Настоящият проект ще бъде изпълнен от „КЪЩА НА КАМЪКА“ ЕООД - компания за обработка на естествени скални материали. Основно се обработва „Врачански варовик“, до следните продуктови групи: Архитектурни детайли, скулптурни фигури и скулптурни композиции обществени паметници с национално значение, фонтани и шадравани, колони, балюстри, камини, барбекюта, чешми и мивки, кашпи , градинско обзавеждане и декорация, ротонди и паркови беседки, надгробни паметници, параклиси и мавзолеи, стъпала и цокли, плотове, профили и други.
Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:
1. Мярка 1 - Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове;
2. Мярка 2 - Доставка въвеждане в експлоатация на начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка (гатер).
Конкретните мерки са основани ни препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP - 981/ 18.10.2016 г.
Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 53.71%;
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 55.96%.
Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 4,2 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 22.71%
В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“:
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставка на оборудването.
Елемент Б „Услуги“:
* Извършване на обследване за енергийна ефективност;
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001;
* Публичност и визуализация.
Общата стойност на проекта е 1 315 372.82 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 18 месеца.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „Диамант БГ“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00073.
Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност:
1. Мярка 1 - Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове;
2. Мярка 2 - Доставка въвеждане в експлоатация на Начална (встъпителна) режеща станция за варовик и мрамор с открита рамка - Гатер.
Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 53.71%;
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 55.96%.
Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта:
* Вътрешна норма на възвращаемост: 22.71%
* Срок на откупуване на инвестицията: 4.2 години.
Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-981/ 18.10.2016 г.
6 000.00
0.00
Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове - 1 бр.; Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване:
1. Машинен център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност);
2. Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност).
Машинният център с подвижна глава и 5 вградени оси за смилане, рязане и оформяне на каменни блокове ще е със средна производителност в реални работни условия от 0,12 м3/час, а инсталираната му мощност ще е до 22,5 kW. Работният му плот ще е с размери от 3 500 на 1 970 мм.
Начална (встъпителна) режеща станция за мрамор с открита рамка ще е с полезни размери на рязане от 3 200/1 500/2 000 мм. Ще е оборудвана с минимум 50 броя режещи ножа, с дължина на острието от поне 4 200 мм. Ще е със средна производителност в реални работни условия от 0,48 м3/час, а инсталираната й мощност ще е до 118,5 kW.
1 279 112.82
0.00
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Диагностика:
- Формиране съвместен екип по проекта;
- Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001;
- Провеждане на първоначални интервюта;
- Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики;
- Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта.
2. Проектиране и разработка на СЕМ:
- Извършване на енергиен преглед, в който:
* ще се определят настоящите енергийни източници;
* ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия;
* ще се определят областите на значимо използване на енергия;
* ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики.
- Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ;
- Разработка на документите, свързани със СЕМ.
3. Внедряване на СЕМ:
- Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001;
- Изменения и корекции на СЕМ;
- Провеждане на вътрешни одити на СЕМ.
Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца.
15 000.00
0.00
Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит.
2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ:
- събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ;
- анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита;
- документиране на несъответствията (ако бъдат установени);
- определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени);
- изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД.
Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на "КЪЩА НА КАМЪКА" ЕООД.
15 000.00
0.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация.
Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 2 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане.
На мястото на изпълнението на проекта - на входа на фирмената база на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца.
Основните стъпки за реализацията й са следните:
1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация.
2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта.
3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 2 бр. стикери.
4. Доставка на средствата за визуализация.
5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата.
6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности.
260.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN