Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

От 1994 година "ТЕХНОТРЕЙД- КО" ООД е на българския пазар и успешно разрешава проблемите на клиентите си като им предлага висококачествени продукти, приемливи цени, възможно най-кратки срокове на доставка и компетентно техническо обслужване. Доверието на клиентите печелим с основните приоритети в работата – етика и професионализъм. 
Фирма "Технотрейд- Ко" ООД осъзнава, че осигуряването на безопасността и здравето при работа, като неделима част от организацията на всяка трудова дейност, е необходимо условие за постигане на по-висока конкурентноспособност на продукцията и услугите, за увеличаване на доходите и печалбата на предприятието, и за утвърждаване и развитие на бизнеса.
Основни задачи в социалната политика на фирмата са:
- да създава и непрекъснато да подобрява безопасните и здравословни условия на труд за всички работещи;
- да опазва здравето на работещите във фирмата;
- да опазва околната среда;
- да бъде конкурентно способна на пазара, като предоставя на клиентите си качествени услуги.
Състоянието на материално-техническата база на фирмата е предпоставка за ефективно използване на производителните
сили и успешното постигане на производствено- икономическите цели.
Основните дейности предвидени за изпълнение в проектното предложение и пряко свързани със социалната политика на фирмата са:
Дейност 1: Сформиране на екип, организация и управление на проекта. 
Дейност 2: Информиране и публичност.
Дейност 3: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за управление на човешките ресурси. 
Дейност 4: Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място на заетите. 
Дейност 5: Осигуряване на средства за колективна защита.
Дейност 6: Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло.
Дейност 7: Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място. 
Дейност 8: Осигуряване на социални придобивки за работещите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип, организация и управление на проекта.: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип от служители на предприятието, който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното и цялостно провеждане на всички останали дейности по проекта, за постигане на заложените резултати и отчитане на проектните дейности. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. Предвижда се екипът да се състои от ръководител,координатор и счетоводител. В разходите за дейността е предвидено само тяхното заплащане на база сключени граждански договори.Управленският екип изработва детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава график за тяхното изпълнение. Задачите се утвърждават окончателно, както и отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане. Създаване на структура за управление сточно поставени задачи и отговорности. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта: изпълнение на дейностите по проекта, постигане на целите, изготвяне на технически и финансови отчети и цялостно финализиране на проекта. 6 000.00 6 321.68
Информиране и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, отнасящи се към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. По време на осъществяването на тази дейност бенефициентът ще информира обществеността, като изготви флаери и каталози с които ще оповести приносът на ЕСФ за фирмата а също така ще популяризира своята дейност . Всеки документ генериран по проекта ще съдържа информация за финансиращата го оперативна програма с подкрепата на фонда. 780.00 780.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за управление на човешките ресурси.: Реалната бизнес среда изисква и отговорно бизнес поведение на участниците в реалните процеси. То трябва да бъде стимулирано не само чрез строг контрол, а и чрез създаването на социално икономическа среда, която да мотивира и предполага създаването и поддържането на качествени, здравословни и безопасни условия на труд. За създаването на тази среда е необходимо в следващите години натрупването на достатъчно на брой добри практики и знания в сферата на безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка анализa на състоянието и разработване на стратегия за управление на човешките ресурси с цел удължаване на професионалния живот и въвеждане на практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работещите във фирма "Технотрейд- Ко" ООД е важен елемент за развитието на човешките ресурси в бъдеще. Иновативните практики за управление на ЧР осигуряват, както компетентността, така и съпричастието на служителите по всички нива на организацията. Стратегията ще включва: 1. Оптимизация на работните процеси: - стратегия за преструктуриране - стратегия за разпределение на задачите - стратегия за сътрудничество - преминаване на курс за обучение на работниците по "Информационни технологии", за по добро изпълнение на задълженията им във фирмата; 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители - стратегия за обучение и професионално развитие - преминаване на курс за обучение на работниците по "Информационни технологии", за по добро изпълнение на задълженията им във фирмата; - стратегия за подбор Така предвидените в стратегия за управление на човешките ресурси, дейности ще спомогнат за постигане на заложените в проектното предложение основна и специфични цели. 14 200.00 14 200.00
Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място на заетите.: За осигуряване на безпроблемно присъствие в работния процес и намаляване на рисковете за работниците при пътуване, фирма "Технотрейд-Ко"ООД се ангажира с осигуряване на организиран транспорт от и до работното място за своите служители, живеещи извън територията на работно им място. Дейността има за цел да облекчи ежедневните транспортни разходи, като гарантира сигурен и навременен превоз до и от работното място. На база разписана транспортна схема, която включва броя на лицата, за които ще се извозват, е описан маршрут, в километри от началната точка до работното място и обратно и почасовата ставка на служителите ангажиране с извозването. Използването на обществен превоз е свързано със съмнения относно редовността, техническата изправност на превозното средство, затова създадените маршрути ще имат за цел гарантиране и улеснение при превоза до и от работното място за работника. Тъй като фирмата има обекти в различни градове от страната от тази услуга ще се възползват 3 служители, живеещи извън територията на работното си място. Това ще бъде 1 служител живеещ в гр. Казанлък- работещ гр. Стара Загора и 2 души живеещи в гр. Карлово- работещи в гр. Пловдив. С изпълнение на заложената дейност ще се насърчи географската мобилност на работната сила и ще бъдат осигурени предпоставки за запазване на заетостта на лицата. Фирма "Технотрейд- Ко"ООД ще извършва превоза на работниците си със служебни автомобили. Маршрута на 2 превозни средства ще е следният: - Превозното средство извозвано от 2 служителите от гр. Карлово до гр. Пловдив е следният: гр. Карлово- гр. Пловдив - гр. Карлово Разходната норма на автомобилът е 8л./100км. Разстоянието между населените места е както следва: гр. Карлово- гр. Пловдив - 59 км. - Първият курс за превоз на пътниците за достигане до работното място. гр. Пловдив - гр. Карлово - 59 км. - Вторият курс за превозното средство за прибиране на служителите по родните места. Общо 2 курса за ден на автомобила се състоят в изминаването на 118 км. Освен разходите за гориво се вземат в предвид и разходите за почасовата ставка на служителя, които ще извършва дейността. На база на възнаграждението му към основният Трудов договор ще му бъдат начислени по 3 лева на час, а за извършване на дейността ще са му необходими 2,5 часа. Предви разходната норма на автомобила и средната цена на горивото, към момента на кандидатстването за един изминат километър се полагат по 0,15ст/км. Фирмата работи на 5 дневна седмична програма, ежеседмично и целогодишно, дните които ще се извозват 2 работници ще бъдат 240. Разходите за превозното средство за година ще бъдат - 4 248,00 - Превозното средство извозващо служителят от гр. Казанлък до гр. Стара Загора е следният: гр. Казанлък- гр. Стара Загора- гр. Казанлък Разходната норма на автомобилът е 8л./100км. Разстоянието между населените места е както следва: гр.Казанлък- гр. Стара Загора - 39 км. - Първият курс за превоз на пътниците за достигане до работното място. гр. Стара Загора - гр.Казанлък - 39 км. - Вторият курс за превозното средство за прибиране на служителите по родните места. Общо двата курса за ден на автомобила се състоят в изминаването на 78 км. Преви разходната норма на автомобила и средната цена на горивото, към момента на кандидатстването за един изминат километър се полагат по 0,15ст/км. Фирмата работи на 5 дневна седмична програма, ежеседмично и целогодишно, дните които ще се извозват двамата работници ще бъдат 240. Разходите за превозното средство за една година ще бъдат - 2 808,00. Към разходите за това превозно средство и на база на възнаграждението към основният Трудов договор ще му бъдат начислено и възнаграждението на шофьора по 3 лева на час, а за извършване на дейността ще са му необходими 1,5 часа. Общо разходите за превозните средства за 1 година, за гориво ще бъдат- 7056,00. Общо разходите за възнаграждения на двамата служители с които ще бъде сключен граждански договор за извозване от и до работното място ще бъде 2880,00. 7 975.00 8 037.97
Осигуряване на средства за колективна защита: "Технотрейд- Ко"ООД ще осигури на служителите си средства за колективна защита, посредством изпълнението на тази дейност. Колективните предпазни средства са съобразени с предписанията на Службата по трудова медицина, според направените замервания и спецификата на работните места. Подробното им обосноваване и нуждата от закупуването им или подмяната са подробно разписани в "Програма за минимизиране на риска във "Технотрейд- Ко"ООД", която е неразделна част от проектното предложение.За съставянето на списъка с необходими колективно предпазни средства и оборудване за подобряване на микроклимата са измерени следните показатели: - Микро климат на работното място - Осветеност в работните помещения - Ергономия на работното място - Опасност от работа с тежести За преодоляването и подобряването на вредните фактори на работната среда "Технотрейд- Ко"ООД, ще подобри колективната защита на работните места чрез подобряване на: - Осигуряване на климатици (2 броя)- които ще спомогнат за подобряване на микро климата в магазините в София и Пловдив на фирмата. В същото време тази под дейност ще даде възможност на фирмата да премине към нисковъглеродна икономика и икономика с ефективно използване на ресурсите, чрез закупуването на високо ефективни, енегроспестяващи и от висок клас уреди. - Подмяна на съществуващите тръби за луминесцентни лампи с ЛЕД, които са по-ефективни и по-енергоспестяващи (42 бройки) - за постигане на осветеност в съответствие с изискванията - на база на направените замервания на осветеността във всички обекти на фирмата. След констатираните отклонения от нормативните стойности се налага оптимизация на осветеността, с цел минимизиране неблагоприятните последици върху работещите - умора, главоболие, понижаване на способността на очите да се фокусират върху наблюдавания обект и да задържат фиксация; - Осигуряване на ергономични столове (10 броя) - работната поза е стояща, с възможност за промяна на положението на тялото.Работните столове ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Закупуването на ергономични им ще допринесе за предотвратяване на изкривявания на гръбначният стълб, за поддържане на правилна стойка и за преодоляване на умората на работното място. Активите от тази под дейност, ще бъдат разположени в офис част и в магазините на фирмата, където служителите извършват основната си дейност. -- Защита от прах - Пречиствател на въздух ( 9 броя) – Фирма "Технотрейд- Ко" ООД има 3 офиса в България (в гр. Пловдив, в гр. Стара Загора и в гр. София). След запознаване на СТМ с условията на труд в обектите и работните помещения, използвани от дружеството, е препоръчано закупуване на 9 броя пречистватели на въздуха – за офис Пловдив – 5 бр; за офис София - 2 броя и за офис Стара Загора - 2 броя. Улиците, на които се намират и трите офиса, са силно натоварени от леки и тежкотоварни МПС, което е предпоставка за високата запрашеност в офисите. Въздухът в помещенията е засегнат от качеството на въздуха отвън. Мръсният въздух директно засяга здравето и живота на хората. Фините прахови частици са сред най-сериозните замърсители на въздуха. Една от основните причини за появата на фини прахови частици са автомобилният и обществен транспорт ( бензинови двигатели; дизелови двигатели; износване на спирачки, катализатори, гуми и пътна настилка). 20 181.00 20 175.60
Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло.: Във фирма "Технотрейд- Ко"ООД работят 11 души, които са специалист в своята област. Във връзка с дейностите им и това че работят за изработването на метални изделия са им необходимо ЛПС и специализирано работно облекло. Към момента ръководството на фирмата осигурява такива за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с наредбите им и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят по- нови и предпазващи екипи и ЛПС осигуряващи по- висока защита по време на работа. По този начин се минимизира риска от трудови злополуки. В утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всичко необходимо, което ще бъде закупено, както следва: За длъжностите, които притежава фирмата: Управител, Главен счетоводител, Технически сътрудник, Продавач-консултант - ще бъдат закупени следните ЛПС и РО за всички 11 служители. - За предпазване от неблагоприятни климатични въздействия, ще бъдат закупени - яке - пролет/лято и есен/зима; риза - пролет/лято и есен/зима; панталон- пролет/лято и есен/зима; грейка- есен/зима. - За защита на долините крайници, ще бъдат закупени ергономични обувки пролет/лято и есен/зима. - За ергономия на работното място и за предотвратяване от трудови заболявания ще бъдат закупени подложки за крака. - За предпазване на очите поради постоянната работа с видеодисплей ще закупим на служителите си антирефлексни очила. - За защита от повреждане на очите се предвижда да се закупят настолни лампи на служителите. 8 855.00 8 854.82
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място.: Тази дейност ще запознае работниците и служителите на фирма "Технотрейд- Ко"ЕООД относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място. Предметът не това обучение ще бъде предмет запознаване и обучение за спазване и контрол на правилата, нормите, стандартите, инструкциите и други нормативни актове за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в съответствие със спецификата на всяко работно място и професия. Задачата, която ще има обучението е: - да се овладеят знания с приложна насоченост по безопасна и безаварийна работа; - да се усвоят основните изисквания на законите и нормативните документи; - да се формира убеденост в задължителната необходимост от прилагане на нормативните документи по охрана на труда. Създаването на условия за безопасен труд и здраве е задача от първостепенно значение за държавата и работодателите. Чрез изграждане на адекватна на условията и рисковете нормативна база, икономически, организационни и технически мероприятия се цели да се създадат условия на работното място, които да съхранят живота и здравето на работещите. Основен фактор за решаване на проблема си остава самият работещ. Необходимо е целенасочено да се изгражда култура и формира поведение, които да предотвратяват и намаляват рисковете при работа. Конституционното право на труд на работниците и служителите е обвързано с правото на здравословни и безопасни условия на труд. На това изискване са подчинени действията на държавата при разработване и приемане на нормативни актове. Водещите идеи в новата политика на държавата са: - превенция на производствените рискове; - оценка и предотвратяване на риска или намаляването му в допустими граници; - цялостна отговорност на работодателя; - социален диалог на всички нива; Инструктажите и обучението по безопасност и здраве при работа са съществен елемент от цялостната дейност на работодателя по организацията на производствения процес и осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд в предприятието. От 01.01.2010 г. е в сила Наредба No РД-07-2 от 16.12.2009 г. на МТСП за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. С нея се определят условията и редът за провеждане на обучение и инструктаж по безопасност и здраве при работа. Наредбата се прилага във всички предприятия и места, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение. Обучението и инструктажите по безопасност и здраве при работа са две взаимно свързани страни на общия процес на подготовка на работниците и служителите от предприятието, както и на други лица, които имат отношение към тези въпроси. Обучението и инструктажите по безопасност и здраве при работа се провеждат само в работно време, като всички необходими за това разходи са за сметка на работодателя. Обучението по безопасност и здраве при работа има следните общи цели - да се усвояват основните нормативни изисквания, нормите, правилата и мерките за безопасен и здравословен труд и да се поддържа необходимото ниво на знания и умения по безопасност и здраве при работа на работещите през целия период на трудовата им дейност в съответствие с изискванията на съответната професия и дейност. 2 200.00 2 200.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите.: Фирма "Технотрейд- Ко"ЕООД е предвидила в проектното си предложение да оборудва кътове за хранене и почивка за обектите си в градовете Стара Загора, Пловдив и София. За обекта си в град Стара Загора фирмата предвижда да обособи кът за почивка, kато за целта ще се закупи следното обзавеждане: 1 бр.- Диван за почивка; 1 бр. - Кафе машина; 1 бр. Диспенсър за вода; 1 бр.- Прахосмукачка за почистван след експлоатация на къта;1бр. маса за хранене; 2бр. столове за хранене; 1бр. хладилник; 1бр. микровълнова фурна. За обекта в град Пловдив фирмата предвижда да обособи кът за хранене и почивка, kато за целта ще се закупи следното обзавеждане: 1 бр. - Маса за хранене; 4 бр.- Столове за хранене; 1 бр. - Кафе машина; 1 бр. - Диспенсър за вода; 1 бр. Хладилник; 1 бр. Микровълнова фурна; 1 бр.- Прахосмукачка за почистван след експлоатация на къта; 1бр. диван. За обекта в град София фирмата предвижда да обособи кът за хранене и почивка, kато за целта ще се закупи следното обзавеждане: 1 бр. Маса за хранене; 2 бр. - Столове за хранене; 1 бр. Диван за почивка; 1 бр. Кафе машина; 1 бр. Диспенсър за вода; 1 бр. - Хладилник; 1 бр. Микровълнова фурна;1 бр.- Прахосмукачка за почистван след експлоатация на къта; Това ще даде възможност на служителите на "Технотрейд- Ко"ЕООД, да използват времето за почивка пълноценно в удобна и уютна обстановка. С изпълнението на тази дейност фирмата ще подобри едни от най- важните процеси в живота на човека, а именно храненето и почивката. С това ще подобрят и стимулират служителите си да изпълняват задълженията си с по мотивирано, поради пълноценната атмосфера на почивка. 8 700.00 8 697.49

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.