Организация и управление на проекта: Екипът на проекта ще включва ръководител, координатор и счетоводител. След подписването на договора за финансиране ще започне работата по подготовката за стартиране на проекта – ще бъде разработен план-график за провеждане на процедурите за избор на изпълнител на отделните дейности съгласно изисквания на ЗОП.
Ежемесечно ще се организират работни срещи на екипа на проекта, координатора на Центъра и социалния работник. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи вътрешни правила и процедури за изпълнение на проекта. Важен елемент на работата на екипа е осъществяването на текущ контрол по изпълнението му, т.е. осъществяването на вътрешен мониторинг. Освен мониторинга по изпълнение на дейностите по проекта ще бъде разработен план – график за посещения на екипа в домове-те на потребителите и оценяване качеството на предоставяните услуги. Събираната информация от мониторинга ще бъде анализирана на месечните срещи на екипи и при необходимост ще се планират коригиращи действия за да се гарантира изпълнението на планираните дейности и постигане на планираните резултати и индикатори.
Екипът на проекта ще поддържа непрекъсната връзка и ще осъществява системен мониторинг и контрол на работата на външните експерти и изпълнители за да се гарантира, че те ще изпълнят възложената им работа качествено и в срок. Непрекъсната връзка ще бъде поддържана и с потребителите по проекта с цел проучване на тяхната удовлетвореност, потребности и оценка на получаваните услуги. |
15 000.00
|
15 160.80
|
Информация и публичност на дейностите : За популяризиране на проекта и на финансовия принос на ОП РЧР планираме провеждане на пресконференция за медиите при стартирането на проекта, чиято цел ще е да информира местните общности за целите на проекта, дейностите, които ще бъдат включени в него, периода на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни от общината. Ще бъде изготвено и разпространено съобщение до медиите.
Една година след стартирането на проекта ще бъде организирана още една пресконференция за популяризиране на постигнатите резултати към момента.
При приключването на проекта ще бъде проведена заключителна конференция с участието на представители на общинските администрации от област Враца, представители на Областна администрация, представители на медиите, както и представители на неправителствения сектор в област Враца. На нея ще бъде представен анализа на резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговото изпълнение или трудности (ако има такива).
След всяка пресконференция и след заключителната конференция планираме платени публикации в местна кабелна телевизия, общински вестник „Мездра XXI век” и Областна медия.
В процеса на изпълнение на дейността ще бъдат изработени и отпечатани: информационни дипляни – 200 бр., информационни плакати – 30 бр., информационни табла – 2 бр., изработени информационни материали: химикалки – 200 бр., тениски 200 бр., пликове – 200 бр, 3 бр.- платени публикации
На закупеното оборудване и обзавеждане по проекта ще бъдат поставени информационни стикери, отразяващи финансовия принос на ОП РЧР и ЕС.
За запознаване на обществеността за получената финансова подкрепа от Европейския съюз планираме следните дейности:
- на сайта на общината ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като специално внимание ще бъде отделено на открояването на финансовата подкрепа на ЕС
- на сградата на Центъра и на сградата на общината ще бъдат поставени по един плакат с минимални размери формат А3, който ще представя проекта и финансовата подкрепа на ЕС.
- по време на изпълнение на дейностите, участниците в тях ще бъдат информирани за финансовия принос на ЕС чрез поставянето на плакати в залите, чрез получаването на изработени по проекта информационни материали, документи и др.
- ще бъдат поставени информационни табели на сградата на Центъра и в стаята за социални контакти. |
3 560.00
|
2 955.00
|
Изграждане и оборудване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда (наричан за целите на проекта „Центъра”): Центърът ще бъде разположен в помещения, които са общинска собственост. Не е необходим ремонт на помещенията, необходимо е само освежаване, което ще бъде извършено от община Мездра без да се иска финансиране по проекта.
Поддейност 1. Осигуряване на необходимото оборудване и обзавеждане на Центъра
Помещенията на Центъра ще бъдат оборудвани като:
- зала за консултации – работно място за социалния работник и другите специалисти, които предоставят почасови услуги на потребителите. За осигуряване на високо качество на предоставяните услуги е необходимо оборудване на 2 работни места (за социалния работник и другите специалисти, които пряко и индивидуално работят с потребителите) и закупуването на 2 бюра, 1 лаптоп, 1 мултифункционално устройство (принтер, копир, скенер) , 2 офис стола, стелажи за документи 2 бр. Закупеното оборудване ще се използва и за предоставяне на административни услуги на потребителите - попълване на документи на неграмотни потребители или на потребители, които поради характера на заболяването си не могат сами да попълнят необходимите им документи, ще се ксерокопират различни документи на потребителите при нужда и др. Ще бъде осигурено и работно място за медицинската сестра с необходимото оборудване, което ще бъде осигурено от закритите медицински кабинети по училищата.
- зала за социални контакти и отбелязване на лични празници - място за срещи на потребителите с цел подобряване на социалните контакти и преодоляване на социалната изолация. Помещението ще бъде оборудвано с 2 маси и 10 столове за потребителите; 1 бюро, 1 офис стол, 1 лаптоп с осигурена постоянна връзка с интернет, които ще се ползват от потребителите. Възрастните хора над 65 години обикновено са самотни, близките им са далече и затова ще осигурим възможност за мобилна връзка чрез социалните мрежи между потребителите и техните близки от страната и чужбина. Децата с увреждания също ще имат възможност да ползват връзката с интернет за получаване на допълнителна информация, при необходимост за допълнително образование, контакти и общуване с връстници и забавление.
В залата за социални контакти и отбелязване на лични празници ще бъде изградена „Разменна библиотека”, която ще е съобразена с предварително проучените интереси на потребителите.
С оглед предоставянето на актуална светска, спортна и забавна ежедневна информация ще бъде закупен телевизор.
Както е разписано в бюджета на проекта, общата сума за планираното оборудване и обзавеждане е 4070.83 лв. без ДДС. Както е разписано в бюджета на проекта, за ефективната работа на Центъра е необходимо закупуване на материали и консумативи, за които е планирана сумата от 833.33 лв. без ДДС.
Целта ни е в Центъра да се предоставят социални, медицински, рехабилитационни, културни, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите.
Поддейност 2. Осигуряване на необходимия човешки ресурс за Центъра
Екип – към Центъра ще работят на трудов договор: координатор на Центъра на пълен работен ден, социален работник на пълен работен ден, медицинска сестра на 4 часов работен ден, шофьор на 4 часов работен ден
По проекта ще бъдат назначени на трудов договор 37 лица (домашни помощници, лични и социални асистенти ). |
5 885.00
|
93 774.85
|
Подкрепа за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда (наричан за целите на проекта „Центъра”) : Целта на дейността е осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората с увреждания и хората над 65 години в невъзможност от самообслужване.
За да се гарантира, че всеки потребител ще получи услугата или комплекса от услуги, от които се нуждае, ще бъдат разработени Правила за дейността на Центъра, в които ще бъдат разписани детайлно изискванията за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход.
За да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите в Центъра ще бъда назначени специалисти с различен профил на компетентността – социално, медицинско, педагогическо, психологическо и др. образование.
С цел идентифициране нуждите и проблемите на представителите на целевата група (хора с увреждания и лица над 65 години) ще бъде разработена методика и анкетна карта за оценка потребностите на потребителите. За всеки потребител ще бъде изготвена индивидуална оценка, на базата на която ще се планират услугите. Така ще гарантираме, че всеки потребител (лице с увреждания, вкл. дете или лице над 65 г. в невъзможност от самообслужване) ще получи услугите, от които се нуждае.
Освен предоставянето на социални услуги, социалният работник ще предоставя и административни услуги на потребителите – попълване на документи на неграмотни потребители или на потребители, които поради характера на заболяването си не могат сами да попълнят необходимите им документи, ще ксерокопира различни документи на потребителите при нужда и др. Ще организира честването национални, местни и лични празници. Съществена част от дейността ще е организирането на ежемесечни здравни беседи по повод превенция и профилактика на социално-значими заболявания.
В Центъра ще бъдат организирани тематични срещи, съобразени с предпочитанията и интересите на потребителите по график, изготвен от социалния работник в предходния месец. Графикът ще се утвърждава от координатора на Центъра.
Социалният работник ще отговаря и за дейността на „Разменната библиотека”, ще осигурява нейното ефективно функциониране и при необходимост ще обновява фонда с търсени книги.
Медицинското лице ще има обособено работно място и ще извършва следните услуги – измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и др.
Потребителите на Центъра ще имат достъп до актуална светска, спортна и забавна ежедневна информация, като за целта ще бъде закупен телевизор. Освен това ще осигурим на потребителите на Центъра мобилна връзка, чрез социалните мрежи, с техни близки и роднини в страната и чужбина.В Центъра ще се предоставя актуална светска, спортна и забавна ежедневна информация, както и ще се осигурява мобилна връзка на потребителите с техни близки и роднини в страната и чужбина, чрез социалните мрежи.
Целта ни е в Центъра да се предоставят социални, медицински, културни, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите.
По домовете на потребителите ще бъдат предоставяни почасово социалните услугите домашен помощник, личен и социален асистент.
Ще бъдат изготвени графици, индивидуални планове и оценка на риска за предоставяне на услугите на потребителите от координатора и социалния работник на Центъра. Услугите ще се предоставят в съответствие с утвърдените от изпълнителния директор на АСП методики и според индивидуалните потребности на всеки потребител.
На 10% от потребителите месечно ще се извършва мониторинг за оценка на качеството на предоставяните социални услуги от социалния работник и координатора, назначени в Центъра.
Ежемесечно служителите на Центъра ще изготвят отчет за извършената работа, съгласно изискванията на схема „Независим живот" |
406 014.20
|
224 802.70
|
Обучение на персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Въпреки, че Общината има опит в предоставяне на социални услуги и разполага с обучени по други програми домашни помощници, лични и социални асистенти, то ние планираме провеждане на въвеждащо обучение (за лица без опит в предоставянето на горепосочените услуги), и на поддържащо обучение на назначените по проекта гореизброени работници. Обучението ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение те-ми. Програмата за обучението ще бъде разработена от експерт – обучител в съответствие с параметрите, заложени в утвърдените от Изпълнителния директор на АСП Методики за предоставяне на социалните услуги в общността „Личен асистент” , „Социален асистент” и „Домашен помощник” и ще бъде одобрена от ръководителя на проекта. Всяко едно от планираните обучения ще е двудневно и ще се провежда в голямата залата на Община Мездра.
По проекта ще бъдат назначени 37 лица (17 домашни помощници, 10 лични и 10 социални асистенти). За новоназначените 27 домашни помощници и социални асистенти ще бъде проведено тридневно въвеждащо обучение. С цялата група от 37 назначени лица ще бъдат проведени 2 двудневни надграждащи обучения за овладяване и надграждане на знания и опит за справяне с техните трудови задължения по проекта. Ще бъдат изградени 2 групи - едната група ще обхваща домашните помощници, а другата група - личните и социални асистенти. Второто надграждащо обучение ще е с фокус повишаване на квалификацията, професионалните умения и мотивация на обучаваните лица.
Обучението ще бъде с практическа насоченост, обучаваните лица ще имат възможност да споделят и обсъждат проблемите в работата си с опитен експерт – обучител, от който ще получат конкретни съвети. Ще се обсъждат казуси и ще се изграждат умения за справяне в различни ситуации. |
2 290.00
|
2 289.99
|
Супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Основната цел на супервизията е да се подобри работната ситуация и да се осъществи превенция на професионалното прегаряне на домашните помощници, личните и социалните асистенти, да се наградят техните умения и да се подобри качеството на предоставяната социална услуга. Осигурява се подкрепа и консултиране, включително подкрепа в кризисни ситуации, за да се избегне професионалния стрес и чувството на безпомощност и провал от несправяне със заложените дейности, както и да се предотврати професионалното прегаряне.
Супервизията ще предложи на личните, социалните асистенти и домашни помощници пространство за привилегировано слушане, т.е. преките доставчици ще имат възможност да говорят, да бъдат изслушвани, да обсъждат въпросите, които ги вълнуват в атмосфера на доброжелателност и конфиденциалност.
По време на индивидуалните и групови супервизии личните, социалните асистенти и домашни помощници ще бъдат подкрепяни при разрешаването на конкретни проблеми или ситуации, ще получат отговори на въпроси, които ги вълнуват, ще споделят своите затруднения в пряката работа с потребителите и ще получат професионална подкрепа и съвет.
Супервизията на персонала ще се провежда на 5 месеца и ще включва както групова, така и индивидуална работа. След всяка супервизия ще бъде изготвян доклад от супервайзора за индивидуалните постижения и проблеми на всеки от персонала, предоставящ социални услуги. |
4 500.00
|
3 447.00
|
Подкрепа за потребителите на услугите – мотивационна, психологическа и др.: За осигуряване на мотивационна, психологическа, социална, педагогическа и др. подкрепа на хората с увреждания, вкл. деца с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване в Центъра ще бъдат назначени психолог, педагог и социален работник (почасово заплащане).
Психологът ще предоставя индивидуални и групови консултации на хората с увреждания, вкл. деца и на хората над 65 г. в невъзможност да се обслужват сами. Той ще ги мотивира да се включват в дейностите на Центъра, предимно дейностите насочени към преодоляване на социалната изолация – културни събития, лични и национални празници и др.
За подкрепа и индивидуална работа с децата с увреждания и техните семейства е необходимо включването на педагог.
Социалният работник ще предоставя консултации и ще оказва подкрепа за преодоляване на социалната изолация на хората с увреждания, вкл. деца с увреждания и на хората над 65 г. в невъзможност да се обслужват сами. |
4 500.00
|
3 339.63
|
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Един от основните проблеми на хората с увреждания е социалната изолация, в която изпадат в резултат от намалената способност за придвижване. Социалните им контакти са силно ограничени не само като следствие от тяхното увреждане, а и като резултат от нередовния и/или силно ограничен обществен транспорт. Но и в случаите, когато има обществен транспорт, то той не е пригоден за количките на хората с увреждания.
В момента 79 лица (71 възрастни и 8 деца) получават социалната услуга "личен асистент", от които 51 са от селата. В чакащите за услугата има 154 възрастни потребители и 14 деца. От тях 105 са от селата.
Населението на общината е застаряващо. Интересът към предоставяните социални услуги расте. В Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, ще се предоставят социални, медицински, рехабилитационни, културни, информационни, административни и други услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите. Т.е. Центърът ще предоставя и възможности за социални контакти, възможности за преодоляване на социалната изолация. Много са желаещите да се включат в подобни дейности, но възможности им са ограничени, особено за хората с увреждания.
Досегашната практика в предоставянето на социални услуги на населението по-казва, че за нуждите на част от потребителите на услугите (хора с увреждания), живеещи в 27-те села на територията на община Мездра, които се намират на голямо разстояние от общинския център, е необходим специализиран превоз. За хората с увреждания от селата е почти невъзможно да се предвижват до гр. Мездра със собствен или с публичен транспорт.
Целевата група по проекта са 98лица с увреждания и лица над 65 години в невъзможност за самообслужване. От тях до 30% ще са от гр. Мездра, а останалите ще са от селата. Именно за тях - хората, вкл. децата с увреждания и лицата над 65 години в невъзможност за самообслужване, е необходимо закупуването на специализиран превоз за да им се предостави възможност за пълноценно ползване на услугите на Центъра.
Затова планираме закупуването на специализиран транспорт за хора с увреждания - микробус с 8+1 места и платформа за инвалидни колички. Ползването на микробуса ще бъде по предварително разработен график, съобразен с дейностите в Центъра и потребностите на потребителите.
Така ще осигурим достъп и възможност на потребителите от целевата група за пълноценно ползване на услугите на Центъра. |
58 000.00
|
49 779.11
|