Подготовка на проектното предложение: Изпълнението на дейността включва две поддейности: 1.1. Изготвяне на проектно предложение; 1.2.Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител за дейностите, включени в проектното предложение и организация и провеждане на тръжните процедури. Изпълнението на поддейност 1.1. Изготвяне на проектно предложение е възложено на външен изпълнител, по реда на чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП. Поддейността е стартирала преди сключване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента. Разходите за извършване на тази поддейност са включени като допустими и подлежащи на възстановяване от ОП „Околна среда 2014 - 2020 г". Поддейност 1.1. Изготвяне на проектното предложение е стартирала през м.01.2019 г. и нейната продължителност е до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ между община Горна Оряховица и УО на ОПОС 2014-2020г. Поддейността включва предоставяне на консултантски и експертни услуги на Община Горна Оряховица, свързани с: 1.1.1. Разработване на проектно предложение за кандидатстване, включително остойностяване на дейностите въз основа на анализ, бюджет, график за изпълнение на дейностите по проекта, съобразен с плана за външно възлагане. 1.1.2. Окомплектоване на разработените документи при спазване изискванията, определени в насоките за кандидатстване, подпомагане на Възложителя при подаване на проектното предложение и попълване на формуляра за кандидаттване в ИСУН 2020 ; 1.1.3. Предоставяне на консултантски услуги на Община Горна Оряховица по време на оценката на проектното предложение; 1.1.4. Подпомагане на община Горна Оряховица при подготовката на необходимите документи за подписване на договорите за финансиране между МОСВ и Община Горна Оряховица; Услугите по т.1.1.1. и т.1.1.2. са с продължителност 2 дни, до подаване на проектното предложение. Услугите по точки от т.1.1.3 до т.1.1.4 са с продължителност до подписване на ДБФП. В изпълнение на поддейност 1.2. - Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител за дейностите, включени в проектното предложение и провеждане на тръжните процедури, ще се изготви документация за възлагане на обществена поръчка за избор на изпълнител за Дейност 3 Изготвяне на Актуализация на общинската програма за качество на атмосферния въздух, изготвяне на договор за директно възлагане по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП за подготовка на документи до РИОСВ за извършване на преценка за необходимост от ЕО и ОС на програмата за качеството на атмосферния въздух и при постановяване на решение от компетентния орган за извършване на ЕО и ОС, изготвяне на доклад за ЕО и ОС, отнасящо се към Дейност 2, изготвяне на техническа спецификация и сключване на договор за директно възлагане на дейностите по информация и публичност по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП, отнасящо се към Дейност 5. Документацията за обществената поръчка и договорите за директно възлагане на дейностите, ще бъдат изготвени от юристите на община Горна Оряховица, подпомагани от ЕУП и ще бъдат в съответствие с изискванията и правилата на Закона за обществените поръчки. Организацията и провеждането на процедурата за избор на изпълнител за Дейност 3 Изготвяне Актуализация на общинската програма за качество на атмосферния въздух ще се проведе от Бенефициента по проекта. Стартирането на поддейност 1.2. ще бъде през първия месец от сключването на ДБФП.
Предвидената продължителност е четири месеца, като е предвиден и срок за евентуално обжалване на процедурата. |
11 400.00
|
11 400.00
|
Провеждане на процедура по ЕО и/или ОС по реда на Глава VI от ЗООС и/или по чл. 31 от ЗБР, Наре
дба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми и Наредба за ус
ловията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвести
ционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони.: Първият етап от тази дейност е извършване на преценка за необходимост от ЕО и ОС на програмата за качеството на атмосферния въздух.
А) За преценяване на необходимостта от ЕО възложителят на програмата внася писмено искане до компетентния орган по чл. 4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми на хартиен и електронен носител, което съдържа:
1. информация за възложителя (орган или оправомощено по закон трето лице): име, пълен пощенски адрес, лице за връзка телефон, факс и адрес за електронна поща;
2. обща информация за предложения план/програма:
а) основание за изготвяне на плана/програмата нормативен или административен акт;
б) период на действие и етапи на изпълнение на плана/програмата;
в) териториален обхват (национален, регионален, областен, общински, за по малки територии) с посочване на съответните области и общини;
г) засегнати елементи на Националната екологична мрежа (НЕМ);
д) основни цели на плана/програмата;
е) финансиране на плана/програмата (например държавния и общинския бюджет, международни програми, финансови институции);
ж) срокове и етапи на изготвянето на плана или програмата
Към искането по т.А) се прилагат:
1. характеристика на плана/програмата относно:
а) инвестиционните предложения по приложение № 1 към чл. 92, т. 1 и приложение № 2 към чл. 93, ал. 1, т. 1 и 2 ЗООС и/или други инвестиционни предложения с предполагаемо значително въздействие върху околната среда, спрямо които предлаганият план/програма определя критерии, нормативи и други ръководни условия от значение за бъдещото им разрешаване или одобряване по отношение на местоположение, характер, мащабност и експлоатационни условия;
б) мястото на предлагания план/програма в цялостния процес или йерархия на планиране, степен на подробност на предвижданията;
2. обосновка на конкретната необходимост от изготвянето на плана/програмата;
3. информация за планове и програми и инвестиционни предложения, свързани с предложения план/програма, включително и за извършени ЕО или оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
4. характеристики на засегнатата територия и на очакваните въздействия върху околната среда и човешкото здраве;
5. карта или друг актуален графичен материал на засегнатата територия и съседните й територии, таблици, схеми, снимки и други ‐по преценка на възложителя, приложения;
6. нормативни изисквания за провеждане на наблюдение и контрол по време на прилагане на плана или програмата, в т. ч. предложение за мерки за наблюдение и контрол по отношение на околна среда и човешко здраве.
7. задание за изработване на програмата за качество на атмосферния въздух на община Горна Оряховица.
Б) За преценяване на необходимостта от ОС възложителят уведомява компетентния орган съгласно чл. 10 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони едновременно с уведомяването по
чл. 8 от Наредбата за ЕО. Уведомлението се подава на хартиен и електронен носител и съдържа:
Данни по приложение 1 част А от същата наредба и данни по приложение 2 част А от същата Наредба. В този първи етап ще се разработят максимално подробно и задълбочено всички документи, така че компетентният орган (РИОСВ Велико Търново) обосновано да приеме решение, дали програмата подлежи на ЕО и ОС. При постановяване на решение от компетентния орган за извършване на ЕО и ОС на Програмата, ще се пристъпи към втория етап от тази дейност изготвяне на Доклад за ЕО и ОС, съгласно изискванията на нормативната уредба.
Стойността на дейността се формира от: 1. Такси заплатени на РИОСВ за преценка за необходимост от ЕО и ОС и при необходимост издаване на Становище за ЕО в размер на 1000 лв. 2. Разходи за подготовка на документите за преценка на необходимостта от ЕО и ОС и изготвяне на Доклад за ЕО и ОС при необходимост в размер 8100,00 лв. |
10 720.00
|
4 788.00
|
Изготвяне на Актуализация на общинската програма за качество на атмосферния въздух: Тази дейност включва Актуализация на общинската програма за намаляване нивата на ФПЧ10 и достигане на установените норми за КАВ в община Горна Оряховица в съответствие с нормативната уредба и по специално с изискванията на Раздел I от Приложение №15 на Наредба №12/15.07.2010 г. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух и изискванията на Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за оценка и управление на качеството на атмосферния въздух, в които е налице превишаване на установените норми, както и в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, утвърдени със Заповед №РД ОП- 84/22.07.2016 г. на Ръководителя на УО на ОПОС.
Изпълнението на дейността включва разработване на Актуализация на общинската програма за намаляване нивата на ФПЧ10 и достигане на установените норми за КАВ, която протича през следните основни етапи:
1. набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ;
2. проучване и анализ на пълнотата на наличната информация;
3. при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до
оценката и управлението на КАВ;
4. комплексна оценка на КАВ в района за оценка и управление;
5. анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ;
6. анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на КАВ;
7. дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година 2018 г., включително анализ на резултатите от моделирането;
8. формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива в план за действие към програмата;
9. прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите (ФПЧ10) за целевата (крайна) година 2025 г. на програмата, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите;
10. Актуализиране на проучванията относно замърсяването на въздуха от сектор битово отопление и сектор транспорт съобразно националната програма за подобряване на качеството на атмосферния въздух (2018-2024 г.)
11. прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите (ФПЧ10) за междинна година 2023 г.
11. определяне и използване на количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите/ намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/година);
12. определяне на прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата;
13. изготвяне на предварителен вариант на програмата за КАВ и съгласуване със РИОСВ Велико Търново, заинтересованите лица и екологични организации или движения
14. изготвяне на окончателен вариант на програмата за КАВ;
Изготвената програма следва да обхваща период от пет години: от 2021-2025 г. За базова година се приема 2018 г.
При изготвянето на програмата ще се вземат в предвид и насоките дадени в Ръководство за
Разработване на Програми за Качеството на Атмосферния Въздух. Ръководството е изготвено резултат от проект „Трансфер на знания относно прилагането на Директива 2008/50/EО в България:разработване, изпълнение, оценяване и адаптиране на програмите за качество на въздуха и мерките, заложени в тях“. Проектът е финансиран по Програмата за консултативна помощ (AAP) за защита на околната среда в страните от Централна и Източна Европа, Кавказ и Централна Азия и други държави, граничещи с Европейския съюз – програма на Федералното министерство за околна среда на Германия. |
124 368.00
|
118 149.60
|
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. ЕУП е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в ДПБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта. ЕУП се състои от: Ръководител на екипа, икономист-счетоводител и Специалист мониторинг и докладване. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, съхранение на документите по проекта от Икономист счетоводител, мониторинг и докладване и функции по координация на дейностите по проекта от Специалист мониторинг и докладване. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на ЕУП ще бъде издадена Заповед на кмета на община Горна Оряховица, която ще включва всички длъжности от ЕУП, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно -квалификационна степен за съответната длъжност и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на ОПОС 2014 – 2020 г. Реализацията на дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта, във връзка с това са заложени механизми и за регулярен контрол на изпълнителите на обществените поръчки по ЗОП. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. |
16 195.62
|
12 344.68
|
Информация и комуникация на проекта: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и комуникация ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП "Околна среда 2014 2020 г" и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Бенефициентът носи отговорност във всеки един документ, свързан с изпълнението на
проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. всеки присъствен списък или друг доказателствен материал да се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142020 г с подкрепата на Кохезионния фонд (КФ) на Европейския съюз(ЕС). По време на осъществяване на проекта ще се информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като включи в уеб сайта на община Горна Оряховица кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа на Европейския съюз. Предвижда се изработването на 2 бр. плакати, с минимален формат А3 с информация за проекта, които ще бъдат поставени на видно място. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз; наименованието на Кохезионния Фонд; общото лого за програмен период 2014- 2020 г., с наименованието на ОП "Околна среда 2014- 2020 г"; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на
европейското и националното съфинансиране; начина и крайна дата на изпълнение на проекта. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали дипляни в тираж от 800 бр. с цел популяризиране на проекта, съдържащи задължителните елементи за визуализация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Дипляните ще бъдат поставени на видно място в сградата на община Горна Оряховица , където гражданите да могат да се информират за проекта. Предвидени са два броя Прессъобщения (публикации), които ще бъдат публикувани в местните медии при стартирането на проекта и при неговото приключване. Мерките за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат
осъществявани дейности по популяризиране на целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта, както и приноса на Общността при реализацията на проекта и предоставената безвъзмездна финансова помощ. |
1 324.80
|
1 296.00
|