Дейност 1:
Подбор и наемане на десет безработни и/или неактивни лица за 12 месеца по трудови правоотношения в "Екобелан" ООД.
: На новосъздадените и оборудвани по проекта работни места ще бъдат назначени десет лица. От тях 3 лица ще бъдат безработни младежи до 29 години, две безработни лица на възраст над 54 години и пет неактивни или безработни лица, които ще бъдат на възраст от 30 до 54 години. С тях ще бъдат сключени трудови договори. Изпълнението на проекта пряко ангажира целевата група и отговаря напълно на потребностите. Наетите лица ще имат шанс да работят в екип, в стабилна и модерна фирма, отговаряща на европейските стандарти с утвърдена политика по отношение на развитието на човешките ресурси. Наемането на лицата на трудови договори ще им даде сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация.
Наетите по проекта лица ще бъдат назначени на длъжности, по които ще преминат и професионално обучение. Съгласно категорията по НКПД 2011 и обхвата на единичните групи професии от 2 до 9 клас: 5 лица - клас 2 Специалисти, 2 лица с шифър 2166 6003 "Експерт, предпечатна подготовка" с МОД за длъжността 590,00 лв. и 3 лица с шифър 2166 3009 "Дизайнер, печатни издания" с МОД за длъжността 590,00 лв. и 5 лица - клас 3 Техници и приложни специалисти, от които 3 лица с шифър 3322 3005 "Консултант продажби" с МОД за длъжността 530,00 лв. и 3 лица с шифър 3339 3020 "Организатор, работа с клиенти" с МОД за длъжността 530,00 лв.
Основните задължения на наетите служители включват:
Експерт, предпечатна подготовка - да проверява, монтира и изпраща за експонация материали за печат както и готови файлове от рекламни агенции; да преценява оптимален вариант за печат; да следи за отпечатването и предаването на изготвените от него материали.
Дизайнер, печатни издания - определя целите на дизайна чрез кратка консултация с клиенти и заинтересовани страни; формулира концепции за конкретен обект; представят дизайнерски решения на клиенти, управителни органи и на персонал, зает с производство и продажба; избират, специфични или препоръчват функционални и естетични материали и медии за публикуване, доставка показване.
Консултант продажби - предлага оферти и продават стоки на фирми за търговия на дребно и едро, производствени предприятия и други търговски дружества; получават и актуализират информация за пазарни условия и наличие на конкурентни стоки и услуги; определя цени и условия за кредитиране, записват заявки и уреждат доставки.
Организатор, работа с клиенти - получават информация за предлагани стоки и услуги и нужди на бъдещи купувачи; уреждат договори от името на продавачи или купувачи и дават разяснения на клиенти за условията на продажби.
При планиране на разходите за възнаграждение на лицата, които ще бъдат включени в заетост при работодателя са взети под внимание планираното от началото на 2016 г. увеличение на минималните осигурителни прагове средно с 7,9% и планираното увеличение на осигурителните вноски от началото на 2017 г. с 1% - общо разходите за възнаграждения и осигурителните вноски дължими за сметка на работодателя (ТЗПБ - 0,9%) по двата кода на измервания 102 и 103 за период от 12 месеца са в размер на 87 490,98 лв.
За наетите по проекта по трудови правоотношения шест нови служители са предвидени и разходи за трудова медицина за срок не по - дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Съгласно Чл.25, ал.1. от ЗЗБУТ работодателите задължително осигуряват обслужване от регистрирана служба по трудова медицина на своите работещи по силата на сключен договор целогодишно. Трудовата медицина е от изключително важно значение за работещите. Всъщност тя е един от аспектите та превантивната медицина, като нейната цел е да се предотвратят професионалните болести и трудовите злополуки, както и управление на риска. Ефективното управление на безопасността на работещите и тяхното здраве е решаващ фактор за намаляване на степента и тежестта на трудовите злополуки и заболявания, както и свързаните с тях разходи.
Разходите за трудова медицина за десете нови служители на фирмата са в размер на 766,66 лв.
|
88 257.64
|
88 257.64
|
Дейност 2:
Предоставяне на професионално обучение на десет представители от целевата група, които вече са наети по проекта.
: След сключването на трудовите договори с лицата от целевата група, те ще бъдат включени в обучение за първа степен с продължителност от 300 учебни часа по професия "Оператор на компютър", специалност "Текстообработване" - 5 лица и за част от професия по трета квалификационна степен с продължителност от 600 учебни часа по професия "Икономист", специалност "Икономика и мениджмънт" - 5 лица.
В съответствие с действащото българско законодателство, след завършването на дейностите по професионална квалификация на участниците ще бъдат издадени съответни документи, удостоверяващи придобитата част от професия съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. Целта е да се подобрят професионалните компетенции на всички лица от целевата група. Повишаването на качеството на работната сила чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на безработните и неактивни лица е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната и в сектора.
Единият от курсовете ще бъде с продължителност 300 учебни часа, тъй като е първа степен на професионална квалификация. Програмата ще отговаря най-точно на идентифицираните потребностите от професионална квалификация на служителите на “Екобелан” ООД.
Целта на обучението за "Оператор на компютър", специалност "Текстообработване" е да се придобият умения за осъществяване оперативна дейност, свързана със създаването в електронен вид, въвеждане и обмен на текстови файлове, както и вмъкването на различни видове графики, части от електронни таблици, горещи обекти и други елементи на съвременните електронни или сканирани документи, както и пренасянето им върху хартиен или друг носител. Курсът ще се проведе в две части - теория и практика. Програмата за обучение трябва да даде на обучаемите знания и умения за:
- Познава и използва лични предпазни средства и опазване на околната среда при работа;
- Работа с електронни таблици;
- Електронна и класическа кореспонденция;
- Организация на дълго- и краткосрочни планове и задачи;
- Презентации на фирмата и обекта на нейната дейност т.н.
Другия курс ще бъде с продължителност 600 учебни часа, тъй като е за част от професия по трета квалификационна степен.
Целта на обучението за "Икономист", специалност "Икономика и мениджмънт" е да се придобият знания и умения за:
- Познава правната уредба за здравословни и безопасни условия на труд, познава и прилага основните правила за безопасна работа с офис техника на работното място, познава и използва личните предпазни средства, не замърсява при работа околната среда;
- изготвя и оформя работна документация, прилага елементарни техники на презентиране;
- осъществява ефективна комуникация с клиентите на предприятието и с колегите си;
- Прилага иновационни подходи в дейността си и демонстрира предприемачески умения и т.н.
Програмата на обучението ще отговаря на държавните образователни изисквания и на цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение.
Измеренията на ученето през целия живот са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателите, които са потребители на този ресурс. Европейските и световните тенденции за непрекъснато нарастване на изискванията към пригодността за заетост, определят необходимостта от продължаващо професионално обучение както във всички възрастови групи на работната сила, така и в териториален аспект.
Общата стойност на планираните обучения за професионална квалификация на новоназначените служители е 8 625,00 лева и в съответствие с ПМС 118 избора на лицензирана обучителна организация, която да извърши обученията ще бъде без публична покана. Ще се спазват указанията на УО за избор на доставчици.
|
8 625.00
|
8 625.00
|
Дейност 3:
Закупуване на оборудване за новоразкрити 10 работни места в "Екобелан" ООД
: Дейността предвижда да бъде закупено оборудване за новите работни места, които ще бъдат разкрити по проекта. Съгласно изискванията, "Екобелан" ООД се ангажира да запази предназначението на закупеното оборудване за срок не по- кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад.
Фирма "Екобелан" ООД, където ще работят новоназначените работници разполага с материално - техническата база, да осигури планираната заетост, но е необходимо да се закупи оборудване, така че да се предложи качествена услуга на клиентите на фирмата, което ще осигури и устойчивост на работните места.
Оборудването е пряко свързано с пет от новите работни места, които се създават по проекта, а от там и косвено с останалите пет работни места и включва:
- комбинирана сгъвачка-компютъризирана преса за коли с пресоващ модул , оборудвана със сгъвачни касети;
Посоченото оборудване генерира необходимата материална база за работа на всички крайни бенефициенти по проекта.
Заложените по проекта разходи са съобразно пазарните цени за такъв тип разходи и са планирани за постигане на резултатите и дейностите, което не води до нарушаване на качеството им (икономичност). При планиране на разходите за закупуване на оборудването са спазени принципите за ефективност и ефикасност. Не са посочени единични стойности, съобразявайки се с изискването на Договарящия орган във формуляра за кандидатстване да се посочи вида на активите и техните бройки. |
50 000.00
|
50 000.00
|
Дейност 4:
Дейност по информиране и публичност
: Целта на тази дейност е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с "Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г." Всички действия за информация и комуникация, които ще предприеме фирма "Екобелан" ООД, изрично ще се указва съфинасирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз. Ще бъде поставяно и общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Веки един участник пряко - целевата група и косвено всички останали клиенти на фирмата ще бъдат информирани за полученото финансиране. Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, които се използват за обществеността или за участниците, включително договори, присъствени списъци или други доказателствени материали ще бъдат визуализирани и ще бъде посочено, че се осъществяват по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".
Във всички материали използвани за визуализация по проекта ще се спазва цветовото оформление на емблемата на ЕС и цветовете на стилизираната звезда, която е с цветовете на знамето на Европейския съюз и на българския национален флаг. Слогана на програмен период 2014 - 2020 г. "Една посока, много възможности" ще бъде поставян във всички информационни и комуникационни материали свързани с проекта.
|
3 300.00
|
3 300.00
|
Дейност 5:
Организация и управление на проекта
: Основна цел, която си поставя "Екобелан" ООД при реализирането на тази дейност е да се сформира качествен екип за реализация на проекта, с достатъчно професионално и експертно ниво, за да бъдат спазени хоризонталните принципи на ОП и да се постигнат заложените цели с настоящия проект. Да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Договарящия орган и добрата управленска практика. При изразходване на безвъзмездната финансова помощ ще се следи стриктно за ефективното, ефикасно и икономично разходване на средствата.
Ръководителя на проекта ще бъде ангажиран с:
- Осигуряване на цялостното управление и контрола по реализиране на отделните дейност, заложени в проекта;
- Организация на дейностите на проектния екип, като разпределя задълженията и отговорностите между членовете;
- Ръководене на месечните срещи на екипа за проследяване на напредъка;
- Отчитане на изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта да окончателното приключване на проектните дейности;
- Текущ контрол на спазване на календарния график за изпълнението на проекта и успешното му приключване;
- Поддържане на контакти с представители на Управляващия орган;
- Осъществяване на цялостен мониторинг за изпълнението на задачите по проекта и връзката им със заложените в него цели;
- Контролира изготвянето на техническите и финансови отчети.
Счетоводна къща на проекта ще бъде ангажирана с:
- Упражняване на контрол върху целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта;
- Отговорност за направените разходи да бъдат в съответствие с допустимите по проекта разходи, както и с предварително разработения бюджет;
- Водене на месечно отчитане по проекта и подготовка на финансовите отчети;
- Изготвяне на разходооправдателни документи, документи за изплащане на възнаграждения и др.;
- Изготвянето на искания за средства по проекта.
Цялостното изпълнение на дейността ще бъде прозрачно, структурирано и навременно.
|
16 497.11
|
16 455.19
|