Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Кърджали осъществява.Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен в условията  на пандемията от COVID-19. Реализирането на проекта ще допринесе за постигане на общата цел на оперативната програма, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност, чрез осигуряване на храна за хората, засегнати в най-висока степен от пандемията COVID-19 и последиците от нея. Проектното предложение ще създаде възможност:да се допълнят комплексните национални мерки предприети в отговор на кризата; да се над градят изпълняваните проекти и програми за осигуряване на топъл обяд и да се разшири обхвата на най-нуждаещите се лица. В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд представлява реална възможност най-бедните и уязвими хора да продължат да имат храна и при необходимост да могат да я получават в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. Дейностите които ще се изпълняват са: 1.Определяне на целевите групи; 2. Приготвяне на топъл обяд; 3. Предоставяне на топъл обяд; 4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Проектът предвижда да се осигури топъл обяд за период от 21 месеца- от 18.01.2021г. до 30.09.2022г., на 2100 потребители от Община Кърджали, представители на целевите групи, определени в съответствие с целите на операция "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19".  Топлия обяд ще се приготвя  и доставя чрез външен изпълнител избран след проведена процедура по ЗОП. Топлият обяд ще се предоставя в работните дни от месеца, пакетирана в индивидуални кофички за еднократна употреба. Приготвянето и доставянето на топлия обяд ще бъде организирано съгласно условията на процедурата. Подборът на потребителите ще бъде направен по прозрачен, обективен и справедлив начин и съобразен с изискванията за допустимост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е определяне на конкретните представители на целевите групи. Поради спецификата на операцията дейността започна да се изпълнява преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на договора. Целеви групи по проекта са:1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация,с цел помощта да достигне до най-засегнатите от кризата COVID -19, при идентифициране на най-нуждаещите се лица общината използва различни източници на информация-подадени сигнали от граждани, служебни лица и ръководители на социални услуги; отворена телефонна линия- 0361/64542 в ДСПатронаж; налична информация в общинска администрация, информация от институции и организации, информация от РЗИ-Кърджали за карантинираните лица и семейства и др. По данни на ДСП целева помощ за отопление през отоплителен сезон 2020-2021 г. са получили 2600 лица. Броят на регистрираните безработни лица в ДБТ-Кърджали към м. декември 2020г. е 1680 бр. С цел информиране на населението за подбор на кандидат-потребители за получаване на топъл обяд през м. 12.2020г. се публикува съобщение в сайта на общината и местни медии. Създаде се организация за приемане, входиране и обработване на заявленията. Заявления-декларации/Приложение 2 от Методиката за прилагане на опростени правила/ и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация /Приложение 20 към Ръководството/ се приемат в общинска администрация, ДСПатронаж и кметствата по населените места. В общината се изготвя списък /Приложение 1 от Методиката/ със съответните попълнени колони за всички кандидат-потребители. С придружително писмо списъкът в pdf. excel. формат и сканираните заявления-декларации се изпращат в ДСП. С приемо-предавателен протокол в ДСП се предават и декларациите Приложение 20. ДСП извършват проверка за потвърждаване и принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група. През месец декември 2020г. са приети около 2300 броя заявления-декларации от кандидат потребители и е изпратена информация за лицата в ДСП. Редът за включване на карантинирани лица и семейства, бездомни лица и случаи на подпомагане на многочленни семейства ще се извърши съгласно Ръководството. Подборът на конкретните представители на целевата група, на които ще се предоставя топъл обяд ще се извърши съгласно утвърдената Процедура за подбор на потребители.Със заповеди на Кмета на Община Кърджали ще се определят Екип за организация и управление на проекта и Комисия за подбор на потребители. Комисията ще изготвя протоколи от заседанията си, списък на конкретните потребители за получаване на топъл обяд и списък на резервните потребители. При изпълнение на дейността ще се прилагат ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевата група, на които ще се предоставя топъл обяд. Приготвен, но неполучен топъл обяд ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор.Дейността ще се извърши при условия за равенство между половете и недопускане на дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация и зачитане на личното достойнство на най-нуждаещите се лица. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще се извърши чрез възлагане на изпълнител, избран по реда на ЗОП. Община Кърджали проведе процедура по ЗОП , Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки № 00322-2020-0025 от 10.12.2020г. В резултат от проведената процедура се подписа Договор № 17240-04 от 30.12.2020г. с ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Първоначално приготвянето на топлия обяд се приготвя в Стол с дейност кетъринг с адрес: гр.Кърджали, ул.”Екзарх Йосиф” №2. Обектът се ползва с договор за наем на недвижим имот със срок до 21.12.2023г. Обектът е вписан в публичния национален регистър по чл.24, ал.1 от ЗХ. Рег. №092700721, Заявление №К-КХ-492/22.12.2020г. Проведени са и други обществени поръчки: - с Уникален номер в РОП №00322-2021-0005/17.03.2021г. Във връзка с представена Декларация от кандидата - Приложение ІІІ от дата 17.09.2021 г. изпълнителя на услуга остава непроменен. Номер на Договора с изпълнител №17859-04 от 25.05.2021г. Сключено е Допълнително споразумение №1 към Договора с изпълнител от 06.12.2021г. за удължаване срока на изпълнение на договора до 28.02.2022г. - с Уникален номер в РОП №00322-2022-0001/17.01.2022г. Във връзка с представена Декларация от кандидата - Приложение ІІІ от дата 24.02.2022 г. изпълнителя на услуга остава непроменен. Срока на договора с изпълнителя е до 30.06.2022г. Сключен е Анекс към договора с изпълнителя със срок до 09.09.2022г., като е представена нова декларация от кандидата във връзка с промяна на материалната база за приготвяне на топъл обяд, с нов адрес : гр.Кърджали, Промишлена зона - Изток, с идентификатор 40909.12.2.67.1.1.; Обектът се ползва с договор за наем на недвижим имот със срок от 5 години до 2027г. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по ЗХ е : № 092500214, Заявление №К-КХ-181/20.05.2022г. Обекта е с разгърната площ 560кв.м., включващ-подготвителна за зеленчуци, подготвителна за меса, склад сухи продукти, кухненски блок за готвене, помещения за готвене на меса за скара, умивално отделение за измиване на продукти, хладилна камера плодове и зеленчуци, хладилна камера за замразени меса, шокова хладилна камера за охлаждане на ястия, помещение за разливане и пакетиране и пакетиране на храна, 3 броя офиси, баня и тоалетна със съблекалня за жени и баня и тоалетна със съблекалня за мъже. Инвентара, който е разположен в помещенията се състои от – професионални фурни – 15 броя; конвектомат за готвене с 40 тави – 2 броя; казани /парни/ по 250 л. – 4 броя; казани за готвене 100 л.-10 броя; тави за приготвяне-150 броя; електрически скари-6 броя; кухненски робот за зеленчуци – броя; картофобелачка – 1 брой; професионални зеленчукорезачки-3 броя; месомелачка професионална – 1 броя; тестомесачка-1 броя; миксери-2 броя; работни маси-20 броя; мивки-10 броя; шкафове – 6 броя; бойлер ел. 1 тон - 1 брой и газови котлони за проточна вода и отопление-2 броя. Няма промяна в персонала ангажиран с приготвянето и предоставянето на топъл обяд за потребителите. Персоналът, който ще бъде ангажиран за изпълнение на дейността се състои от: управител-1бр.;главен готвач-1 бр.; готвач-4бр.;работник кухня-5бр.; пакетировач - 3бр.; хигиенист-1бр. и шофьори-5 бр. Дейността ще се изпълняна в периода от 18.01.2021г. до 30.09.2022г. Общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд е 425 на 2100 потребители. 2 470 640.70 2 470 640.70
Предоставяне на топъл обяд: Целта на дейността е предоставяне на топъл обяд на 2100 лица от целевата група. Топлият обяд ще се приготвя и предоставя чрез външен изпълнител ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд, отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Изпълнителят разполага с подготвен персонал с опит при приготвяне и предоставяне на топлия обяд. За потребителите ще се осигури разнообразно седмично меню, балансиран режим на хранене при спазване изискванията за безопасност на хранене и националните стандарти и норми на хранене.Предвижда се приготвения топъл обяд да се раздава на потребителите на място в кухнята и в определени места за раздаване на храна разположени в гр. Кърджали и населените места в общината. Разносът на топлия обяд ще се извършва в населените места по предварително обявен график от изпълнителя, поставен на видно място. Топлия обяд ще се предоставя на потребителите в рамките на работните дни, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания. Храната ще бъде опакована в съдове за еднократна употреба за самостоятелна консумация, с гарантирани мерки против замърсяването на храната. Служителите, които ще приготвят и раздават храната стриктно ще спазват лична хигиена и въведените противоепидемични мерки, като използват изрядно чисто облекло, маски и ръкавици. За транспортиране на приготвения топъл обяд ще се използват 5 броя транспортни средства на изпълнителя.Колите, с който ще се извършва доставката на готовата храна ще се поддържат чисти,в добър вид, ще се дезинфекцират преди и след извършване на доставката. Топъл обяд ще се предоставя на:1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.Конкретните представители на целените групи за получаване храна ще се определи в резултат изпълнение на Дейност 1. Комисията за подбор на потребители изготвя списък на лицата от целева група за получаване на топлия обяд и списък на лицата за резервни потребители. С всички потребители ще се подпишат договори. При получаване на топлия обяд потребителите ще се подписват в списък. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставяне на топъл обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащо ограничаване на социалните контакти до минимум потребителите ще се подписват в дневник на потребителя. С цел недопускане на разхищение на храни в случаи на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на лицата от резервния списък, определен от комисията за подбор.При предоставянето на топлия обяд ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица.С наличните транспортни средства ще се осигури предоставяне на топъл обяд до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица на територията на общината. В зависимост от развитие на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи се предвижда да се създаде организация за доставка на храната до дома на потребителите.За целта при раздаване на топлия обяд до дома на потребителите ще бъдат ангажирани медицинските специалисти назначени в звено "Училищно и детско здравеопазване" , служители на социални услуги, назначените лица по проекти и програми и доброволци. 123 532.04 123 532.04
Реализиране на съпътстващи мерки: Целта на дейността е реализиране на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта.В съответствие с действащото законодателство и изискванията на Регламент № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, относно Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, предоставянето както на топъл обяд, така и на съпътстващите мерки ще се осъществява при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати по-специално в Хартата на основните права на Европейския съюз, в т.ч. зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията. При реализирането на съпътстващите мерки ще се спазват противоепидемичните мерки и хигиенни препоръки на националните компетентни органи, с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. Планирането и предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде въз основа на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Подкрепата, която лицата от целевата група получават, е насочена не само към задоволяване на техните основни жизнени потребности и материални лишения, но и към тяхното социално приобщаване. Предвижда се да се реализират следните съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд, при спазване на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване разпространението на COVID-19: -Консултиране за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; -Съдействие за ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - Индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи, с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Потребителите на получаващи топъл обяд ще попълват формуляри за обратна връзка /Приложение № 3 към Методиката/. При обработване на информацията ще се определи нивото на удовлетвореност на потребителите и качество на предоставяната социална услуга. Доставчикът ще отчита предложенията на потребителите за подобряване на социалната услуга. При извършването на анализ на предложенията на потребителите от формулярите ще бъде гарантирана неприкосновеността на личния живот на крайните потребители и ще се осъществяват по начин, гарантиращ недопускане на дискриминация. Използването на подобен механизъм ще гарантира ефективен контрол и възможност за по- голяма гъвкавост при изпълнение на услугата и нейното подобряване. 123 532.04 123 532.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.