Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 309 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е чрез съчетани и интегрирани помежду си дейности, включително разкриване и предоставяне на иновативна социална услуга, да улесни достъпа до заетост на лица, които се грижат за близки с увреждания (включително деца) и хора с увреждания над 18 години, живеещи на територията на община Пловдив, квартал Столипиново.

Проектът включва:
4-ри дейности по Компонент 2: Текущ ремонт за подобряване достъпа до помещенията, в които се предоставя услугата и оборудване на две помещения; Разкриване на иновативната социална услуга "Гъвкав екип за активно включване на лица в риск" с мобилен екип от 10 специалисти, работеща на територията на община Пловдив, кв.Столипиново и дейности на услугата по: Прилагане на интегрирани подходи за мотивиране и връщане на пазара на труда на 20 лица, които се грижат за близки с увреждания (услугата обхваща и 20 лица/деца с увреждания) и подкрепа за намиране на работа, и подобряване достъпа да заетост на 20 лица с увреждания над 18 г.
 
6 дейности по Компонент 1: професионалното информиране и консултиране на 40 лица от целевата група; посреднически услуги за 40 лица от целевата група; обучение в професионална квалификация по професиите "Социален асистент" и "Фризьор" на 24 лица от целевата група; обучение в ключови компетентности 2 "Общуване на чужди езици" и  4 "Дигитална компетентност" на 24 лица от целевата група;  осигуряване на субсидирана заетост за 3-ри лица с увреждане над 18 години след предоставяне на посреднически услуги и обучения по проекта; адаптиране и оборудване на три работни места за лица с увреждане.
 
Дейностите по информация и комуникация включват: по едно събитие за началото и края на проекта; информационна дипляна; излъчване в местна кабелна телевизия; създаване и поддръжка на линк на проекта в сайта на водещата организация; една информационна табела пред офиса на услугата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА" - КОМПОНЕНТ 1 и 2: ЦЕЛ: Дейността за организация и управление на проекта има за цел установяване на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реали­зация и постигане на заложените цели, като Кандидатът се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. СЪДЪРЖАНИЕ: Цялостното управление се отнася до текущото планиране и контрол на напредъка в проекта. В рамките на цялостното управление се прави периодически контрол, с цел установяване на това, дали проектът се движи в правилната посока. Към управлението на проекта се числят инициирането, планирането на съдържание и обем, дефинирането и контролът на постиженията по време и в края на проекта. - Първото ниво на управление на проекта ще бъде реализирано от неговия екип. Още при евентуалното подписване на договора, ще бъде сформиран екип на проекта, който ще включва един Ръководител, Координатор и Счетоводител от кандидатстващата организация. Отговорностите на ръководителя са описани в т.9 на формуляра, а на екипа са следните: Координатор: Координира дейността на членовете на екипа и партньорите; Координира реализирането на дейностите по проекта съгласно графика и дава предложения за актуализирането му, при необходимост; Координира логистиката по организирането на събитията; Поддържа комуникацията с партньорите, експертите и участниците в събитията във връзка с реализиране дейностите по проекта; Води протоколи от различните събития; Изготвя и публикува информация във връзка с осигуряване на информираност и публичност относно развитието и резултатите от дейностите по проекта; Изпълнява и други задачи, възложени от Ръководителя на проекта; Участва при изготвянето на отчетите по проекта; Координира дейността си с Ръководителя на проекта. Счетоводителя: Организира, планира и осъществява цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; Отговаря за осигуряването и съхраняването на финансово-счетоводната информация и документация, по предвидения законов ред; Отговаря за правилното и своевременно регистриране на стопанските операции, за вярното и точното оформяне на счетоводните документи; Наблюдава паричните потоци и дава обобщена финансова информация и предложения на Ръководителя на проекта; Изготвя всички финансови отчети, справки и информации във връзка с отчитането по проекта и искания за плащане; Изготвя справки по проекта, необходими на контролиращите и наблюдаващите органи и институции; Координира дейността си с Ръководителя на проекта. - Второто ниво на управление ще се реализира чрез създаване на Проектен съвет, който ще включва: екипа на проекта, представители на релевантни институции и организации. Проектния съвет ще работи чрез периодични срещи. ЕТАПИ: Дейността ще се реализира по следния начин: 1. Първоначалното планиране реализацията на дейностите - провеждане на първа работна среща на екипа по реализация на проекта и Проектния съвет. На срещата ще се изготви подробен план-график за изпълнение на дейностите и план за изразходване на средствата по проекта. Ще бъде изготвен актуален график на тръжните процедури. Ще се подготви първоначалното разпределение на задачите и отговорностите за изпълнение на проекта между екипа за организация и управление на проекта; 2. Текущо управление и мониториране на проектните дейности – ще се реализира от екипа за управление през целия период на проекта; 3. Текущи срещи на Проектния съвет - срещите ще се провеждат на 2-ва месеца в гр. Пловдив. По време на срещите ще се координира реализацията на дейностите и ще се решават своевременно възникналите проблеми. 4. Изготвяне на тръжни документи и провеждане на тръжните процедури - в рамките на дейността ще се организират и проведат тръжните процедури за избор на доставчици по предварително заложените, необходими за реализацията на дейностите, външни услуги. 28 682.40 0.00
"ОБНОВЯВАНЕ И ТЕКУЩ РЕМОНТ НА ПРОСТРАНСТВОТО ПРЕД ПОМЕЩЕНИЯТА И ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ" - КОМПОНЕНТ 2: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Да се създадат условия за разкриване на иновативната услуга и за качественото и предоставяне на лицата от целевите групи. СЪДЪРЖАНИЕ: В рамките на дейността ще се осъществи следното: - Услугата ще бъде разкрита в град Пловдив, кв. Столипиново, в сграда, намираща се на ул. "Елба" № 3, предоставена на ФРР РОМА за ползване. В част от тази сграда Кандидатът предоставя социалната услуга "Център за обществена подкрепа", делегирана държавна дейност, която се финансира от републиканския бюджет чрез Община Пловдив. Услугата ползва част от помещенията, като около 90 кв. метра площ остават свободни. В тях са базирани 4-ри помещения в добро състояние. С оглед характера на новата услуга - предимно мобилна и предоставяна предимно в дома на потребителите, в тази част от сградата ще се използват само 2-ве помещения, едно за екипа на услугата и едно за потребителите. - Ще бъде закупено необходимото оборудване за функциониране на услугата в двете помещения; - Сградата отговаря на стандартите и критериите за местоположение и материална база в съответствие с изискванията на ППЗСП, но е необходимо да бъде подобрено пространството пред двете помещения, които ще се ползват както от екипа, така и от целевите групи, включително от лица/деца с увреждане. За тази цел дейността предвижда да бъдат извършени строително-монтажни работи, целящи да се подобри пространството, през което преминават клиентите и екипа на услугата. Ще бъде положен щампован бетон върху съществуващата настилка, като същевременно ще се извърши и водоотвеждане в тревните площи чрез специализирани за целта елементи. В рамките на двора ще се организират 3 паркоместа и ще се постави дървен навес с оглед на предпазване на входната площадка от мокрене, заледяване и прегряване. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Подготовка и провеждане на процедури, съгласно изискванията на ЗОП, за избор на изпълнител за СМР и доставка на оборудване; 2. Извършване на СМР; 3. Доставка на оборудването; 4. Въвеждане на помещенията в експлоатация. 24 489.00 0.00
"РАЗКРИВАНЕ НА ИНОВАТИВНА СОЦИАЛНА УСЛУГА В ОБЩНОСТТА - "ГЪВКАВ ЕКИП ЗА АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ НА ЛИЦА В РИСК" - КОМПОНЕНТ 2: ЦЕЛ: Да се разкрие иновативна соц. услуга "ГЪВКАВА ЕКИП ЗА АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ НА ЛИЦА В РИСК" за иконом. неактивни и безработни лица (които се грижат за дете/лице с увреждане) и хора с увреждания над 18 г. от ромския етнос, която да заработи на територията на Община Пловдив. СЪДЪРЖАНИЕ: - Необходимостта от разкриване на подобна услуга се базира на направен анализ за нуждите на проекта на данни от: ДБТ и ДСП за област Пловдив; Нац. стратегия за дългосрочна грижа; Обл. стратегия за развитие на соц. услуги, Стратегията за интегриране на ромите 2012 – 2020 и др. Основни изводи: = Пловдив се х-ра с наличието на относително голям дял на лица от ромския етнос, концентрирани в кв. „Столипиново”. Характерно за етноса е висока безработица-40%; иконом. неактивни лица-63%; ранна инвалидизация и хронифициране на заболяванията, водещи до намалена трудоспособност; ниско образование и липса на квалификация - 95%; 73% от ромското население в област Пловдив живее от социални помощи; към 2013 г. броят на регистрираните в ДБТ лица от ромски произход е едва 280; = Тези данни говорят за наличието на скрита група неактивни лица с увреждания, които живеят в условията на социална изолация, бедност и липса на перспектива; = Сходни проблеми касаят и ромите, които се грижат за зависим член на семейството. Дори и трудоспособни, те нямат алтернатива поради отсъствие на заместваща грижа и на социална и психологическа подкрепа. = Обл. стратегия за развитие на социалните услуги 2016-2020 отделя специално внимание на хората с увреждания от всички етноси, предвиждайки подкрепа на семействата, в които се отглеждат деца с увреждания, посредством услуги, заместваща грижи с резидентен престой. За възрастните хора с увреждания се предвижда да бъдат обхванати в максимална степен тези лица посредством изготвяне и изпълнение на социални проекти. = Адаптирането на описаните по-горе стратег. мерки към специфичните нужди на ромския етнос води до извода за създаването на иновативна социална услуга, която да подпомага активното социално включване, квалификацията и труд. реализация. Важна задача е да се осигури достъп до услугата на необхванатите по проекти и програми лица, деца и семейства с увреждания. Особено важна ще бъде подкрепата в семейна среда, като осигуряването на интегрирана подкрепяща услуга ще се насочи към тези, които нямат необходимата мотивация за професионална реализация. - Основни моменти в Методологията на услугата: = Услугата представлява интегриран пакет от соц.дейности, който позволява на база индивидуалните потребности на лицата от целевата група да се предоставят гъвкави, взаимодопълващи се услуги, които да подобрят възможностите им за соц. включване и реализация на пазара на труда. Капацитетът на услугата е 40 потребители. Предоставя се от мобилен екип, предимно в дома на потребителя. Прилага се модела за управление на случайr. Услугата включва: асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности; рехабил. и лекарска подкрепа в дома на потребителя; почасови грижи за деца с увреждане; семейно консултиране и психологическа подкрепа; юридически консултации. = Човешки ресурс - екипа на услугата включва: управител, 4-ма соц.работници, един рехабилитатор, един лекар, 4-ма соц. асистенти, 2 психолози и един юрист. Всички ще бъдат наети почасово; Двама от соц.асистенти ще бъдат подбрани от целевата група, след предоставени посреднически услуги и обучение; = Материална база е описана в Дейност 2 и отговаря на стандартите и критериите за местоположение и материална база в съответствие с изискванията на ППЗСП; = Услугата е иновативна и изисква предприемчивост, инициативност и мотивация от целия екип. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Разработване пълната методология и документация на усл-та, съобразно съществуващите критерии и стандарти. 2. Разработване на длъжностните харак - ки на персонала; 3. Формиране на моб. екип и предоставяне на услугата;. 4. Супервизия на екипите. 112 505.83 0.00
„ПРИЛАГАНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ ПОДХОДИ ЗА МОТИВИРАНЕ И АКТИВИРАНЕ УЧАСТИЕТО НА ПАЗАРА НА ТРУДА НА ЛИЦА, ПОЛАГАЩИ ГРИЖИ ЗА ЗАВИСИМИ ЧЛЕНОВЕ НА СЕМЕЙСТВА” - КОМПОНЕНТ 2: ЦЕЛ: Да се предоставят възможности за връщане на пазара на труда на лицата от ромския етнос, които се грижат за близки с увреждания. СЪДЪРЖАНИЕ: Тази дейност ще се прилага в рамките на услугата "Гъвкав екип за активно включване на лица в риск" и ще се осъществява главно в домашна среда от новосъздадения мобилен екип. Тя ще бъде насочена към една от целевите групи - икономически неактивни лица, които се грижат за деца или възрастни с увреждания от ромския етнос. Дейността ще обхване 20 лица, които се се грижат за близки с увреждания. Освен това услугата се предвижда да обхване 10 деца и 10 възрастни с увреждания. В рамките на услугата ще се прилагат следните интегрирани подходи: - Ще се извършва индивидуална оценка на потребностите едновременно на лицето, което полага грижи и на лицето/детето с увреждане. При извършването на оценката ще се акцентира върху възможностите лицето, което полага грижи, да се включи в дейности за социално включване и заетост; - На всяко семейство ще се изготви обща индивидуална програма, в която са интегрирани услугите за полагащия грижи и лицето/детето с увреждане/. Към всяка програма ще се изготви индивидуален график, интегриращ всички мерки по Компонент 1 и 2, в зависимост от потребностите на съответното лице: дейности по Компонент 1 и 2 за лицата, полагащи грижи и пакета услуги по Компонент 2 за зависимите от грижи лица; - На всеки потребител (семейство) ще бъде определен ментор "Водене на случай", който ще отговоря за оценката на потребностите, разработването и изпълнението на графика. Той ще координира включването на лицето в индивидуалните и групови програми, част от социалната услуга и дейностите по Компонент 1; - Услугите ще се предоставят от екипа по съответната индивидуална програма и график към нея при постоянната координация на съответния ментор "Водене на случай"; В рамките на услугата ще се реализира програма „Способност за независим живот”. Това е програма за психо-социална подкрепа, която е насочена към икономически неактивни лица, полагащи грижи за дете/лице с увреждане от ромските групи. Програмата цели: да улесни процеса на социално включване; да подобри уменията за самостоятелен живот; да повиши уменията за справяне с тревожността; да повиши самооценката и формиране на реалистични очаквания от бъдещето. Реализира се групова и индивидуална в зависимост от особеностите на участниците. Води се от психолог. Общия брой на сесиите е 10 по 2 астрономични часа всяка. Броя на участниците от 4 до 6 души. Сесиите протичат под формата на полуструктурирани тематични дискусии насочени към реализация целите на програмата. В рамките на дейността ще бъдат проведени 4 групи по 5 участника (лица, които се грижат за близки с увреждания). Критерии за подбор на крайните потребители на услугите: - Да са лица от ромския етнос; - Да живеят на територията на община Пловдив; - Член на семейство на дете/лице с увреждане е самотен родител; - Двама безработни родители на дете/лице с увреждане; - Готовност да повишат мотивацията си към трудова заетост и да се реализират на пазара на труда; - Лица, при които не е настъпило пенсиониране по възраст; - Лица, което отговарят на изискванията за включване в професионална квалификация; ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Идентифициране и включване в услугата на лица от целевата група и лицата/децата, за които се грижат; 2. Всички идентифицирани потребители подават заявления до ръководителя на организацията кандидат; 3. Индивидуална оценка на потребностите на лицата, които се грижат за деца/лица с увреждания и децата/лицата с увреждания; 4. Изготвяне на индивидуални програми и графици за ползване на услугата; 5. Предоставяне на услугата при постоянната координация на съответния ментор "Водене на случай"; 6. Насочване на потребителите на услугата и включване в дейностите по Компонент 1; 7. Реализиране на програма „Способност за независим живот”. 3 065.40 0.00
„ПОДКРЕПА ЗА НАМИРАНЕ НА РАБОТА И ПОДОБРЯВАНЕ ДОСТЪПА ДО ЗАЕТОСТ НА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ” - КОМПОНЕНТ 2: ЦЕЛ: Да се предоставят възможности за връщане на пазара на труда на възрастни хора с увреждания над 18 години от ромския етнос. СЪДЪРЖАНИЕ: Тази дейност ще се прилага в рамките на услугата от мобилния екип главно в домашна среда. Тя ще бъде насочена към една от целевите групи - възрастни хора с увреждания над 18 години. Дейността ще обхване 20 лица от ромски групи. В рамките на услугата ще се прилага следния подход: - Ще се извършва индивидуална оценка на потребностите на лицето с увреждане. При извършването на оценката ще се акцентира върху възможностите то да се включи в дейности за социално включване и заетост; - На всяко лице ще се изготви индивидуална програма, в която са интегрирани услугите по Компонент 2 и възможните дейности по Компонент 1, включени в проекта. Към всяка програма ще се изготви индивидуален график за необходимите услуги; - На всеки потребител ще бъде определен ментор "Водене на случай", който ще отговоря за оценката на потребностите, разработването и изпълнението на графика. Той ще координира включването на лицето в индивидуалните и групови програми, част от социалната услуга и дейностите по Компонент 1; - Услугите ще се предоставят от екипа по съответната индивидуална програма и график към нея, при постоянната координация на съответния ментор "Водене на случай"; В рамките на услугата ще се реализира програма „Способност за независим живот”, адаптиран вариант за хора с увреждания над 18 години от ромския етнос. Това е програма за психо-социална подкрепа, която е насочена към лицето с увреждане. Програмата цели: да улесни процеса на социално включване; да подобри уменията за самостоятелен живот; да повиши уменията за справяне с тревожността; да повиши самооценката и формиране на реалистични очаквания от бъдещето. Реализира се групова и индивидуална в зависимост от особеностите на участниците. Води се от психолог. Общия брой на сесиите е 10 по 2 астрономични часа всяка. Броя на участниците от 4 до 6 души. Сесиите протичат под формата на полуструктурирани тематични дискусии, насочени към реализация целите на програмата. В рамките на дейността ще бъдат проведени 4 групи по 5 участника. По важни критерии за подбор на крайните потребители на услугите: - Да са от ромския етнос; - Да живеят на територията на община Пловдив; - Да са със степен на увреждане между 50-70%; - Да са безработни; - Да са готови да повишат мотивацията си към трудова заетост и да се реализират на пазара на труда; - Да са лица, при които не е настъпило пенсиониране по възраст. - Лица, което отговарят на изискванията за включване в професионална квалификация; ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Идентифициране и включване в услугата на лица от целевата група; 2. Всички идентифицирани потребители подават заявления да ръководителя на организацията кандидат; 3. Индивидуална оценка на потребностите на лицата с увреждания; 4. Изготвяне на индивидуални програми и графици за ползване на услугата; 5. Предоставяне на услугата при постоянната координация на съответния ментор "Водене на случай"; 6. Насочване на потребителите на услугата и включване в дейностите по Компонент 1; 7. Реализиране на програма „Способност за независим живот”. 3 065.40 0.00
"ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОСРЕДНИЧЕСКИ УСЛУГИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА" - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Формиране и развитие на местна мрежа за информиране, идентифициране на социално отговорни работодатели и подобряване на достъпа до заетост на лица от целевите групи. Стимулиране на участниците за придобиване на активно поведение на пазара на труда, повишаване на мотивацията и подобряване на пригодността им за заетост. Развитие на подкрепящи услуги за посредничество, консултиране и асистиране на участниците на пазара на труда. СЪДЪРЖАНИЕ В рамките на тази дейност ще се извърши консултиране на работодателите за наемане на служители от целевата група - възрастни хора, зависими от грижи от ромския етнос и пълнолетни лица с увреждания и консултиране на лицата от целевата група от ромския етнос, относно възможностите за започване на работа. ЕТАПИ: 1. Консултиране на работодателите. Този етап ще включва няколко стъпки с проучвателна насоченост: - Анализ на нуждите на работодателя от работна сила и идентифициране на възможните, съобразени със състоянието на лицата от целевата група, позиции, чрез преглед на организационната структура и позициите в компанията. Анализът ще се обобщи в доклад; - Изработване на Профил на идентифицираните като подходящи за целевата група позиции с организационни, личностни и професионални компетенции - след придобиване на цялостна представа за процесите в организацията и работните места в нея. Всяка компетенция се комбинира с работното й поведение; След събиране на данните от предходните стъпки по проучване следва: - Консултиране на работодателя за спецификите на целевата група – предимства и рискове (юридическа и организaционна HR консултация). Ще бъдат установени HR политики в компанията, съобразени с целевата група, като например създаване на процедури по управление на следните направления: въвеждане на новите служители от целевата група; проследяване на представянето им; даване на адекватна и внимателна обратна връзка; установяване на 4-те фази от служебния цикъл на служителя (въвеждане, мотивация, уважение, пенсиониране/напускане). - Процес на подбор – Всеки работодател ще бъде консултиран за провеждане на подбора на кандидатите чрез създаване на въпросник за интервюиране, съдействие при организиране на интервютата, даване на обратна връзка към всички явили се кандидати от целевата група. 2. Консултиране на лицата от целевата група, търсещи работа - пълнолетни лица с увреждания. Този етап от дейността е насочен към запознаване на лицата от целевата група с общото състояние на пазара на труда, възможностите, които съществуват пред тях, свързани с квалификация и обучение и запознаването им с бъдещите работодатели. - Изготвяне от Консултанти на дизайн за два мотивационни трейнинга – за „Активиране на пазара на труда“ и за „Поведение на новоназначения служител за по-бързо и успешно адаптиране и интегриране след назначение.“ Първият мотивационен трейнинг ще бъде в интерактивен формат, ще се води от Консултант по Подбор. По време на трейнингите ще се направи преглед на трудовия пазар и ще се изясни необходимата информация относно: какво е търсенето и предлагането; какви професии са най-търсени и какви най-малко; какви са възможностите за преквалификация И обучения; ще се даде представа и обективност по процеса на търсене на работа – основни стъпки, основни източници на информация, подготовка на CV и представяне по време на интервю. Ще се представят и възможностите за обучение и намиране на работа чрез регистрация в Бюрата по труда. Вторият трейнинг също ще бъде в рамките на 6 учебни часа, като през това време ще се представят 4-те фази в жизнения цикъл на служителя (въвеждане, мотивация, уважение, пенсиониране/напускане), работа в екип, комуникационни умения в компанията. - Организиране на интервюта с потенциални работодатели и даване на обратна връзка за резултатите от интервютата и препоръки за по-добро представяне. 29 500.00 0.00
„ПРОФЕСИОНАЛНО ИНФОРМИРАНЕ И КОНСУЛТИРАНЕ” - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Подобряване достъпа до услуги за професионално информиране и кариерно развитие, които подпомагат участниците от ромския етнос да определят своя капацитет, компетенции и интереси, да вземат информирани решения за образование, обучение и работа. СЪДЪРЖАНИЕ: В рамките на тази дейност ще бъде нает екип от консултанти, които да са квалифицирани за извършване на индивидуална работа с 40 лица от целевите групи, от ромския етнос, като участниците избират да се включват активно на пазара на труда. Ще бъде изготвен доклад, който да включва индивидуален профил за определяне на потребностите, възможностите за избор на кариера и реализация на пазара на труда и съответно индивидуален план за действие. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: - Първият момент ще бъде свързан с информиране за пазара на труда и проекта, след което ще се подпише споразумение с участника за индивидуална работа и изготвяне на доклад. Ще се проведе интервю - подробни сведения за професионалните намерения и интереси на участника, както и факторите, които насърчават и намаляват професионалното му израстване и усъвършенстване. - Вторият момент ще бъде свързан с анализиране под формата на анкета /пакет от въпроси/ и индивидуално консултиране. То ще бъде свързано със проучване на обяви за работа, публикувани в интернет и напътствия за конкретни операции, нужни при интервю за работа и свързани с изготвяне на СV. - Третият момент ще се изследват и синтезират получените резултати в писмен доклад, който да включва силните и слабите страни на участника, няколко варианта на проект за професионално развитие. - Четвъртият момент - всеки участник, който успешно е преминал курса ще получи сертификат и допълнителна помощ, и съдействие при осъществяване на връзки с работодатели. Екипът от консултанти ще проследява изпълнението на плана за действие и постигнатите резултати. 29 500.00 0.00
„ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ” - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Да се осъществят обучения за повишаване на професионалната квалификация и подобряване на възможността за реализация на представителите на двете целеви групи на пазара на труда. Подбраните професии дават възможност за гъвкава работна среда и работа от вкъщи. СЪДЪРЖАНИЕ: В рамките на дейността ще се реализират две обучения за придобиване на професионална квалификация, насочени към лицата от двете целеви групи. Те ще се извършат в гр. Пловдив, възложени на външна организация и проведени в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) от правоспособни преподаватели. Съответно самите преподаватели ще отговарят на нужното за професията образование и професионална квалификация, според ДОИ. Учебните планове ще бъдат адаптирани съгласно индивидуалните потребности, с оглед на оценките от изпълнението на предходните дейности. В обучението за професията "Социален асистент" ще бъдат насочени главно представители на целевата хора с увреждане - над 18 години; а в професията "Фризьор" ще бъдат насочени предимно представители на целевата група - икономически неактивни и безработни лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството. Участието на представителите на целевата група ще бъде координирано от Водещите случаи, съгласно изготвените индивидуални планове и графици, като по този начин се осигури свободното посещение на обучението, включително грижа за зависим член на семейството. - Обучението по професия "Социален асистент", специалност "Подпомагане на деца" ще бъде базирано на съответния учебен план. Поради това стартирането на професионалната квалификация е предвидено да бъде през 5-ия месец на проекта и ще продължи 8 месеца. За обучението по професия "Социален асистент": 1. Наименование, код на професията и код на специалността: професия "Социален асистент" - КОД 762040, специалност "Подпомагане на деца", КОД 7620401 - II-ра степен на професионална квалификация; 2. Хорариум на обучението: 660 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица: 12 участника от ромския етнос 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация с придобиване на II-ра степен на професионална квалификация - Обучението по професия "Фризьор", специалност "Фризьорство" ще бъде базирано на съответния учебен план, както и при професия "Социален асистент". Стартирането на обучението е предвидено да бъде през 5-ия месец на проекта и ще продължи 8 месеца. За обучението по професия "Фризьор": 1. Наименование, код на професията и код на специалността: професия "Фризьор" - КОД 815010, специалност "Фризьорство" КОД 8150101 - II-ра степен на професионална квалификация; 2. Хорариум на обучението: 660 уч. часа 3. Брой на обучаваните лица: 12 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация с придобиване на II-ра степен на професионална квалификация. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Обучението по професия "Социален асистент", специалност "Подпомагане на деца"; 2. Обучението по професия "Фризьор", специалност "Фризьорство" 28 800.00 0.00
„ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ” - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Да се повишат уменията, знанията, способностите и нагласите на целевите групи за подобряване техния капацитет за реализация на пазара на труда. СЪДЪРЖАНИЕ: Ключовите компетентности са инструменти за личностно и социално развитие, а компетентността е комбинация от умения, знания, способности и нагласи. Необходимостта от ключови компетентности е нужна не само за приспособяването на целевите групи за реализация на пазара на труда, но и за тяхното личностното развитие и участие в социалния живот. Те са важен фактор за повишаване на тяхната мобилност и мотивация и израз на степента на адаптивността им спрямо проблемите в дадена ситуация. В рамките на дейността ще се извършат две обучения по ключови компетентности, които ще бъдат възложени на външен изпълнител: - Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на 12-те участника от ромския етнос, придобили професионална квалификация по професията "Социален асистент" специалност „Подпомагане на деца” от Дейността „Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация” по проекта. По време на обучението участниците ще придобият познания по дигитална компетентност: компютърна грамотност, информационни технологии, умения за търсене на информация и умения за опазване на лични данни в интернет, в рамките на 11 дни. Преди започване на самото обучение, участниците ще преминат входящ тест за определяне на нивото им. За обучението по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": 1. Хорариум на обучението: 46 уч.часа Х 45 минути 2. Брой на обучаваните лица: 12 участника от ромския етнос 3. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат за обучение по ключови компетентности. - Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" на 12-те лица, придобили професионална квалификация по професията "Фризьор" специалност „Фризьорство” от Дейността „Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация” по проекта. По време на обучението участниците ще придобият познания по английски език: обем от лексика и функционална граматика, съответстваща на нивото; основни видове устно общуване и регистри на езика; способността да се разбират и съставят устни и писмени послания; използване на помощни материали и техники; умение за работа с речник и видове превод, в рамките на 50 дни. Преди започване на самото обучение, участниците ще преминат входящ тест за определяне на нивото им. За обучението по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", "Английски език": 1. Хорариум на обучението: 300 уч.часа Х 45 минути 2. Брой на обучаваните лица: 12 участника от ромския етнос 3. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат за обучение по ключови компетентности. В обучението за ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" ще бъдат насочени главно представители на целевата група - представители на целевата хора с увреждане - над 18 години, които са преминали обучение в професионална квалификация "Социален асистент", а в ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", "Английски език" ще бъдат насочени предимно представители на целевата група - икономически неактивни и безработни лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството, преминали обучение в професията "Фризьор". Участието на представителите на целевата група ще бъде координирано от Водещите случаи в индивидуалните планове и графици, както и ще бъде гарантирано чрез подпомагащо предоставяне на социалната услуга, включително грижа за зависим член на семейството. Обученията ще се реализират в гр. Пловдив. ЕТАПИ: 1. Обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност"; 2. Обучение ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", "Английски език". 11 400.00 0.00
„АДАПТИРАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА РАБОТНО МЯСТО ЗА ЛИЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ” - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Да се приспособи работно място за 3 лица с увреждане над 18 години, съобразно техните нужди. СЪДЪРЖАНИЕ: - Дейността включва провеждане на процедура по ЗОП за доставка на оборудване на място за лица с увреждане, получили посреднически услуги и завършили успешно обученията по Дейност 8 „Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" - Компонент 1 и Дейност 9 „Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности" - Компонент 1. - Предвижда се да се закупи оборудване за едно работно място, тъй като организацията има налично такова за другите две места. Ще бъде закупено многофункционално устройство и един климатик, които ще ползват от тримата новоназначени; - Ще бъдат създадени условия за успешно изпълнение на задълженията им. Те ще работят в едно от помещенията на услугите в гр. Пловдив, в което има достъпна среда. ЕТАПИ: 1. Провеждане на тръжна процедура по ЗОП и доставка на оборудването; 2. Адаптиране на работните места за лицата с увреждане. 4 631.76 0.00
"ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗАЕТОСТ НА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ СЛЕД ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОСРЕДНИЧЕСКИ УСЛУГИ И ОБУЧЕНИЕ" - КОМПОНЕНТ 1: ЦЕЛ: Да се осигури субсидирана заетост на три лица от целевата група, получили посреднически услуги и успешно завършили обученията по Дейност 6 "Предоставяне на посреднически услуги - Компонент 1", Дейност 8 „Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация - Компонент 1"; Дейност 9 „Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности - Компонент 1"; Да се създаде възможност за социална и емоционална интеграция на 3 лица с увреждания в една работна среда. СЪДЪРЖАНИЕ: - Кандидатът по проекта ще наеме три лица от от целевата група - хора с увреждане над 18 години, от ромския етнос, за срок от 6 месеца; - Наетите лица трябва да са завършили успешно обучението за професионална квалификация по професията "Социален асистент", специалност "Подпомагане на деца", съответно успешно преминали обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност", както и посреднически услуги; - Наетите лица ще заработят като част от екипа на услугата в Пловдив; - Трите лица ще бъдат назначени като Социален асистент с код по НКПД 2011 - 5322/1003. ЕТАПИ: 1. Наемане на две лица като "Социален асистент" с код по НКПД 2011 - 5322/1003 - 16 месец; 11 199.68 0.00
"ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ": ЦЕЛ: Да се информира обществеността и целевите групи по проекта, както и да се популяризират неговите цели, задачи и предвидени резултати. СЪДЪРЖАНИЕ: Съдържанието и визуализацията на проекта ще отговарят на изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Съгласно изискванията на Наръчника за всички документи, необходими за изпълнение на дейностите, включително за нуждите на обществеността, медиите и участниците проекта предвижда изготвяне на бланка, присъствени списъци и всичко останало съобразно Наръчника. Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността, медиите и т.н. ще имат съответната изискуема визуализация. Ще бъде създаден и линк на проекта към сайта на кандидатстващата организация, в който да бъде представен проектът, както и всички по-важни събития и дейности, включително снимки: 15 публикации (на бълг. и англ. език). За да получат целевите групи, институциите, заинтересовани по тази тема, медиите и обществеността достатъчно информация за целите на проекта и възможностите, които той предоставя, се предвижда текущо информиране и популяризиране в рамките на целия срок за изпълнение на проекта, което включва: - Поставяне на една постоянна обяснителна табела на добре видимо място в сградата в Пловдив, достъпна за широката общественост, веднага след стартиране на проекта; - Информационно събитие за началото на проекта с 30 участници. По време на събитието ще се презентират проектът, неговите цели, задачи и дейности. В него ще вземат участие представители на медиите, институциите и организации, заинтересовани по темата на проекта, както и участниците в проекта – екип за управление, партньори, експерти; - Още при стартирането на проекта ще бъде изготвена и отпечатана информационна дипляна в 300 екземпляра (пълноцветна, двустранна, формат А4), която подробно ще представи проекта, неговите цели, задачи и дейности. До медиите ще бъде изпратено съобщение, което да информира обществеността за стартирането на проекта и предстоящите дейности и събития; - От екипа на проекта, партньора, експерти и участници, ще бъдат излъчени няколко души, които ще вземат участие в телевизионно предаване в местната кабелна телевизия за реализацията на проекта. Широко ще се популяризират неговите цели и задачи и ще бъдат представени основните дейности, като ще се спазят всички изисквания на Наръчника за съдържание и визуализация. - Информационно събитие за края на проекта с 30 участници. Целта е да се представят резултатите от реализацията на проекта – постижения, успехи, трудности, поуки. За участие ще бъдат поканени медии, релевантни институции, организации и експерти. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Линк на проекта към сайта на организацията – 2-ри – 21-ри месец 2. Информационна табела - 2-ри месец от изпълнението на проекта 3. Информационно събитие за началото на проекта – 2-ри месец 4. Информационна дипляна – 3-ти месец 5. Телевизионно предаване – 12-ти месец 6. Информационно събитие за края на проекта – 21-ви месец 2 800.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.