Организация и управление на проекта: Сформиране на екип за организация, управление и отчитане на проекта. Разработени необходимите процедури за организация и контрол, гарантиращи ефективното управление и успешно реализиране на проектните дейности.
Организиране и провеждане на регулярни срещи на екипа за управление за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, за разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта, проследяване цялостния напредък по проекта, отчитане на индикаторите и своевременно вземане на решения за коригиращи или последващи дейности за изпълнение.
Организиране на добро техническо и финансово управление на предвидените дейности за успешното изпълнение на проекта. Изготвяне на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка на проекта и финален технически и финансов доклад след приключване на дейностите по проекта.
Осигуряване на постоянен контрол на място от екипа за управление върху изпълнението на проектните дейности с цел успешно реализиране на проекта.
Изготвяне на Методология за дейността на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход.
Изготвяне, поддържане и правилно попълване на документацията и водене на кореспонденция по проекта като задължение на екипа за управление, което макар и да не допринася пряко за постигане на заложените цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси; създава условия за навременна реализация на дейностите и постигане на заложените цели и резултати. |
45 401.40
|
38 134.89
|
Информиране и публичност: Привличане на обществения интерес и повишаване на обществената информираност за целите, дейностите и резултатите по проекта.
Информиране на потенциалните потребители за възможността за ползване на предоставяните услуги по проекта.
Организиране на информационна кампания включваща следните действия:
1. Организиране и провеждане на две пресконференции
2. Публикуване на две прессъобщения в местен всекидневник
3. Публикуване на три обяви в местен всекидневник
4. Изготвяне и разпространение на дипляни
5. Изготвяне на информационни плакати
6. Публикуване на информация за проекта на официалния сайт на Община Велико Търново
7. Изработване на стикери за визуализация на закупеното по проекта обзавеждане и оборудване
8. Изработване на информационна табела на проекта |
2 174.40
|
2 173.96
|
Извършване на текущ ремонт и закупуване на обзавеждане и оборудване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Създаване на необходимите условия за функциониране на Центъра чрез:
- Извършване на текущ ремонт на помещенията на Центъра;
- Доставка и монтаж на новозакупено обзавеждане;
- Доставка и монтаж на новозакупено оборудване;
За разкриване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в гр. Велико Търново чрез Решение № 1617 от 25.06.2015 г. на Великотърновски общински съвет, се предоставят две помещения – общинска собственост, намиращи се в южната част на сградата на СК „Ивайло“, ул. „Филип Тотю“ № 18, гр. В. Търново. Местонахождението е в жилищен район с изградена лесно достъпна инфраструктура. Двете помещенията се намират от южната страна на сградата, на първия етаж и са с обща площ 35,20 м2. Общото им състояние е сравнително добро, газифицирани са и са с подменена дограма на прозорците и вратите. Подовата настилка е стара и разкъсана и е необходимо да бъде подменена. От освежаване се нуждаят и стените и таваните в двете помещения. Поради тези причини е предвидено поставяне на ламинат и боядисване на стените и таваните. |
16 953.88
|
16 803.08
|
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за потребители на интегрирани услуги: Идентифициране на специфичните потребности на хората в неравностойно социално положение – кандидати за потребители на интегрирани социално-здравни услуги, въз основа извършена индивидуална социална оценка.
Извършване на нова оценка на потребностите на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“, след приключване на тяхното предоставяне.
Класиране на кандидатите за потребители, съобразно оценената необходимост от ползване на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Гарантиране на възможност за избор на социално-здравни услуги и оказване на психологическа подкрепа според конкретните нужди и потребности на „отделния човек“. |
0.00
|
0.00
|
Подбор и назначаване на персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Осигуряване на персонал за Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Гарантиране на мултидисциплинарен подход при предоставяне на услугите чрез осъществяване на подбор и назначаване в Центъра на екип от експерти с различен профил на компетентност – Управител – 1 лице (с професионално направление „Социални дейности“), 1 лице на длъжност „Социален работник“, 1 лице на длъжност „Медицинска сестра“, 1 лице на длъжност „Психолог“.
Осигуряване на качество на предоставяните почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда чрез осъществяване на подбор и назначаване на подходящи лица за персонал за предоставяне на услугите „Личен асистент“ и „Домашен помощник“ – 40 лични асистенти и 14 домашни помощници.
Сключване на трудови договори с одобрените кандидати и осигуряване на трудова заетост по проекта на общо 58 лица.
Разработване и утвърждаване на процедура за подбор на персонал на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Ясно дефинирани правила кои кандидати да бъдат допуснати на следващ етап в процеса на подбор и окончателен избор.
Идентифициране на компетентностите за изпълнение на съответните длъжности за работните места, разкрити по проекта.
Равенство и недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. на кандидатите за обявените длъжности при осъществяване на процеса на кандидатстване, оценка и класиране. |
433 347.96
|
406 875.23
|
Провеждане на обучение на персонала за предоставяне на услугите. Осигуряване на супервизия на персонала.: Изграждане на знания и умения относно спецификата при предоставяне на социални услуги в домашна среда на лицата от целевата група по проекта – хора с увреждания, в т.ч. и деца и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване чрез извършване на въвеждащо обучение.
Повишаване информираността на личните асистенти и домашни помощници за общите правила за предоставяне на услугите, знание за здравословните и безопасни условия на труд, формиране на убеждение за зачитане личността и достойнството на потребителите.
Изграждане на теоретични и практични познания за работа с хора в неравностойно положение по време на въвеждащото обучение. Разнообразните похвати ще спомогнат за трайното овладяване на учебния материал, а практическите упражнения ще поставят личните асистенти и домашни помощници в реална ситуация.
Повишаване качеството на предоставяните социални услуги и компетентността на личните асистенти и домашните помощници чрез провеждане на поддържащо обучение. Разрешаване на възникнали в процеса на работа проблеми и предизвикателства.
Поддържане на мотивацията на личните асистенти и домашни помощници и оказване на професионална подкрепа чрез провеждане на две супервизии. Повишаване на креативността им и способността им да вземат решение. |
814.61
|
673.81
|
Предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги и осигуряване на психологическа подкрепа на потребителите на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Предоставяне на гъвкави услуги за комплексно задоволяване на потребностите на нуждаещите се лица – хора с увреждания, в т.ч. и деца и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и подобряване на достъпа до социални, здравни и други услуги чрез създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в семейна среда.
Осигуряване на дългосрочна грижа, включваща социални и здравни услуги и психологическа подкрепа на потребителите на почасовите услуги в рамките на 18 месеца.
Подобряване качеството на живот и социално включване на потребителите на услуги по проекта чрез предоставяне на почасови услуги максимално съобразени с нуждите и потребностите на „отделния човек“.
Сключване на договори с потребителите за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда при спазването на принципите за партньорство и овластяване. Ясно регламентиране на правата и задълженията на страните. Осигурена възможност за избор на желания и необходим личен асистент и/или домашен помощник.
Гарантиране качеството и практически ориентирана стратегия на предоставяне на услугите чрез изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите, съставени на база анализ и оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска. Изготвяне на оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и план за намаляване на идентифицираните рискове. Създаване на възможност за максимална подкрепа и стимулиране на самостоятелността на потребителя.
Актуализиране на индивидуалните планове за предоставяне на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда на всеки шест месеца или по-рано при промени в първоначално констатираните обстоятелства и в зависимост от потребностите и желанията на потребителите.
Осигуряване на здравни услуги на потребителите според идентифицираните потребности.
Осигуряване на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите в техния дом или на място в Центъра, в зависимост от техните предпочитания и потребности. |
907.20
|
3.40
|
Осъществяване на мониторинг на предоставяните почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Осигуряване на качество на комплексните услуги предоставяни от персонала на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда чрез извършване на вътрешен контрол и мониторинг.
Създаване на необходимата организация и изготвяне на система за мониторинг, включваща текущо наблюдение и контрол на изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на личните асистенти и домашни помощници, посещения на потребителите ежемесечно и при сигнали.
Получаване на обратна връзка от потребителите с цел осигуряване на гъвкавост и възможност за предприемане на мерки за отстраняване на пропуски в работата на предоставящите услугите лица, както и предотвратяване на конфликти. Провеждане на проучване чрез изготвени анкетни карти за обратна връзка от потребителите, обобщаване на получените резултати и предприемане на коригиращи действия.
Разглеждане на направени от страна на потребителите и/или техните законни представители или роднини предложения за подобряване на предоставяните услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Установяване нивото на удовлетвореност на потребителите от получаваните услуги чрез извършване на посещения на място от екипа за управление на проекта и от екипа на Центъра.
Извършване на проверки от екипа по управление на проекта на правилното и надлежно водене на документацията от екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги. |
0.00
|
0.00
|