от избраните експерти, които ще участват в него. Дейността ще продължи през целия период на договора, ще осигури ефективно изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Проектният екип ще организира, координира, реализира и контролира изпълнението на проектната дейност , ще отчита напредъка на проекта и изразходваните ресурси и ще следи за постигане на резултатите и проектните индикатори. Разходите за управление на проекта са необходими за осигуряване на ефективното и качествено изпълнение. Екипът ще се състои от експерти, които ще съвместяват позиции, за да се гарантира качественото реализиране на проектните дейности, като ръководителя на екипа ще бъде и експерт техническо отчитане, експерта за финансово отчитане ще бъде и счетоводител, координатори ще са строителни техници , предвидени са и експерт обществени поръчки за крайния получател и юрист за партньора Община Добричка. При изпълнение на задълженията и отговорностите на всеки от членовете на екипа - ще бъде спазвана утвърдената Система за финансово управление и контрол (СФУК) и вътрешните правила на Община Добрич с цел покриване на изискванията на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и приложимата нормативна уредба. Дейностите по организация и управление ще се изпълняват в съответствие с всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство, на договора за финансиране на инвестицията по НПВУ, на одобрената система за управление и контрол (СУК) и оперативното споразумение, сключено между Министерство на финансите и Министерство на образованието и науката за изпълнение на Инвестиция по НПВУ. В рамките на тази дейност ще се проведат процедурите за избор на изпълнители в съответствие със ЗОП и приложимото законодателство. Ще бъдат осъществявани текущо документална проверка, наблюдение и контрол на всички дейности и сключените договори с изпълнители. Съгласно Механизма за възстановяване и устойчивост, при изпълнението на мерките за информация, комуникация и публичност предприети от Община град Добрич изрично ще се указва произхода на финансирането, във всеки документ свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, финансовата подкрепа на ЕС. Дейностите по представяне на проекта пред широката общественост, публикуване на информация на интернет-страницата на крайните получатели на ПИИ, изработване на поне един плакат А3, подготовка на информация за хода на проектните дейности, ще бъдат изпълнени от екипа по проекта. За качественото изпълнение на проектните дейности и постигане в цялост на проектните резултати е необходима специфична експертиза ,която обхваща квалификация, познания и опит в различни области. По тази причина след сключване на договора за финансиране на инвестицията по НПВУ експерта юрист заедно с експерта обществени поръчки и кооринатора ще изготви пълна документация за провеждане на обществени поръчки, ще подготви за сключване съответните договори. При подготовката и провеждането на тръжните процедури ще се съблюдават принципите на свободна и лоялна конкуренция, равно третиране, публичност и прозрачност, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дейностите по организация и управление и дейностите по информация и публичност няма да се извършват с изцяло външно възлагане на външен изпълнител. Разходи за организация и управление и за информация и публичност по единна ставка за Община град Добрич са в размер на 136408.35 лв. Разходи за организация и управление и за информация и публичност по единна ставка за Община Добричка са в размер на 2505.84 лв. 138 914.19 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.