Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът Осигуряване на безопасност, здраве и постигане на благоприятен микроклимат в Леомет  ЕООД е насочено към подобряване на работната среда в предприятието, чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, въвеждане на ефективни и гъвкави форми на организация на труда, управление на човешките ресурси и осигуряване на социални придобивки за работещите във фирмата, което ще допринесе за намаляване на рисковете, водещи до професионални заболявания и травми,оптимално съчетаване на професионалния, личния и семейния живот на заетите и удължаване на активността и заетостта на по-възрастните работници и служители. Тези мерки, реализирани в рамките на приоритетна ос 1 Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места на ОП РЧР, обхващат Инвестиционен приоритет 7 Приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените и са в унисон със специфична цел 1 Увеличаване броя на обхванатите заети в предприятията с въведени нови системи,практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд ще доведат до въвеждане във фирмата кандидат на иновативни модели за организация и управление на труда и човешките ресурси, повишаване на производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата, както и опазване на околната среда. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности ще спомогнат за разрешаването на общите и специфични проблеми на целевата група, състояща се от всичките 21 заети лица във фирмата, от които 9 са лица над 54 г. Очакваните резултати от изпълнението на дейностите по проектното предложение са свързани с: осигурени безопасни условия на труд и превенция на риска от трудови злополуки; повишена сигурност при работа; подобрена организация на работа; повишено качество на работните места и като съвкупно следствие, повишена удовлетвореност и ниво на устойчива заетост за персонала. Продължителността на проектното предложение е 8 м., а исканата БФП възлиза на 164 000.00.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на оптимизирани системи за развитие на човешките ресурси в „Леомет” ЕООД (Дейност 1 от Условията за кандидатстване).: Целта на дейността е оптимизиране на работните процеси и организацията на труда в предприятието, чрез разработване, адаптиране и въвеждане на усъвършенствани системи за управление и развитие на човешките ресурси, насочено към постигне на по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на заетите, както и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Към настоящия момент във фирмата работят 21 човека, от които 9 са над 54 г. възраст. Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изработване и внедряване на стратегия за развитие на човешките ресурси на фирмата. Политиката на фирмата за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в областта на неговите човешки ресурси. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на фирмата материализират и гарантират изпълнението на политиката, целите и стратегията на фирмата за човешките ресурси. Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по управление на човешки ресурси, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в „Леомет” ЕООД е съвкупност от нормативни актове на фирмата, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала във фирмата. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията свързани с подбора, обучението, кариерното развитие и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на Стратегията за развитие на човешките ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност - съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на фирмата; комплектност - обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност - оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност - прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, модели и др.) на информационни и комуникационни технологии, добри практики и върхови постижения; демократичност - пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност - предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда във фирмата. По същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи. Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото. Те стават все по-взискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда. Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на „Леомет” ООД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места. 29 500.00 29 380.00
Осигуряване на средства за колективна защита, модернизация и реконструкция на производствено помещение и подобряване на микроклимата, чрез закупуване на 2 котела с пелетно гориво и 2 мобилни аспирации за чистачно и сърцарно помещение (Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване).: Целта на настоящата дейност е да се осигури безопасна работна среда и да се намали рискът от професионални заболявания и травми сред работещите във фирмата-кандидат. Дейността на фирма Леомет ЕООД се състои в производство на отливки от медни сплави, алуминиеви сплави и чугун, както и механична обработка на метални изделия и метални конструкции и попада в обхвата на производствата с висок коефициент на трудов травматизъм, което води до необходимостта от прилагане на засилени мерки за осигуряване на ЗБУТ. Успоредно с тежестта на производството, настоящите условия в Леярния цех са опасни за работещите в него, поради недостатъчна аспирация и отопление в чистачно и сърцарно помещение, които са от особено значение за развитието на производството в предприятието. Освен това създава неблагоприятен производствен микроклимат в цеха, което се изразява в прекомерно ниски температури през зимните месеци и прекомерно високи през летните, което от своя страна създава топлинен дискомфорт и се отразява негативно върху организма на работещите в цеха и води до повишаване на заболяваемостта и загубата на работно време, поради болест. Последиците са социални, но и икономически - неудовлетвореност, намалена работоспособност, лошо качество на работа, понижена производителност и ефективност от труда, липса на устойчива заетост и ниска конкурентоспособност както на хората, така и на фирмата. С цел да бъдат подобрени условията на труд и да отговарят на нормативните изисквания по отношение на микроклимата, които се съдържат в БДС 14776-79 Работни места в производствени помещения. Санитарно-хигиенни норми за температура, относителна влажност, скорост на въздуха и топлинно облъчване и на нормативните изисквания за пожарна безопасност ще бъдат закупени 2 котела с пелетно гориво и две мобилни аспирационни системи, с цел максимално филтриране на финните прахови частици. Освен прилагане на националното законодателство в областта на ЗБУТ, основен стремеж на ръководството на фирмата е да създаде такива условия на работа, че рисковете за персонала да бъдат сведени до минимум и да бъдат предотвратени неблагоприятните последици както за фирмата, така и най-вече за работещите в нея. Запазване на здравето на човешките ресурси, е първостепенна стратегическа цел за фирмата и е проява на социалната отговорност на ръководството й. При успешно изпълнение на дейността значително ще бъдат подобрени условията на труд в Леярния цех на фирмата. Дейността представлява важна мярка за ефективното използване на човешките, материалните и финансовите ресурси, което води до повишаване на ефективността на трудовите процеси, производителността на труда, а от там и на конкурентоспособността на фирмата. Неблагоприятният микроклимат, осветеността, шума, вибрациите и вредните вещества във въздуха - прах са сред основните тежести на работната среда в леярството. За да се подобрят тези условия на труд и за да се намали в значителна степен трудовите и професионални заболявания ще се подменят наличните отоплителни системи в чистачно и сърцарно помещение и ще бъдат закупени две мобилни аспирационни системи, с цел подобряване на температурата и намаляване на аспираторните заболявания, в следствие на вдишвания на прахови частици. Това налага търсенето на най-ефективен начин за отопление като отоплението на пелети, което е едно от най-често предпочитаните в последните години. Ефективността при изгарянето на пелетите е изключително висока, като извлечената топлина е повече за отопление и позволява бързата възвръщаемост на вложените средства в този тип отопление. За разлика от отоплението на ток, природен газ и други горива, пелетите са екологично чист и възобновяем източник на енергия. Те се произвеждат от отпадъчна дървесна биомаса, чрез пресоване при високо налягане и без използването на слепващи вещества. Пелетите имат изключителна плътност и могат да се произведат с много ниски нива на влажност, достигащи до 10%, което ги прави изключително ефективни при горене. 86 000.00 85 712.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защитеност (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване).: Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието, в съответствие с подписаната Европейска социална харта и отговаря на конкретните нужди и проблеми на фирма „Леомет” ООД, в обхвата на производствата с висок коефициент на трудов травматизъм, което води до необходимостта от прилагане на засилени мерки за осигуряване на ЗБУТ. Работните места и видове работа са свързани с работа при неблагоприятен микроклимат, при високи температури, с различни видове режещи, заваряващи и други видове машини, съоръжения и работно оборудване, с електрически ток, при повишена експозиция на производствен прах с вреден състав, на производствен шум, вдигане и пренасяне на тежки елементи и други вредни въздействия. Тези рискови фактори водят до висока степен на трудов травматизъм, злополуки и професионални заболявания. Фирменото ръководство провежда политика на превенция на рисковете чрез осигуряване на подходящи ЛПС и специални работни облекла, с което тяхното въздействие да бъде сведено до минимум. В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001 за минималните изисквания за безопасност и опазването на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил на своите работници и служители ЛПС, отговарящи на минималните изисквания за защита. Независимо от това, предвид характера на изпълняваните дейности и съществуващите рискове за здравето и безопасността на работниците, бързата амортизация на съществуващите ЛПС и необходимостта от адаптиране към съвременните предизвикателства за защита на работниците се налага да се закупят нови по-съвременни, по-качествени и по-сигурни ЛПС и специално работно облекло, които да надградят използваните до момента. За работещите във фирмата е необходимо да се осигурят следните ЛПС и специално работно облекло, според заеманите длъжности и рисковете на съответните работни места:Формовчик на каси - Ръкавици 50ч, Работни обувки 5ч, Полумаска с филтър 5бр, Антифони външни 5ч, Предпазни очила 5бр ,Работен комплект/летен и зимен/ 10 ком. ,Ботуши 5ч. Топилчик - Предпазни очила 2бр, Ръкавици 40ч, Костюм огнезащитен 2ч ,Престилка огнезащитна 2ч, Обувки леярски 2ч, Предпазен щит 2бр, Полумаска с филтър 2бр, Работен комплект/летен и зимен/ 4 ком., Ботуши 2ч, Антифони външни 2ч. Технолог - Ръкавици 1ч, Работни обувки 1ч, Антифони външни 1ч, Работен комплект/летен и зимен/ 2 ком., Очила 1бр. Конструктор - Очила 1бр. Чистач/хигиенист - Ръкавици 1ч, Работни обувки 1ч, Антифони външни 1ч, Работен комплект/летен и зимен/ 2 ком., Полумаска с филтър 1бр. Почиствач на отливки - Ръкавици 80ч, Работни обувки 4ч, Полумаска с филтър 4бр, Антифони външни 4ч, Предпазни очила 8бр, Работен комплект/летен и зимен/ 8 ком., Ботуши 4ч. Леяр - Предпазни очила 3бр, Ръкавици 60ч, Костюм огнезащитен 3ч, Престилка огнезащитна 3ч, Обувки леярски 3ч, Предпазен щит 3бр, Полумаска с филтър 3бр, Работен комплект /летен и зимен/ 6 ком., Ботуши 3ч, Антифони външни 3ч Сърцар формовчик - Ръкавици 2ч, Работни обувки 2ч, Полумаска с филтър 2бр, Антифони външни 2ч, Предпазни очила 2бр, Работен комплект /летен и зимен/ 4ком., Ботуши 2ч Общ работник - Ръкавици 15ч, Работни обувки 3ч, Работен комплект /летен и зимен/ 6ком, Полумаска с филтър 3бр, Ботуши 3ч 29 500.00 29 299.98
Дейности, свързани с информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност целят популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; - развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020”; - Изработка и доставка на информационни материали /1 информационна табела, 2 плаката, 50 дипляни и стикери за закупеното оборудване; - Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 3 000.00 5 320.00
Организация, управление и отчитане на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие за осигуряване на успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставки и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 16 000.00 15 846.63

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.