Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

През програмен период 2007-2013г. Община Варна реализира два проекта свързани с предоставяне на услугата обществен транспорт - проект "Интегриран градски транспорт на Варна", финансиран по ОП "Регионално развитие" 2007-2013 г. и проект „Прилагане на мерки за подобряване качеството на живот в градовете Бургас, Варна, Стара Загора и Плевен”, финансиран по ОП "Околна среда 2007-2013". В рамките на проекта за интегриран градски транспорт се изпълниха 10 Компонента. С цел надграждане на реализираните компоненти и избраната алтернатива в направеното предпроектно проучване в рамките на настоящото проектно предложение са включени 3 Компонента, които са взаимосвързани:
- Компонент 1 - Разширяване и реконструкция на улични артерии, свързани с оптимизацията на масовия градски обществен транспорт (МГОТ); 
- Компонент 2 - Нови превозни средства за МГОТ;
- Компонент 3 - Интелигентни транспортни системи;
При разработването на проекта е използван интегриран териториален подход. Системата от взаимосвързани действия цели трайно подобряване на икономическото, социалното и екологично състояние на общината. Първите два компонента са изцяло свързани с разширяване обхвата на изградените системи през първата фаза на проекта за градски транспорт.
Подписването на Договор за обществен превоз на пътници с превозвача "Градски транспорт" ЕАД и възлагане обслужването на всички линии на територията на община Варна, налага разширяване на автобусния парк, както и подмяна на една част от превозните средства, с цел подобряване качеството на предоставяната услуга. Тази дейност по подмяна на автобусите и тролейбусите започна през предходния програмен период и ще продължи и през този програмен период.
За да бъде затворен цикъла от действия и интервенции в настоящия проект се включва и дейност по рехабилитация на улици(обхващайки и пешеходни подлези, пешеходни светофари, достъпност, велоалеи и др.), по които съществува интензивен трафик и линии на  обществения градски транспорт.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на Община Варна ще бъде сформирано Звено за изпълнение на проекта /ЗИП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез изпълнението на тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на проекта. ЗИП ще се състои от 6 члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва:  Ръководител на проекта;  Експерт «ИТС» - представител на ОПТАСРУД; Експерт "Строителство и доставки";  Експерт "Юрист"; Счетоводител на проекта;  Техническият сътрудник. Сформираният ЗИП ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЗИП ще изпълнява задълженията си спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. С цел успешната реализация на проекта чрез качественото и ефективно управление, ЗИП ще заседава ежемесечно, а при необходимост, ще провежда и работни срещи с представители на заинтересовани страни (институции, организации, изпълнители по договори и др.). Всички проведени срещи и заседания ще бъдат надлежно документирани в протоколи. През периода на извършване на строителните дейности Екипът периодично ще провежда срещи с фирмата – договорен изпълнител, както и с представителите на експлоатационните дружества, с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Експертът «ИТС» - ОП ТАСРУД и Експерт "Строителство и доставки", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Предвид на това, че дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента, за Общината при определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 119 от 20 май 2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г. 186 960.00 168 715.42
Подготовка на документация и провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейностите по проекта при спазване на провелата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Предвид мащабността на предвидените строително-монтажни работи, а така също и от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация, за качественото изпълнение на тази дейност още на етап подготовка на проектното предложение беше привлечен външен ресурс. Процедурата за избор на изпълнител на обществените поръчки е проведена преди подаване на проектното предложение и подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, поради големия обем на извършваната работа и изискването физическото изпълнение на дейностите по проекта и неговото отчитане да приключи до 48 месеца от подписването на ДБФП, както и от изискването за постигане на индивидуална етапна цел до края на м.юни 2018г. Община Варна е сключила договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. 0.00 840.00
Реконструкция и основен ремонт на улични артерии, свързани с оптимизация на МГОТ - СМР: Един от основните компоненти, които са изследвани в ПИП за реализиране на проект "Интегриран градски транспорт на Варна - втора фаза" е: Реконструкция на улични мрежи и транспортна инфраструктура към нея. Посредством методика за сравнение са изследвани три варианта като са анализиран следните фактори - финансов, социално-икономически, околна среда, оценка на риска и е избран този с най-добри показатели от методиката. В резултат на обследването е предложен пакет, включващ седем улици от транспортната схема на Варна. За три от тях общината раполага с готови инвестиционни проекти и издадени разрешения за строеж. Това са бул. "Приморски" , бул. "Цар Освободител" и бул. "Първи май". - Предвиденият за реконструкция участък от бул. "Приморски" - от ул. "Ст. Стамболов" до бул. "Цар Освободител", е изграден с две до четири ленти за движение, като значителна част от трасето е подземна, настилката е деформирана, с нагъната повърхност, тротоарите са в много лошо състояние. Предвижда се основен ремонт на пътната настилка, чрез полагане на нов износващ слой на асфалтовата настилка, изграждане на нови бордюри и тротоари в по-голямата част на отсечката, вертикална пътна сигнализация с пътни знаци и пътна маркировка. Предвижда се и ремонт на уличното осветление. Във връзка с необходимостта от изграждане/реконструкция на елементите на подземната техническа инфраструктура преди стартиране на СМР на - Реконструкцията на уличната мрежа по трасето на бул. "Цар Освободител" е в обхват от бул. "Приморски" до бул. "Княз Борис I". Участъкът от бул. ”Цар Освободител”, предмет на проекта, е с две улични платна с по две ленти на движение и е с изразен наклон към морето. Този булевард е връзка на централна градска част и изхода от града на север, в посока курортните комплекси и граничи с Морската градина. В този участък от булеварда преминават линии 20 и 39 на МГОТ. Съгласно предлаганата бъдеща оптимизирана транспортна мрежа в този участък ще се движат ПС по три основни линии 4, 5 и 12 с планиран интервал на движение 10 мин. Проектът предвижда основен ремонт на уличната мрежа и подмяна на улично осветление. - Бул. „Първи май” е възлова пътна артерия, по която от бул. „Народни будители” през ул. „Мара Тасева” се осъществява връзката на гр.Варна с кв.Галата и цялата южна част на града, както и с.о.Ракитника. Първата част от улицата с дължина около 1.3 км е с две платна за движение с по две ленти за движение в посока и централен разделител. В останалата част - около 3 км, улицата е двупосочна с по едно платно за движение във всяка посока. По бул. „Първи май“ понастоящем преминава линия № 17А на МГОТ. Съгласно предлаганата бъдеща оптимизирана транспортна мрежа в този участък ще се движат ПС по основна автобусна линия № 8 с планиран интервал на движение 7 – 8 мин. Проектът предвижда полагане на нов износващ пласт на асфалтобетоновата настилка и изграждане на нови бордюри и тротоари, в по-голямата част на улицата. Предвижда се и ремонт на уличното осветление. Видове СМР, които са предвидени: изкопи и разваляне на основи от трошен камък и асфалтобетонови настилки; разваляне на тротоарни настилки; доставка и полагане на асфалтова смес за износващ пласт на покритието; за долен пласт на покритието /биндер/; битумизиран трошен камък; затревяване; доставка и полагане на бордюри; доставка и полагане на тротоарни плочи; стълбове за улично и парково осветление; маркировка. Община Варна ще осигури собствен финансов ресурс или друг източник на финансиране за подземната ВиК инфраструктура преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020г. Предвидените СМР ще се изпълняват съгласно одобрените технически проекти и влезли в сила Разрешения за строеж. За всички видове СМР са изготвени подробни КСС по части. 5 292 887.77 6 563 177.96
Строителен надзор на обектите включени в "Реконструкция и основен ремонт на улични артерии, свързани с оптимизацията на МГОТ - СМР": Изпълнителят/ите на дейността извършване на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ ще бъде избран по реда на ЗОП. Избраният консултант ще осъществява "Строителен надзор" в обем и обхват, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона, за което той трябва да притежава лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Ще се изпълнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти. Предписанията на лицето, упражняващо строителен надзор, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Консултантът упражняващ строителния надзор ще е отговорен за: законосъобразното стартиране на строежа; осъществяване на контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; контрол по опазване на околната среда; недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителните и монтажни работи и др. Община Варна ще осигури собствен финансов ресурс или друг източник на финансиране за осъществяване на "Строителния надзор" при извършване на СМР на подземната ВиК инфраструктура преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020г. 35 510.30 43 960.74
Упражняване на авторски надзор на обектите включени в "Реконструкция и основен ремонт на улични артерии, свързани с оптимизацията на МГОТ - СМР" ": Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от Проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) или оправомощени от тях правоспособни лица съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проектите. Авторският надзор включва: • Следене за точното спазване на одобрения инвестиционен проект съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове при изпълнение на строителството; • Съставяне и/или подписване на становища, актове, протоколи, таблици и заповеди; • Оказване на техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на извършване на СМР в обхвата на проектната чат, обект на авторския надзор; • Участие в съвещания, свързани с извършването на СМР; • Заверка на екзекутивна документация съгласно чл. 175, ал. 2 от ЗУТ. Община Варна ще осигури собствен финансов ресурс или друг източник на финансиране за осъществяване на "Авторския надзор" при извършване на СМР на подземната ВиК инфраструктура преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020г. За целта за обект "Основен ремонт на улична мрежа по трасето на бул. "Цар Освободител" в обхват от бул. "Приморски" до бул. "Княз Борис I", по плана на 3 м.р. Район "Одесос" - ВиК и за обект "Основен ремонт на улична мрежа по трасето на бул. „Приморски” в обхват от ул. „Ст. Стамболов” до бул. „Цар Освободител” и прилежащото му съоръжение (автоподлез) по плана на 3 м.р., район „Одесос” - ВиК, авторския надзор ще се възложи с отделен договор на обща стойност 4 295,21лв. без ДДС (от осигуреното съфинансиране от Община Варна), тъй като авторът по част ВиК е различен от този проектирал останалите части на инвестиционните проекти. 22 971.00 27 555.00
Инженеринг на обектите без инвестиционни проекти, включени в компонента "Реконструкция на улични артерии, свързани с оптимизация на МГОТ": Дейността включва проектиране, строителство, авторски надзор и въвеждане в експлоатация обектите без готови инвестиционни проекти, включени в компонента "Реконструкция на улични артерии, свързани с оптимизация на МГОТ": - Бул. „Осми приморски полк” в участъка от бул. „В. Левски” до бул. „Хр. Смирненски”, включително основен ремонт на транспортно съоръжение (пътен възел Виница), пешеходен подлез и мероприятия за подобряване на достъпната среда, обособяване на бус ленти в двете посоки на движение; - Бул. „В. Левски” в участъка от ул. „Подвис” до бул. „8ми Приморски полк”, в т.ч. велоалея, изпълняване на мероприятия за осигуряване на достъпността на средата. Проектът включва още изграждане на велоалея в участъка от ул. „Мир“ до бул. „8-ми Приморски полк“, основен ремонт на конструкциите на прилежащите 2 автомобилни и 4 пешеходни подлези, включително подмяна на хидроизолацията им в обхвата на проекта, обособяване на бус ленти в двете посоки на движение; - Ул. „Народни будители” в участъка до ул. „Мара Тасева” в т.ч. трасето на обръщача на МГОТ по ул. „Св. Св. Кирил и Методий” и изграждане на пешеходни подлези пред Варненска морска гимназия "Св. Николай Чудотворец" и на спирка "Калин". Проектът предвижда реконструкция на улицата и обръщача на МГОТ по ул. „Св. Св. Кирил и Методий”, осигуряване на достъпна среда за хора със специфични двигателни потребности и изграждане на велоалея по цялата й дължина в двете посоки, ще се предвидят джобове за спирки на градския транспорт, там където липсват. Тротоарите, ще се проектират така, че да се дава възможност за повърхностно отвеждане на дъждовните води и да имат достатъчна ширина, за да съвместят необходимите функции – пешеходно пространство, велоалея, разположение на улично осветление по стълбовете на контактната мрежа, осигуряване на достъпна среда, изграждане на уличното осветление по ул. „Народни будители“ с интелигентни светлодиодни осветители от последно поколение ; - Бул. „Съборни” в участъка от бул. „Владислав Варненчик” до бул. „Сливница”, вкл. изпълняване на мероприятия за подобряване достъпността на средата. Проектът предвижда реконструкция на асфалтобетоновата настилка, обособяване на BUS лента и изграждане на нови бордюри и тротоари. Предвижда се и ремонт на уличното осветление с интелигентни светлодиодни осветители от последно поколение; За всички обекти е предвидена поливна система в разделителните ивици, както и повърхностно отводняване на дъждовните води. В рамките на дейността ще бъдат направени: • проучвания /ако е необходимо/ и проектиране; • изготвяне на технически/работни проекти с цел издаване на разрешително за строеж по всички части на инвестиционното проектиране в съответствие с Наредба № 4/22.04.2004 год. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти, КС и КСС; • съгласуване и изваждане на всички необходими разрешителни, вкл. разрешение за строеж; изготвяне на подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; • упражняване на авторски надзор; • съгласуване на скици и разработените проекти с всички контролни органи, експлоатационни дружества, общински и държавни институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проектите на Възложителя за оценка на съответствието на проектите със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж; • Изпълнение на СМР. Община Варна ще осигури собствен финансов ресурс или друг източник на финансиране за подземната ВиК инфраструктура преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020г. 15 568 752.52 18 755 222.95
Упражняване на строителен надзор на обектите, които ще се изпълняват на инженеринг в рамките на компонент "Реконструкция на улични артерии, свързани с оптимизация на МГОТ": Изпълнителят на дейността извършване на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ ще бъде избран по реда на ЗОП. Избраният консултант ще осъществява "Строителен надзор" по реда на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона, за което той трябва да притежава лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви оценките за съответствие на инвестиционните проекти, ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията на лицето, упражняващо строителен надзор, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Консултантът упражняващ строителния надзор ще е отговорен за: законосъобразното стартиране на строежа; осъществяване на контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; контрол по опазване на околната среда; недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителните и монтажни работи и др. Община Варна ще осигури собствен финансов ресурс или друг източник на финансиране за осъществяване на "Строителния надзор" при извършване на СМР на подземната ВиК инфраструктура преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020г. 95 400.29 114 885.38
Доставка на нови превозни средства за МГОТ: Идентифицираният остър недостиг на ПС, необходими за изпълнение на транспортната задача, съгласно предлаганата оптимизирана транспортна схема, налага необходимостта от закупуване на нови превозни средства. Понастоящем вътрешният превозвач наема 10 до 15 автобуса, за да обслужва линиите. Необходимият парк от тролейбуси е изцяло обновен, за разлика от автобусния такъв, при който малко над 50% от ПС са подменени през 2013 г. Останалите автобуси са морално остарели, което оказва изключително негативно влияние върху показателите на системата: • качеството на предлаганата услуга е ниско, което възпира потенциалните пътници да я ползват • остарелият автопарк изисква по-високи разходи за поддържане и експлоатация и натоварва финансово превозвача • старите превозни средства са оборудвани със стари неекологични двигатели. Предвижда се закупуването на нови стандартни автобуси минимум 15 броя, отговарящи на европейски стандарт за изгорели газове ЕВРО 6. Автобусите следва да бъдат оборудвани с: • Устройства за видео наблюдение • Табло за информация на пътниците • Устройство за GPS локализация. Предвижда се новозакупените автобуси да бъдат оборудвани с машини за продажба на билети и автомати за валидиране, които са доставени в рамките на изпълнения проект за интегриран градски транспорт 2012-2015 г. Единичните цени на различните производители се движат в границите от 330 до 400 хил. лв. За нуждите на настоящото пред-проектно проучване е приета единична цена от 350 000 лв. за стандартен дизелов автобус. 6 304 517.00 6 619 742.85
Инженеринг за реализиране на Компонент 3 "Надграждане на интелигентните транспортни системи": Дейността включва проектиране, СМР, доставка и монтаж по Компонент 3 "Надграждане на интелигентните транспортни системи", включен в Проект "Интегриран градски транспорт на Варна - втора фаза" Съгласно ПИП във варианта, предложен от консултанта за финансиране е определено надграждане на следните интелигентни транспортни системи: • Интелигентни системи за преброяване на трафика и координирано управление на светлинно регулираните кръстовища по трасетата на МГОТ по бул. "Цар Освободител", бул. "Сливница", бул. "Приморски" и ул. "Дунав". Надграждането на системата за предимство на ПС на МГОТ, изградена в периода 2015 – 2016 г., ще бъде доразвита на 20 светлинно-регулирани кръстовища по бул. Цар Освободител“, бул. „Сливница“, бул. „Приморски“ и ул. „Дунав“ така че да се осигурява координирано управление на движението на средствата на МГОТ (така нар. „зелена вълна), без това да влиза в конфликт със системата за предимство на МГОТ по трасето на ускорената автобусна линия. • Надграждане на системата за информация на пътниците в реално време. В рамките на проекта за Интерниран градски транспорт 2012-2015 г. 84 спирки са оборудвани с табла за информация на пътниците в реално време, а общият брой на спирките на МГОТ по предлаганата оптимизирана транспортна схема е около 280. Проектът предвижда доставка и монтаж на оборудването с информационни табла на още 100 спирки, на които спират ПС повече от една линия на МГОТ и има съществен пътникопоток. Предлаганото надграждане на системата ще повиши привлекателността на МГОТ за жителите и гражданите на Варна и ще допринесе да повишаване търсенето на пътувания с МГОТ за сметка на пътуванията с лични автомобили. • Системата за безопасност на пешеходците цели намаляване на произшествията възникващи на пешеходните пътеки на територията на гр. Варна. Системата обхваща изграждането на 25 бр. интелигентни пешеходни пътеки, които започват автоматично да светят при засичане на пешеходец, който е стъпил на пешеходна пътека. Индикацията на преминаващ пешеходец се извършва от датчици инсталирани в пътната настилка. Изпълнението на този проект ще допринесе за намаляване на ранените и убити при ПТП на пешеходни пътеки. • Доразвиване на системите за достъпност на пътните кръстовища. В рамките на проекта за Интерниран градски транспорт 2012-2015 г. 50 кръстовища са оборудвани със сигнални устройства за пешеходци със зрителни проблеми. Тези устройства, освен че допринасят за звуковото замърсяване на околната среда и създават значителен дискомфорт за живущите в непосредствена близост до кръстовищата, не подпомагат, а в някои случаи дори създават объркване сред незрящите. Тези системи не отговарят на изискванията на Наредба № 17 от 2001 г. за регулиране на движението, съгласно която звуковият сигнал следва да се подава по заявка и за конкретно направление. Проектът предвижда оборудването на 50 кръстовища с по 8 бутона за заявка на звуково оповестяване. 2 543 000.00 3 052 399.99
Упражняване на строителен надзор на дейностите по инженеринг за реализиране на Компонент 3 "Надграждане на интелигентните транспортни системи": Изпълнителят на дейността извършване на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ ще бъде избран по реда на ЗОП. Избраният консултант ще осъществява "Строителен надзор" по реда на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона, за което той трябва да притежава лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви оценките за съответствие на инвестиционните проекти, ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията на лицето, упражняващо строителен надзор, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Консултантът упражняващ строителния надзор ще е отговорен за: законосъобразното стартиране на строежа; осъществяване на контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; контрол по опазване на околната среда; недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителните и монтажни работи и др. 12 900.00 15 480.00
Визуализация и публичност: Основната цел на тази дейност е информиране на широката общественост за целите, дейностите и целевите групи по проект "Интегриран градски транспорт на Варна-втора фаза", очакваните резултати, постигнатите ползи за целевите групи, финансовата подкрепа от ОПРР 2014-2020г.,съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Мерките за публичност и визуализация на проекта изцяло ще кореспондират с утвърдения Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., чиято цел е да даде ясни насоки за изпълнение на дейности за информация и комуникация при визуализация на подкрепата от Европейските фондове. Техническите характеристики при визуализация на дейностите по проекта ще бъдат в съответствие с Наръчника и с Регламентите за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на ЕК за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някой подобни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. В рамките на проекта ще бъдат реализирани всички мерки по информация и комуникация, които имат задължителен характер, а именно: указване на финансирането от ЕФРР на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на финансирането от ЕФРР, поставяне на логото на програмен период 2014 - 2020 год. и наименованието на финансиращата програма - ОПРР 2014-2020 год., наименованието на проекта /когато е относимо/, общата стойност на проекта /когато е относимо/; включване на уеб сайта на Община Варна на кратко описание на проекта; поставяне на временни билбордове с размери 3х4 м на местата на реконструкция обектите на интервенция; поставяне на постоянни обяснителни табели след приключване на проекта на местата на извършените интервенции; провеждане на минимум две публични събития под формата на пресконференции; поставяне на информационен банер на публичните събития; провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта - първа копка, както и официални церемонии за откриване на обектите, след приключване на строителството/доставката; изработване и разпространение на печатни инф. материали. В рамките на проекта ще бъдат изработени, поставени или разпространени следните материали: •Временни билбордове - 16 броя /за 7-те обекта на интервенция, 1 за „Градски транспорт“ ЕАД и 1 за ТАСРУД/; •Постоянни обяснителни табели - 14 броя за 7-те обекта на интервенция; •Информационен стикер за закупените по проекта автобуси – 76 броя /следва да бъдат изработени на самозалепващо се фолио, което ще бъде поставено от вътрешната страна на стъклата на автобусите с видимост отвън; •Банер - 1 бр., който ще се поставя в залата, където се провеждат пресконференциите, официалните церемонии и откриване на обектите; •Публични събития: ще бъдат организирани 2 пресконференции – първата при стартиране на проекта, а втората при неговото финализиране; •Официални церемонни "Първа копка" и официални церемонии по откриване на обектите - ще се организират общо 15 официални церемонни, 7 "Първа копка", 7 за откриване на обекти на интервенция и 1 церемония "Доставка автобуси"; •Интернет - на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на ДБФП - цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати , която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати; • Печатни и информационни материали - предвижда се отпечатването на 1 вид информационна дипляна (478 бр.) и 1 вид информационна брошура (500 бр.); • Други информационни и комуникационни материали: тефтери брандирани (300 бр.); флаш памети (149 бр.); химикалки (300 бр.); папки (300 бр.); стенни работни календари с три секции и глава (600 бр.); рекламни чанти за документи (300 бр.); тениски (500 бр.). 53 578.90 61 234.68
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти следва да бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни:одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. 9 887.00 9 887.00
Геодезическо заснемане на обектите на интервенция: Геодезическо заснемане на обектите на интервенция включени в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизнозност при отчитане на изпълнението. 38 200.00 45 840.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.