Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

"ЕМЦ Дистрибюшън" ЕООД развива своята дейност с основен код на икономическа дейност 24.20 - "Производство на тръби, кухи профили и фитинги за тях от стомана", като се занимава с производство на електро-заварени стоманени и алуминиеви тръби и профили.
За да подобри конкурентоспособността си, предприятието предвижда да изпълни по настоящия проект енергоспестяващи мерки и дейности, които ще бъдат насочени към постигане на енергийно спестяване чрез обновление на производствени мощности с по-енергоефективни и усъвършенстване на технологиите за производствения процес.
По настоящия проект се предвиждат следните дейности: 
1.Придобиване на ново производствено оборудване, съгласно Мярка 1 от енергийния одит - тръбна линия за производство на стоманени тръби от високоякостна стомана, както и тръби за автомобилната индустрия с по-специални свойства и генератор за заваряване
2.Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 
3.Визуализация и публичност на проекта 
4.Одит на проекта 
Целта на предвидените инвестиции е от една страна е новата високотехнологична тръбна линия за производство на стоманени тръби от високоякостна стомана, както и тръби за автомобилната индустрия с по-специални свойства да даде възможност на дружеството да разшири дейността си с произовдство на повече и по-качествени продукти, а от друга страна да постигне висок стандарт на енергийна ефективност. Енергийният одит на проекта доказва, че средният процент енергийно спестяване от предвидената за въвеждане по проекта мярка, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика, е 58,07 %. 
Вследствие изпълнението на проекта на "ЕМЦ Дистрибюшън" ЕООД се предвижда намаляване на текущите експлоатационни разходи и оптимизиране на дейността на предприятието, което ще доведе до по-висока рентабилност на дейността, до енергийна ефективност на бизнеса и ще допринесе за високата конкурентоспособност на компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и въвеждане в експлоатация на тръбна линия за производство на стоманени тръби от високоякостна стомана, както и тръби за автомобилната индустрия с по-специални свойства: Настоящата дейност съответства изцяло на препоръчаната Мярка 1 в Енергийния одит на дружеството и предвижда закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на Тръбна линия за производство на стоманени тръби от високоякостна стомана, както и тръби за автомобилната индустрия с по-специални свойства и генератор за заваряване в "ЕМЦ Дистрибюшън" ООД, което ще позволи на компанията да разшири производствения си капацитет и да понижи разходите си за използваните енергийни източници. Дружеството развива своята дейност с основен код на икономическа дейност 24.20 - "Производство на тръби, кухи профили и фитинги за тях от стомана", като се занимава с производство на електро-заварени стоманени и алуминиеви тръби и профили в следния обхват: -стоманени тръби: от Ø10мм до Ø160мм с дебелина на стената от 0,5мм до 6,0мм -алуминиеви тръби: от Ø8мм до Ø69мм с дебелина на стената от 0,6мм до 3,0мм Предвидената за закупуване по настоящата дейност Тръбна линия за производство на стоманени тръби от високоякостна стомана, както и тръби за автомобилната индустрия с по-специални свойства се състои от следните раздели: I. ВХОДЕН РАЗДЕЛ: - Двойно размотаващо устройство - Полу-автоматичен обединител на лентите - Хоризонтален акумулатор на лентите Вертикален акумулатор на лентите II. РАЗДЕЛ НА ЛИНИЯТА: - 4+3+6 стенда - 1 устройство за заваръчен шев - 2 заваръчни стенда - 2 външни заваръчни единици - 4 турски глави - Предиспозиция за система за бързо сменяне на ролките III. РАЗДЕЛ ЗА ПРЕРЯЗВАНЕ И РАЗТОВАРВАНЕ - Машина за студено рязане - Съоръжение за спиране и изхвърляне IV. ГЕНЕРАТОР за заваряване Към момента дружеството разполага с Тръбна линиа за производство на стоманени тръби от нисковъглеродни стомани с обща инсталирана и работна мощност 230 kW, която работи по 3 840 часа на година и консумира енергия в размер на 883 200 kWh/год. Средната производителността на съществуващата Тръбна линия е 3 600,00 м/час, произведената продукция е 13 824 000 м/год. Новата тръбна линия се характеризира с няколко основни параметъра – по- малка работна мощност и по-висока производителност в сравнение с наличните - очаква се постигане на производствени скорости 120-140 м/мин. Обща инсталирана мощност ще е 450 kW, a работната-225 kW, която работи също по 3 840 часа на година и консумира енергия в размер на 864 000 kWh/год. Средната производителността на новата Тръбна линия е 8 400 м/час, произведената продукция е 32 256 000 м/год. Енергийните спестявания за единица продукция са 0,04 kWh/м., постигнатият фактор енергийни спестявания (ESR) е 58,07%, а спестените емисии СО2 са 980,18 тона/год. Предвиденият за закупуване Генератор за заваряване с мощност 300 kW и производителност 8 400 м/час представлява високочестотен инвертор, изграден от твърди схеми, който разполага с високо честотен кондензатор – проектиран специално за заваряване на тръби. Кондензаторът доставя високо захранване с нисък волтаж, което минимизира подкопаване на зарядите при индукционната бобина. Снабдяването с енергия е осигурено чрез изградени твърди схеми, състоящо се от: 1.Стабилизатор/ контролер на енергията-осигурява постоянна изходна енергия за устойчиво качество на заварката 2.Слабо вълнист филтър-намалява АС вълни на линията и неустойчивите състояния, които могат да окажат влияние на качеството на заварката 3.Автоматичен контрол на мощността на скоростта-автоматично намалява/увеличава захранването в съответствие със скоростта на линията, като минимизира брака по време на спиранията и стартовете. Етапи за осъществяване на дейността са: 1/ Изготвяне на тръжна документация и провеждане на процедура за избор на доставчик (1-3 месец); 2/ Сключване на договор с избрания доставчик (3-4 месец); 3/ Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-14 месец); 4/ Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация (14-15 месец); 5/ Подписване на финален приемо-предавателен протокол (15 месец). 2 510 000.00 2 510 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: По проекта ще се въведе и сертифицира система за енергиен мениджмънт, като основната цел на БДС EN ISO 50001 е да помогне на организациите да установят системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната ефективност. Той определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за обществени поръчки за оборудване, системи, процеси и персонал, които допринасят за подобрение на енергийните характеристики. С въвеждането на стандарта ще се постигне намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. Дейността предвижда: 1. РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 1.1. Анализ на съществуващото състояние: извършва се анализ на съществуващото състояние на дружеството, управлението на енергията и съответните енергийни потоци. 1.2. Разработване на документацията на система за управление: Разработват се, според изискванията на съответните стандарти и специфичните особености на организацията и процесите в дружеството, Наръчник на системата със следното съдържание: 1.2.1. Представяне на дружеството, неговата политика 1.2.2. Органиграма на дружеството 1.2.3. Уводна част 1.2.4. Елементи на системата (съгласно изискванията на стандарта, процедури, формуляри, инструкции и т.н) 1.2.5. Систематизиране на валидната документация 1.2.6. Разработване съвместно със съответните представители на дружеството на необходимите фирмени процедури, описващи в детайли процесите в дружеството в съответствие с изискванията на стандарта, както и фирмени инструкции, записи и др. 1.3. Вътрешен одит: Цел на този одит е да се провери до каква степен система за управление е въведена и ефективна, както и да се открият слаби места, пропуски в системата. Друга предпоставка за успешната сертификация е провеждането на преглед от висшето ръководство, като в него се обръща внимание на: 1.3.1. Удовлетвореността на клиента 1.3.2. Икономическите резултати 1.3.3. Възможности за подобрение 1.3.4. Цели 2. СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 2.1. Сертификационен одит: състои се от 2 Фази 2.1.1. Одит Фаза 1: извършва се по план, като в него са уточнени целите на одита, клаузите на документите, по които се търси съответствие, екипа, времевата рамка, метода на одита и неговото местоположение. Одитът служи за откриването на съществени недостатъци в нея, като при неговото провеждане се: 2.1.1.1. Проверява документацията на системата за управление на Възложителя 2.1.1.2. Оценява работното място и специфичните за него условия на Възложителя 2.1.1.3. Оценява състоянието на Възложителя и неговото разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление 2.1.1.4. Събира необходимата информация по отношение обхвата на системата за управление, процесите и местоположението на клиента, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите 2.1.1.5. Разглежда разпределението на ресурсите за одит-фаза 2 и се прави преценка дали Възложителят е готов за одит-фаза 2. Резултатите се документират под формата на доклад. В случай на установени несъответствия, те трябва да бъдат отстранени и да се представят доказателства за отстраняването им преди Одит Фаза 2. 2.1.2. Одит-фаза 2: задачата на одиторите е да сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта. Резултатите от Одит Фаза 2 се документират под формата на одит доклад. 2.1.3. Издаване на сертификат: Сертификатът се издава, само когато несъответствията са били отстранени и приети или са проверени от одитния екип. 2.2. Контролен одит: Контролни одити следва да се провеждат веднъж годишно по време на периода на валидност на сертификата. 10 000.00 9 980.00
Визуализация и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за визуализация и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рейони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме необходимите за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Една (1) информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването и обзавеждането, предвидени за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставени на видно място в централния административен офис на компанията в гр. Русе. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което е предвидено да се закупи по проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност (1-2 месец); 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта (2 месец); 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и на информационнaтa табелa (3-13 месец); 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването, закупено по настоящия проект (14 месец); 5. Поставяне на видно място на информационната табела(15 месец) ; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта (16 месец). 1 500.00 275.00
Одит на проекта: Описание След приключването изпълнението на дейностите по проекта, и при изготвянето на Финалния отчет, ще се извърши одит на разходите по проекта от дипломиран експерт-счетоводител. За целта на одиторите ще бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на проектните дейности. Одитният доклад ще бъде представен като приложение към Финалния отчет на Управляващия орган. Същевременно тази услуга ще гарантира във висока степен правомерното, ефективно и ефикасно разходване на безвъзмездната финансова помощ като цяло, включително и за елемент "Инвестиции", и ще минимизира риска от извършването на недопустими разходи в при изпълнението на проекта. Дейността включва следните етапи: - избор на квалифициран одитор и сключване на договор за одит (16 месец) - провеждане на работна среща с избрания одитор с цел консултация относно детайлните изисквания свързани с бъдещия одит (16 месец) - предоставяне на цялата необходима информация и пълната документация свързана с изпълнението на проекта на избрания одитор (16 месец) - изработване на одитен план (16 месец) - приемане на одитния доклад (16 месец) - подписване на двустранен приемно-предавателен протокол за извършените дейности (16 месец) - извършване на окончателно плащане след предоставяне на фактура (16 месец). 3 500.00 3 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.