Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на проекта се цели създаване на център за предоставяне на интегрирани социални услуги  в общността или в домашна среда за потребители с идентифицирана необходимост от населените места на Община Суворово. 
Чрез предоставянето на интегрираните услуги  ще се осигури превенция на институционализацията на целевите групи, ще се подобри качеството им на живот и ще се подпомогнат възможностите им за независимост и за социално включване. Ще се разшири обхвата на ползваните услуги, като се осигури достъп не само до социални, но и до здравни услуги. В началния етап от реализацията на проекта ще се изготви методика за функционирането на центъра. За да се гарантира качествена услуга, лицата които ще я предоставят ще преминат  обучение. В процесът на изпълнение на проекта е планирано предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала и потребителите на услугите.  Дейностите на проекта са организарани по начин, който гарантира ефикасно и ефективно използване на финансовите и човешките ресурси. Предвидени са вътрешен контрол от екипа за реализация на проекта, с цел изпълнение на заложените индикатори и качествено предоставяне на услугите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, 2 координатори по проекта и счетоводител. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проекта. Предвижда се изпълнение на дейността за целия период на проекта (1-26 месец). В основата на управлението на проекта са следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа за реализация на проекта са: подбор и структуриране на екип за управление на Центъра за предоставяне на интегрирани социални услуги в общността или в домашна среда; подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения; подписване на договори; изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта; подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; провеждане на екипни срещи; извършване на мониторинг на заложените дейности; отчитане на проектните дейности пред УО; изготвяне на междинни и окончателни технически отчети и финансови доклади; съхранение на документацията на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „Добро управление на програми и проекти“. Целта е сформиране на компетентен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 41 262.50 39 844.71
Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, с наименование "Център за предоставяне на интегрирани социални услуги в Община Суворово": В сграда общинска собственост, в центъра на гр. Суворово, са подготвени две помещения, в които да се разположи Центъра за предоставяне на интегрирани социални услуги. Помещения ще се ползват за административна дейност и зала за провеждане на предвитените в проекта дейности за предоставяне на психологическа подкрепа. Персоналът на центъра ще бъде назначен в началото на втори месец от реализацията на проекта, месец преди стартиране на социалните услуги, които ще се предоставят в домашна среда. Мултидисциплинарният екип на центъра включва: социален работник, психолог, 2 мед. сестри, педагог. Предвидено е социалният работник да е назначен на пълен работен ден. Социалният работник ще извършва социални оценки на потребностите на включените в проекта потребители след основния - първоначален прием, ще изготвя индивидуални планове, ще координира специалистите в центъра, ще участва в мониторирането на услугите и т.н. Медицинските раборници ще посещават потребителите на социалните услуги с потребност от консултиране по предварително изготвен график, ще участват в изготвяне на индивидуалните планове на потребителите, ще извършват измерване на артериално налягане, ще проверяват редовността на приема на предписаните на потребителя лекарства, ще посещават личен лекар на лицето при необходимост от това. Във функциите на психолога е извършване на консултиране и психологическа подкрепа за персонала, назначен за предоставяне на социалните услуги (лични асистенти и домашни помощници) и на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Предвидени са 4 часа/мес. за включване на психолога в заседания на мултидисциплинарния екип. Педагогът ще предостави консултиране на родителите на деца със СОП за възможностите, които предоставят социалните услуги в общността, ЦСРИ за деца и ресурсните центрове. През летните месеци, когато децата са свободни, в рамките на определената им необходимост, те ще получат индивидуално или групово обучение по предварително съставен график. Мултидисциплинарният екип разполага с един месец за планиране и подготовка за извършване на социалните услуги, които ще стартират от трети месец на проекта. През този период ще се обяви прием на заявления от кандидатите (за работа и за ползване на социална услуга), изготвяне на социална оценка на потребностите, утвърждаване на методика и правила за дейността на центъра, организация на обучения и т.н. Дейностите за предоставяне на социални услуги в домашни условия ще стартират от трети месец на проекта. На два етапа ще се включват потребители. Предвиденият капацитет на социалните услуги е: - Социална услуга "Личен асистент" - 25 потребители; - Социална услуга "Домашен помощник" - 40 потребители. Услугите ще се предоставят според индивидуалната потребност на всеки потребител. 398 390.78 393 409.33
Обучение на персонала за предоставяне на услуги: Всички кандидати, подали заявления за лични асистенти и домашни помощници, които не са преминали начално обучение за предоставяне на съответната СУ ще преминат въвеждащо обучение. Целта на обучението е придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обученията за домашни помощници и лични асистенти ще се проведат в рамките на три дни и ще включват необходимите теми за грижи в домашна среда: умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи, здравословни и безопасни условия на труд, етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка от натрупания опит, а обучението ще премине във форма на дискусия, споделяне на опит при решаване на възникнали казуси по време на работа. Целта на поддържащите обучения е създаване на общностна подкрепа сред предоставящите социалните услуги. 792.00 792.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната необходимост: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги - лични асистенти и домашни помощници. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. Една от целите на тази дейност е да се осигури консултиране на домашните помощници и лични асистенти, както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Консултациите с психолога имат за цел, подобряване на психологическото социално функциониране, преодоляване на депресивни състояния, понижаване на тревожността, емоционално стабилизиране. Подобряване на комуникативните умения и социална интеграция. Подпомагане и насърчаване на общуването, взаимоотношенията и изразяването. Подобряване, стабилизиране и поддържане на по-добро емоционално състояние. 5 995.35 3 771.20
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на дейността ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и информиране на обществеността за финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват провеждане на на две публични събития: "Ден на отворените врати" и пресконференция при приключване на проекта; изработка и разпространение на печатни информационни материали (брошури и листовки), периодично публикуване в интернет страницата на Община Суворово на информация за проекта, публикация в местната преса, поставяне на информационна табела на проекта за финансовата подкрепа на ЕС. 2 742.00 2 711.08
Техническо обезпечаване на центъра: За нормалното функциониране на екипа на центъра е необходимо закупуване на техника, която да включва: компътър, преносим компютър и мултифункционално устройство, съчетаващо принтер, скенер и копир. С техниката ще се оборудва административната зала на центъра, който ще се създаде по настоящия проект. Ежедневната работа на специалистите изисква мобилност и възможност да се посещават потребителите в домовете им, за да им се предоставят разнообразни услуги. За тази цел е предвидено единият компютър да е преносим. Дейностите, които ще извършва медицинския работник изискват закупуване на апарат за измерване на артериално налягане, апарат за измерване на кръвна захар и консумативи. В рамките на дейността са предвидени режийни разходи на центъра. 5 076.00 3 940.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.