Идентифициране и подбор на лица от целевата група: Дейността е насочена към идентифициране на лица от целевите групи по проекта. Това са:
- Семейства с деца в риск, вкл.с увреждане;
- Деца в риск, вкл.с увреждане;
- Хора с увреждане и техните семейства;
- Възрастни в риск.
Дейността ще се реализира на територията на община Крумовград от медиатор и екипа по проекта. Медиаторът ще бъде назначен на трудов договор. За длъжността ще има разработена длъжностна характеристика с точно определени задължения и отговорности. Той ще бъде ангажиран с информиране и консултиране на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството и членове на семейства с деца с увреждания, с възможностите за връщане на пазара на труда и мотивиране на безработните лица за включването им в заетост. Той ще информира и консултира лицата и относно упражняването на трудови и осигурителни права и подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие. Медиаторът ще работи и в насока повишаване мотивацията, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, позитивиране на потенциала на лицата от целевата група.
Медиаторът ще определи поименно лицата от целевата група, заедно с адрес за осъществяване на контакт с тях. Определянето на лицата ще се извършва чрез провеждане на анкети с представителите на целевите групи – идентифициране на конкретни представители на целевите групи за включване в дейностите по проекта. Дейността ще подпомогне бенефициента да извърши справедлив и прецизен подбор на лицата, които ще бъдат назначени и обслужвани по време на проекта, както и да се извърши подходящ набор от предлагане на съответните дейности, спрямо всеки индивидуален случай. За по-прецизен подбор на лица, попадащи в обхвата на целевите групи ще бъдат проведени срещи с кметове на населените места от цялата община, представители на Дирекция "Социално подпомагане" - Крумовград и Дирекция "Бюро по труда" - Крумовград.
Ще бъде направен анализ посредством информация и данни за лица, включени в проекти и програми, по които се предоставят социални услуги, като се вземат предвид лицата останали извън обхвата на действащи към момента проекти.
Ще бъдат включени общо 8 лица, полагащи грижа за зависими членове, от които - 5 родители на деца с увреждане и 3 близки на лица с увреждане
За изпълнението на дейността се предвижда да бъде закупено оборудване, включващо лаптоп, многофункционално устройство и скенер. За постигане на поставените цели ще бъдат закупени материали и консумативи: копирна хартия, класьори, папки, химикали, тонер касета и др. |
0.00
|
4 028.40
|
Подбор на лица, предоставящи услуги в семейна среда: Цел на дейността: Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на социалната услуга "Личен асистент".
Услугата "Личен асистент" ще се предоставя от 8 лични асистенти. Потребностите на лицата от тази услуга и последиците за лицата от тези семейства е една и съща – социалната изолация и невъзможност за включване в заетост, поради необходимост от грижи и ангажираност с близки с увреждания. В тази връзка е необходимо да се разшири обхвата на лицата, получаващи услуга "Личен асистент", като се съобрази характеристиката на целевата група по настоящия проект. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор на лични асистенти, ангажирани с предоставяне на услугата в семейна среда. Критериите ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с хора, мотивация за извършване на социална работа и др. Кандидатите за лични асистенти ще подават заявление до кмета на община Крумовград. Всяко подадено заявление ще се входира в дневник на входяща и изходяща кореспонденция по проекта.
Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени своевременно. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на горепосочената длъжност. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Съответният кандидат ще се оценява индивидуално като се изготви „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата”. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Одобрените лица за длъжност "Личен асистент" ще преминат въвеждащо обучение. В обучението няма да бъдат включени лица, преминали идентично обучение по други проекти/програми. Личните асистенти ще бъдат назначени на трудови договори. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на почасови грижи в семейна среда: Цел на дейността: Предоставяне на почасови грижи в семейна среда за хора с увреждания или деца с увреждания, деца на самотни родители, деца от многодетни семейства с оглед улесняване достъпа до пазара на труда на членовете на семействата, полагащи грижи.
Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания и деца и възрастни в риск, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, включително за техните семейства, се предвижда предоставянето на социална услуга „Личен асистент“. Услугата ще се предоставя от 8 лични асистенти. Определянето на потребностите на потребителите ще става в резултат на извършена индивидуална оценка на потребностите.
Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план, въз основа на направената оценката за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и личния асистент, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. При изготвянето му ще се приложи подхода при който потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в два еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), служител/и от екипа на проекта.Той се актуализира от екипа на проекта чрез извършване на преглед на всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител, а при необходимост и по-често. Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове и с общата оценка на риска. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга.На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете.Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Медиаторът ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя при предоставянето на услугата. Той ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места. Екипът на проекта ще прилага процедура за действие при възникване на кризисни ситуации. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и ръководителя на проекта. Екипът на проекта ще прилага подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за личните асистенти, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост.
В рамките на дейността ще се предоставя психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ услугата "Личен асистент" в семейна среда. Тя ще се предоставя от психолог, назначен по проекта. Той ще бъде нает на граждански договор и ще работи по предварително утвърден график. |
0.00
|
32 235.31
|
Насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижа за зависими членове : Цел на дейността: улесняване достъпа до пазара на труда на родители или членове на семейства, полагащи грижи за деца с увреждания, възрастни хора, пълнолетни лица с увреждания чрез предоставянето на интегрирани комплексни услуги.
Дейността включва:
- Предоставяне на информационни и консултантски услуги за възможности за включване в пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства (като информация и консултация за регистрация в Бюрата по труда, представяне онлайн възможности за търсене на работа и др.).
- Дейности за личностно развитие и индивидуална подкрепа на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейството - разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда.
- Професионално информиране и консултиране, вкл. по въпроси относно упражняването на трудови и осигурителни права на лицата, полагащи грижи за зависими членове или на хората с увреждания;
При идентифициране на икономически неактивни лица, които полагат грижи за зависими членове в семействата си, медиаторът ще ги консултира и активира като ги насърчава да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:
1. Регистриране в дирекция „Бюро по труда” за получаване на посреднически услуги.
2. Насочване към реализация на пазара на труда. |
0.00
|
1 740.62
|
Подобряване достъпа до заетост на хора с увреждане: Цел на дейността: Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания в трудоспособна възраст чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на подкрепящи услуги, вкл. в общността.
Дейността е насочена към пълноценна интеграция на хората с увреждания и включването им в социалния живот, посредством улесняване достъпа им до заетост. Ще се включат интегрирани мерки, с цел пълноценно социално включване на хората с увреждания в обществото и улесняване на достъпа им до заетост като например:
• Осигуряване на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за хората с увреждания, според тяхната индивидуална потребност - консултиране, с цел подобряване на достъпа до пазара на труда.
• Предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда и други подкрепящи услуги за достъп до заетост - изразява се в оказване на съдействие на търсещите работа лица и на работодателите, предлагащи работни места, с цел сключване на договор за наемане на работа.
• Професионално информиране и консултиране, включително по въпроси относно упражняването на трудови и осигурителни права на хората с увреждания - осъществява се с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие.
• Работа с работодателите за преодоляване на дискриминационни нагласи при наемането на представители на уязвими групи на пазара на труда;
• Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна в нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания.
При идентифициране на икономически неактивни лица с увреждане в трудоспособна възраст, медиаторът ще ги консултира и активира като ги насърчава да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:
1. Регистриране в дирекция „Бюро по труда” за получаване на посреднически услуги.
2. Насочване към реализация на пазара на труда. |
0.00
|
0.00
|