Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност и удължаване на жизнения цикъл на многофамилни жилищни сгради в град Златоград. Това са къщи, собственост на сдружения на собственици "Ахрида 22", "Тракия", "Къща Виктория", "Велико Търново", "Раз Цвет", "Фамилна къща Чаушеви", "Синчец", "Братя Хъмчеви", "Гогаджови", "Фамилия Касабови" и "Текстилски блок" в град Златоград. Понастоящем жилищата в тези сгради са енергийно неефективни, защото голяма част от тях се отопляват на твърдо гориво. Това е предпоставка за замърсяването на въздуха в града. Подобряването на енергийната ефективност на сградите ще допринесе за подобряване на качеството на въздуха и качеството на живот в град Златоград, също така, ще допринесе за подобряване привлекателността на града, подобрявайки облика на сградите. В проекта са включени сгради, повечето от които построени през 60-те години на миналия век, някои са надстроявани през 80-те, но не са обновявани цялостно. Видно от изготвените обследвания и технически проекти, единадесетте сгради имат нужда от въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност и също мерки за конструктивно укрепване, които да гарантират удължаване на периода на ползване и подобряване на условията на живот в тях. Към настоящия момент те са с нисък клас на енергопотребление от "G","F" и "Е". Мерките, които са предписани за достигане на по-висок енергиен клас на сградите са: топлинно изолиране на външни стени, подмяна на метална и дървена дограма с дограма PVC, със стъклопакет, топлинно изолиране на покрив, топлинно изолиране на под и други. До сградите е предвиден достъп за хора в неравностойно положение. В  една от сградите се извършва стопанска дейност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Екипът по проекта ще се състои от 3-ма члена: ръководител на проекта, счетоводител на проекта и инвеститорски контрол. Членовете на екипа са и служители на Община Златоград, с дългогодишен опит. Всеки член на екипа ще има конкретни задължения и отговорност, които ще възникнат след одобрението на проекта до неговото приключване и отчитане. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат организирани ежемесечни срещи на екипа, управляващ проекта, за дискутиране на текущи въпроси, възникнали в хода на проекта, както и с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности в рамките на проекта. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При възникнала необходимост, ръководителят на проекта може да организира работни срещи с ръководството на Община Златоград, както и да докладва за напредъка на проекта. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. 14 351.56 14 062.71
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности, ще бъдат проведени така, че да съблюдават принципа на равнопоставеност на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерти от администрацията ще подготвят документациите за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на външни изпълнители са 4 на брой. Ще бъде проведена една процедура за възлагане на строително-монтажни работи, по реда на чл.20, ал.1, т.1, буква "а", една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителен надзор, възлагането ще бъде по реда на чл.20, ал.3, т.2, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност, по реда на чл.20, ал.3, т.2 и една процедура за избор на изпълнители, които да осъществяват авторски надзор. Възлагането за осъществяване на авторски надзор ще бъде по реда на чл.191, ал.1, т.2 - покана до определени лица. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца, като е предвиден по-дълъг срок, предвид възможно обжалване при провеждането на процедурите за избор на изпълнители. 0.00 0.00
Извършване на строително-монтажни работи.: Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградите, включени в проекта, ще бъдат изпълнени съгласно изготвена проектна документация. За всяка отделна сграда, включена в проекта, Община Златоград е възложила изготвянето на технически/работни проекти. Проектите са съобразени с представените актуални обследвания от Сдруженията на собствениците, като предвиждат изпълнението на всички предписани мерки - задължителни и съпътстващи. Съгласно проектите, по всички сгради ще бъдат изпълнени енергоефективни мерки, които водят до достигане на класа на енергопотребление на сградите, описан в енергийното обследване. Също така ще бъдат изпълнени и мерки за конструктивно възстановяване/усилване, както и други мерки, предписани в техническото обследване. Предвидено е и подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраните да упражняват строителен надзор външни фирми, така и от специалисти "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Златоград. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работните проекти за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон, взет е предвид и броя на сградите. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок. 690 649.48 798 733.47
Извършване на строителен и авторски надзор: Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъдат изготвени окончателни доклади за годността на обектите, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното въвеждане на обектите в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. По време на целия строителен процес ще бъде осъществяван и авторски надзор, който да гарантира спазването на предписаните мерки по сградите в техническия проект. 19 878.53 22 027.38
Въвеждане на обектите в експлоатация.: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на жилищни сгради в град Златоград. В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектите, включени в проекта, попадат основно в ІV категория строежи за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган и V категория. За строежи от ІV категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което е еквивалентният документ на Разрешението за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждане в експлоатация на сградите, включени в проектното предложение се предвижда срок от 2 месеца, разчетени в рамките на проекта. Предвид това, че обектите са строежи от ІV и V категория, завършването им ще се удостовери с издаването на Удостоверения за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. 0.00 0.00
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта.: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани две церемонии - за ефективен старт на проекта - "Първа копка" и церемония за откриване на обектите. Ще бъдат организирани и проведени и две пресконференции. Пресконференция за даване на официален старт на проекта, в рамките на която ще бъде анонсиран старта на проекта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията му. В края на проекта ще бъде организирана финална пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, използван за целите в проекта. В рамките на проекта ще бъдат направени и публикации в медиите (2 бр. статии/прессъобщения), в местни и/или регионални медии, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта. На официалната интернет страница на Община Златоград (www.zlatograd.bg) ще бъде публикувано кратко описание на проект, включително цели и резултати. На мястото на обектите на интервенция ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели, които да указват стойността и произхода на финансирането на обектите. Табелите ще бъде изработени върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 7 050.00 8 460.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.