Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът се реализира по процедура BG05M9OP001-1.008„ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД­“ и цели подобряване качеството на работните места  във "ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ - СЛИВЕН" ООД.

За осъществяване на основните цели на проекта са предвидени следните дейности:
1.Организация и управление на проекта.
2.Осигуряване на информираност и публичност.
3.Разработване, адаптиране и въвеждане на система за управление на човешките ресурси. Оптимизация на работните процеси за съвместяване на професионалния, семейния и личния живот. Удължаване трудовия живот на служителите над 54г. Въвеждане на иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда
4.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - осигуряване на колективни средства за защита.
5.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - закупуване на специално работно облекло и ЛПС.
6.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - обучение на служители от "ВИК - СЛИВЕН" ООД относно специфични рискове за здравето им.
7.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - осигуряване на средства за колективна защита , обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с защита от неблагоприятен микроклимат.
8.Осигуряване на социални придобивки на работещите - помещения/места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд.
9.Осигуряване на достъп за хора с увреждания.
Предвидените дейности в проектното предложение  ще допринесат за повишаване на ефективността на трудовата дейност, за адаптиране на управленските процеси в организацията за  мотивацията и ангажираността на персонала.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Създаване на организация за управление на проекта в съответствие с изискванията на УСЛОВИЯ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ по Процедура на подбор на проекти с един краен срок за кандидатстване BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД". ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА (EТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ): Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта са свързани с: - вътрешен мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта и тяхното финансово изпълнение; - подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители подлежащи на възлагане по реда на ЗУСЕСИФ за закупуване на специално работно облекло и ЛПС; закупуване на оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар. - прозрачност при управление на процедурите и вземането на решения. Предвидените процедури за избор на изпълнители към отделните дейности от проекта ще се оповестяват на интернет адреса на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз на Република България в секцията Регистър на актуални публични покани : http://www.eufunds.bg, както и на интернет адреса на "ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ - СЛИВЕН ООД:http://vik.sliven.net. - отчитане и изготвяне на междинни/заключителни технически и финансови доклади; - счетоводно отчитане на направените разходи. ОБОСНОВКА НА ДЕЙНОСТТА: Дейностите по управление и организация са елемент от проекта, който ще осигури успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД", в съответствие с принципа на добро управление, включително и финансово, в съответствие с разпоредбите на Регламент 1083/2006. При реализацията на всички дейности ще бъде гарантиран принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане, осигуряващи ефективност и ефикасност на постигнатите резултати. 16 707.38 11 158.71
Осигуряване на информираност и публичност.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Изпълнение на задълженията на кандидата/бенефициента в съответствие с разпоредбите на" Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г", именно: -Да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането по проекта; -Да информират широката общественост за ролята на Европейския съюз при отпускането на помощта и за резултатите от нея; -Да гарантират прозрачност в процеса на усвояване на европейските фондове. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Мерките за осигуряване на публичност предвиждат: 1. Всички предприети мерки за информация и публичност визуализират факта, че проектът е получил финансиране от ЕСФ чрез ОП РЧР; 2. Подробно описание на проекта на интернет страницата на дружеството; 3. Изработване и поставяне на информационни табели за дейностите по проекта; 4. Изработване и поставяне на постоянната табела с информация за проекта; 5. Поставяне на информационни стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОП РЧР; 6. Организиране на две пресконференции (встъпителна и заключителна) за осведомяване на обществеността за стартирането и завършването на проекта, и за постигнатите резултати. ОБОСНОВКА НА ДЕЙНОСТТА: Предвидените дейности за информираност и публичност , са задължителен елемент от проекта, който ще осигури успешно изпълнение на задълженията на кандидата/бенефициента по процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД". Дейността ще се изпълнява в съответствие с разпоредбите на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. при спазване на Технически характеристики на мерките за информация и комуникация за операциите и инструкции за създаване на емблемата на съюза и дефиниране на стандартните цветове на Регламент за изпълнение (ЕС) №821 / 2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. 3 100.00 3 100.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за управление на човешките ресурси. Оптимизация на работните процеси за съвместяване на професионалния, семейния и личния живот. Удължаване трудовия живот на служителите над 54г. Въвеждане на иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда : ЦЕЛ Целта на дейността е да се разкрие потенциала за прилагането на системен подход за усъвършенстване и подобрение на системата за управление на човешките ресурси във ВиК - Сливен ООД , спрямо текущото състояние и неговото планирано развитие с акцент на въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). ОБОСНОВКА Адаптирането на системата за управление на човешките ресурси е свързано с факта, че дейностите са формализирани като механичен сбор от самостоятелни техники за решаване на проблемите с персонала в организацията. Този подход подчертава автономното значение на дейностите и е причина за отсъствие на интеграция на управлението на човешките ресурси с бизнес управлението, респективно на стратегията за развитие на човешките ресурси с бизнес стратегията на организацията. Системният подход предполага оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Елементи на адаптирането на системата за управление на човешките ресурси е оптимизацията на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Важен акцент е разработване и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). С напредването на възрастта зачестяват трайните здравословни проблеми и хроничните заболявания. Поради това около 30 % от мъжете и жените във възрастовата група между 54 и 64 години се нуждаят от спешно адаптиране на условията на труд с оглед на техните здравословни проблеми, за да се предотвратят рисковете от нетрудоспособност и ранно пенсиониране. Намаленият капацитет за физическа дейност е проблем преди всичко при професиите с голямо физическо натоварване; понастоящем около 30 % от работните места са свързани с работа в неудобни пози, преместване на тежки предмети или повтарящи се движения.Проучвания, свързани с измерване на трудовото изпълнение на работното място, показват, че натрупаният професионален опит компенсира влошаването на някои основни когнитивни процеси като паметта и психомоторните умения. Наред с горното възрастта и професионалният опит водят до увеличаване на ценния социален капитал на възрастните работещи: 1) усъвършенстват се професионалната компетентност, практическите знания, уменията за сътрудничество, 2) подобрява се структурното разбиране за организацията и нейното функциониране, 3) обогатяват се контактите с клиенти и мрежите за сътрудничество и се осъзнават по-добре промените в оперативната среда. Удължаването на професионалния живот на лицата над 54 г. е елемент от планирания обхват на СРЧР. ОПИСАНИЕ ЕТАП 1: РАЗРАБОТВАНЕ НА ЕЛЕМЕНТИ ОТ СИСТЕМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ ВЪВ ВкК - СЛИВЕН ООД КАКТО СЛЕДВА : - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); - Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. ЕТАП 2: АДАПТИРАНЕ НА СИСТЕМАТА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ В РЕЗУЛТАТ НА РАЗРАБОТЕНИТЕ МЕРКИ И ДЕЙНОСТИ. ОБХВАТ НА ЦЕЛЕВАТА ГРУПА ОБХВАНАТА ОТ ДЕЙНОСТТА-100%: •Заети лица на постоянен трудов договор: 439 •Лица с увреждания: 30 (20 трудоустроени и 10 лица с над 71% трудоустроени с трайни увреждания) •Лица над 54 годишна възраст: 177 29 000.00 29 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - осигуряване на колективни средства за защита.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Целта на дейността е чрез внедряването на колективни мерки за защита да се подобри производителността и качеството в предприятието ,намаляване на трудовия травматизъм, понижаване на загубата на работни дни от отсъствия по болест, ограничаване на общата и професионална заболеваемост, трайно намалената работоспособност. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1.Защита в изкопи: •Платна за защитни системи за изкопи-комплект-6 бр 2.Защита от потенциално експлозивна атмосфера, защита от опасни пари, аерозоли на химични агенти: •Датчици за хлораторни станции -32 бр •Подвижен портативен душ за очи-3 бр 3.Защита при работа в ограничени пространства: •Преносим 4 канален газ детектор-5 бр •LED фенер за глава-10 бр 4.Електробезопасност: •Ръкавици гумени/диелектрични-41 бр •Боти диелектрични-41 бр •Диелектрично килимче-41 бр 5. Защита от пожар: •Воден пожарогасител-20 бр •Прахов пожарогасител-20 бр •Пожарозащитно одеяло-20 бр •Пожарогасител с въглероден диоксид-20 бр 6. Защита от навлизане в опасни зони: •Мобилна ограда 35 лин.м.-решетъчна -6 бр •Сигнален конус 75см височина-30 бр •Съоръжение за безопасно изсипване на контейнери-1 бр •Пътни знаци за аварийни случаи-6 компл ОБОСНОВКА: Предвидените мерки са отразени в " ПРОГРАМА - МЕРКИ за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска (в съответствие с чл. 5 (1) от Наредба№5 от 11 май 1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска)" на ВИК Сливен. Предвидените средства за колективна защита са пряко свързани с рисковете на работната среда при дейността на предприятията от икономическа дейност “Съ- биране, пречистване и доставяне на води“. ОСНОВНИ ИЗТОЧНИЦИ НА РИСКОВЕ В ПРЕДПРИЯТИЯТА ЗА “СЪБИРАНЕ, ПРЕЧИСТВАНЕ И ДОСТАВЯНЕ НА ВОДИ“: 1.МЕХАНИЧНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ: Притискане или премазване, вследствие свличане или прехвърляне на земна маса при изкопни работи, задвижване на едри камъни, буци, пънове, на подпори или временни опори, поддаване на основите на обезопасителни съоръжения, от попадане в обсега на земекопни, насипни и транспортни машини, изпълняващи земни работи (багер, булдозер, фадрома, скрепер, валяк и др.); от внезапно нахлуване на вода, образуване на ями, пропадания, натъкване на водопроводи, други продуктопроводи и подземни мрежи, на взривоопасни материали; при работа с неукрепени съоръжения в ограничени пространства като шахти, камери, резервоари, кладенци, закрити канали,колектори и др.; 2. ОПАСНОСТИ ОТ ПОРАЖЕНИЕ ОТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТОК: Тази опасност най-често причинява тежки увреждания или смърт от удар от електрически ток или изгаряне, вследствие на пряк допир на работещите с: части, които са под - напрежение - работа с електронеобезопасена машина,при ремонт на елементи от машината,които се намират под напрежение; токопроводими части на оборудването, които нормално не се намират под напрежение, но вследствие на неизправност или повреди на изолацията могат да попаднат под опасно напрежение; при засягане на въздушни или подземни електропроводи, нарушаване цeлоста на захранващ електрокабел. 3. ОПАСНОСТ ОТ ХИМИЧЕСКИ ВЕЩЕСТВА : За дезинфекция на питейна вода широко приложение имат газ-хлорът и течните хлорни съединения. Риск от замърсяване на работната среда с хлор има при всички процеси на транспортиране, складиране, съхраняване и дозиране в съоръженията за прилагането му в газообразна или течна форма. Корозирането или недостатъчното уплътнение на връзки и кранове на линиите за комуникация и съдовете за хлор е най-честата причина за изтичане на хлор. Хлорът не гори и не е експлозивен, но се съединява с възпламеняване или експлозия с много елементи – водород, амоняк,азотен хлорид, ацетилен, въглеводороди. При контакт с въглероден оксид във въздуха образува фосген. Той е особено опасен за аварийни ситуации и експлозии на съдове и инсталации с течен хлор, като насища моментално със смъртоносни концентрации големи обеми от работните пространства. 83 626.99 82 920.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - закупуване на специално работно облекло и ЛПС.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Намаляване на трудовия травматизъм и професионалните болести. Изпълнение на нормативните изисквания съгласно Чл. 17. (1) от Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за безопасност и опазване на здравето на работещите. Осигуряване на лични предпазни средства от по-висок клас за видовете работа, въз основа на извършена оценка на риска на работното място. Видове работни места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС Специалист транспорт/отчетник/ 1 Оператор контактен център-Координатор инф.системи-1 Тех.сътрудник - приемна-2 Технчески сътрудник/съд-2 Оператор,въвежд. данни в комп.-6 Касиер-инкасо-3 Отчетник водомери-1 Касиер счетоводител-1 Домакин/инкасатор-1 Домакин отчетник изм.уреди-1 Домакин/чистач/ ПСОВ-2 Н-к склад-1 Шофьор,Снабдител-1 Склададжия-1 Архивар -1 Водопроводчик-24 Водопроводчик инкасатор-74 Каналджия-8 Водопров.водом. работилница-8 Заварчик-5 Стругар-1 Автомонтьор-2 Монтьор маш.инстр. и хлор. апарати-17 Електромонтьор -17 Бобиньор, електрически машини-2 Лаборант-5 Пробовземач-2 Оператор,Помпиер-39 Оператор ПСПВ/помпиери/-4 Помпиер / оператор ПСОВ Н.Загора-9 Шоф. лекотоварен автомобил-21 Шоф. тежкотоварен автомобил-4 Шоф.водопроводчик-2 Машинист еднокофов багер-12 Монтьор земекопни машини-1 Чистач-6 Строителен работник-7 Раб. поддръжка на язовир-2 Пазач-3 Отчетник, измервателни уреди-45 Оператор център за обаждания-2 Оператор контактен център-3 Общ работник-2 Рък. група контактен център-1 ОБХВАТ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ ОБХВАНАТИ ОТ ДЕЙНОСТТА : •Заети лица на постоянен трудов договор: 439 •Лица с увреждания: 30 •Лица над 54 годишна възраст: 177 ОБОСНОВКА ЗА НУЖДАТА ОТ ПОДМЯНА И ЗАКУПУВАНЕ НА НОВИ И ПО-МОДЕРНИ ЛПС И СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО ЗА НУЖДИТЕ НА ЗАЕТИТЕ В ПРЕДПРИЯТИЕТО ЛИЦА: 1.Съществуващите ЛПС и специални работни облекла са амортизирани и не отговарят на минималните изисквания посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. 2.Необходимостта да отговарят на ергономичните изисквания и при предвидимите условия на употреба да осигуряват подходящо по вид и възможно най-високо ниво на защита и да позволяват ползвателят да извършва нормално дейността, която го излага на опасности. 3.Да осигурят възможно най-високо ниво на защита, като оптималното ниво на защита, което трябва да се има предвид при проектирането им, е нивото, над което неудобствата от носенето на ЛПС не пречат на ефективното им използване при съответната опасност или на нормалното извършване на дейността. Необходимостта от ЛПС и СРО са свързани със специфичните условия при изпълнение на трудовите задължения: • Земни работи ; • Неблагоприятен микроклимат /работа на открито/; • Работа в условията на градската и извънградска инфраструктура; • Механични опасности от експлоатиране на специфичното технологично оборудване, включително специализиран автотранспорт; • Въздействие на електрически ток; • Работа със съоръжения с повишена опасност /съдове под налягане и повдигателни съоръжения/; • Прах /общ, смесен-почвен, азбестов, синтетичен, метален/; • Химични вещества и препарати - хлориращи агенти; • Биологични агенти. • Пожар; • Производствен шум; • Вибрации; Изисквания към предвидените за закупуване ЛПС и СРО: •Да отговарят на стандарти за съответствие с актуализираната оценка на риска (идентифицираните рискове) •Да отговарят на изискванията за ергономичност и способстват за повишаване на производителността на труда •Да са съобразени с Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства определяща изискванията за съответствие с български стандарти, въвеждащи хармонизирани европейски стандарти, съдържанието на инструкцията за употреба, задължителните придружаващи документи и др. 164 604.75 109 095.36
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - обучение на служители от "ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ - СЛИВЕН" ООД относно специфични рискове за здравето им.: ОСНОВНИ ЦЕЛИ НА ОБУЧЕНИЕТО: 1.Да подпомогне създаването на „добри практики” за предотвратяване на злополуките и решаване на проблемите свързани с доброто физическо и психическо състояние на работещите; 2.Да запознае работещите и техните ръководители с най-разпространените проблеми, свързани със здравето и безопасността на работещите в бранш “Събиране, пречистване и доставяне на води“, като посочи най-честите причини и начини на възникване. 3.Да разпише конкретни стъпки за справяне с тези проблеми. 4.Повишаване на мотивацията за безопасен труд и културата за превенция на рисковете на работното място. ОБОСНОВКА: За всеки процес и съоръжение е необходимо да се разработят правила за безопасна работа в съответствие с изискванията за безопасен труд, съгласно българското законодателство в това направление. Основната цел е да се определят минималните мерки за безопасност и здраве при работа на пряко ангажираните в процеса работещи. Целта е да се кажат ясно стъпките, които ще се следват и които са гаранция за опазване живота и здравето на работещите. Ще се маркират онези потенциално рискови моменти, които биха могли да имат отражение или да засегнат случайни лица или да имат въздействие краткотрайно или дълготрайно върху околната среда. В този смисъл ефектът от въздействието на пряката работа в сектора е необходимо да е добре описан, адекватно оповестен като потенциално-рисков при определени условия /включително природни бедствия/. По този начин се спазва основен принцип: «Принципът на взаимната информираност» в най-широкия му смисъл. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА: Предвидени са 7 специализирани обучения със следната тематична насоченост: 1.Обучение: "Превенция при рискове, свързани с химични агенти" Продължителност на обучението: 6 уч. ч. Целева група: 37 лица - Класификация на опасните вещества. Каква информация можем да получим от информационния лист? - Опасни химични агенти на работните места - пътища на проникване, превантивни мерки. - Правилно съхранение на опасни химични агенти. - Средства за контрол на въздушната среда; - Лични предпазни средства при работа с химични агенти - избор, използване, съхранение и почистване. - Въздействие върху организма на съхраняваните и използвани химични агенти, правилно използване на ЛПС и първа помощ при инциденти с химични вещества. 2. Обучение: "Специфични рискове при експлоатация и поддържане на водоснабдителни и канализационни системи"- 2 обучения Продължителност на обучението: 6 уч. ч. Целева група: водопроводчици, каналджии, помпиери- 79 лица - Опасности при работа в ограничени пространства. - Мерки за защита при работа в ограничени пространства. - Работа в изкопи с цел отстраняване на аварии по ВиК мрежи и системи,земни работи; - Запрашеност от общ характер при отстраняване на аварии по улици и пътища в трафик; - Потенциална експозиция на азбест. - Работа в изолирани работни места. - ЛПС - избор, използване, почистване и съхранение. 3. Обучение: "По-дълъг професионален живот" - 2 обучения Продължителност на обучението: 6 уч. ч. Целева група: Служители над 54 г. -177 лица 1. Рискови фактори за възрастните работещи и фактори, оказващи влияние върху индивидуалната работоспособност. 2. Психосоциални рискове за възрастните работещи. 3. Ергономични рискове за възрастните работещи. 4. Припособяване на работата към възрастните работещи. 5. Превенция и активен живот с диабет, сърдечно-съдови и други хронични заболявания. 6. Как да поддържаме социално, физическо и ментално здраве. 4. Обучение: "Здраве и безопасност при работа в офиси. Стрес и психосоциални фактори"- 2 обучения Продължителност на обучението: - 6 уч. ч. Целева група: ръководен персонал, инкасотори - 81 лица 1. Механични опасности при работа в офис. 2. Ергономия при работа с компютър. 3. Качество на въздуха - синдром на болната сграда. 4. Правилен подбор и използване на осветлението. Микроклимат. 5. Работоспособност, умора, стрес. Психосоциални рискове. 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - осигуряване на средства за колективна защита , обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с защита от неблагоприятен микроклимат.: ЦЕЛ: Обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с защита от неблагоприятен микроклимат ОБОСНОВКА Процесите на експлоатация на водопроводните мрежи и пречиствателните съоръжения – събиране, утаяване, филтриране, изпомпване, обеззаразяване,доставяне за потребление се извършват във водосборни, помпени, хлораторни, филтърни и други съоръжения, устроени в затворени помещения. Параметрите на микроклимата в помещението могат да бъдат влошени в посока на повишена влажност, ниска или висока температура на въздуха, поради работата с води, ограничените и тесни пространства, дълбочинно изградените помпени и други съоръжения, които не са постоянни работни места и обикновено са на естествена вентилация или налично аварийно противогазово вентилиране, но без осигурено отопление за зимен период. При ниски температури, придружени с висока влажност и висока скорост, усещането на работещите за студ е по изразено. При високи температури, висока влажност и ниска скорост усещането за горещо се засилва. Тези взаимодействия върху терморегулацията на тялото са в основата на подходящите подходи за справяне с неблагоприятния микроклимат и осигуряване и поддържане на оптимални микроклиматични параметри. Нормативният документ, който регламентира допустимите норми за температура, влажност и скорост на движение на въздуха и инфрачервена радиация при работа в затворени помещения, е БДС 14776/87г. „Работни места в производствени помещения. Санитарно-хигиенни норми за температура, относителна влажност, скорост на въздуха и топлинно облъчване”. В следните стопанисвани обекти: ПС "Гергевец- I подем", БПС-2, ПС "Гергевец- стая за почивка", БПС-7; БПС-8; ПС "Червенаково" - командна зала, ПС "Твърдица", ПС" Полско Пъдарево" от ВиК- Сливен ООД е нарушен микроклимата, поради нарушена хидроизолация на покривните конструкции , като по този начин в помещенията се поддържа ниво на влажност превишаващо допустимите норми. За подобряване на микроклимата е необходимо да се осъществи доставка и монтаж на еднопластова рулонна хидроизолация на газопламъчно залепване на покривните конструкции и изграждане на мълниезащитна уредба. 1. СМР за ПС "Гергевец": - БПС-2; БПС -7; БПС-8 - изкърпване на борда с вароцементова мазилка -4.5кв.м. - изравнителна цементова замазка за оформяне на клоните по покрива -42кв.м. - грундиране с битумен грунд-42кв.м. - доставка и монтаж хидроизолационна мушама 4 кг./м2 на полиестерна основа със сива - посипка при ремонти -42кв.м. - извозване строителни отпадъци-3куб.м. 2.СМР за ПС "Червенаково" - командна зала - демонтаж ламаринена обшивка -44кв.м. - изкърпване на борда с вароцементова мазилка-15кв.м - изравнителна цементова замазка за оформяне на клоните по покрива-24кв.м. - грундиране с битумен грунд -150 кв.м. - доставка и монтаж хидроизолационна мушама 4 кг./кв.м на полиестерна основа със сива посипка при ремонти -150кв.м. - доставка и монтаж шапка по бордове от поцинкована ламарина -44 кв.м. - извозване строителни отпадъци-2куб.м. 3.СМР за ПС "Твърдица" ; ПС "Полско Пъдерево" - демонтаж ламаринена обшивка -48кв.м. - изкърпване на борда с вароцементова мазилка-30кв.м. - изравнителна цементова замазка за оформяне на клоните по покрива-28кв.м. - грундиране с битумен грунд -260кв.м. - доставка и монтаж хидроизолационна мушама 4 кг./кв.м. на полиестерна основа със сива посипка при ремонти -260кв.м. . - доставка и монтаж шапка по бордове от поцинкована ламарина -68 кв.м. - извозване строителни отпадъци- 3куб.м. 4.СМР за ПС "Гергевец- I подем " - стая за почивка - изкърпване на борда с вароцементова мазилка-5кв.м. - изравнителна цементова замазка за оформяне на клоните по покрива-18 кв.м. - грундиране с битумен грунд -98 кв.м. - доставка и монтаж хидроизолационна мушама 4 кг./ кв.м. на полиестерна основа със сива посипка при ремонти -98 кв.м.. - извозване строителни отпадъци-1куб.м. 38 855.51 40 053.61
Осигуряване на социални придобивки на работещите - помещения/места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. : ЦЕЛ: осигуряване на помещения/места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. ОБОСНОВКА: Дейността е свързана с необходимостта от подобряване на работната среда и осигуряване на социални придобивки на заетите лица в предприятието , което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието и да повиши мотивацията на служителите. Осигуряване на места за отдих и хранене съобразно рационалните норми ще допринесе за повишаване на здравния статус на персонала на предприятието. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА: I. Обект: Помпена станция "Карандила" - кухня; стая за хранене 1. Демонтаж стара дограма -7 бр. 2. Прозорци PVC- UW: 0.05 W/m2K, цвят бял, oбков: Двуосов прозорец, крило прозорец- право каса 5 камерна, аксесоари(капачки и первази), вкл. монтаж, 5 броя. Площ-14,82кв.м. 3. Врати- алуминиеви Площ: 5.60 кв.м. Брой: 2 бр. 4. Подмазване на врати и прозорци, вкл.боядисване,строителни материали и труд м/л.30.00 II. Обект: Помпена станция "Червенаково" -стая за хранене 1. демонтаж стара дограма 3 бр. 2. Прозорци PVC- UW: 0.05 W/m2K, цвят бял, oбков: Двуосов прозорец, крило прозорец- право каса 5 камерна, аксесоари(капачки и первази), вкл. монтаж, 2 броя. Площ- 9 kв.м. 3. Врати- алуминиеви Площ: 2 кв.м. Брой: 1 бр. 4. Подмазване на врати и прозорци, вкл.боядисване,строителни материали и труд м/л.25.00 9 693.63 0.00
Осигуряване на достъп за хора с увреждания.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Осигуряване на достъп за хора с увреждания в съответствие с НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. ОПИСАНИЕ: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г.за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението включително за хората с увреждания, са предвидени следните мерки: 1. Изграждане на рампа на централен вход на административна сграда ВИК Сливен. Предвидената рампа ще се изпълни при спазване на следните изисквания : • широчина най-малко 120 сm, мерено между ръкохватките на парапетите; • изпълнени са с наклон не повече от 5 % (1:20); • на всеки 10 m дължина на рампата има хоризонтална площадка с дължина най-малко 200 сm; • в местата, където рампата променя направлението си, е предвидена хоризонтална площадка с размери най-малко 150 сm на 150 сm; • от двете страни на рампата се предвижда парапет при спазване на изискванията по чл. 15, ал. 3 на НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; • по дължината на необезопасените страни (една или две) на рампата се изграждат предпазни бордюри с височина най-малко 5 сm и широчина най- малко 15 сm, върху които се монтират парапетите; • на разстояние 40 cm преди началото и след края на рампата е изпълнена тактилна ивица с широчина 60 сm по посока на движението и с цвят, контрастен на цвета на прилежащите настилки; • покритията на рампите осигуряват безопасното придвижване на колички (инвалидни, детски, товарни и др.), като се забранява използването на подвижни, хлъзгави и трудни за преодоляване настилки за наклона. 5 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.