Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 498 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към отключване на икономическия потенциал на района на Харманли, чрез обединяване на усилията на местният бизнес за популяризиране на продуктите и услугите от общината, базирани на изключителните териториални, климатични, природни и други ценности.
Местните продукти и услуги, все още не са твърде популярни. Много от тях, въпреки че са с изключително добри качествени характеристики, все още е твърде трудно да бъдат наложени на пазара. Това намаля тяхната конкурентоспособност и успешна реализация на пазара.
Чрез дейностите по проекта ще се предостави възможност на местния бизнес да анализира своите проблеми, в следствие на което да се потърсят правилните пътища за повишаване на интереса на потребителите към местните продукти и услуги.
Ще се предприемат иновативни за региона действия за популяризиране на местните продукти, стоки и услуги с цел утвърждаването им сред потребителите като качествени на пазара, с отлични особености и уникален произход.
Ще се създадат трайни междусекторни партньорства, които с интегриран и иновативен подход ще създадат подходящи инструменти за популяризиране на предлаганите местни продукти, стоки и услуги. Ще се създаде организационен модел между местните предприемачи за привличане на повече потребители, маркетинг и реализация на местните продукти, стоки и услуги. 
По този начин ще се проследят ползите не само за местния бизнес и за региона като цяло, но и ще се въведе нов механизъм за качествена и териториална идентичност на местните производства.
Синергията на опита, структурираният диалог, усилията, екипната работа и експертизата на заинтересованите страни, ще доведат до здрава, качествена и устойчива самоличност на местните продукти, стоки и услуги, като има даде по- успешна реализация и на чужди пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"Дом на виното": "Дом на виното" е замислен едновременно като изложбен, туристически и информационен център, както и като място за организиране на срещи и събития. Въпреки, че основната му цел е да популяризира местния тероар и местните винарски изби, наравно с това ще бъдат рекламирани и местните продукти и стоки. Създаването на "Дом на виното" иска да постави акцент върху една от най- важните характеристики на територията на Община Харманли, а именно винопроизводството и богатството на региона в климатичен, природен и географски аспект, като и в икономически и туристически. Тези ресурси крият неизчерпаем капацитет за развитие, които създават много възможности за развитие на територията. Чрез "Дом на виното" ще се насърчава партньорството между местния бизнес и местните предприемачи. Друга негова характеристика е да бъде от полза за туристи и гости на града, които да получат качествена и изчерпателна информация за региона. В "Дом на виното" ще се провеждат съвместни събития на местни производители - изложения, дегустации, беседи, представяне на продукти и др. На това място ще могат да се правят записвания за винени турове, избор на маршрути, предварителни заявки за съставяне на конкретни туристически продукти и услуги в зависимост от предпочитанията. "Дом на виното" ще предоставя възможност на представители на местния бизнес да осъществят партньорски взаимоотношения, да сформират мрежи, да осъществяват сътрудничество за съвместно популяризиране на местни продукти. Тази дейност цели да се завишат стандартите за предлагане на местни продукти, стоки и услуги до нивата на лидерите в тази сфера. Да се изгради база за пряка комуникация с потребители и клиенти. Да се покаже богатството и разнообразието от местни продукти, дори и тези, които до този момент не са били показвани на широкия пазар. Да се търси от всички туристи и гости на града обратна връзка, която да доведе до решения за справяне с ниската конкурентоспособност на местните производители. Да се оказва подкрепа на млади предприемачи да придобиват опит. В рамките на проекта ще бъдат проведени: - 20 броя Дегустационни изложения на местни продукти - 10 броя Работни срещи за междусекторно партньорство - 10 броя Лекции/беседи с участието на външни гости - експерти по туризъм, сомелиери, историци, търговци и др. Концепцията на тази дейност се базира на това, че работата, чрез партньорство на местния бизнес е особено важна в селските райони, където често се обяснява на скептично настроени хора, че туризма и популяризирането на местните продукти и услуги са важни и може да допринесат за местната и регионалната икономика. Въпреки голямото положително икономическо въздействие на местни събития и активността на бизнеса, твърде много хора не разбират взаимовръзката между туризма и качеството на живот на местните жители. Прекалено често местните предприемачи, които са експерти в рекламирането и продаването на своите продукти на потребители от другаде, прекарват малко или никакво време, рекламирайки и „продавайки“ бизнеса си от самото населено място, от където продуктите произлизат. От друга страна, ако местната общност не подкрепя и не става свидетел на повече и по- наситени, разнообразни и интересни събития, общността скоро ще спечели репутацията на несигурна или неприятелски настроена. В крайна сметка това не само ще унищожи бизнеса, но и ще навреди сериозно на икономическото развитие и жизнеспособността на региона. Именно затова тази дейност обединява в себе си не само усилията на местния бизнес за партньорство, но ще развие и организационни умения у заинтересованите страни, ще постави основите за сформиране на стратегия за свързване на отделните икономически сектори и за последващи действия за развитие на региона на община Харманли. 24 650.00 24 650.00
Създаване и администриране на интернет страница: Интернет страницата е една от най- добрите форми на интернет реклама. На нея ще бъде поместена информация за местните фирми от Община Харманли - производители и търговци. Информацията ще обощава данни за дейността на всяка фирма от региона на МИГ Харманли, снимков материал, информация за топ продукти, информация за контакти и връзка - телефон, факс, е-мейл и др. Ще има възможност за препратка към съответната интернет страница /ако има такава/ на съответната фирма с цел по- детайлно разглеждане на продуктите и услугите. Страницата ще съдържа няколко подстраници - новини и актуална информация, обяви и др. Ще предоставя възможност за ежемесечен бюлетин на потребителите. Страницата ще бъде достъпна на български и английски език, което дава възможност на потребители от цял свят да се запознаят с местните производства, услуги и търговия. Един професионално създаден сайт и надеждно поддържан чрез качествени хостинг услуги е в състояние да разкрие истинските качества на предлаганите продукти и услуги пред потенциални клиенти. Той ще представлява своеобразен градски портал към много местни услуги, новини, събития и т.н. Чрез него всеки местен бизнес ще може да рекламира дейността си и продуктите си, ще може да запознае потребителите с предимствата и качествата им, ще има възможност да обявява промоции, да привлича клиенти, да осъществява контакти с други търговци и дистрибутори. В съвременните пазарни условия, собствениците на местен бизнес неминуемо имат нужда от уеб сайт, тъй като ресурсите на Интернет днес се използват изключително активно и няма никакъв друг начин да се предостави актуална, достоверна, изчерпателна и точна информация за фирмите и продуктите им 24 часа в денонощието, 365 дни в годината! Местният бизнес може да бъде преглеждан от потенциални клиенти по всяко време. Чрез интернет страницата местния бизнес ще намали разходите си за реклама и времето за разясняване на оферти, спецификации, условия и цени. Една такава обща платформа на местния бизнес ще увеличи доверието на потребителите, както и ще предостави възможност за генериране на допълнителни поръчки. Това ще създаде конкурентно предимство на региона и продуктите и услугите произхождащи от него. Чрез единна интернет страница местният бизнес може да достигне до места, до които до сега не е успявал да достигне, защото тя ще осигури глобално покритие и ще гарантира на местните фирми тясно насочен маркетинг, т.е. чрез търсенето по ключови думи през Google ще се достига много по- лесно до местните стоки и услуги. В качеството си на най- масовото средство да глобална комуникация, Интернет ще работи за местния бизнес, чрез уеб страницата, тъй като в 21-ви век вече изцяло се промениха методите за пазаруване и продаване на продукти. Така местни и международни клиенти ще имат по- лесен достъп до местния бизнес и по- лесно ще се осъществява комуникацията по между им. Тъй като интернет страницата е насочена към вътрешния и външния пазар, тя ще съдържа основно цялостен бизнес каталог на местния бизнес, като визията, структурата и дизайна на страницата ще е съобразена не само с потребителското търсене, но и с всичко, които местните фирми предлагат. Това от своя страна ще привлече интереса и на инвеститори в региона. 16 296.00 16 296.00
Регистрация на местна марка/географско означение на местни продукти: Дейността е свързана с регистриране на географско означение на местни продукти и производства, включващи в себе си наименование за произход, качество и географско указание. Към това се отнасят означаване на продукти, произведени в района на южен Сакар - Община Харманли, които се отличават от сходни стоки, непроизхождащи от същото място. Географското означение, в което ще бъдат включени местните продукти е връзката, която съществува между качествата и свойствата им /населено място, микрофлора, климат, местни суровини, почва, природни фактори и др./ и съответната географска среда. Това ще даде на местните производства правна закрила и ще гарантира за потребителите произхода, качеството, вкусовите свойства на продуктите им. Правната закрила ще обхваща забрана за: 1. Използване в търговската дейност на географското означение за стоки, които са сходни на местните стоки, за които ще е регистрирано, доколкото се експлоатира известността на защитеното означение. 2. Неправилно използване или имитиране на географското означение, дори и когато истинският произход на стоката е отбелязан, или използването му в превод или заедно с изрази като “род”, “вид”, “тип”, “имитация” и други подобни. 3. Използване на всяко друго невярно или заблуждаващо указание по отношение на източника, произхода, естеството или съществените качества на стоката, посочено върху опаковката, в рекламни материали или документи, свързани с местните продукти, което указание може да създаде невярно впечатление относно нейния произход; 4. Други действия, които могат да въведат в заблуждение потребителите относно истинския произход на местните продукти. Новорегистрираната местна марка за географско означение ще важи за продукти, произведени задължително в местните географски ширини с местни суровини. Марката ще гарантира произхода и качеството на местните продукти, като същевременно ще ги направи разпознаваеми сред потребителите. Ще отличи техните свойства, които се дължат на географското разположение, годишната температура, влажността на въздуха и др., които са уникални за тези географски координати и се влияят от природните особености на района на производство. Всички местните продукти и стоки, които произхожда от района на южен Сакар - Община Харманли и чиито качества или свойства се дължат предимно на географската среда, включваща природни и човешки фактори, ще получат знака на географското означение. Освен по произход, тези стоки и продукти трябва да притежават качества, известност и други характеристики, които могат да се отдадат на този географски произход. Това ще определя параметрите, по които те ще се класифицират, за да притежават емблемата на местен продукт. Упражняването на контрол ще се характеризира с документални и физически проверки, които ще гарантират произхода, производството и качеството на местните продукти, както и ще предоставя правото на ползване на марката в зависимост с разписаните предварително изисквания и условия. 5 500.00 5 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.