Вече 25 год. Дафне ООД, гр. Варна е една от водещите фирми за изработка на елегантни дамски облекла. Марката е с изграден имидж, европейско качество и креативен дизайн. Зад пазарните успехи на фирмата стои екип от професионалисти и съвременно производство, което залага на високите технологии и на безкомпромисното качество. Всички материали, вложени в производството на моделите на фирмата са съобразени с модните тенденции и естетическите виждания и критериите за качество, дълготрайност на изделието и удобство на дрехата.
За оптимизиране на производствените процеси и подобряване управленския потенциал на дружеството, се предвижда в рамките на настоящия проект да бъде въведена софтуерна система за управление на ресурсите на предприятето /ERP/. Системата ще оптимизира административните процеси и процесите, свързани с реализацията на готовата продукция, ще подобри организацията на производствения процес и ще повиши ефективността на работа на отделните звена. ERP-системата ще включи следните модули: Продажби, Производство, Бизнес анализи и Управление на отпадъците. Новата ERP-система ще бъде изцяло интегрирана със съществуващия on-line магазин на дружеството за подобряване информационната обезпеченост за стоковите наличности в отделните складове и подобряване работата на звеното, отговарящо за дистрибуцията. С внедряването на софтуера ще се подобрят процесите по: управление на материалните запаси и складовите наличности; проследяване на стоките от постъпването на материалите през шивашките цехове до магазините на фирмата; етикиране на стоките, материалите и детайлите, участващи в производствения процес; ценообразуването; управление на политиките за лоялни клиенти; производителността на всеки служител; трансфера на стоките по оста складовете-магазините-клиентите; управлението на отпадъците. Очаква се в следствие подобрението на управленския капацитет и организацията на работата, да се увеличи съществено делът на износа на продукция на фирмата.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
1. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система в Дафне ООД: В рамките на настоящата дейност се предвижда ангажиране на изпълнител, който да разработи и внедри ERP-система за управляване на бизнес процесите в дружеството.
Предвижда се ERP-системата да включва следните модули с техните функционалности:
1.Модул ПРОИЗВОДСТВО. Съдържа следните функционалности:
•Въвеждане на рецептури
•Въвеждане на спецификация ( технология на процесите)
•Следене и отчитане на капацитети на машини и хора
•Планиране на производството
•Отчитане на вложени материали
•Отчитане на вложен труд
•Окачествяване на продукцията
•Анализ на вложеното време по шивачки
•Изчисление на планова себестойност на изделие (комбинация модел, десен,подмодел )
•Изчисление на реална себестойност на изделие
• Мениджърско счетоводство: отчитане на общопроизводствени разходи; отчитане на разходи за труд; изчисление на непреки разходи и разпределение по изделия
•Анализ на отклоненията
•Калкулация на продажни цени, на база планова себестойност
•Фактурно производство
•Етикетиране
2.Модул МАТЕРИАЛНО СТОПАНСТВО /Склад/. Модула е съставен от следните функционалности:
•Следене на склад основни и спомагателни материали
•Следене на склад готова продукция – интеграция с модул продажби от магазини
•Следене на постъпленията по складове
•Следене на изписванията по складове
•Инвентаризация
•Бракуване
3.Модул ПРОДАЖБИ
•Въвеждане на направените продажби в магазините, включително онлайн магазини и продажби на едро
•Следене наличност на артикули, заприхождаване в магазините, замяна, връщане към основния склад
•Извежадне характеристики на артикулите – снимка, материали, характеристика, предложения за комплектоване с други артикули
•Политики за лоялни клиенти, промоции, кампании и специални отстъпки
•Интеграция между WEB магазин и ERP
4.Модул Справки (BI). Съдържа следните функционалности:
•Справки по продажбите, на база получени данни от софтуер за продажбите по магазини
•Справки по себестойността на артикули
•Сравнения на периоди – производство, продажби
Ползи от въвеждане на модула:
- Определяне на разходите по дейности - Информация за реалната стойност на продуктите и услугите, на база на разходите за всяка една от дейностите, свързана с производство на определен продукт.
- Рентабилност на база клиенти или продукти - Информация относно продуктите и клиентите с най-висока за организацията стойност.
- Управление на стоковите запаси - Информация за възможността за намаление на времето за съхранение на складовите запаси. В резултат на анализа се определят ресурсите необходими, както за съхранение на стоковите запаси, така и на разходите необходими за съхранението на стоката, които се добавят към пазарната стойност на продуктите.
- Анализ цена/количество. Определя дали произведеното количество е достатъчно и дали текущата цена отговаря на пазарните изискванията. Анализът дава информация, свързана с търсенето на продуктите
- Ценови анализ на суровините - Информация за количеството и цената на суровините, които са необходими, за да се произведат готовите продукти. Анализът спомага за управлението на запасите от суровини и производителността на доставчика.
- Управление на веригата с доставки - Информацията от това решение помага за планирането на стоковите запаси и намалява разходите за складиране и закупуване
5.МОДУЛ „УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ“
Основната цел на този модул е да предостави възможност за контрол и управление на генерираните отпадъци. Да предостави възможност за по добро усвояване на ресурсите чрез повторното влагане на генерираните остатъчни материали (отпадъци) отново в производственият процес и в крайна сметка да намали образуването на трайни остатъчни материали (отпадъци), с което ще бъде намалено и влиянието им върху околната среда.
Модула е реализиран въз основа на функционалността на системата за пълна партидна проследимост на суровинната база, заготовките, готовата продукция, инвентара. Също и на „on-line“ мониторинга върху реалният производствен процес въвеждан в системата.
332 356.15
332 356.14
2. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Настоящата дейност предвижда доставка на оборудване, необходимо за внедряване на ERP-системата, описана в Дейност 1 на проектното предложение.
За да бъде внедрена ERP – системата е необходимо дружествот да обезпечи безпроблемното й функциониране със съответното оборудване – хардуерна инфраструктура. Дафне ООД разполага с компюърен хардуер и сървъри за инсталиране на системата, но не и с достатъчно по обем качествено индустриално оборудване. В рамките на проекта ще бъдат закупени:
- 10 броя безжични лазерни индустриални баркод скенери. Баркод-скенерите се използват за сканиране на производствени етикети за отчет на извършените операции от работниците в цех „Шивашки“. Скенерите ще бъдат съоръжени с Bluetooth за безжична обмяна на данни с нововъведената ERP-система и счетоводната програма Бизнес навигатор.
- 2 броя мобилни терминали. Терминалите са предназначени за извършване на трансфери между производствените отделения, звената, осъществяващи доставки, изписване, изпълняване на заявки от пласмента и ревизии. Устройствата ще бъдат свързани он-лайн с централната база данни и ERP-системата.
20 262.40
20 027.70
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN