Изпълнение на демонстрационен проект: Дейността е насочена към постигане на проектна цел 1 Предотвратяване генерирането на хартиени отпадъци в домашни условия, чрез изготвяне на методология и пособия за чрез повторната им употреба за творчески цели. Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности:
- Проучване на потреблението на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България.
Проучването ще се провежда онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица, като пряк резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки;
- Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум:
описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали
- Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома;
арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството.то на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България (онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица):
като резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки;
- Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум:
описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали
- Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома;
арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството. |
70 560.00
|
64 600.00
|
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта : Дейността е насочена към постигане на проектна цел 2.Повишаването на осведомеността и общественото самосъзнание на гражданите за спазване на йерархията за управление на битовите отпадъци, чрез реализиране на инициативи за предотвратяване на отпадъците и за увеличаване на участието на гражданите в разделно събиране.
Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности:
- Създаване на електронна книга- ръководство за приложимата методология - текст, снимки и схеми в PDF формат;
- Създаване на образователно видео за методологията - Изготвяне на информационен/рекламен видеоклип за дейността с продължителност минимум 1 минута (без заставките) - 1 бр
- Работни срещи за обмен на добри практики със заинтересовани страни - 1 работна среща със заинтересовани страни в гр.София, за минимум 20 лица за 1 ден;
- Организиране и провеждане на семинари за методите, насочени към целевите групи - 3 семинара, 1 в гр.София и 2 в провинцията (по един за Южна и Северна България) ;
- Онлайн кампания за разпространение на резултатите от проекта на национално ниво, чрез социални мрежи и специално разработен онлайн-портал, включително:
1.Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи, вкл.
Създаване и управление на социални профили във основните платформи
Изграждане на идентичност и на положителна репутация
Ангажиране на потребителите
Създаване на социални групи
Използване на модерни софтуерни инструменти за оптимизация в социалните мрежи
Публикуване на постове, с качествено и таргетирано съдържание - минимум 5 бр.
Увеличаване на последователите - доклад със статистика.
2.Оптимизация на сайт за: Facebook
Създаване и настройка на Facebook страница - 1 бр.
Оптимизиране на Facebook страницата
Поддържане на профила
Реализиране на рекламни кампании във Facebook.
Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията
2.YouТube
Създаване и настройка на Youtube канала - 1 бр.
Качване на видео съдържание - минимум 1 бр. видео клип.
Оптимизиране на клиповете
Добавяне на Play Lists
Добавяне на описание
4.Създаване на визуализация за кампанията
. Изготвяне на снимков материал за кампанията (професионални снимки) - минимум 20 снимки.
Изготвяне на лого на кампанията.
5.Допълнително ще бъдат изработени 1000 бр.дипляни за целите на кампанията(различни от тези с общо представяне на проекта), с представяне и контакти за допълнителна информация, които ще бъдат раздавани на възлови места.
Материалите ще бъдат изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”
- Засаждане на дървета в различни региони на страната - 100 фиданки. (съчетани с провежданите семинари)
В допълнение включените по проект лица от целевата група ще отчитат периодично в електронни форми, рециклираното и повторно използвано количество битови хартиени отпадъци. |
27 308.00
|
22 760.00
|
Организация и управление на проекта: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и има за цел да се гарантира качествено изпълнение на дейностите и ефикасно и ефективно управление на разходите по бюджет, посредством правилно управление на процесите по планиране, реализация, отчетност и контрол.
В дейността се включва екипа за управление, състоящ се от Ръководител и Счетоводител , с разписани детайлни квалификация и отговорности.
Дейността включва следните стъпки:
Стъпка 1. Сформиране на екип, материално обезпечаване, организация и планиране на дейностите, включваща:
- издаване на заповед и сключване на допълнителни споразумения/договори с екипа за управление, включително и определяне на детайлни характеристики за позицията/длъжността;
- график за провеждане на избор на изпълнители по отделните дейности, съгласно ЗУСЕСИФ и тяхното възлагане;
- актуализиране на графика за провеждане на дейностите (при нужда);
- материално обезпечаване на екипа, посредством осигуряване на офис, 4 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна и принтерна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи.
Стъпка 2. Провеждане на дейностите и мониторинг на изпълнението, включително:
- подготвяне на план за вътрешен мониторинг, включващ всички проектни дейности;
- изпълнение на планираните дейности, съгласно индикативен график, сключени договори/възложени дейности/ с изпълнители; определяне на конкретен график за всяка една дейност;
- провеждане на перманентен вътрешен мониторинг на всички дейности, включително спазването на общите условия на договора за безвъзмездна помощ;
- участие в упражняването на външен мониторинг на изпълнението от страна на ДО или друг компетентен орган.
Стъпка 3. Отчет и оценка на изпълнението на проекта:
- изготвяне на отчет (доклад) за всяка една дейност от изпълнителя; документиране и съхранение на записите от дейността;
- изготвяне на междинни и финален (краен) технически и финансов отчети (доклади) по проекта, включително и утвърдени статистически форми;
- изготвяне на искане за възстановяване на изразходени средства по проекта и предоставянето им на ДО;
- отчети и справки за вътрешни нужди на управлението на проекта .
- вътрешната оценка за изпълнението на проекта, която ще обхваща както индикаторите за изпълнение , така и сериозността на срещаните проблеми, ефекта от цялостното изпълнение на проекта върху развитието на Общината (по основни показатели за заетост, сектор благоустройство/озеленяване и общ имидж). |
14 400.00
|
10 698.40
|
Информация и комуникация: Целта на дейността е да се информира обществеността за целите и дейностите по проекта и ролята на ЕС , Националния бюджет и ОП "Околна среда" за предоставяне на финансовата помощ за неговата реализация. Дейността включва дейности в следната последователност:
Стъпка 1. Избор на изпълнител без провеждане на процедура по ЗУСЕСИФ / ПМС 160 за услуга по "Публичност", включваща:
1.Изработка и поставяне на плакат за визуализация и публичност - 2 броя. Плакатите за визуализация ще съдържат логото на ОП «Околна среда» и всички необходими обозначения и ще са изработени с твърда основа. Те са са предназначени за офиса по проекта и залата, в които ще се осъществяват мероприятията. Минималният допустим размер на плаката е формат А3.
Плакатът следва да съдържа следната текстова u визуална информация:
- емблемата на ЕС u упоменаването „Европейски съюз";
- наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕВРР;
- общото лого за програмен период 2014-2020 , със съответното наименование на финансиращата програма;
- наименованието на проекта u главната му цел;
- общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представен в български лева;
- начална u крайна дата на изпълнение на проекта.
2.Отпечатване на 100 броя брошури, с информация за провежданите дейности по проекта. - При стартирането на проекта ще бъдат изработени и отпечатани брошури, които ще съдържат кратка информация за целите, дейностите по проекта и очакваните резултати. Те ще бъдат с технически параметри - А4, цветни, гланц, двустранни, минимум 80 г./м3 Брошурите ще бъдат разпространявани сред обществеността, с оглед популяризиране на настоящия проект, както и разпространение на идеята на проекта, която може да се приложи във всякакви организации, независимо от бранша и големината на организацията. Брошурите, публикациите u сертификатите от проведени обучения, следва да съдържат:
- емблемата на ЕС;
- упоменаването „Европейския съюз";
- наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕФРР;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП ОС;
- наименованието на проекта;
- адреса на Едuннuя информационен портал.
3.Публикации в интернет издания - 6 бр. Те са предназначени за информиране за старта на проекта, обявите за изпълнение на дейностите/мероприятия и за края на проектните дейности. Първите публикации трябва да съдържат подробна информация за одобрения за финансиране проект , като планираме да бъде направена в рамките на 10 дни от датата на възлагане на дейността по "Публичност и визуализация" . Всеки материал трябва да съдържа минимум следната информация:
- емблемата на ЕС;
- упоменаването "Европейския съюз";
- наименованието на фонда - ЕСФ;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма;
- наименование на проекта;
- общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представени в български лева.
Стъпка 2. Провеждане на същинските дейности по "Публичност ". Всички дейности трябва да се изпълнят в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по утвърден график, а именно:
- указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне , в съответствие с графичните изисквания u правилата за визуална идентичност на: емблема на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 г. и упоменаване на ЕФРР .
- във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, когато се използван за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг
доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма Околна среда се осъществява с подкрепата на ЕСФ.
- публикациите на старта и брошурите ще включват кратко описание на проекта, включително на неговите цели u резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; |
1 532.00
|
1 532.00
|