Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящия проект е насочен към внедряване в производствената дейност на „Техкерамик-М“ ООД на процесова иновация за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове. Инвестицията ще доведе до подобряване по отношение производителност и качеството на произвежданите от дружеството керамични шайби. 
При внедряване в предприятието на иновативния процес няма да бъдат нарушавани чужди права върху интелектуална собственост.
Предвидения за внедряване иновативен процес представлява новост на световния/европейския пазар и превъзхожда сходните му алтернативните решения.
Изпълнението на проекта ще доведе до пазарна реализация на внедрения иновативен процес в приоритетно направление "Мехатроника и чисти технологии" (производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат) на ИСИС. Посочената тематична област е сред приоритетните за подкрепа в Северозападния регион за планиране, където дружеството ще осъществи своята инвестиция. По този начин предприятието ще повиши дела на високотехнологичното си производство и ще създаде допълнителни условия за развитие на СЗР, който е сред най-бедите и слабо развити райони не само в България, но и на територията на ЕС.
Проекта включва дейност по Елемент А "Инвестиции" - в режим „de minimis” и дейност по Елемент Б "Услуги" - в „Консултантски и помощни услуги за иновации в полза на МСП“. Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Като част от методологията за изпълнение на всяка дейност, кандидата е предвидил управление на проекта, провеждане на процедури за избор на изпълнители, доставка на оборудване, консултантска услуга (пазарно проучване) в подкрепа на иновацията.
Планираните за изпълнение в рамките на проекта дейности са в пълно съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Плоскошлифовъчна полираща машина - 3 броя и Машина за измерване на равнинност - 1 брой): Дейността по придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния процес ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на Плоскошлифовъчна полираща машина - 3 броя и Машина за измерване на равнинност - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: Предвиденото оборудване е необходима част от процеса на внедряване в дейността на дружеството на иновативния процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове: Плоскошлифовъчна полираща машина използва един диск за полиране и за разлика от конвенционалните, които използват два диска, работи при по-ниско налягане и по-големи скорости на дисковете, което позволява да се постигне много по-високи скорости на отнемане на материал (полиране), а в същото време по ниско износване на полиращия диск; Машина за измерване на равнинност е необходима за осъществяване на прецизен качествен контрол в заключителния етап на процеса като гарантира постигане на желаното качество на полиране по отношение на равнинност и гладкост на детайлите. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): В изпълнението й ще участват всички членове на ЕУП, като пряката отговорност ще се носи от Ръководител на ЕУП. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на предвиденото оборудване ще бъде извършен в съответствие с изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Изпълнението на тази под-дейност ще премине през следните етапи: 2.1) Представяне за съгласуване от УО на ОПИК на План на процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта; 2.2) Изготвяне на документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно чл.50 (1) на ЗУСЕСИФ - „Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудване в рамките на проекта (в т.ч. общия размер на безвъзмездна финансова помощ и съфинансиране от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; 2.3) Изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документация за процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на оферти и изготвяне проект на договор с избрания изпълнител; 2.4) Провеждане на процедура „Избор с публична покана“ за доставка на оборудване, като документацията ще бъде предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. 2.5) Оцени и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка на оборудване с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудване (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно Приложение 2.3. 5) Изпълнение на мерки по информация и комуникация (месец 12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: Обозначителна табела (1 бр.), която ще бъде монтирана на мястото на инвестицията и Информационни стикери (4 бр.) поставен върху доставеното по проекта оборудване. Бенефициента ще финансира със собствени средства разходите за информация и комуникация. 368 518.75 368 027.88
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове) - 1 брой: Дейността по консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите ще се реализира чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: С изготвянето на подробен и аналитичен анализ се цели да бъде подпомогнат мениджмънта на предприятието при пазарната реализация на внедрения в производствената дейност на предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове. Пазарното проучване ще има следния минимален обхват: описание на настоящата ситуация в дружеството от гледна точка на съществуващи пазарни позиции – национален и международен пазар, описание на иновативния капацитет на дружеството, представяне на настоящата система за пазарна реализация на продукцията, основни конкуренти, SWОT анализ, продуктовото портфолио, фирмена политика по отношение на цени, клиенти и реклама, дългосрочно планиране за капитализиране на резултатите от внедрения иновативен процес, дефиниране на стратегическите пазарни и маркетингови цели на компанията, в съответствие с наличните ресурси от една страна и изискванията и тенденциите на пазара в този сектор. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 6-11): Координатора на проекта ще следи и отговаря за нормалното изпълнение на дейността и осъществяването на контрол и комуникация с избрания за изпълнението й външен изпълнител. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 6): Изборът на външен изпълнител за разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Тъй като предвидената стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на кандидат за безвъзмездна финансова помощ, без данък върху добавената стойност е по-ниска от 30 000 лв. без ДДС, кандидата ще приложи към първичните платежни документи три предложения (съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които не противоречат на заложените в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) и изготвена от него обосновка, съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения. 3) Сключване на договор (месец 7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за изпълнение на консултантската услуга с определения за изпълнител кандидат. 4) Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес (месеци 7-11): Изработването на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно Приложение 2.4. При разработването на пазарното проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес, ще бъде съблюдавано изпълнението на мерките за информация и комуникация като се посочи, че същото е разработено в рамките на настоящия проект и с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 19 500.00 19 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.