Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът и проектните дейности са насочени към обновяване на многофамилни жилищни сгради на територията на Община Благоевград, като с него се цели чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност да се осигурят по-добри условия на живот за жителите в многофамилни жилищни сгради, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. Проектно предложение ще допринесе за устойчиво развитие на гр. Благоевград и прилежащите му територии, чрез инвестиране и осигуряване на високо ниво на енергийна ефективност в многофамилните жилищни сгради. Осъвременяването на жилищните сгради чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност ще доведе до подобряване на микроклимата и съответно условията на живот, като в резултат ще се повиши качеството на живот. След извършване на дейностите се очаква понижение на отделните вредни емисии СО2 в околната среда. Като цяло в дългосрочен план ще се окаже положително влияние върху общия екологичен фонд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на дейностите по проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: 1. Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели 2. Оптимизиране на използването на проектните ресурси 3. Постигане на ефективна координация и комуникация с Председателите на Сдруженията на собствениците 4. Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта 5. Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта, добро управление, отчетност и прозрачност. Дейността предвижда сформиране и поддържане на специални структури за изпълнение и управление на проекта. В екипа за организация и управление на проекта ще бъдат включени следните позиции: 1. Ръководител на проекта 2. Координатор на проекта 3. Юрист на проекта 4. Счетоводител на проекта 5. Експерт -1 СМР 6. Експерт -2 СМР 7. Експерт -1 "Координация с етажната собственост" 8.Експерт -2 "Координация с етажната собственост" 9. Експерт "Връзки с обществеността" 10. Технически сътрудник. 63 441.60 56 321.53
Подготовка на тръжни документи и провеждане на процедури за избор на изпълнители: В процеса на изпълнение на настоящето проектно предложение, конкретната дейност ще бъде възложена за изпълнение на юриста по проекта. В процеса на изпълнение на настоящата дейност ще бъдат разработени тръжни документи за провеждане на обществени поръчки за изпълнение на отделните дейности. Подготвените тръжни документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол до АОП. Предвидените в рамките на проекта процедури за избор на изпълнители на обществени поръчки ще обхващат като обособени позиции всички обекти на интервенция. 0.00 0.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: • Подобряване на информираността на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати • Съблюдаване на изискванията на Единен наръчник на Бенефициента за информация и комуникация 2014-2020 г. Тя ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на общността за постигане на проектните резултати. 29 250.00 35 100.00
Дейности по извършване на предвидените в проекта проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор (инженеринг): След избора на всички обекти по проекта за тях са изготвени обследвания за ЕЕ и за установяване на техн. характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ и се съставиха съответните техн. паспорти. За целта бе проведена поръчка по реда на ЗОП с 2 позиции и с избраните изпълнители се сключиха договори. На база изготвените техн. паспорти и обследвания за ЕЕ в рамките на дейността ще се извърши възлагането на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор). Работните проекти за всеки обект следва да съдържат: всички задължителни ЕСМ, предписани като задължителни в енергийното обследване и водещи до най-малко клас „С“ на енергопотребление; всички СМР, предписани като задължителни в техн.обследване на сградата и допустими за финансиране за сгради при постигане на мин. 60% енергийни спестявания. Работните проекти ще бъдат изготвени при стриктно спазване на ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инв. проекти и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Изпълнението на СМР ще се осъществява при спазване на изготвените работни проекти за всеки обект на интервенция, за което ще бъде отговорен екипът от проектанти чрез извършване на авторски надзор. В рамките на дейността за всички обекти ще бъдат изпълнени: всички ЕСМ, предписани като задължителни в обследването за ЕЕ, които водят до постигане най-малко на клас „С“ на енергопотребление; мерки по конструктивно укрепване, предписани като задължителни в техн. обследване; мерки за подобряване на достъпа на лица с увреждания до сградите, където е необходимо. По-конкретно предвидените СМР включват: Изолация на външни стени (в т.ч полагане на грунд и на топлоизолационна система по фасади и тераси,мазилка и др.); Изолация на покрив (в т.ч хидроизолация, топлоизолация, подмяна на керемиди и капаци, подмяна на улуци, водосточни тръби и казанчета, ремонт на дървена конструкция и др.); Изолация на под; Подмяна на дограма в т.ч. вътрешно и външно обръщане, вътрешна и външна подпрозоречна пола); Обновяване на общи части; Мерки по пожарна безопасност; Изграждане на рампа за хора с увреждания; Дейности по част „ВиК“; Подмяна на стълбищно осветление, доставка и монтаж на гръмоотводна и заземителна инсталация и домофонна уредба. Всички сгради отговарят на изискването за реализиране на мин.60% спестявания след въвеждането на пакета от ЕСМ, поради което са предвидени и допълнителни СМР, които не са свързани пряко с енергийното обновяване. В допълнение се предвиждат и дейности по конструктивно укрепване, предписани като задължителни в техн.обследване, за всички обекти на интервенция с изключение на 3 обекта, както следва: обект с адм. адрес: ул.„Арсени Костенцев“ №10, 12, 14; обект с адм. адрес: бул. „Св. Св. Кирил и Методий“ №27, обект с адм. адрес: ул. „Тодор Александров“ №49А. В обектите на интервенция по проекта има общо 44 обекта със стопанско предназначение, 2 от които собственост на Община Благоевград, като тя ги отдава под наем. Самостоятелните обекти се намират съответно в сграда с адм. адрес пл."Христо Ботев" № 6, партер и сграда с адм.адрес ул."Арсени Костенцев" № 6-8, партер. За посочените 2 обекта Община Благоевград ще осигури собствено финансиране за всички необходими преки разходи, свързани с обновяването им. Към документацията на проекта са изготвени окрупнени КСС за всеки обект. Цените за дейностите по СМР за внедряване на мерки за ЕЕ, проектиране и авторски надзор са съобразени с референтните стойности, посочени в писмо с изх.№99-00-6-4019/28.10.2016 г. на Зам.-министъра на РРБ и Ръководител на УО. За обектите със собствено финансиране са изготвени Приложения 1.3, от където е видно формирането на стойността за всяка конкретна дейност - СМР, проектиране, авторски надзор, оценка на съответствието и стр. надзор, които са представени като обща стойност за всеки обект, съответно в ред 53.1 и 53.3. 3 655 543.39 5 013 985.81
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието на проектите за обектите на интервенция: Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Формирането на единичните цени за кв.м. се формира в съответствие с Таблицата с референтни стойности за допустимите дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни и жилищни сгради, актуализирана към 21.01.2016 г. от Министъра на регионалното развитие и благоустройството. Единичната стойност е според таблицата, и е както следва: 1. Разход за упражняване на строителен надзор за кв.м. е в размер на 2.50 лв./кв.м. без ДДС, 3.00 лв./кв.м. с включено ДДС. 2. Разход за оценка на съответствието на инвестиционния проект за кв.м. е в размер на 1.25 лв./кв.м. без ДДС, 1.50 лв./кв.м. с включено ДДС. 103 145.13 134 622.34
Одит на проекта: Дейностите по одит се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените в рамките на проекта разходи. Дейностите по одит се извършват от регистриран одитор – член на Института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. 9 960.00 11 628.00
Въвеждане на обектите в експлоатация : След фактическото им завършване, строежите се въвеждат в експлоатация. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Тези два документа са свързани с установяването на годността за ползване на строежа и без него обектът не подлежи на експлоатация. 4 000.00 4 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.