Управление на проекта: Тази дейност създава предпоставките за качествено изпълнение на проектните дейности и ще се изпълнява през целия срок на прокта. Управлението на проекта се състои от: (1) Стартиране на проекта; (2) Планиране и изпълнение на дейностите; (3) Избор на външни изпълнители за изпълнение на проектните дейности и (4) Приключване на проекта. Дейност 1 създава необходимите предпоставки за изпълнението на останалите дейности по проекта и за постигането на неговите цели. Успешната й реализация зависи до голяма степен от умението на екипа да организира своята работа, както и да избере подходящите външни изпълнители, които се очаква да притежават висока квалификация, богат опит и необходимия капацитет.
Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран за целта Екип за управление на проекта (ЕУП), включващ: ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Предвидените в проектното предложение длъжности са в съответствие с т.3.1.4. от Обявата за набиране на проектни предложения. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности, подробно описани в т.9 от Формуляра за кандидатстване. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. За времето на изпълнение на проекта ЕУП ще провежда ежемесечни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, както и евентуални трудности и проблеми при реализация на дейностите. ЕУП ще следи за постигане на заложените в проекта индикатори. Екипът ще изготвя междинните технически и финансови отчети, а в края на проекта ще изготви окончателният технически и финансов отчет. ЕУП ще следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията по процедурата. Документацията, необходима за управление и отчитане на дейностите по проекта ще се създава и съхранява в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни.
Бенефициентът ще сключи граждански договори с лицата, тъй като част от тях няма да са негови служители. За всяка отделна позиция е изготвено задание, съдържащо правата и задълженията на лицето, както и предвидените за съответната длъжност отговорности. Управлението на проекта ще се осъществява от ЕУП в извънработно време. Разходът за екипа по управление на проекта е заложен в б.п. I. Разходи за персонал и е в размер на 10 % от стойността на преките разходи по проекта. |
67 200.00
|
42.45
|
Информация и публичност: Дейността е съобразена с изискванията за информация и публичност в Анекс 3 към Регламента за изпълнение на НФМ 2014-2021 г., във връзка с чл.3.3, параграф 3 на Регламента; Комуникационни план на Програма „Вътрешни работи“ на България 2014 – 2020; Указания за информация и публичност 2014-2021; Ръководство за комуникация и дизайн, финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021; Системи за управление и контрол на изпълнението на програма Вътрешни работи на НФМ 2014-2021.
Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Тя съдържа:
- Провеждане на откриваща и закриваща пресконференции и провеждане на заключителна конференция. Ще бъде проведено и събитие за откриване на социалната услуга.
- Изработване на рекламни материали, включващи бележник тип тефтер с пълна информация за проекта, чанта за материали с рекламно лого, тениски, папки, химикалки и др.
- Интернет сайт на проекта - след подписване на на договора за БФП, сключен между бенефициента и Програмния оператор, СО – Район „Оборище“ ще информира обществеността за получената подкрепа на специален Интернет сайт на проекта. На него ще се представя информация за изпълнението на проекта и ще се публикуват доклади за постигнатото по него.
- Осигуряване на визуализация върху доставеното оборудване и на местата, където то се доставя - с цел осигуряване на визуална идентификация на доставеното и инсталирано оборудване, както и на финансовата подкрепа от НФМ 2014-2021, изпълнителят по Дейност 1 поставя на видимо място стикери, съобразени с размера на повърхността на артикулите, и осигурява информационни табели/ билбордове съобразно мястото на дейностите по проекта. Ще бъдат изработени табели и ролбанери за бенефициента и партньорите (4 бр. общо - по 1 за бенефициента и партньорите и 1 за социалната услуга).
- информационни материали за настанените в услугата (адаптиране и печат);
Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта, както и с партньорите по настоящето проектно предложение. Дейността ще представи междинните и крайни резултати, постигнати по проекта.
Дейността се финансира съгласно ред IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.5 от бюджета. |
18 000.00
|
854.40
|
Създаване и функциониране на Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци: Проектното предложениe предвижда създаването на Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр.София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2. За апартамента е издаден Акт за общинска собственост № 1216 от 25.01.2016г. на СО - район „Оборище“. Застроената му площ е 145 кв.м., като се състои от вестибюл, три стаи кухня, баня, тоалетна, антре и три балкона от изток и юг.
Жилището понастоящем е свободно, но е в много лошо състояние. Покривът на сградата се нуждае от реконструкция и основен ремонт с подмяна на носещата конструкция и покривното покритие. Периодичните навлажнявания и изсъхвания на носещите столици, ребра и биндерни греди, са изчерпали почти напълно носимоспособността им. Таваните на помещенията са изпълнени от дървена носеща конструкция и летви, които са компрометирани и в състояние на ограничена носимоспособност. По стените са констатирани петна от влага, вследствие на която е установен мухъл, плесен, подкожушена мазилка и напълно негодно за използване дървено дюшеме. Подовата конструкция се нуждае първоначално от ревизия и в последствие от укрепване. Носещите греди на пода са в критично състояние и съществува възможност от пропадане и срутването им на партерния етаж. Аналогично е пропаднал тавана на източната стая след счупване на таванска носеща греда. Навсякъде мазилката е ронеща се и с пукнатини. Разкъртването и почистването ѝ е наложително от хигиенна гледна точка, за да бъде осигурена нормално здравословна среда за обитаване. Необходимо е конструктивно укрепване на конструкцията на балконите – ревизия на металните профили, оценка на състоянието им и мерки, и детайли за укрепването им. Във фугите на настилката на балконите има поникнала растителност, която допълнително разрушава с кореновата си система конструкцията на балконите. Използването на същите би било възможно след щателно укрепване на носещите метални профили, разкъртване и почистване на настилката им, подробен преглед, проектиране и укрепване на конзолите. По фасадата на сградата и долната повърхност на балконите има паднала мазилка. С оглед безопасността на преминаващите пешеходци е необходимо обезопасяване на фасадите от падащи отломки, а в последствие от реновиране на мазилката. Наличните в жилището инсталации - електрическа, за водоснабдяване и канализация, като и за отопление и вентилация е необходимо да бъдат изцяло подменени с нови. Следва да се подмени и наличната в жилището дограма, както и вътрешните врати и прозорци и входната врата. На практика, във всички помещения дограмата е неизползваема - не се отварят и затварят прозорците и вратите.
Констатирани са следните проблеми в различните помещения:
- В източната стая таванът е срутен вследствие на счупена носеща греда. Конструкцията е необходимо да бъде напълно реновирана и изграден нов таван. Гредите, които го оформят (под на подпокривното пространство) са напълно загубили носимоспособност. Летвите и мазилката са срутени.
- В северната стая (кухня) таванът е напукан. Летвите, носещи мазилката са деформирани.
- Банята и тоалетната са в негодно за използване състояние. Водопроводната и канализационни инсталации не функционират.
- Във вестибюла пода и настилката от балатум са напълно компрометирани.
В бюджета на проекта са включени и режиийни разходи за функциониране на услугата (електричество, вода, отопление и др.) в б.п. 8.4., т.8 от Част IV. Разходи за услуги в размер на 200 лева месечно за период от 21 месеца.
Проектното предложение предвижда изпълнението на ремонт и обзавеждане на гореописания общински апартамент, след което да бъде използван за Център за социални услуги за непридружени деца мигранти и бежанци. Капацитетът на Центъра за настаняване е 10 места, като 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца). |
334 213.20
|
575 429.76
|
Предоставяне на специализирана резидентна грижа на непридружени деца мигранти и бежанци 1 част: Български Червен кръст е неправителствена организация с дългогодишен опит в областта на закрила на детето и резидентни грижи за деца и юноши. Съгласно новия Закон за социални услуги, БЧК има лиценз за "резидентна грижа", като целевата група са "деца в риск по смисъла на Закон за закрила на детето, а ако учат до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". Съгласно допълнителните разпоредби на ЗЗД, дете в риск е дете:
а) чиито родители са починали, неизвестни, лишени от родителски права или чиито родителски права са ограничени, или детето е останало без тяхната грижа;
б) което е жертва на злоупотреба, насилие, експлоатация или всякакво друго нехуманно или унизително отношение или наказание в или извън семейството му;
в) за което съществува опасност от увреждане на неговото физическо, психическо, нравствено, интелектуално и социално развитие;
г) (отм. - ДВ, бр. 24 от 2019 г., в сила от 01.07.2020 г., изм. относно влизането в сила - ДВ, бр. 101 от 2019 г.)
д) за което съществува риск от отпадане от училище или което е отпаднало от училище.
Непридружените деца мигранти са именно деца, които са останали без родителска грижа на територията на България. Броят на тази крайно уязвима група нараства, като през последните години 1/4 от регистрираните молби за международна закрила са именно от непридружени непълнолетни или малолетни. Въпреки тази тенденция, достъпът им до услуги и редица права е силно ограничен, като това е особено валидно за деца, които не са търсещи закрила и/или са с нерегулярен статут. Липсата на статут и лични документи възпрепятства възможността им да се възползват от образование, здравеопазване и ред услуги, на които те имат право. От средата на 2019 г. Международната организация по миграция (МОМ) управлява защитени зони за непридружени деца в РПЦ София в сътрудничество с ДАБ. Защитените зони несъмнено водят до по-голяма сигурност и непрекъсната грижа за тази уязвима група деца, но тази опция е налична единствено за търсещи закрила непридружени непълнолетни и малолетни, оставяйки тези, които не са потърсили закрила или тези с отказ без алтернатива. Макар и получилите международна закрила непридружени деца да имат достъп до права, то често именно тази група са принудени да остават в центровете на ДАБ, поради липса на социална услуга, която иска да ги вземе.
Проектното предложение предвижда създаването на Център за социални услуги от резидентен тип за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр. София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2, на територията на СО-Район Оборище, като капацитетът за настаняване е 10 места, от които 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца).
Предоставянето на самата услуга е за период от 10 месеца. През първоначалния период, докато текат ремонтните дейности, екипът за управление от страна на БЧК ще организира и проведе процедури, свързани със създаването и функционирането на специализирана резидентна грижа за деца мигранти, както и ще организира конкурс за назначаване на управител услуга и социални работници, които ще бъдат обучени в естеството на работа с непридружени непълнолетни и малолетни.
Дейността се финансира съгласно ред I Разходи за персонал, т. 1 Възнаграждения, от т.1.3 до т. 1.7 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 7 Разходи за други услуги, т. 7.1, т.7.2 и т.7.3 от бюджета; д IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.1 от бюджета.
Продължава в част 2. |
213 940.00
|
176 239.86
|
Предоставяне на специализирана резидентна грижа на непридружени деца мигранти и бежанци 2 част: Български Червен кръст е неправителствена организация с дългогодишен опит в областта на закрила на детето и резидентни грижи за деца и юноши. Съгласно новия Закон за социални услуги, БЧК има лиценз за "резидентна грижа", като целевата група са "деца в риск по смисъла на Закон за закрила на детето, а ако учат до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". Съгласно допълнителните разпоредби на ЗЗД, дете в риск е дете:
а) чиито родители са починали, неизвестни, лишени от родителски права или чиито родителски права са ограничени, или детето е останало без тяхната грижа;
б) което е жертва на злоупотреба, насилие, експлоатация или всякакво друго нехуманно или унизително отношение или наказание в или извън семейството му;
в) за което съществува опасност от увреждане на неговото физическо, психическо, нравствено, интелектуално и социално развитие;
г) (отм. - ДВ, бр. 24 от 2019 г., в сила от 01.07.2020 г., изм. относно влизането в сила - ДВ, бр. 101 от 2019 г.)
д) за което съществува риск от отпадане от училище или което е отпаднало от училище.
Непридружените деца мигранти са именно деца, които са останали без родителска грижа на територията на България. Броят на тази крайно уязвима група нараства, като през последните години 1/4 от регистрираните молби за международна закрила са именно от непридружени непълнолетни или малолетни. Въпреки тази тенденция, достъпът им до услуги и редица права е силно ограничен, като това е особено валидно за деца, които не са търсещи закрила и/или са с нерегулярен статут. Липсата на статут и лични документи възпрепятства възможността им да се възползват от образование, здравеопазване и ред услуги, на които те имат право. От средата на 2019 г. Международната организация по миграция (МОМ) управлява защитени зони за непридружени деца в РПЦ София в сътрудничество с ДАБ. Защитените зони несъмнено водят до по-голяма сигурност и непрекъсната грижа за тази уязвима група деца, но тази опция е налична единствено за търсещи закрила непридружени непълнолетни и малолетни, оставяйки тези, които не са потърсили закрила или тези с отказ без алтернатива. Макар и получилите международна закрила непридружени деца да имат достъп до права, то често именно тази група са принудени да остават в центровете на ДАБ, поради липса на социална услуга, която иска да ги вземе.
Проектното предложениe предвижда създаването на Център за социални услуги от резидентен тип за непридружени деца мигранти и бежанци. Центърът ще се помещава в жилище, общинска собственост, с административен адрес: гр.София, ул. "Цар Симеон" № 78, ет.2, ап. 2, на територията на СО Район Оборище, като капацитетът за настаняване е 10 места, от които 8 места ще бъдат за краткосрочно настаняване (до 3 месеца), а 2 места - за средносрочно (до 6 месеца).
Предоставянето на самата услуга е за период от 14 месеца. След идентифициране на управител услуга, 5 социални работници, експерт психо-социални консултации, експерт правни консултации и хигиенист/санитар и сключване на граждански договори с преводачи, за пълното функционирането на услугата ще е необходимо да се идентифицират серия от други услуги като кетъринг, охрана и т.н.
Дейността се финансира съгласно ред II Разходи за материални активи, т. 3 Закупуване на оборудване, т. 3.4 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 7 Разходи за други услуги, т. 7.4, т.7.5 и т.7.6 от бюджета; IV Разходи за услуги, т. 8 Други преки разходи, т.8.2 от бюджета; II Разходи за материални активи, т. 3 Закупуване на оборудване, т. 3.4 от бюджета; V Разходи за материали, т. 9 Консумативи и материали, т. 9.1 от бюджета; |
164 006.80
|
50 790.44
|
Методическа подкрепа, насоки и съдействие: В рамките на проекта ВКБООН ще извършва дейности свързани с предоставянето на необходимата методическа подкрепа, обучение и насоки с цел да се гарантира, че създаденият център и услугите, предоставяни в него, отговарят на изискванията на международното, европейско и национално законодателство и стандарти, включително и, че разполага с необходимите инструменти, за да се гарантира, че най-добрият интерес на непридружените деца е първостепенно съображение от момента на настаняването им в него до намирането на трайно решение. |
0.00
|
0.00
|