Проект „Знания и умения за успешен бизнес” цели разкриване на устойчиви и качествени работни места чрез подпомагане на предприемачеството, както и преодоляване на младежката безработица, чрез изпълнение на следните основни дейности:
1.Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на лица от следните целеви групи: неактивни, които не са в образование и обучение до 29 г. вкл.; безработни със завършено средно или висше образование до 29 г.; безработни, неактивни или работещи над 29 г, чрез провеждане на информационна кампания и 10 мотивационни срещи.
2.Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. 90 човека, разпределени в 10 групи, ще преминат през обучителна програма (9 дни/11 модула), която е балансирано съчетание от теоретична основа, практически занятия, самостоятелна работа. Участниците ще се запознаят с понятийния апарат, водещите методологии за развитие на стартиращ бизнес, както и ще създадат стратегически и оперативен план, който чрез конкретни стъпки ще доведе до създаването на устойчиво бизнес начинание. Успешно завършилите обучителната програма ще получат сертификат и ще им бъде изготвена индивидуална програма за менторска подкрепа.
3.Предоставяне на консултантски услуги и менторство за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, подпомагане достъпа до мрежи и насочване към финансиращи програми за стартиращи предприемачи, в т.ч. по ОПРЧР. Ще предоставим общо 750 часа групови и индивидуални менторски сесии.
В резултат очакваме поне 30 нови регистрирани предприемачески инициативи, което ще включи активно на пазара на труда минимум 30 нови самонаети лица. Всички, преминали обучението, ще са получили нови знания и умения, което в бъдеще ще подобри възможностите им за реализация на пазара на труда. Те ще бъдат интегрирани и мотивирани да търсят трудова реализация. В перспектива тези умения и познания могат да бъдат надграждани в следващи обучения и консултиране.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Организиране и провеждане на мероприятия за информиране и мотивационни срещи за привличане на участници в обучения и консултации за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Основна цел на дейността е да бъдат мотивирани и избрани 90 лица за участие в обучителна и менторска програма за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.
Дейността включва организиране и провеждане на мероприятия за информиране и представяне на възможностите за стартирането на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, в т.ч. провеждане на 10 мотивационни срещи. В тези срещи очакваме да се включат до 200 човека от София град и София област.
Специално в район Красна поляна имаме договорено сътрудничество за съдействие при избора на експерти и/или трудови посредници, които до момента са един от най-успешните канали за достигане до целевата група и са хора, обучени по мерките за активна политика на пазара на труда. Те също трябва да имат добра репутация сред общностите и да познават културата и потребностите им. Благодарение на тях се подобряват показателите в борбата с безработицата.
Експертите ще разяснят предлаганите по проекта възможности и ползите от участие в него.
Желаещите да се включат в обученията ще попълнят заявки, в които ще посочат мотивацията си да стартират самостоятелна стопанска дейност и досегашния си опит.
Отговорностите и задълженията на Мотивационните експерти, част от екипа на кандидата, включват:
Разработване на информационни материали за възможностите за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество;
Изготвяне на дневен ред и презентация;
Провеждане на мотивационните срещи – 10 срещи по 4 часа;
Изработка на заявката за участие в обучението;
Обработване на заявките и избор на участници за обученията.
Отговорностите и задълженията на Информационните експерти – външни изпълнители включват:
Разпространение на информационните материали сред максимално широк кръг от целевите групи - чрез използване на официалните институции, лидери на мнения и други неформални канали на информиране;
Сформиране на групите;
Участие в мотивационните срещи;
Участие в обработка на заявките и избор на участниците;
Информиране на участниците, избрани за специализирани обучения по Дейност 2.
Дейността ще се реализира по етапи, както следва:
1. Сформиране на екип за информация и мотивация на целевите групи – 1 -2-ри месец.
2. Изработване на информационни/разяснителни материали, необходими да представят в детайли възможността за участие в проекта, предвидените дейности и очаквани резултати. – 2-ри месец.
3. Съставяне на график за провеждане на мотивационни срещи, предхождащи всеки от обучителните модули. Целта е информацията да достигне до максимално широк кръг от хора, които да бъдат стимулирани да се възползват от възможностите за повишаване на предприемаческите си познания и да бъдат подпомогнати с реални действия към започване на самостоятелен бизнес. Материалите ще бъдат разпространени в София град и София област;
4. Провеждане на мероприятията и срещите. В София град – 6 бр., от които 2 в район Красна поляна; София област – 4 бр. срещи, от 2-ти до 10-ти месец.
На срещите екпертите по мотивация ще запознаят желаещите с целите на обученията, програмата, както и ползите за тях от повишаване на познанията и уменията им по предприемачество.
5. Изработване на заявка за участие в обученията. В заявката всеки ще посочи индивидуалните си интереси и ниво на опит. 2-ри месец.
6. Сформиране на групите за обучение. Данните от заявките ще бъдат обработени, за да се групират желаещите максимално адекватно според нивото им на влизане в програмата.
7. Уведомяване на избраните участници за обученията, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.
Информационните срещи стартират през месец 2 и ще се провеждат по график през един месец. След всеки цикъл от 2 информационни срещи ще се сформират по 2 групи, които да започнат работа по обучениe до 4 седмици след мотивационната среща.
15 612.00
15 812.69
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Основна цел на дейността е 90 човека да преминат през специализирано обучение за усвояване на знания и умения и създаване и поддържане на мотивация за развитие на самостоятелна стопанска дейност.
Дейността включва организиране и провеждане на 9-дневно обучение (11 модула). Ще бъдат сформирани 10 групи, 6 в София град и 4 в София област.
Обучението на всяка група да се проведе в рамките на един месец.
В края на обучението участниците ще преминат през тест за проверка на усвоените знания, ще попълнят и анкета за оценка на ползите от проведеното обучение и да посочат по кои теми имат нужда от последваща менторска подкрепа. Успешно издържалите теста ще получат сертификати. На база на резултатите от теста и анализ на анкетите ще бъде изработен индивидуален план за менторска и консултантска помощ, предвидена в Дейност 3.
Обученията ще се подготвят и провеждат от специалисти– от екипа на кандидата (3) и външни обучители (3). Всяко обучение ще се води от 2 обучители. В рамките на 3 учебни часа всеки ден ще има и 1 консултант, който ще подпомага практическата част от занятията.
Обучителите са отговорни за:
Подробно разработване на модулите, изготвяне на презентации, интерактивни задачи и др.;
Изготвяне на учебно помагало;
Провеждане на обученията;
Изработване на тест за оценка;
Изработване на анкета за обратна връзка;
Анализ и оценка на резултатите от тестовете и данните от анкетите (до 2 седмици след приключване на обучението за всяка група).
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на обучители и консултанти – от 1ви до 3 месец;
2.Разработване на съдържанието на всеки от обучителните модули. Разпределение на ролите на обучителите, определяне фокус на отделните сесии– от 1ви до 3 ти месец вкл.
3.Изработване на учебно помагало, съобразено с нуждите и интересите на целевите групи. То ще е изготвено на базата на предложената обучителна програма (т. 11.1.). - от 1ви до 3ти месец.
4. Предпечат и печат на учебното помагало– 150 броя.
5.Изготвяне на график на обученията.
6.Логистика на обученията – събиране на групите, ангажиране на място за провеждане на обученията (наем зала и наем на техника), закупуване на необходимите материали.
7.Провеждане на обученията – 10 групи за общо 90 участника. Заниманията на всяка група са разпределени в 11 модула за 9 дни (по 8 лекторски часа). Всяко обучение ще се води от екип от двама обучители и един консултант. Общо 1710 лекторски часа. От 3ти до 11 месец вкл.
Основни модули:
- Вие като предприемач;
- Основи на успеха– изграждане на базови меки умения;
- Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план;
- Форми на търговска дейност;
- Персонал, правни отговорности и застраховка;
- Финансово планиране – икономическа приложимост;
- Капитал и видове източници;
- Презентационни умения, необходими за привличане на частни инвеститори
- Стартиране на бизнеса – стратегия за изпълнение;
- Изграждане на корпоративна идентичност;
- Регулации за устойчиво развитие и опазване на околната среда
8.Изработване на тест за оценка. 3ти месец
9.Изработване на анкета за обратна връзка. 3ти месец
10.Анализ и оценка на резултатите от тестовете и анкетите. Така индивидуалните планове за менторство (Дейност 3) ще бъдат съобразени както с реалните постижения на курсистите, така и с тяхното желание и нагласи. От 4ти до 12ти месец – текущо до 2 седмици след приключване на обучението на всяка от групите.
11.Изработване на сертификати – дизайн, предпечат, печат – до 90 броя (според броя на реално завършилите). 3ти месец.
12.Връчване на сертификати за успешно преминато обучение. Всеки участник, посещавал редовно занятията, попълнил теста за оценка и анкетата за обратна връзка, ще получи сертификат за участие в програмата- текущо.
86 806.00
93 835.47
Предоставяне на консултантски услуги и менторство за подкрепа и подготовка за самостоятелна стопанска дейност на обучените лица: Основната цел на дейността е до 70 човека, завършили обучителната програма, да получат необходимата им менторска и консултантска подкрепа, за да разработят конкретни бизнес планове, да бъдат насочени към подходящи източници на финансова подкрепа. Най-добрите 30% ще стартират самостоятелна стопанска дейност. Менторската и консултантска помощ ще се извършва групово и индивидуално.
Консултирането и менторството ще се извършва в рамките на до 4 месеца след приключване на обучителните модули за всяка от групите. Предвиждаме 25 часа менторски сесии за всеки участник. От тях 20 ще бъдат групови и 5 индивидуални или общо 750 менторски часа = 20*5*2+7*5*5. Груповите сесии ще се водят от двама ментори, а индивидуалните от един ментор.
За изготвяне на менторската методология и за нейното прилагане, както и конкретните програми за всяка от групите ще бъдат ангажирани собствени и външни експерти - водещи професионалисти в областта на бизнес управление, маркетинг, презентационни умения, финанси, достъп до финансиращи инструменти, човешки ресурси.
За всеки от участниците ще бъде изработен индивидуален план и график за менторинг и консултиране след анализ на резултатите от обученията.
Основните теми на менторските модули ще включват:
- консултации за трансформиране на бизнес идеите в планове, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група;
- съвети по подобряване на жизнеспособността и привлекателността на бизнес идеите;
- консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове;
- насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧРи ОПИК, ако са подходящи за типа дейност);
- подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ.
При нужда плановете ще се актуализират според нивото на всеки участник.
Менторските сесии ще се подготвят и провеждат от специалисти– от двама човека от екипа на кандидата и двама външни консултанти. Груповите сесии ще се водят от 2 консултанти. Индивидуалните - от 1 консултант.
Менторите са отговорни за:
Изработване на индивидуални менторски планове за всеки участник;
Изготвяне график за групови и индивидуални консултации;
Провеждане на сесиите ;
Обратна връзка - анализ и оценка на развитието на участниците (след всяка сесия).
Стъпки за реализация на дейността:
1.Изработване на индивидуални планове на участниците – на база на анализ на анкетите и резултатите от теста на участниците в Дейност 2. (от 4ти до 15ти месец вкл., текущо след приключване на обучението за съответната група).
2.Избор на външни ментори/консултанти.
3.Изработване на график за провеждане на консултации (от 4ти до 15ти месец вкл, текущо след приключване на обучението за съответната група).
4.Провеждане на консултациите. Консултациите се провеждат в рамките на 4 месеца след приключване на обучението на съответната група (4ти до 15ти месец вкл).
5.Обратна връзка от менторите и анализ на обратната връзка с цел навремено актуализиране на плановете за консултации за оказване на по-конкретна помощ за всеки участник. (след приключване на обучението на съответната група (4ти до 15ти месец вкл.).
39 510.00
37 446.12
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN