Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

В съвременните условия на здравно- демографска и икономическа криза, съчетано с продължаваща реформа и неефективна здравна система, се изостря необходимостта от въвеждане на алтернативни методи  за задоволяване на здравните и социални потребности на населението в страната и респективно в община Пазарджик. Такава алтернатива е Патронажна грижа. С проектното предложение „Услуги в Дома” ще бъдат предоставяни почасови мобилни здравно – социални услуги, психологическа подкрепа и консултиране в домовете на целевата група в 32 населени места в Община Пазарджик. Проект „Услуги в дома”   надгражда модела за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно – социални услуги предоставяни от Домашен социален патронаж и проект «Независим живот». Предвижда се въвеждащо и поддържащо обучение на лицата които ще предоставят услугите. В рамките на проекта ще бъдат обхванати 213 лица от целевата група. Услугите ще се  предоставят 12 месеца,  до 2 часа на ден за едно лице. Те ще се предоставят от социални работници, медицински специалисти, домашни помощници и психолози. Ще бъде формиран Екип за управление на проекта от шест човека.Ще бъде назначен Екип за управление на услугата чрез подбор от шест човека . За популяризиране на проекта  ще бъдат проведени две информационни кампании, при стартиране на проекта и една заключителна. Ще бъдат изготвена една табела, която ще бъде поставена на вратата на офиса по проекта. Обявление ще бъде публикувано на страницата   на общината. Листовки ще бъдат разпространени на достъпни места в община Пазарджик, Бюро по труда  Дирекция”Социално подпомагане”, кметства, НПО, доставчици на социални услуги и др. За предвижване на персонала, предоставящ услугите в  отдалечените и труднодостъпни места ще бъде закупен лек автомобил. Ще бъде назначен шофьор. Ще бъдат закупени три компютърни конфигурации- компютър, монитор и клавиатура и мишка, три мултифункционални устройства три в едно- принтер и , скенер и копирно устройство и един лаптоп.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОЧАСОВИ ИНТЕГРИРАНИ ЗДРАВНО – СОЦИАЛНИ УСЛУГИ: Възрастовата структура на населението в общината показва постоянна тенденция към застаряване. Демографската картина за община Пазарджик, както и за цялата страна, е неблагоприятна, населението застарява в резултат на естествените процеси на раждаемост и смъртност. Броят на лицата с увреждания също се увеличава през последните години.През 2017 година те са били 5223 лица, в края на 2018 година са 6109 лица. Заедно с относителното намаляване на младите хора целевата група е силно уязвима от социално изключване. Осигуряването на интегрирани здравно – социални услуги в домашна среда е необходимост и ще надграждат предоставяните досега услуги – Домашен социален патронаж и услугите представяни по Независим живот- личен и социален асистент, домашен помощник. Целта на дейността е да бъдат предоставени в домашна среда съвкупност от услуги, както медицински, така и социални, които включват здравна и социална грижа, домакинска помощ, транспортни услуги и др. В обхвата на дейността са гр. Пазарджик и 31 села от община Пазарджик. Целевата група, включена в изпълнение на тази дейност са: -Възрастни и самотноживеещи хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване; -Лица с увреждания и техните семейства; Услугата ще стартира през петия месец на проекта и ще продължи 12 месеца. През периода ще бъдат обхванати минимум 213 лица от целевата група. През третия месец от стартиране на проекта ще се приемат документи на кандидатите за работа в екипа на услугата. Предвижда се да бъдат назначени пет лица след извършен подбор- 1 Управител, 1 Координатор(Диспечер), двама сътрудници и един шофьор. При подбора водещи критерии ще са професионалната квалификация за съответната позиция и опит в сходни проекти. Екипът ще бъде назначен в началото на петия месец за срок от 12 меца. Пак през третия месец на проекта ще стартира приема на документи на кандидатите за предоставяне на здравно -социалните услуги - социални работници- 4 броя, медицински специалисти -11 броя и домашни помощници- 40 броя. Ще бъде извършен подбор по документи и проведено интервю от комисия.. Също през третия месец от стартиране на проекта ще се приемат комплект документи от кандидат-потребителите. Сътрудниците от екипа по проекта ще изготвят социална оценка на потребностите от здравно -социални услуги на всеки кандидат и ще бъде изготвен списък. Здравно - социалните услуги ще стартират през петия месец на проекта. Екипа на услугата ще изготвя индивидуален план за всеки потребител включен в проекта. Той ще се изготвя на база социалната оценка с участието на потребителя или негов представител, ако не е в състояние сам да взема решения. В него ще са отразени услугите, които ще му бъдат предоставени. В зависимост от потребностите на потребителите ще бъдат предоставяни следните интегрирани здравно – социални услуги: медицински услуги- измерване на кръвно налягане, измерване на захар, включване на системи, извършване на превръзки, поставяне на инжекции, снабдяване с медицински консумативи, закупуване на лекарства със средства на потребителя и предписани от личен лекар, придружаване до здравната каса и личен лекар. - социални услуги предоставяни от социален работник - консултиране по социални въпроси, помощ при изготвяне на документи за различни институции-ТЕЛК, Дирекция”Социално подпомагане”, Бюро по труда, Общинска администрация и др. при необходимост . - социални услуги предоставяни от домашен помощник - поддържане на лична хигиена, хигиена на обитаемите помещения от потребителя, снабдяване с храна, готвене и хранене, снабдяване с различни материали и консумативи; - транспортни услуги - транспортиране от и до здравната каса, социални общински и др. институции на територията на общината. Тази услуга ще ползват потребители от отдалечените населени места, които нямат редовен обществен транспорт и близки. 0.00 284 161.27
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА И КОНСУЛТИРАНЕ.: Дейността включва следното: -Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на социални услуги и на техните семейства Целевата група, включена в изпълнение на тази дейност е: -Възрастни и самотноживеещи хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване; -Лица с увреждания и техните семейства; Дейността ще се реализира ежемесечно, чрез индивидуални срещи с целевата група. Ще включва консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно потребностите на всеки един от потребителите. Те ще се провеждат по предварително изготвен график за ежемесечно посещение и /или заявка при доказана необходимост, ще се търси ефекта на индивидуалното въздействие и възможност да се отдели повече внимания на конкретното лице. Психологическата подкрепа и консултиране ще се реализира чрез посещение в домашна среда с лица от целевата група. Индивидуалната работа ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Това е изключително важно за потребителя и семейството му с оглед постигане на позитивна промяна в ценностните нагласи и справяне с последици от заболяването или самотата. При психологическата подкрепа в домашна среда ще се спазва поверителност от страна на водещия случая. Целта на услугата е да се решават конкретни казуси, кризисни ситуации, да подпомогнат потребителите и техните семейства за ефективно решение на своите проблеми, да променят възприятията си и да открият възможности за справяне с ежедневните трудности. В обхвата на изпълнение на на дейността ще са 31 населени места от община Пазарджик и гр. Пазарджик и ще бъдат обхванати минимум 130 потребители в рамките на проекта. 0.00 9 342.69
ОБУЧЕНИЕ И СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА: Дейността включва следното: Обучение - Дейността се обуславя от необходимостта екипа на услугата и персонала предоставящ услугата да придобие базисни и специфични знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи- самотни стари хора, лица с увреждания и техните семейства. Те ще бъдат съобразени с разработената от Министерството на здравеопазването програма/методика / за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". Планира се да се осигури въвеждащо, основно обучение на всички които ще бъдат назначени преди започване на работа и поддържащо обучение - в хода на предоставяне на услугата. В тази връзка в рамките на проекта са предвидени: - Въвеждащо тридневно обучение /по 6 часа на ден/за 3 групи до 25 човека. Общо за проекта три обучения. .-Едно поддържащо двудневно обучение /по 5 часа на ден/ за 2 групи по 25 човека. При доказана необходимост е допустимо провеждането на допълнително обучение/я. Дейността ще премине в следната последователност: -Разработване на учебна програма и график на обучение. Темите в програмата ще бъдат съобразени с разработената о министерството на здравеопазването програма/ методика за предоставяне на патронажна грижа и стандартите за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура" "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". -Основно/Въвеждащо обучение - Основните теми в обучението ще бъдат насочени към аспекти от общата задължителна професионална подготовка и специфичната задължителна професионална подготовка. Обучението ще съдържа теоретични познания за спецификата на работа с лица с увреждания и практическа част, насочена към формиране на умения за предоставяне на услуги в домашна среда. Обучаемите ще бъдат разделени в 2 отделни групи Х 25 човека, като с всяка група ще работят експерти/обучители/. Обучението ще се проведе преди стартиране на пряката работа с потребители, подбора на персонала. -Поддържащи обучения - Основните теми в обучението ще включват теоретична и практическа част, като темите ще бъдат фокусирани върху специфичната задължителна професионална подготовка. Целта на обученията е да надграждат вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя и общността. Обученията ще се провеждат 2 отделни групи Х 25 човека. Супервизия - Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяването и проверяването на работата на супервизираният професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижи на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервизиите ще се провеждат от експерт, отговарящ на съответните изисквания. В рамките на проекта всяко лице от екипа ще бъде включено в минимум 1 индивидуална супервизия с времетраене 60 минути и в 1 групова супервизия. Всяка групова супервизия ще трае 5 часа и ще включва минимум 15 участника. Дейността ще премине в следната последователност: 1) подготовка на 60 индивидуални супервизии /за периода на изпълнение на проекта се предвижда 1 индивидуална супервизия за всяко лице от екипа/, провеждане на супервизии и изготвяне на доклад от всяка супервизия 2) подготовка на 3 групови супервизии, провеждане на супервизиите и изготвяне на доклад от всяка супервизия; 0.00 0.00
ОБЗАВЕЖДАНЕ , ОБОРУДВАНЕ И РЕМОНТ НА ОФИСА ПО ПРОЕКТА. ЗАКУПУВАНЕ НА ТРАНСПОРТНО СРЕДСТВО: Тази дейност включва оборудване и обзавеждане на офис и закупуване на лек автомобил. Дейността ще стартира от третия месец на проекта и ще е с продължителност шест месеца. 1. Закупуване на Лек автомобил В община Пазарджик има населени места отдалечени от общинския център, разпокъсани и част от тях са в полупланински район където обществения транспорт е нередовен, а в някои от тях пристига един път на ден. В тези села живеят самотни стари хора, хора с различен вид увреждания с невъзможност за ползване на каквито и да е здравно - социални услуги предоставящи в общинския център или в по-големите населени места от общината. Това налага закупуването на МПС. Транспортното средство ще се ползва от екипа по предоставяне на здравни и социални услуги и от потребителите, които нямат близки и роднини при остра необходимост за предвижване до здравна каса, личен лекар, социални, общински институции, както и до офиса по проекта. Транспортното средство ще се ползва по предварително изготвен месечен график. Закупуването на транспортното средство ще се извърши по ЗОП, чл.20, ал.4, т.3. 2 Ръководството на Община Пазарджик ще предостави офис за изпълнение на дейностите по проекта. Той се намира на 9-ти етаж в сградата на Общината и се състои от две стаи. Едната стая ще се ползва от екипа за управление на услугата, а втората от екипа предоставящ здравно - социални услуги, психологическа подкрепа и консултиране. На двете стаи ще бъде извършен ремонт, ще бъдат подменени три врати/две входни и една преходна/, ще бъде подменена подовата настилка на двете стаи и ще бъдат пребоядисани стените. Общата стойност на ремонта е 2500 лева За обзавеждане и оборудване на офис помещенията ще бъдат закупени: -Три компютърни конфигурации/ компютър, монитор и клавиатура и мишка /, три мултифункционални устройства три в едно/ принтер, скенер и копирно устройство Единият компютър и едното мултифункционално устройство ще се ползва от четирима социални работници, 11 медицински сестри и двамата психолози, за изготвяне на своите отчети за предоставените от тях услуги по дни, часове, потребители и др.” ...... Вторият компютър и мултифункционално устройство е ще се ползват от екипа на услугата- необходим за изготвяне на социални оценки, индивидуални планове, дневници на потребителите, графици за предоставяне на услугата,Регистър на потребителя, дневници/входящ, изходящ и /както и отчетни форми и други. Третия компютър и едното мултифункционално устройство ще се ползва от 40 лицата предоставящи услугата домашен помощник. Те ще изготвят своите отчети за предоставените от тях услуги по дни, часове, потребители и др.” ...... - За обзавеждане на офиса/състоящ се от две стаи/ ще бъдат закупени: - Четири бюра по две във всяка стая;. - Десет стола, които ще се ползват от екипите и потребителите на услугата; - Десет шкафа по пет във всяка стая на офиса, необходими за съхраняване на документите . - Ще бъдат закупени два климатика по един във всяка стая за отопляване през зимния период ; - Ще бъде закупена машина за унищожаване на документи, свързани с дейностите по проекта, за които не е необходимо да се съхраняват за по-дълъг период. - За отразяване на дейностите на проекта е необходим снимков материал с цел популяризиране и презентация на проекта в медиите и при мониторинг. За целта ще бъдат закупени един фотоапарат . -Ще бъдат закупени два медицински шкафа за съхранение на медицински консумативи и изделия необходими за изпълнение на здравни услуги в дейност 1 - Ще бъде закупена 1 бр. машина за подвързване, необходима за изготвяне на дневници за входяща и изходяща поща, жалби и сигнали, регистър за трудови злополуки, дневници на приетите заявления от кандидат потребителите и кандидатстващите за предоставяне на здравно-социални услуги и др. - Ще бъде закупена 1 бр. машина за ламиниране, необходима за ламиниране на свидетелства, сертификати издадени след преминало обучение на персонала за предоставяне на здравно-социални услуги 0.00 117 401.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.