Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

    Хартцвет ООД е основано през 1995 година в град Шумен. Дружеството е лидер в Североизточна България в производството на опаковки от вълнообразен картон. Продуктовата гама включва: кашони, слотерни опаковки, щанцови опаковки и други опаковки от велпапе. Основната суровина за производството е велпапе, което пристига с предварително заявени размери. В зависимост от желаната конструкция на кашоните се извършва пренасочване към съответната линия. Слотерните видове се подават  към принтер-слотер , където се изработват стандартен тип кашони с капаци, които се изрязват, биговат и се поставя флексопечат, ако е необходим. Така изработеният полуфабрикат се подава на лепачна машина, от която излиза готов продукт. Щанцовите конструкции се подават към Ротощанца № 1  и Ротощанца № 2, като  машините изработват опаковките, биговат и поставят необходимия печат.
    Чрез проекта за инвестиции, фирмата има намерения да разшири и увеличи производството, като въведе в експлоатация ново енергийно ефективно оборудване, да подобри енергийната ефективност на фирмата, да разнообрази произвежданите продукти и като крайна цел да подобри конкурентоспособността си чрез следните дейности:
- Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Разкъсващо-стифиращо устройство с Флексопечатна секция за да окомплектова линия за двуцветен печат;
- Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Разкъсващо-стифиращо устройство с Флексопечатна секция за да окомплектова линия за трицветен печат;
- Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на рекуперативна вентилация с използване на остатъчната топлина от машините;
- Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация  на ко-генерация за намаляване на разхода на електроенергия на бойлера;
- Въвеждане на автоматизирана система за мениджмънт на енергията (СМЕ);
- Услуги за въвеждане  и сертифициране на ISO 50001, Енергиен одит, Визуализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване. Дейността ще се извърши чрез закупуване на: Разкъсващо-стифиращи устройства - 2 броя, флексопечатни секции - 2 броя, система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия с Рекуператор- 1 брой, система Когенератор- 1 брой и автоматична система за мониторинг- 1 брой.: Като част от дейностите по проекта ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: Мярка 1 и 2. За линии 1 и 2 ще бъдат закупени Разкъсващо-стифиращи устройства - 2бр. Линиите сега се обслужва от седем работника, защото голям брой технологични операции се извършват ръчно поради липса на Разкъсващо-стифиращо устройство. Номиналната производителност на машината е 6 000 кв. м./час, но поради големия брой ръчни операции постигането на тази производителност е невъзможно и в момента се работи с производителност 2 000 кв. м./час. Опитите да се увеличи скоростта при сегашното положение водят до рязко увеличение на технологичния брак, поради невъзможността работниците, обслужващи линиите да извършат ръчно споменатите операции толкова бързо и то с изискваното качество. След добавяне на новите модули линията вече може да работи със скорост 6 000 оборота / час, което е равно на производителност 6 000 кв.м./час. Тази производителност е три пъти по-висока от производителността при старото състояние ( 2 000 кв.м./час) т.е. едно и също количество продукция ще се произведе за три пъти по-малко време, което води до намаляване на разхода на електроенергия. Увеличението на скоростта на ротощанцата от 2 000 на 6 000 оборота /час се извършва със смяна на предавателното число на зъбната предавка между задвижващия асинхронен двигател с машината – променя се ъгловата скорост и въртящия момент на изхода на зъбната предавка, но потребната мощност се запазва. Разкъсващо - стифиращо устройство - 2бр са за линии 1 и 2, като мерки от енергийния одит: мярка 1 и мярка 2 Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - чрез публична покана.(от 1 до 3 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 9 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(10 месец) Мярка 1 и 2. За линии 1 и 2 ще бъдат закупени флексопечатни секции - 2бр. Друг неблагоприятен момент се получава при необходимост от трицветен печат върху кашоните или опаковките, който в момента е най-търсен от клиентите на дружеството. При сегашното състояние линия 2, състояща се от ротощанца № 2, може да печата двуцветно, а линия № 1, състояща се от ротощанца № 1-едноцветно. Това налага демонтиране на печатащата секция на ротощанца 1 и поставянето и на ротощанца 2 - тогава тя да печата трицветно, но ротощанца № 1 става неизползваема. Това също води до понижаване на производителността. Със закупуването на флексопечатни секции 2бр. разширяваме производството на двете линии, като даваме възможност и на двете линии да работят непрекъснато при необходимост от продукти със трицветен печат. Флексопечатни секции - 2бр са за линии 1 и 2, като мерки от енергийния одит: мярка 1 и мярка 2 Стъпките за изпълнение на дейноста: 1. Избор на изпълнител - чрез публична покана.(от 1 до 3 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 9 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(10 месец) Дейностите по проекта съгласно енергийния одит( мерки 3, 4 и 5 ) за подобряване енергийната ефективност и намаляване на разходите за енергия включват: -доставка и въвеждане в експлоатация на система за за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия- Рекуператор към аспирационна система- 1 бр. ; -система Когенератор за комбинирано производство на електричество за осветлението и топлоенергия за БГВ- 1 бр.; - автоматична система за мониторинг на електропотреблението- 1 бр. Системата мери чрез хардуер и дава непрекъсната дистанционна електронна информация чрез софтуер за разхода на електроенергия от оборудването- 6 точки, с цел след анализ управлението да взема бързи и ефективни решения. Дейностите се препоръчва от енергийния одит - мерки 3, 4 и 5 Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнители - чрез съобщение за събиране на ценови предложения(от 2 до 4 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 5 до 6 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(от 7 до 8 месец) 242 307.00 242 307.00
Консултански услуги за: енергиен одит, въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001, сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001 и Визуализация на проекта: Консултанските услуги за извършване на енергиен одит са задължителни за проекта и целят предписване на мерки за подобряване на енергийната ефективност на предприятието. Предписаните мерки се реализират в проекта предлаган от бенефициента, като предварително мерките и резултатите от тях са проверени от АУЕР. Агенцията за усойчиво и енергийно развитие издава становище за съответствие на енергийния одит, което служи на бенефициента да кандидатства по процедурата за безвъзмездна финансова помощ "Енергийна ефективност за МСП". Енергийния одит е единствената услуга от проекта, която трябва да бъде извършена предварително и трябва да бъде регистрирана за стартиране в първия месец и да бъде с продължителност 2 месеца. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Разходи за публичност и визуализация - ще бъдат изготвени обозначителни табели 2бр., които ще се поставят на видно място в производственото предприятие. Стъпките за изпълнение на дейноста: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения.(от 1 до 3 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 1 до 6 месец)- не е винаги задължително; 3. Реализация (от1 до 8 месец). 37 200.00 35 620.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.