Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към справяне с проблема на материалните лишения чрез подпомагане с храна за 120 лица от целевите групи, с цел да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Община Рила реализира няколко години проекти, насочени към предоставяне на топъл обяд, дейността се утвърди като добра практика, а ползвателите ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Община Рила ще приготвя топлия обяд чрез избран изпълнител по реда на ЗОП. Планира се за периода на изпълнение на дейността топъл обяд да бъде предоставян до 661 работни дни. Началната дата на реализиране на дейността е 10.02.2023г., крайната дата е 30.09.2025г. Базата, където ще се приготвя топлия обяд отговаря на изискванията за материална база и оборудване, като по този начин се гарантира качеството на приготвената храна. Приготвената храна следва да отговаря на изискванията съгласно Закона за храните, Закона за здравето, Наредба №5 от 25. 05. 2006 г. за хигиена на храните , Наредба № 9 от 16. 09. 2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните и Наредба за специфичните изисквания към мазнините за мазане. Храните, които доставчика ще доставя ще бъдат етикетирани/ако е приложимо/ съгласно нормативните изисквания, ще са първо или по-високо качество, следва да имат съответния срок на годност, да бъдат придружени с необходимите документи за качество и гаранция, да отговарят на санитарните, ветеринарно санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото законодателство на Република България и /или издадени от специализирани държавни контролни органи. Ще се осигурява прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, чрез използването на безопасни работни практики, при спазването на хигиена на храненето. Налични са складове за съхранение на храни, място за хранене, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Обектът за производство и съхранение на храните, както и прилежащите им терени се поддържат чисти и в добро състояние. Обектът е изграден и оборудван по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Кухнята на избрания изпълнител разполага с достатъчно посуда и прибори, отговаряща и необходима за качественото и ефикасно изпълнение на услугата. Налични са оборудване – палети, рафтове, стелажи за поставяне на храните. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението на хранителните продукти. Начална дата на изпълнение: 10.02.2023г. – крайна дата на изпълнение: 30.09.2025г. Съгласно чл. 2, ал. 1 от Договор № 5 от 30.01.2023г. – Срокът за изпълнение на настоящия договор е от датата на получаване, от Изпълнителя на възлагателно писмо за възлагане изпълнението му (след осигуряване на финансиране) до 30.09.2025 г., или до достигане на максималната стойност на договора ( в случаи на изменение на договора, на основание чл. 116, ал.1, т.1 от ЗОП) в зависимост от това кое от двете събития настъпи по-рано. В тази връзка и предвид факта, че в Община Рила са налични 109 броя (одобрени от Дирекция за социално подпомагане – Бобошево), заявления от потребители на услугата по предоставяне на топъл обяд и отчитайки необходимостта за същите да започне предоставянето на топъл обяд, преди осигуряване на финансиране, с цел постигане целите по ПХОМП ЕСФ+, а именно: справяне с материалните лишения чрез предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, с възлагателно писмо Изпълнителят на дейностите по предоставяне на топъл обяд е информиран, че изпълнението на дейностите по договора следва да започне, считано от 10.02.2023г. 253 824.00 107 737.60
Предоставяне на топъл обяд: Потребителите ще получават топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Изпълнителят на дейността предвижда да доставя приготвената храна на ползвателите до домовете им, тъй като значителен дял от тях са трудноподвижни възрастни хора. Изпълнителят разполага със собствен автомобил, който има надлежната разрешителна документация от здравните органи. Транспортното средство отговарят на изискванията на Закона за храните и товарен автомобил „Нисан кубистар”, с регистрационен номер Е2976МС. Кухнята, където ще се приготвя топлия обяд е регистрирана под номер № 102 600 182. Разполага и с назначен шофьор, който ще управлява превозното средство. Има и две лица, които ще участват в доставката на топлия обяд по домовете на лицата. Ангажираният персонал /човешки ресурси/ по предоставянето на топлия обяд е съставен от следните позиции: - главен готвач, - помощник готвач, - хигиенист (мияч), - счетоводител – който ще калкулира и калкулационните ведомостите, листовете, отчети и др. Опаковките на приготвената храна са с плътно, херметическо затваряне за да се избегне разхищаването и разливането на топлия обяд. Използването на пластмасови изделия за еднократна употреба ще бъде сведено до минимум. Като целта е предотвратяване и намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда, по-специално върху водната среда, и върху човешкото здраве, както и насърчаване на прехода към кръгова икономика с новаторски и устойчиви материали. Ако се използват все пак някакви пластмасови изделия за еднократна употреба, то те трябва да се използват по по-устойчив начин, да може да се прилагат повторно и да се рециклират без да създават отпадъци или замърсяване. 17 767.68 7 541.63
Реализиране на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, информираност по различни въпроси, социална защита с съдействие, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Община Рила е избрала подход на реализиране на тази дейност с НПО-партньор. Избраният партньор отговаря на следните условия: - има централно управление на територията на Република България; - е регистрирано като юридически лица с нестопанска цел по Закона за ЮЛНЦ; - не е в производство по несъстоятелност и в производство по ликвидация; - притежава капацитет за предоставянето на съпътстващи мерки. В допълнение НПО-партньора е избран в резултат на състезателна, прозрачна, недискриминационна и безусловна процедура, при пазарни условия по реда на ЗОП и при спазване на разпоредбите на т. 89-96 от Известие на Комисията относно понятието за държавна помощ, посочено в член 107, параграф 1 от ДФЕС. Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общините или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Предвидено е съпътстващите мерки да се реализират през целия период на изпълнение на проекта. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Целта на дейността е предоставяните съпътстващи мерки да са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и да бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. Съпътстващите мерки, предоставяни по проекта ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 17 767.68 7 541.63
Определяне на целевите групи: Община Рила планира да включи в проекта следните целеви групи: -лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; -лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица; -лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. При необходимост топъл обяд ще се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, ще бъде установени от Д „СП”. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021г. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са следните: - собствени данни на общинската администрация – определен е реалистичен брой, който е съобразен с индивидуалните потребности и специфики на нуждаещите се лица, както и с възможностите на изпълнителя на топлия обяд. - информация от различни институции, имащи отношение към дейността по предоставяне на топъл обяд – това може да са Дирекция „Социално подпомагане” /които имат данни за лица,обект на социално подпомагане/, НПО, клубове на инвалида и пенсионера по населените места в общината. - по отношение на гражданите на трети страни, Община Рила, ще търси информация и от Главна дирекция „Гранична полиция“ на МВР и Държавната агенция за бежанците. - информация, подадена от кметовете на населените места, съставляващи общината. - сигнали от граждани. - информация от доставчици на социални услуги и институции и др. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.