Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 739 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел, която си поставя Община Чепеларе, е да осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа, живеещи на територията на общината. Специфичната цел на настоящия проект е подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на 51 потребители, включително подобрен достъп до здравеопазване и интегрирани социални услуги. Общата и специфичната цел на проекта са в съответствие с целите и приоритетите на програмата - социално включване и равни възможности.
Предвидени са следните дейности: 1/ Приемане на заявления, оценка на потребностите и подбор на потребителите; 2/ Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги в община Чепеларе, в това число 12 домашни помощници, 2 медицински сестри, 1 психолог, 1 шофьор и 1 диспечер; 3/ Предоставяне на почасови мобилни, интегрирани, здравно-социални услуги по домовете на 51 потребители от целевата група в община Чепеларе; 4/ Обучение и супервизия на персонала, нает за предоставяне на услугата "Помощ в дома". 
Разработеният  проект ще продължи социалното приобщаване на целевата група, чрез предоставянето на здравно-социални услуги  в насока възможности на потребителите да запазят своята самостоятелност и начин на живот в домашна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома в община Чепеларе: Дейността има за цел осигуряване на интегрирани здравно-социални услуги, на най -малко 51 потребители от община Чепеларе, според специфичните потребности, въз основа на индивидуална социална оценка за почасово ползване, без заплащане на такси. 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала предоставящ услугите от/и до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания , включително консултации с различни специалисти при необходимост. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на грижата в дома се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. През първия месец от стартирането на проекта Екипът по проекта ще информира кандидат-потребителите, за организацията и сроковете за прием на заявленията. Външен изпълнител ще бъде нает да извърши оценки на потребностите на 51 индикативен брой кандидати, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни в невъзможност за самообслужване.С всеки потребител по проекта кметът ще сключи Договор за предоставяне на здравно-социални услуги. През първия месец от стартирането на проекта ще се извърши подбор на персонал за предоставяне на услугата. Кметът на Община Чепеларе ще възложи дейностите по предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги на звено в общинска администрация. За целта ще бъдат назначени за 24 месеца 12 домашни помощници на трудов договор на пълно работно време, една медицинска сестра и един психолог - с допълнителни споразумения към трудовия договор, една медицинска сестра на граждански договор за почасови услуги, един шофьор и един диспечер на трудови договори на пълно работно време . Домашните помощници ще предоставят неспециализирани услуги на потребителите (почистване, придружаване до личен лекар, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки ,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите ) и др. Психологът в екипа, ще предоставя психологическа и мотивационна подкрепа чрез консултации, подкрепящи дейности, преодоляване на затруднения в общуването и др. Медицинските специалисти ще предоставят услуги в дома, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. Включително при необходимост помощ при изработване на режим на хранене, съобразно компетенциите си и нуждите на лицата от целевата група. Назначеният диспечер ще осигурява връзка с потребителите, ще изработва и координира графиците за услугите. Назначеният щофьор на лек автомобил , ще осигурява превоза на членове на екипа до адресите на потребителите. Ако лицата, които ще предоставят грижа в дома не притежават професионална квалификация , те ще преминат обучение. Поради висок риск от емоционално прегаряне ще бъдат организирани три супервизии за всички назначени служители, които са ангажирани с реалното предоставяне на интегрираните услуги. За провеждането на обучение и супервизия ще бъде сключен договор за услуга, при спазване на разпоредбите на ЗОП. Услугите ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. Изпълнението на дейността ще обхване 19 месеца, от които един месец подготвителни дейности и 18 месеца реално предоставяне на мобилни почасови интегрирани здравно-социални услуги за грижа в дома. 545 032.81 387 433.69

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.