Организация и управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на условия за успешно изпълнение и управление на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане на заложените цели и резултати.
Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за администриране на проекта, който се състои от: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Всеки от членовете на екипа ще има ясно разпределени задължения и отговорности, свързани с неговата специфична роля при осъществяване на проектните дейности. Основната квалификация и отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Задълженията на останалите двама членове на екипа са, както следва:
Счетоводител:
- да отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи;
- да отговаря за сключването на договори с новоназначените по проекта лица;
- да изготвя искания за плащане за средства по проекта;
- да извършва наблюдение на плащания, справки и отчети по проекта;
- да отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект и представянето им на Управляващия орган;
- да подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта;
- да осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството и изискванията на ОПРЧР;
- да организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта;
- при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да било етап от изпълнението на проекта, да докладва на Ръководителя на проекта;
- да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта.
Технически сътрудник:
- да подпомага ръководителя и членовете на екипа за администриране на проекта при изпълнение на планираните дейности;
- да участва в работните срещи на екипа по проекта и да води протокол от проведените обсъждания;
- да подпомага екипа при изпълнението на дейността за избор на изпълнители;
- да подпомага екипа при подбора на преки участници в проекта;
- да участва в изготвянето на междинни и окончателен доклади по проекта;
- да изготвя месечни отчети за текущата си дейност;
- да докладва за установени нередности или при предположение за нередност;
- да изпълнява други задачи, пряко възложени от ръководителя на проекта във връзка с управлението на проекта и в рамките на своята компетентност;
- да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта.
В началото на проектното изпълнение екипът ще разработи план за външно възлагане на дейности на изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г.
В хода на реализирането на проекта ще се провеждат месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, спазването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за актуализиране и промени, при необходимост.
Във връзка с успешното изпълнение и управление на настоящия проект екипът за организация и управление ще изготвя и представя междинни и окончателен технически и финансови отчети. По този начин ще се осигури редовно отчитане и следене напредъка и етапите на изпълнение на проектните дейности. През целия период на проекта следва своевременно да се събират документи, доказващи изпълнението и способстващи последващото отчитане на извършените дейности. |
23 920.00
|
22 329.38
|
Закупуване на оборудване за новите работни места: Дейността има за цел да установи необходимите условия за създаване на новите работни места за 42 безработни и/или неактивни лица, които ще бъдат наети във фирмата. Към настоящия момент ЛГРП ЕООД не разполага с цялото необходимо оборудване, за да осигури новите работни места за шивачи и гладачи. Поради това се налага допълнително да се закупи шевна и гладачна техника, с която те да работят.
Дейност 2 включва следните под-дейности:
- Провеждане на търг за избор на изпълнител за доставка на оборудване съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г.
Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик на оборудване, необходимо за създаване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет Доставка на шевно и гладачно оборудване. Доставката включва 5 бр. прави шевни машини, 2 бр. шевни машини за сляп бод, 10 бр. суха ютия с файтроник, 8 бр. електропарна тясна ютия с файтроник, 18 бр. устройства за навлажняване. С оглед на предвидената бюджетна стойност на оборудването ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител чрез Избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение на УО, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от оценителната комисия и документацията по проведената процедура от УО, ще бъде сключен договор с избрания изпълнител и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността.
- Закупуване, инсталиране, въвеждане в експлоатация на новото оборудване.
След сключването на договор с изпълнител за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на новите служители, се предвижда да бъде закупена следната шивашка и гладачна техника:
- 5 бр. прави шевни машини и 2 бр. шевни машини за сляп бод, които ще бъдат необходими за работата на новите 24 шивачи. С тях те ще изпълняват поръчки за дамски облекла, които компанията произвежда в момента, както и за дамски сака и спортни якета, с които ЛГРП ЕООД планира да разнообрази асортимента си. Шевните машини ще притежават съвременни характеристики, които са съобразени с отговорно отношение към околната среда и подобряване на ресурсната ефективност в предприятието. Машините за сляп бод са подходящи за подгъви на поли, крачоли, маншети и др. и ще бъдат много необходими за производството на дамски облекла, в което ще бъдат включени представителите на целевата група по проекта.
- 10 бр. суха ютия файтроник (регулатор на температурата) и 8 бр. електропарна тясна ютия с файтроник, с които ще работят новите 18 гладачи. Новите ютии ще притежават характеристики, които позволяват по-специфично изглаждане на връхни дамски дрехи и дамски сака, в която категория ЛГРП ЕООД възнамерява да разшири продуктовия си каталог. Те са необходими на новите служители, за да изпълняват задълженията си по довършителна обработка „гладене“ на готовите изделия.
- 18 бр. устройство за навлажнавяне: комплект с щендер, които ще бъдат закупени също за работата на новите 18 гладачи. Тези приспособления представляват на практика пистолет с вода, които е необходим компонент към гладачните ютии, за да се осигури качествено изпълнение на задълженията на новите служители.
След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане.
Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. |
114 012.00
|
114 012.00
|
Подбор на 42 безработни и/или неактивни лица : Дейността има за цел създаване на условия за наемане на 42 безработни и/или неактивни лица в ЛГРП ЕООД и осигуряване на най-подходящите кандидати за новоразкритите работни места в предприятието. Тази дейност е подготвителна и ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на следващата дейност по проекта, свързана с реално наемане на работа на представителите на целевата група.
Дейността включва няколко под-дейности, а именно:
- Разработване на система за подбор на преки участници в проекта
Разработването на тази система цели осигуряване и улесняване включването в проектните дейности на представители на целевата група. При разработването на Процедурата за подбор ще бъдат взети под внимание основните изисквания според Насоките за кандидатстване и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедурата, което предстои да бъде разработено от УО.
В нея ще бъдат описани основни аспекти на изпълнението на дейността като:
1) начини за набиране на кандидати
2) изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите с оглед на предвидените работни позиции в предприятието за шивачи (24 бр.) и гладачи (18 бр.)
3) етапи при провеждане на подбора.
Системата ще бъде разработена от екипа по проекта през 1-вия месец от изпълнението на дейността.
- Провеждане на процедура за подбор на преки участници в проекта
Въз основа на гореописаната система за подбор на преки участници в проекта ще бъде проведена самата процедура по набиране, оценка и одобрение на кандидати, които да бъдат назначени на работа в ЛГРП ЕООД за длъжностите Шивач – 24 лица и Гладач – 18 лица.
С оглед спецификата на целевата група по проекта се предвижда набирането на кандидати за работа да се осъществи по няколко начина, а именно:
1) със съдействието на Дирекция „Бюро по труда“, Русе
2) посредством обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в местен или регионален вестник
3) обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа.
Изборът на разнообразни канали за оповестяване на информация относно свободните работни места в ЛГРП ЕООД има за цел популяризиране на проекта сред максимално широк кръг от представители на целевата група.
Анонсирането на свободните работни места е избрано и въз основа на проучване за предпочитаните и използвани начини за търсене на работа според данни на НСИ от наблюдение на работна сила през второто тримесечие на 2015 г. Сред тях са изучаване на обяви за работа във вестници, списания и други; контакт с държавни бюра по труда; даване или отговаряне на обяви за работа.
В допълнение, ЛГРП ЕООД има установени добри партньорски отношения с Дирекция „Бюро по труда“, гр. Русе във връзка с насочване и подбор на кандидати за работа в шивашкото предприятие досега. Обичайно подборът на персонал във фирмата се извършва посредством публикуване на обяви за работа в електронни и печатни медии.Натрупаният опит в тази област ще се използва за успешното изпълнение на тази дейност от проекта.
Предвидените за изработване информационни материали (брошури и плакати) също ще допринесат за изпълнението на тази дейност, чрез популяризиране на проекта и възможността за заетост, която предлага за безработни и/или неактивни лица от гр. Русе.
С цел да се осигурят оптимални условия за успешно извършване на подбора и максимално съответствие на профила на кандидатите към предвидените позиции, целевата група по проекта включва участници със различен статут на пазара на труда от различни възрастови групи.
Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа на проекта в два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с одобрените след първата фаза кандидати. След проведена оценка на кандидати ще бъдат избрани общо 42 безработни и/или неактивни лица, които да бъдат наети на работа в ЛГРП ЕООД, както следва:
- 10 безработни младежи на възраст до 29 години вкл.
- 12 безработни лица над 54 годишна възраст
- 20 безработни и/или неактивни лица. |
0.00
|
0.00
|
Наемане на 42 безработни и/или неактивни лица в ЛГРП ЕООД: Дейността има за цел създаване на устойчиви работни места за 42 безработни и/или неактивни лица в ЛГРП ЕООД и тяхното устойчиво интегриране на пазара на труда, превенция на социалната изолация и изпадането в състояние на бедност.
Тази дейност включва наемане на избраните в предходната дейност 10 безработни младежи на възраст до 29 години вкл., 12 безработни лица над 54 годишна възраст, 20 безработни и/или неактивни лица. Новите служители ще бъдат заети на следните длъжности:
- Машинен оператор шиене (код по НКПД 2011 - 8153 2004) – 24 лица
- Гладач (код по НКПД 2011 - 7318 1022) – 18 души.
Изборът на горепосочените позиции е продиктуван от конкретна нужда на предприятието да поддържа и разшири своя продуктов асортимент чрез стартиране на производство на дамски сака и спортни якета, както и самостоятелен износ. Наемането на нови работници и закупуването на оборудване, с което ЛГРП ЕООД не разполага към настоящия момент, ще осигури необходимите човешки и материални ресурси за ефективно осъществяване и разширяване на основната дейност на предприятието - производство на дамски облекла.
Новите служители ще бъдат назначени на работа във фирмата по трудово правоотношение в рамките на проекта за срок до12 месеца. Трудовите и осигурителните отношения с тях се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. С цел поддържане на здравословни и безопасни условия на труд за новонаетите 42 лица в ЛГРП ЕООД в изпълнението на дейността и бюджета на проекта са предвидени разходи за трудова медицина.
След приключване на дейностите по проекта фирмата ще запази работните места за минимум 12 месеца на поне 22 от наетите по проекта лица. По този начин 50% от тях, след неговото приключване имат работа за период от минимум 1 година. Изпълнението на тази дейност в допълнение към цялостния комплекс от мерки по проекта за активиране участието на пазара на труда и насърчаване на заетостта сред безработни и/или неактивни лица, ще допринесе за постигане на неговите общи и специфични цели. |
241 631.76
|
241 631.76
|
Информиране и публичност: Дейността има за цел осигуряване на публичност относно подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта.
Тази дейност включва изработката и разпространението на следните информационни материали:
- Плакати – 10 бр., които ще информират местната общност в гр. Русе и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. Поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, ще бъде поставен на входа на сградата на ЛГРП ЕООД, преди поставянето на информационната табела. Останалите плакати ще бъдат използвани при изпълнението на дейността за подбор на бенефициенти, като ще бъдат поставяни на видни обществени места с цел привличане на представители на целевата група за участие в проекта.
- Информационна табела – 1 бр., която ще бъде поставена на входа на сградата на ЛГРП ЕООД, където ще работят новите служители. Табелата ще уведомява настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други относно подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект.
- Информационна брошура – 200 бр., която ще представя целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. Брошурите ще бъдат използвани и като средство за разпространяване на информация относно възможността, която проектът предоставя за безработни лица и/или неактивни лица от гр. Русе.
- Информационни стикери за закупеното оборудване – 45 бр., които ще бъдат поставени върху повърхността на всички машини и оборудване, закупени по проекта за създаване на новите работни места за представителите на целевата група.
- Платена публикация в местен или регионален вестник – 1 бр., свързана с подбора на бенефициенти. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията с цел популяризиране на свободните работни места и възможността за намиране на работа в ЛГРП ЕООД за представители на целевата група.
Предвид размера на предвидените разходи за информационни материали по проекта ЛГРП ЕООД ще проведе Избор без провеждане на процедура съгласно разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. до 12 месеца от стартирането на проекта и ще осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител.
Изработката на информационните материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и/или участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. |
1 066.00
|
1 066.00
|