Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси.
Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели.
Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачно му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности. Основните етапи по изпълнение на дейност 1 са:
- Планиране и дефиниране на обхвата на проекта (работна структура на задачите);
- Дефиниране на дейностите, които трябва да бъдат извършени, за да се постигнат желаните резултати по проекта;
- Планиране на ресурсите – определяне на вида и количеството на необходимите ресурси за изпълнение дейностите по проекта;
- Планиране управлението на риска на проекта – избор на подход и методи за управление на риска на проекта, идентифициране и анализ на рисковите фактори и на степента на тяхното влияние върху целите на проекта;
- Планиране на качеството – определяне на изискванията и стандартите за качествено изпълнение на проекта;
- Планиране на комуникациите – определяне на метод за комуникация между всички заинтересовани страни по проекта;
- Планиране на организацията и на хората – идентифициране, документиране и определяне на роли, отговорници и отношения за отчитане на работата по проекта;
- Планиране на доставките и услугите по проекта – определяне на вида и количеството на ресурсите, които е необходимо да бъдат предоставени на външни изпълнители;
- Разработване на план за управление на проекта – представяне на резултатите от всички процеси на планиране в един съгласуван и разбираме от всички участници документ;
- Създаване на интегриран процесен подход за изпълнение на планираните дейности за постигане на очакваните резултати;
- Осъществяване на контрол чрез проектиране на инструментариум за наблюдение и измерване изпълнението на проекта;
- Документиране на резултатите в края на всеки етап и в края на проекта.
Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение.
За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”.
Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики на неговите членове. Екипът ще се състои от следните длъжности:
• Ръководител на проекта
• Координатор
• Счетоводител
• Технически сътрудник
Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до управляващия орган с необходимото качество и срок. |
30 176.60
|
29 168.62
|
Избор на изпълнители по проекта: Дейността е необходима и задължителна за спазване разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г., изискванията на процедура BG05М9ОР001-1.003 „Ново работно място” и приложимото законодателство.
Кандидатът не е възложител по чл. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при избора на изпълнители и доставчици по проекта следва да спазва разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г.
По настоящия проект, се планира провеждането на една процедура чрез избор с публична покана, съгласно изискванията на чл. 7, ал. 1 и чл. 8, ал. 2, т. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г. за доставки на стойност 95712.50 лв. без ДДС. Процедурата ще има три обособени позиции за: 1) Доставка на работно облекло за стойност от 8580 лв. без ДДС; 2) Доставка на специализирани високотехнологични преносими и стационарни компютърни системи на стойност 26500 лв.; 3) Доставка на професионално оборудване за заснемане и монтаж на филмови и телевизионни предавания на стойност от 62000 лв. Процедурата е разделена в три обособени позиции, съгласно изискванията на чл. 10, ал. 1 от ПМС 118/20.05.2004 г. за недопускане разделяне на предмета на поръчката при изпълнение на сходни дейности.
Останалите външни изпълнители по проекта ще бъдат избрани без провеждане на процедура, съгласно изискванията на чл. 7, ал. 2 и чл. 8, ал. 2, т. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г., а именно избор за предоставяне на услуги по осигуряване на публичност на стойност от 1462.50 лв., избор на застрахователна компания за застраховане на ДМА по проекта на стойност 350 лв. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на оборудване и работно облекло: Закупуването на оборудване и работно облекло е необходимо за осигуряване на минималните условия за работа на новонаетите лица по проекта. Планираните активи по проекта с изключение на работното облекло ще бъдат насочени към общо 10 новонаети лица на длъжностите мултимедийни дизайнери – 2 лица, режисьор – 3 лица, режисьор на монтажа – 2 лица и оператор камера – 2 лица и монтажист кино, видео, телевизия – 1 лице. За всички новонаети лица, които работят на полеви условия ще се осигури и специализирано работно облекло. Във тази връзка за отделните длъжност се предвижда закупуване на следните активи:
- Високотехнологични преносими компютърни системи – 4 бр.;
- Високотехнологични стационарни компютърни системи – 4 бр.
- Професионална камера – 1 бр.;
- Професионални обективи за камера (комплект от 2 бр.) – 1 бр.;
- Монтажна станция – 1 бр.;
- Работно облекло, включващо студо и ветроустойчиви зимни якета – 18 бр.
Преносимите компютърни системи ще бъдат използвани на различни локации, освен в офиса на компанията, в зависимост къде ще се заснемат продукциите. Те трябва да бъдат с високи технически параметри и защити (процесор, памет, охлаждане, видео карта и пр.), за да могат да поддържат изискванията на специализираните софтуери за производство на филмови и телевизионни продукция. Стационарните компютърни системи ще се използват в офиса на компанията от новонаети лица, които не изпълняват задълженията си извън него. Те също трябва да имат високи технически параметри, за да поддържат нормална работа на софтуерите и базата от данни, които са необходими за в работния им процес. Професионалната камера и обективи са за осигуряване на работното оборудване на новонаетите лица на длъжност „Оператор, камера (телевизия). Монтажната станция е необходима за осигуряване на минималните условия на труд на новонаетите на длъжността „Монтажист, кино, видео, телевизия”.
За останалите новонаети лица, „Идалго Прадакшънс България” ЕООД ще осигури със собствени средства необходимите условия и оборудване за всяко едно работно място. |
92 961.74
|
92 952.14
|
Подбор, назначаване и осигуряване на заетост: Успешното развитие до момента на дружеството дава увереност на неговия мениджърски екип, че може и трябва да търси нови възможности за развитие, в които може да инвестира и да предлага качествени услуги за своите клиенти. Към момента компанията работи предимно на граждански договор, когато изпълнява конкретни проекти. Направеното дългосрочно планиране на бъдещите проекти, показва, че „Идалго Прадакшънс България” ЕООД се нуждае от наемане на ключови позиции на трудов договор, за да избегне недостиг на свободни кадри в процеса на търсене проект по проект. Във тази връзка дружеството възнамерява да разкрие нови 30 работни места за 15 длъжности, отговарящи на спецификата на дейността му и осигуряващи целия производствен цикъл.
Във тази връзка, предоставената възможност по настоящата процедура Ново работно място, отговаря в пълна степен на потребностите на „Идалго Прадакшънс България” ЕООД за наемането на нови 30безработни лица. Дейност 4 е основна и задължителна за успешното изпълнение на проекта, както и за постигане на неговите цели и резултати. Дейността включва цялостния процес по търсене, подбор, назначаване и осигуряване на заетост за 12 месеца на 30 лица на следните длъжности:
- „Продуцент, филмов/театрален” с код по НКДП 2011 2654-7005 – 2 човека
- „Директор продукция (телевизия)” с код по НКПД 2011 2654-6001– 2 човека
- „Първи асистент, директор на продукция” с код по НКПД 2011 3435-3005– 2 човека
- „Сценарист” с код по НКПД 2011 2641-6007 – 3 човека
- „Режисьор” с код по НКДП 2011 2654-6008 – 3 човека
- „Главен режисьор” с код по НКПД 2011 2654-7009 – 1 човек
- „Режисьор на монтажа” с код по НКПД 2011 2654-7010 – 2 човека
- „Първи асистент на режисьора” с код по НКПД 2011 2654-7018 – 2 човек
- „Втори асистент, режисьор” с код по НКДП 2011 3435-3009 – 2 човека
- „Експерт, подбор персонал” с код по НКПД 2011 2423-6004 – 3 човека
- „Оператор, камера (телевизия)” с код по НКПД 2011 3521-3020 – 2 човека
- „Монтажист, кино, видео, телевизия” с код по НКПД 2011 3435-3019 – 2 човек
- „Мултимедиен дизайнер” с код по НКДП 2011 2166-3005 – 2 човека
- „Старши счетоводител” с код по НКПД 2011 2411-5005 – 1 човек
- „Експерт, трудова заетост” с код по НКПД 2011 2423-6006 – 1 човек
Новонаетите лица ще бъдат ангажирани по текущи и бъдещи продукции, реализирани както на националния, така и на международния пазар.
Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – да осигури предпоставки за създаване на устойчиви работни места, акцентирайки върху интеграцията на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда. Реализирането на дейността ще спомогне пряко за изпълнение на целите на проектното предложение. След нейното приключване ще бъдат създадени устойчиви работни места в „Идалго Прадакшънс България” ЕООД и ще бъде осигурена трайна интеграция в заетост на безработни младежи до 29 годишна възраст и неактивни лица. |
188 859.71
|
189 544.30
|
Дейности за информация и публичност: Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския социален фонд за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности:
- изработване на 50 плакати с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- изработване и разпространение на 2 000 информационни листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение;
- изработване на 25 информационни стикери, които ще се поставят върху закупеното оборудване по проекта и ще показват източника за финансиране;
- публикуване на платена интернет публикация, за представяне на целите и дейностите на проекта, целевите групи, резултатите, към които той се стреми и на приноса на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- публикуване на подробна информация за проекта на интернет страницата на кандидата и периодично публикуване на актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. |
1 012.50
|
1 012.50
|