Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на проект „Патронажна грижа в община Чавдар“ ще се изпълнят политиките на настоящата операция за осигуряване на допълнителни публични ресурси за подкрепяне на мерките по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация на територията на община Чавдар, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда с цел ограничаване контактите между хората, като бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19.  Услугата ще се администрира в сградата на общината. Предвидените дейности са следните: 
1. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на патронажна грижа за противодействие на последиците от COVID-19;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
3. Осигуряване на транспорт и защитни средства. 
 Продължителността на проекта е 10 месеца. Броят потребители, които пряко ще бъдат засегнати от изпълнението на проекта в община Чавдар, е 6 лица. Реализирането на проектното предложение ще допринесе за превенция и подпомагане достъпа до услуги на уязвими лица, хора с увреждания в невъзможност за самообслужване, лица в карантинен период и дейности, пряко свързани с опазване здравето на лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на патронажна грижа за противодействие на последиците от COVID-19: Дейността ще се реализира от месец март за да се минимизират последиците от извънредното положение. Подборът на персонала гарантира необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата и управление на проекта. Целта е осигуряване предоставянето на услугата и управление на проектните процеси. За обезпечаване на услугата патронажна грижа в община Чавдар ще бъде назначен на трудов договор с позиция - доставчик – 52430003, 1 /един/ работник на 8-часов работен ден, изпълняващ доставки по домовете съгласно НКПД 2011 или 2-ма на 4-часов работен ден, и 1 шофьор на 2-часов работен ден. Подборът и наемането им ще се осъществи в спешен порядък. Ще бъдат назначени 2 или 3-ма човека на трудов договор, един на 8 часов или 2-ма на 4-часов работен, и един на 2-часов работен ден. Работникът, изпълняващ доставки по домовете, ще работи на терен, ще посещава дома на потребителите и ще доставя заявените продукти или административни услуги. 0.00 0.00
Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.: Дейността ще се реализира от месец 1 до края на проекта, т.е в продължение на 10 месеца. Предвиждат се два етапа на подготовка и реализация на предоставяне на услугата. През първия етап ще се определят 6 /шест/ потребители и ще се идентифицира тяхната локация. През първия месец ще се разпространи информация за целите и дейностите на проекта, целевите групи, към които са насочени услугите. За популяризиране сред жителите на община Чавдар и за подбор на потенциалните потребители ще се използват комуникационните канали на общината. Ще бъдат отпечатани и разпространени на ключови места плакати с информация за услугата. Ръководителят на проекта ще подготви документацията за функциониране на услугата. Водещ критерий при изборът на ползватели на услугите ще бъде степен на уязвимост. На потребителите на патронажната грижа проектът предвижда да се предоставят почасови услуги, които ще включват: доставка на храна, доставка на хранителни продукти и продукти от първа необходимост, закупуване и доставка на лекарства, лекарствени материали, хигиенни материали и такива за задоволяване неотложни ежедневни нужди на бита, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Продуктите и заплащането на битови сметки ще се покриват с парични средства на заявителите на доставката. На базата на заявените индивидуални потребности ще бъдат изработени графици на посещения в дома на потребителите. Работник доставки по домовете ще има възможност да приема заявки и за допълнителна подкрепа, свързана с възникнали неотложни нужди на потребителите. При поява на регистрирани и поставени под карантина лице/ца или член на семейството, живеещи на територията на общината, екипът ще има готовност да ги подкрепи приоритетно и да им окаже нужното съдействие. Ще се спазва изискването услугите, които ще се предоставят по проекта, да не се дублират от други финансови източници. Изпълнението на гореизложеното е пряко задължение на ръководителя на проекта, който одобрява ползвателите на услугата и гарантира, че всяко лице от целевата група не получава същата подкрепа от националния бюджет, Структурните и инвестиционни фондове или друг източник. Патронажната услуга ще бъде съобразена с индивидуалните нужди на потребителите и ще бъде насочена към подобряване качеството им на живот. Като отговор на социалната необходимост от почасови услуги, кореспондиращи с конкретни базови потребности, проектът защитава интересите на населението на община Чавдар и ще работи в насока превенция разпространението на COVID-19. 0.00 6 045.87
Осигуряване на транспорт и защитни средства: Дейността ще се реализира от месец март и ще е с продължителност 10 месеца. Община Чавдар ще предостави собствено превозно средство за реализиране на дейност-2. То ще се използва за транспорт на доставчика/доставчиците до домовете на потребителите и за закупуване на лекарства от аптеки в гр. Златица, намиращ се на 15 км от община Чавдар, в която няма аптека. Една от работните задачи на ръководителя на проекта ще бъде да контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разходи за гориво, допустими в б.р. 2.1 - единна ставка, които са в размер на точно 40% от допустимите преки разходи за персонал по проекта. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдените норми от общинска администрация и изминати километри. Също така проектът предвижда работещите на терен услугата - патронажната грижа, да им бъде осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати. При предоставяне на услугите ще бъдат спазвани изискванията на Националния оперативен щаб и Министерството на здравеопазването за лична защита. За реализиране на ежедневната работна дейност наетите по проекта ще разполагат с маски, ръкавици и дезинфектанти. По този начин ще се обезпечи сигурността на предоставените услуги, ще се гарантира опазването на здравето както на потребителите, на техните близки, на хората в общността, така и на членове на екипа, работещ на терен. Осигуряването на предпазните средства ще се осъществи през 1 месец на проекта. 0.00 2 418.35

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.