Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към подобряване готовността на община Сандански да подготвя и реализира проекти по концепцията ИТИ на Приоритет 2 „Интегрирано териториално развитие на регионите“ – 40-те средни и по-малки градски общини на Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 (ПРР)

За подобряване на техническото обезпечаване на експертите заети в община Сандански с подготовка и реализиация на проекти за ИТИ по ПРР 2021 - 2027 по проекта се предвижда и закупуването на специализирано ИТ оборудване - 12 персонални компютъра и монитора, 3 лаптопа и 2 малки периферни устройства (мултимедиен проектор и рутер).

За първия генериращ приходи проект, който се планира да бъде подготвян за кандидатстване ще се изготви анализ-разходи ползи.
С изпълнението на проектните дейности община Сандански ще бъде значително по-напреднала в разпознаването на своите потенциални партньори и планирането на съвместните дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане и участие в обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и други на служители на община Сандански за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027 г., включително на принципа peer to peer в страната и в чужбина с други общини : За да се подготвят за новия териториален инструмент на кохезионната политика - ИТИ, служителите на община Сандански, които ще се включат в процеса на неговото прилагане, следва да се запознаят в детайли с процедурите и технологиите за неговото прилагане, включително провеждането на обществени обсъждания. За тази цел общинските служители ще преминат през поредица от обучения, които са общо 5 на брой. Първото обучение в което ще се включат 8 общински служителя е специализирано/тематично обучение по региони за планиране за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР. В първото обучение ще се включат ядрото от служители на община Сандански, които имат дългогодишен опит в изпълнението на проекти - експерти по управление и координиране на прокети, строителни експерти, юристи, счетоводители, с натрупана практика в изплнение на проекти по ОПРР в предходните два планови периода. Запознавайки се в детайли с начина на прилагане на инструмента ИТИ, тези експерти с богат опит, ще помогнат със селектирането на втората група служители на община Сандански, които да се включат във второто специализирано / тематично обучение. Съзнателно е търсено това разделение, за да бъдат включени във второто обучението служители до голяма степен необременени с опита и рутината от предходния начина на изпълнение на проекти, така че те да придобият основни познания по новия подход ИТИ и да играят съществена креативна роля в него, давайки нова енергия и нови идеи. Второто специализирано/тематично обучения в което ще се включат отново за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие по линия на ПРР Вече във това второ обучение, ще участват експерти и служители на община Сандански с различно ниво на натрупан опит в изпълнение на проекти - експерти с богат опит, експерти притежаващи някакъв ограничен опит и експерт без опит, предимно млади и/или новопостъпили служители на общинската администрация. Третото обучение ще бъде организиране участие на 6 представители на община Сандански (като общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 )в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина и/или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие (индикативни държави - Словения, Полша и Португалия или друга страна от ЕС) Четвъртото обучение отново е организиране участието на 12 представители на община Сандански (като общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2) в програми за обмен на опит и добри практики в страната по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие Под формата на пето обучение, 6 служителя ще се включат в организиран и проведен семинар и/или работна група по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие. Тези обучения ще подпомогнат служителите да разберат в детайли подхода ИТИ, както и ще могат да реалзират вече обсъдени съвместни идеи с потенциални други кандидати общини. Ще се пристъпи бързо към работа по подготовка на коцепциите за ИТИ в партньорство. Предвидените разходи за осъществане на дейността са в размер на 89 730 лева, като от тях 86 640 лв. са средства, предвидени за организиране на петте обучения, чрез възлагане на външен изпълнител, след провеждане на обществена поръчка. Останалите средства в размер на 3 090 лв. са средства за осъществяване на логистично обезпечаване, свързано с обученията - и по конкретно разходи за покриване на пътни (гориво за автомобил от град Сандански до мястото на провеждане на обучението, или до мястото за заминаване , наприемр летище, както и разходи за командировъчни и дневни на обучаващите се) 0.00 0.00
Разходи за изготвяне на анализ „Разходи-Ползи“, финансови анализи, предпроектни проучвания с цел гарантиране на доброто финансово планиране и управление на средствата през програмен период 2021- 2024 във връзка с участие с проектни предложения по ПРР 2021-2027: Необходимостта от подкрепа на общините за разработването на анализи „Разходи-Ползи“, изготвяне на предпроектни проучвания и финансови анализи с цел гарантиране на доброто финансово планиране и управление на средствата през програмен период 2021-2027 г. по ПРР, са дефинирани съвместно от УО на ПРР към МРРБ, НСРОБ, общините и други потенциални заинтересовани страни. Община Сандански не прави изключение, с недостатъчната подготвеност към пролетта на 2023 г. за подготовка и кандидатстване с проектни предложения по подхода ИТИ. Общината не разполага с необходимия собствен административен капацитет за изготвяне на анализи „Разходи-Ползи“, изготвяне на предпроектни проучвания и финансови анализи с цел гарантиране на доброто финансово планиране, ето защо е необходимо да ползва външна експертна помощ. Планираните разходи за Изготвяне на поне един анализ „Разходи-Ползи,“ за проект в по-напреднала фаза на подготовка с цел правилното му селектиране и гарантиране на доброто финансово планиране и управление на средствата през програмен период 2021-2027 във връзка с участие на община Сандански с проектно предложение генериращо приходи по ПРР 2021-2027 са определение на 7 300 лв. Тази сума не е базирана на получена оферта, тъй като на този етап не сме формулирали конкретния анализ "Разходи ползи", който бихме искали да бъде изготвен, а това е неоходимо за да се изиска такава оферта. Определената сумата в бюджета за тази дейност е посочена на базата на разплащани средства за изготвяне на анализ "Разходи ползи" от община Сандански в предходни години за подготовка на свои проекти. Смятаме, че проекта за който ще се изготвя такъв анализ, не следва да е твърде голям и амбициозен, за да не се сблъскаме със занчителни трудности в неговата подготовка и последващо изпълнение още на старта на прилагането на подхода ИТИ. На по-късен етап ще се определи дали това ще бъде проект за устойчива градска мобилност, проект в сектор "туризъм" или друг.. Поради това общината е предвидила по тази компонента относително по-малко средства спрямо другите две компоненти. Ще използваме възможостите на процедурите на директно възлагане по реда на ЗОП, като ще се сключи директно договор със специализиран изпълнител за изготвянето на анализ разходи - ползи за един проект, генериращ приходи. Избраният изпълнител ще изготви анализа-разходи ползи съгласно подготвената техническа спецификация от община Сандански. 7 300.00 7 300.00
Разходи за закупуване и/или доставка на компютри (хардуер и софтуер) и на IT оборудване (в т.ч. периферна техника, за обезпечаване на работата на структури (дирекции, отдели и др.)/ лица в община Сандански, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г.: За да се обезпечи материално-техническата база на екипите от служители, подготвящи и изпълняващи проекти по ИТИ финансирани от ПРР 2021 -2027 предвиждаме мащабно подновяване на IT оборудването, както и допълване с нови съвременни специализирани и/или мултифункционални машини. Такава необходимост възниква от все по мащабното използване на модерните технологии за електронно управление, включително развитието на системата ИСУН. Остарелият хардуер и амортизиранта или липсваща периферия (специалзирани големи и скъпи машини) затрудняват работата на експертите по проекти. Разполагането със съвременни средства за работа повишва мотивацията на служителите и подобрява занчително производителността на труда. Предстоящото изпълннеие на програмите в плановия период 2021 - 2027 в това число и ПРР, съвместно с проекти по Плана за възстановяване и развитие със същия брой служители в общинската ни администрация, изискват адекватни решения, в това адекватно техническо обезпечаване. Ето защо основната сума от бюджета на настоящето пректно предложение е заделена за тази цел. След провеждане на обществена поръчка (с няколко обособени позиции) ще се изберат доставчици на IT оборудването. Ще бъдат доставен 12 нови персонални компютъра, които ще се предоставят на общински служители работещи в различни дирекции на община Сандански - управление на проекти (Дирекция СИППП), счетоводна финансова отчетност по проекти (Дирекция "Бюджет и финанси"), техническа експертиза строителна и друга (Дирекция "Устройство на територията и инфраструктура"). Закупените 3 лаптопа, също ще бъдат предоставени за ползване на тези служители в рамките на тяхната мобилна работа или провеждане на публични събития. Специализираната периферия ще се използва също активно: - лазерния мултимедиен проектор - ще се използва за презентации и обществени обсъждания, и ще разполага с характеристики за тяхното провеждане в големи зали или открити пространства, каквито поради спецификата на подхода ИТИ очакваме да има не малко. - рутера, предвиден по проекта ще позволи мощна безжична мрежа, която е подходяща особено при извършване на проверки на място от екипа на УО на ПРР За част от компютрите е предвидено и закупуването на няколко пакета лицензиран Microsoft Office. Всички устройства ще бъдат заприходени по сметка на община Сандански и заведени със съответния номер в инвентарната книга на община Сандански. Върху закупеното оборудване ще бъдат залепени стикери, указващи съгласно Единния наръчник за проекта и програмата по който те са закупени. 32 724.00 32 724.00
Дейност за информация и комуникация: Обезпечаването на информираност и публичност по проекта, ще се реалзира от община Сандански. Информацията ще достигне до гражданите и широката общественост в община Сандански и региона. Община Сандански ще използва основно собствените се информационни ресурси (уеб сайт, фейбук странца, официален вайбър канал) за да осигури публичност и да информира за цялостото изпълнение на проекта и постигнатите резултати по него. По сключени договори с външни изпълнители за информационно отразяване на събития в община Сандански (вестници и медии) ще бъдат публикувани поне две информационни съобщения - едно от които ще бъде за представяне на резултатите на заключителна пресконференция по проекта. На доставеното оборудване в рамките на проекта ще бъде постаявена необходимата визуализация - чрез залепването на стикери Ще бъде поставена една информационна табела в сградата на община Сандански. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.