Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за постигане на съответствие с изискванията на Интегрирана Система за Управление на качеството и околната среда, съгласно БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Дейността включва доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следното оборудване: Лентоотрезна машина-1 бр.; Тривалова листоогъваща машина-1 бр.; Хидравлична триролкова огъваща машина-1 бр.; Тръбоог. машина с дорник-1 бр.; Хидр.нож.за ъгл.отр.на листов м-л-1 бр.
Анализът, който е направен за готовността на „ЕКА“ ЕООД за внедряване на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 показва, че основното „тясно място“, което прави невъзможно покриването на изискванията им са остарелите и напълно амортизирани машини за рязане и огъване на металите. Те предизвикват много брак, водят до консумация на много природни суровини и чести рекламации от клиентите, поради проблеми с качеството.
Наличната Лентоотрезна машина е произведена преди повече от 20 години. Нормалното допустимо отклонение при нея е до 2 мм., които при точностите, които се целят в момента са недопустими. Корекцията на неточностите води до консумацията на допълнителни природни ресурси, загуба на значително време или компромис с качеството .
Към момента за огъване на листов материал, фирмата разполага с тривалова листоогъваща машина, собствено производство. Недостатъчната прецизност при производството му при неспециализирани условия, водят до чести отклонения от целевите параметри. Корекциите невинаги са възможни.
За огъване на тръбен материал и профили в момента в "ЕКА" ЕООД се използва триролкова огъваща машина, закупена при започването на дейността през 1991 година. Машината е стара, напълно амортизирана и с редица ограничения към материала, който обработва. Тънкостенният материал често се похабява при обработка с машината поради невъзможността й плавно да се регулира усилието на огъване, а при по-дебелостенните профили често се указва, че машината не може да упражни нужното усилие за огъването му до желаната форма. За оптимално и пълноценно заместване на старата машина, предвиждаме подмяната й с хидравлична триролкова огъваща машина, на която ще се обработват по-дебелите детайли и тръбоогъваща машина с дорник, където ще се огъват тръби с диаметър до ф 50 мм и дебелина на стената до 2 мм.
Голяма част от изделията, които се произвеждат в момента са от ламарина с дебелина до 1,2 мм. Тяхното огъване също се извършва на наличния стар абкант. Това освен, че е неефективно, в много от случаите води до неточности в желаните размери или "прокъсване" на огъвания материал и неговото похабяване. Предвижда се този проблем да бъде разрешен със закупуването на нова, ръчна ЗЕГ машина, с която да се обработват по-малките детайли, от по-тънък материал.
Към момента, предприятието не разполага с магнитна бормашина и за пробиване на отвори на място при клиентите се използва електрическа дрелка. С нея има ограничения относно максимално допустимите размери за пробиване. Това налага разпробиване на много от отворите предварително, в базата и съответно води до грешки и бракуване на изделията понякога.
За отрязване на ъглите на обработван листов материал, фирмата не разполага със спец. машина. В момента поръчки, които включват такава операция се отказват или за осъществяването й се използва ръчен ъглошлайф. При рязането на ръка първо се губи много време при оразмеряването и маркирането на всеки отделен лист, след това времето за ръчната обработка е значително завишено и не на последно място, дефектите и похабяването на материал не са рядкост. За извършване на тази дейност, "ЕКА" ЕООД предвижда закупуването на хидравлична ножица за ъглово отрязване на листов материал с възможност за настройване на ъгъл. Точността, която машината постига е 0,1 части от милиметъра. За настройка могат да се използват отпадъчни парчета от лист ламарина и така на практика брака на машината става нула. Внедряването на подобна машина ще позволи на фирмата освен да отстрани проблемите с брака, които има в момента и високите нива на консумация на природни ресурси на единица продукция, да започне серийно производство на няколко вида изделия, като тави, табла, кутии, за които към фирмата има реален интерес и запитвания за износ. |
98 984.56
|
98 984.56
|
Дейности за услуги по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в "ЕКА" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Диагностика:
- Формиране съвместен екип по проекта;
- Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001;
- Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на качеството и околната среда;
- Анализ на документите и дейностите, осигуряващи работната среда, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на стандартите.
2. Проектиране и разработка на ИСУ:
- Отнасяне на изискванията на стандартите към съществуващите бизнес процеси;
- Обсъждане на възможности за оптимизация на процесите и прилагане на добри практики;
- Дефиниране на желано състояние на процесите след внедряване на ИСУ. Състоянието отразява всички изисквания на ръководството на компанията и на стандартите ISO 9001 и ISO 14001;
- Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на ИСУ;
- Разработка на документите, свързани с ИСУ.
3. Внедряване на ИСУ:
- Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001;
- Изменения и корекции на ИСУ;
- Провеждане на вътрешни одити на ИСУ. Подетапът по внедряване ще продължи минимум 3 месеца, като по този начин ще се покрият изискванията и на сертифициращите организации за минимално функциониране на системата преди провеждане на сертификационния одит. |
11 000.00
|
11 000.00
|
Дейности за услуги по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в „ЕКА“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на ИСУ на място при „ЕКА“ ЕООД за адекватност с изискванията на приложимите стандарти – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на ИСУ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ЕКА“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит.
2. Одит на втори етап – оценка на внедрената ИСУ:
- събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на ИСУ;
- анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита;
- документиране на несъответствията (ако бъдат установени);
- определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени);
- изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ЕКА“ ЕООД.
Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на ИСУ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2.
След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ЕКА“ ЕООД. |
15 000.00
|
14 980.00
|
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация.
Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 5 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане.
На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца.
Основните стъпки за реализацията й са следните:
1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация.
2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта.
3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 5 бр. стикери.
4. Доставка на средствата за визуализация.
5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата.
6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. |
300.00
|
262.00
|