Дейност 1 - Организация и управление проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Основен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми), затвърдил е експертизата си в сферата на убежището и миграцията и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални рискове и слабости при изпълнението. Предвидените дейности и времевият график за тяхното изпълнение позволяват реална подготовка и изпълнение на всички дейности от страна на екипа. Eкипът ще бъде подпомаган от външни експерти, избрани предварително чрез провеждането на прозрачна процедура, при спазването на принципите на публичност и равнопоставеност, свободна и лоялна конкуренция и недопускане на дискриминация. Подборът е осъществен съобразно спецификата на съответните проектни дейности. Екипът за управление ще осигурява постоянен вътрешен мониторинг и контрол, (ще бъдат провеждани редовни координационни срещи относно напредъка, планиране на ключови дейности и оценка и контрол на качеството на изпълнение) и ще бъде в непрекъсната комуникация с ангажираните външни експерти, включително тези, които ще работят на място в Молдова и Грузия (онлайн). Ще бъде осъществявана регулярна комуникация и с Отговорния управляващ орган. |
50 577.60
|
0.00
|
Дейност 2 - Проучване на потенциала за осъществяване на законна миграция от Молдова и Грузия към България и определяне на нуждите на българската среда.: Дейност 2 има за цел да идентифицира спецификите, от една страна, на гражданите на Молдова и Грузия, които имат потенциал да мигрират към България по законен път, включително да останат в страната, а от друга страна, на българските трудова и социална среди. Тази проучвателна дейност ще спомогне за осъществяване на по-целесъобразна и ефективна информационна кампания (с информационни пакети) и събития за повишаване на информираността в Молдова и Грузия (съответно Дейности 3 и 4), и също така гарантира, че гражданите им ще бъдат запознати с актуални възможности и перспективи. Това, на свой ред, е свързано с отчитането и удовлетворяването на нуждите на българския трудов пазар и българската социална среда.
Дейност 2 е разделена на две поддейности.
Поддейност 2.1. Определяне на профила на граждани на Молдова и Грузия с потенциал за осъществяване на законна миграция към България
Ще бъде осъществено проучване сред молдовските и грузинските граждани с цел определяне на профила на лица, склонни да осъществят законна миграция към България, включително с потенциал да останат на територията на страната. Проучването ще се състои от два независими компонента – представителна анкета (онлайн и на хартиен носител) и дълбочинни интервюта. След събирането на съответните данни ще бъдат разработени 2 бр. експертни анализа: един, който определя профила на гражданите на Молдова, които имат потенциал да мигрират законно към България; и един, който определя съответно този на гражданите на Грузия. В анализите ще бъдат представени категории като индивидуални характеристики, образование, специализации и квалификации, трудов стаж и друг професионален опит, мотиви за и предизвикателства пред законната миграция към България, както и икономически сектори, в които лицата биха се включили като трудови мигранти (ако е приложимо).
Поддейност 2.2. Определяне на нуждите на българските трудова и социална среди по отношение на законната миграция на граждани от трети страни към България
Ще бъде осъществено проучване за определяне на нуждите на българските трудова и социална среди по отношение на законната миграция на граждани от трети страни към България.
Индикативните компоненти, по които проучванията ще осигурят анализа с данни, са:
• Потребности на българския пазар на труда;
• Приоритетни сектори - при които има недостиг на работна сила и които биха запълнили този потенциал със законно мигрирали граждани от Молдова и Грузия – за високо-, средно- и нискоквалифицирани работници;
• Бариери пред навлизането;
• Социални и правни аспекти;
• Оценка на културните различия;
• Адекватност на заплащането;
• Стереотипи на българското население към мигрантите;
• Готовност и степен на подготвеност на институциите и трудовите посредници;
• Възможност за обезпечаване на процеса по навлизането и интегрирането от страна на НПО, академичните среди, медиите и правозащитните организации.
На база на проучването ще бъде изготвен експертен анализ „Нуждите на българските трудова и социална среди по отношение на законната миграция на граждани от трети страни към България“.
Идентифицирането на профилите на гражданите на Молдова и Грузия и предизвикателствата пред законната миграция към България ще допринесе за по-голяма ефективност при прилагането на двустранните спогодби за регулирането на трудовата миграция между България и всяка от двете страни.
Експертните анализи, изготвени в рамките на Дейност 2, ще спомогнат за по-целесъобразни информационни събития (Дейност 4) и при разработването на информационните пакети (Дейност 3), което на свой ред ще допринесе за повишаване на информираността на граждани на двете страни за законната миграция към България, както и насърчаване на последната.
|
112 755.44
|
0.00
|
Дейност 3 - Създаване на тематични информационни пакети и разпространение : Дейност 3 предвижда създаване и разпространение на тематични информационни пакети за представяне на информация и повишаване на осведомеността на грузинските и молдовските граждани относно пълния обхват на възможностите за законна миграция към България.
Целта на информационните пакети е да съберат на едно място цялата информация, която касае законната миграция към България и да я представят по достъпен начин – законови изисквания и процедури; възможности за законна миграция; актуално състояние на българския трудов пазар; полезни връзки/контакти; българската социална среда и др.
Всеки информационен пакет ще се състои от следните компоненти:
● Уеб-базирана информационна платформа: Тя ще бъде информационно ядро на всеки информационен пакет. Ще се състои от няколко раздела, свързани с например: предимствата от законната миграция – за лицата, които мигрират; законови стъпки и изисквания; какво търсят работодателите на българския трудов пазар; успешни примери на лица и семейства, осъществили законна миграция към България; предизвикателства и решения; митове и факти; полезни връзки/контакти – с релевантни национални институции, НПО, бизнеси и др.; българската социална среда; раздел за най-често задавани въпроси. Платформата ще бъде четири-езикова – информацията ще бъде достъпна на български, английски, молдовски и грузински. Всички останали продукти от информационните пакети ще препращат към уеб-платформата.
● Тематични информационни брошури (на молдовски и грузински) – с ползите от законната миграция към България, изброени възможностите за нейното осъществяване, както и QR код, който препраща към по-подробно разписана информация по темите в уебсайта;
● Тематични инфографики (на молдовски и грузински) – с текст и визуализации, които ще бъдат публикувани на уебсайта на проекта (и с възможност за разпространение в социалните мрежи), представящи информацията от гореспоменатите раздели в уебсайта синтезирано и достъпно;
● Информационни видеоклипове – ще бъдат създадени 2 вида видеоклипове на 2 езика (на молдовски и грузински) всеки от тях (общо 4 бр.):
- Информационен видеоклип за законната миграция към България - видеоклипът ще бъде информативен и ще представя някои от основните предимства на законната миграция, както и предизвикателствата пред нея, като в края ще препраща с текст и QR код към уебсайта на проекта, където ще могат да бъдат намерени решенията за тях;
- Промо видеоклип за събитията по Дейност 4 – Този видеоклип ще има за цел да насърчи молдовските и грузинските граждани да се включат в предстоящите събития по Дейност 4, за да научат повече за законната миграция и да споделят своите въпроси и затруднения с експерти по темата.
В рамките на Дейност 3 ще се разработят устойчиви информационни източници, свободно достъпни за гражданите на Молдова и Грузия, които създават и допълват информационните канали за възможностите за законна миграция към България. Информационните пакети ще допринесат за повишаване на информираността на гражданите на Молдова и Грузия относно пълния обхват от възможности за законна миграция към България, насърчавайки нейното осъществяване; а също така и за по-голяма ефективност на прилагането на спогодбите за регулирането на трудовата миграция между България и двете страни.
Предвидено е резултатите от изпълнението на проекта да окажат трайно въздействие върху целевите групи след приключване на проекта, като се гарантират възможности за включване на широк кръг лица от целевата група. Чрез тези информационни пакети проектът създава модел, който може да бъде мултиплициран в бъдеще и за други трети страни (различни от двете страни), с които България има или би имала в следващите години сключени двустранни спогодби. Предвидена е възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането, като убесайтът продължи да бъде основен хъб на информация по темата, чиято поддръжка и надграждане ще бъде осъществявана от ЕИ до 2029 г. със собствени средства.
|
96 123.84
|
0.00
|
Дейност 4 - Информационни събития за повишаване на информираността на граждани от Молдова и Грузия: Дейността има за цел да насърчи гражданите на двете страни да осъществят законна миграция, повишавайки тяхната осведоменост чрез представяне на информацията по достъпен начин, отговаряйки на конкретни въпроси и дискутирайки темата с тях. Дейността се разделя на 2 поддейности, съответно:
- Поддейност 4.1. Информационни кампании - повишаване на информираността на граждани от Молдова относно възможностите за законна миграция към България;
- Поддейност 4.2. Информационни кампании - повишаване на информираността на граждани от Грузия относно възможностите за законна миграция към България.
В Молдова и Грузия ще бъдат проведени по 2 информационни кампании под формата на двудневни събития – по 2 събития във всяка страна (общо 4 бр.). Участниците ще бъдат заинтересовани молдовски и грузински граждани (по средно около 50 на събитие). Всяко от събитията представлява тематични работни срещи и дискусии, своеобразни „работилници“, по въпросите за насърчителните мерки за законна миграция към България и ще се състои от следните 3 компонента:
1) Първи компонент
Първата част – „Възможностите за законна миграция към България“ ще се състои от експертни обучителни дискусии чрез презентации от страна на експерти по темата, в които се засягат общите положения по отношение на законната миграция – миграционната политика на ЕС, законова миграция с добри практики; възможности за законна миграция към България, условия и ред за регулиране на трудовата миграция, изисквания и процедури за различните форми на легална миграция. Експертите ще използват презентационни материали и ще включат интерактивни казуси и типологични примери. Ще бъде представен уебсайта, който служи като информационно ядро по темата.
2) Втори компонент
Във втората част ще бъде проведена дискусия „Кръгла маса: Ползи от и предизвикателства пред законната миграция към България и други страни от ЕС“, в която молдовските и грузинските граждани ще имат възможност да задават въпроси относно конкретиката за законната миграция към България и ЕС, както и да споделят своето мнение.
3) Трети компонент
Третата част на събитието ще бъде т.нар. „Информационен симулационен тур“, в който всеки участник ще може да посети няколко информационни къта (всеки един обособен по дадена тема), за да разбере в детайли през какво трябва да премине, за да осъществи успешно законна миграция към България. Информационните кътове ще бъдат напр. на следните теми – законови изисквания, актуални нужди на българския пазар, възможности за образование, сезонна заетост и т.н. Ще бъдат показани, ако е приложимо, документи, които следва да се попълнят – напр., за да кандидатстват за работа. Целта на информационния тур е да информира молдовските и грузинските граждани за законната миграция към България, както и по интерактивен начин да ги преведе през процеса на евентуалното ѝ осъществяване. Ключов за успешното провеждане на събитията е практическият опит и експертиза на експертите-лектори. Последните са с доказан опит и практика в политиката за законовата миграция, социално осигурителната политика, визовата политика както на ниво ЕС, така и на глобално ниво. Сред тях има представители и служители на международни организации, професионалисти и практици от други страни членки и хора с дългогодишна практика в българските институции. Тази комбинация от знания, умения, опит и практика в различни среди и контексти е гаранция за отлични резултати при планирания информационен тур.
В рамките на Дейност 4 ще се проведат 4 информационни кампании под формата три-компонентни интерактивни събития. Събитията ще допринесат за повишаване на информираността на гражданите на Молдова и Грузия относно пълния обхват от възможности за законна миграция към България, насърчавайки нейното осъществяване; а също така и за по-голяма ефективност на прилагането на спогодбите за регулирането на трудовата миграция между България и всяка от двете страни.
|
224 791.55
|
0.00
|
Дейност 5 - Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, разпространение на информация чрез партньорски мрежи и специализирани организации, разпространение на информация чрез предвидените в рамките на проекта информационни, промоционални и аудиовизуални материали и др.
ЕИ и експертите по проекта имат изградени контакти и с различни национални и местни медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Установените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качественото и навременно отразяване на всички дейности. Те ще са от важно значение и за разпространението на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които ЕИ работи традиционно, са: Българското национално радио и Дарик радио, телевизиите БНТ, Bulgaria on Air и Bloomberg TV Bulgaria, в-к „Сега”, Дневник.bg, MEDIAPOOL, и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта при покана относно актуални теми, свързани с темата на проекта и относно предстоящи инициативи. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите, репортажи, интервюта и др. На сайтовете, поддържани от ЕИ, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани лица, ще бъдат използвани активно и страниците в социалните мрежи на ЕИ (страниците на ЕИ във Facebook, Twitter LinkedIn и Instagram имат повече от 2500 последователи).
ЕИ и експертите по проекта имат изградени партньорства с грузински и молдовски НПО (включително чрез изпълнени в миналото общи проекти и инициативи), които ще съдействат за разпространение на проекта в двете страни.
За изпълнение на проекта са ангажирани експерти в двете страни, които ще отговарят за информационното обезпечаване на планирани дейности в Грузия и Молдова.
В рамките на проекта ще бъде изработен по 1 бр. рекламен банер за Грузия и Молдова – (2 бр. общо); 200 бр. комплект промоционални материали (включващ напр. чанта, тефтер, химикал, преносима памет). Предвижда се определянето на хаштаг на проекта, с който ще бъдат отбелязвани и разпространявани всички публикации в социалните мрежи, с цел постигане на по-разпознаваема идентичност на проекта. На всички промоционални материали ще има и QR, който препраща към уеб-платформата, изработена в рамките на Дейност 3.
Върху всички печатни, електронни, аудиовизуални и промоционални материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган (емблемата на ЕС, неразделно от надписа „съфинансирано от ЕС“), както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност. Предприетите мерки ще бъдат в съответствие с разпоредбите на чл. 50 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на ЕП и на Съвета и на чл. 30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 на ЕП и на Съвета. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer), съгласно изискванията.
|
22 068.36
|
0.00
|