Управление на проекта: При изпълнение на дейността се осигурява необходимия човешки и технически ресурс, чрез който се постига качествено и законосъобразно управление на проекта, съгласно изискванията на финансиращата страна. В рамките на дейността се изпълнява следното:
1. Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/.
2. Администриране изпълнението на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с насоченост към постигане на набелязаните резултати.
3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта.
4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта.
5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график.
Всеки експерт от екипа в зависимост от своята квалификация ще допринасят към изпълнението на следните управленски функции:
1. изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта;
2. изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта;
3. управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента;
4. управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и
задължителните изисквания на договора за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство;
5. координация и контрол на външните изпълнители;
6. изготвяне на отчети, искане за авансово, междинни и окончателно плащания;
7. разкриване и докладване на нередности по проекта;
8. създаване и актуализиране на архив на проекта;
9. предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи;
10. управление на рисковете, съпътстващи изпълнението на проекта;
11. осигуряване на контрол и качество в работата. |
9 005.19
|
0.00
|
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ: Избраният изпълнител по реда на ЗОП изготвя обследване за енергийна ефективност в съответствие със разпоредбите на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Основна задача на обследването е да се установи консумацията на енергия, нивото на технологиите и управлението на обекта, икономията на топлинна енергия и топлосъхранение на сграда, съответствието със стандартите и нормативните изискванията за енергийна ефективност. На база направеното обследване се изготвя доклад и се издава сертификат за актуалното състояние на потреблението на енергия по реда на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В резултат на обследването се предлагат целесъобразни мерки за подобряване на енергийните характеристики на сградата, които да доведат до икономия на енергия, емисии СО и финансови средства. |
1 200.00
|
2 400.00
|
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата: Избраният изпълнител по реда на ЗОП извършва обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съотвествие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите (Наредбата). Обследването включва дейностите описани в чл. 21 от Наредбата. Докладът за резултата от обследването включва и техническите мерки за удовлетворяване на съществените изисквания към обследвания обект, както и предписания за недопускане на аварийни събития, които застрашават обитателите на строежа. Съставеният технически паспорт обхваща следните части - част А "Основни характеристики на строежа", част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", част В "Указания и инструкции за безопасна експлоатация". |
3 600.00
|
7 200.00
|
Проектиране: Избраният изпълнител по реда на ЗОП изготвя работен проект за ремонт, консервация и реставрация на сградата на Военен отдел, гр. Казанлък, включително внедряване на всички мерки за енергийна ефективност, предписани в доклада от проведеното обследване за ЕЕ, по реда на ЗУТ, ЗКН, ЗЕЕ, Наредба №4/21.05.2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания, както и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Работният проект съдържа всички необходими части, включително част Енергийна ефективност и част КРР, във връзка със статута на сградата - "Единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност" с категория "местно значение". Изпълнителят изготвя количествено-стойностна сметка за целия инвестиционен проект и количествени сметки по всички части. Проектът включва изпълнение на СМР за реализиране на всички мерки предписани в техническия паспорт на сградата, както и всички енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност и имат пряк екологичен ефект. |
17 640.00
|
35 280.00
|
СМР за енергийно обновяване на сградата на Военен отдел, гр. Казанлък: В планираната продължителност на дейността е включено провеждането на процедура за избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор. Външен изпълнител избран по реда на ЗОП ще изпълни дейности по СМР и КРР, съгласно изготвен инвестиционен проект, съгласуван с НИНКН.
За изпълнение са предвидени следните:
- Топлоизолиране на външните стени на сградата - Поради лошите топлоизолационни свойства се предвижда топлоизолиране на всички типове външни стени. Полагането на топлоизолацията ще стане от вътрешната страна на стената, тъй като сградата е паметник на културата и се цели запазване на автентичния вид на фасадата. За външната страна на стените се предвижда възстановяване на външната варова мазилка и възстановяване на художественото оформление на фасадата.
- Топлоизолиране на покривът на сградата - Предвижда се полагане на топлоизолация на цялата покривна конструкция. Полагането на топлоизолацията ще стане в подпокривното пространство между ребрата на скатната дървена конструкция. Преди полагане на топлоизолацията ще се извърши пренареждане и подмяна на счупените керемиди и възстановяване на улуци и други елементи на отводняване (ламаринени поли, обшивки около комини и др.). Също така ще се подмени компрометираната OSB обшивка.
- Подмяна на дограмата на сградата - пълна подмяна на дограмата, със запазване на растера и автентичния вид. Отремонтиране и топлоизолиране на автентичната входна врата.
- Подмяна на източник на отопление на сградата - замяна на съществуващият източник на отопление на сградата. Предвижда се да се доставят и монтират високо ефективни термопомпени климатични агрегати тип „въздух – въздух“ ( сплит система).
- Изграждане на сградна система за автоматизация и управление на консумацията на ел. енергия - Тя ще следи в реално време консумацията на ел. енергия в сградата на ниво вход в главно разпределително табло като ще може да се задават нива на максимална и минимална допустима консумация.
- Изграждане на фотоволтаична инсталация за производство на ел. енергия за собствени нужди - изграждане на фотоволтаична централа за производство на ел. енергия за собствени нужди
- Подмяна на стари енергонеефективни осветителни тела - подмяна на всички съществуващи осветителни тела тип ЛНЖ и ЛОТ с дросел и стартер с нови LED осветителни тела.
- СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
Сградата е с висока обществена значимост, паметник на културата, разположена в самия център на град Казанлък. |
531 910.20
|
212 673.72
|
Авторски надзор: В планираната продължителност на дейността е включено провеждането на процедура за избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор.
По време на строителството, проектантите на обект "Ремонт, консервация и реставрация на сградата на Военен отдел, гр. Казанлък", Етап 1 ще осъществяват авторски надзор и ще участват в подписването на необходимите актове и протоколи по време на строителство. Проектантският екип ще упражняват авторски надзор на строителните дейности в съответствие с графика за изпълнение на СМР.
В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното:
- авторски надзор при строителството в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта;
- присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на съответния проект, заверки при покана от страна на Възложителя;
- наблюдение на изпълнението на съответния строеж по време на целия период на изпълнение на строително работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството;
- съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор;
- изготвяне на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обекта (при необходимост). |
10 080.00
|
0.00
|
Строителен надзор: В планираната продължителност на дейността е включено провеждането на процедура за избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор, до въвеждане на обекта в експлоатация.
В рамките на дейността по строителен надзор ще бъде извършена услуга свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строителни дейности, заложени в инвестиционния проект за обект Ремонт, консервация и реставрация на сградата на Военен отдел, гр. Казанлък", Етап 1, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнението на строежа в съответствие с одобрения инвестиционен проект и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; извършване на оценка за достъпност на съответния строеж от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; извършване на оценка за енергийна ефективност в съответствие със законодателството; контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ при извършване на оценката на съответствието на инвестиционния проект и при упражняване на строителен надзор; контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със съответния строеж, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад, паспортизация и ще участва в процедурата по въвеждане на обекта в експлоатация. |
10 620.00
|
0.00
|
Въвеждане в експлоатация: Категорията на строежа е трета по смисъла на чл. 6, ал. 3, т. 2 от Наредба № 1 за номенклатурата на видовете строежи. В тази връзка строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. |
2 500.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на основните дейности по проекта, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвен доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. |
1 200.00
|
0.00
|
Изготвяне на оценка на съответствие съгласно ЗУТ на инвестиционния проект: Оценката на съответствието на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 и чл. 166, ал. 1 от ЗУТ). Избраният външен изпълнител преглежда представения проект и с подписите на експертите си по части гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. При изготвянето на Комплексния доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект експертите по отделните части дават своите становища по всички необходими специалности. Прави се проверка на количеството и качеството на представената проектна документация и се подписват и подпечатват екземплярите на проекта, с което се гарантира, че той отговаря на техническите и нормативни изисквания. Комплексният доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект е задължително условие за издаване на Разрешение за строеж. |
2 160.00
|
4 320.00
|
Набавяне на необходими разрешителни документи: Съгласно действащото законодателство, Община Казанлък съгласува изготвения инвестиционния проект с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи, за което се заплащат такси. Инвестиционният проект се съгласува по надлежния ред от Районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението" - Казанлък, Регионална здравна инспекция - Стара Загора, "Електроразпределение ЮГ" ЕАД - клон Казанлък и от "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, гр. Стара Загора. Предприемат се необходимите стъпки за издаване на становища от съответните компетентни институции - НИНКН за издаване на съгласувателно становище по реда на ЗКН, РИОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедури по Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и Закона за защитените територии. Влязлото в сила решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) или решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС по ЗООС.
Всички съгласувателни становища са приложение, неразделна част от разрешението за строеж. Разрешението за строеж се издава по реда на чл. 148-156а от ЗУТ от главният архитект на Община Казанлък. Одобреният инвестиционен проект, ведно със всички съгласувателни документи са неразделна част от разрешението за строеж. |
1 350.00
|
2 386.80
|
Информация и публичност: Целта на дейността е осигуряването на публичност и информираност относно финансовия принос получен по Националния план за възстановяване и устойчивост, както и разпространение на информация относно целите, дейностите и резултатите на проекта. Обществената, икономическа и екологична значимост на проекта изискват неговото пълноценно представяне и популяризиране още по време на изпълнението му.
Дейността ще се изпълни в съответствие с „Правила за комуникация и видимост за програмен период 2021-2027: Насоки към държавите-членки“ и указанията към Националния план за възстановяване и устойчивост.
Предвиждат се следните мерки:
1. Провеждане на 2 публични събития – начална пресконференция - за обявяване стартирането и представяне на проекта с неговите цели и очаквани резултати; заключителна пресконференция - при приключването на проекта за представяне на постигнатите резултати.
2. Публикации в интернет сайта на Община Казанлък минимум 2 бр.
3. Доставка и монтаж на 1 брой информационна табела за сградата на "Военен отдел", гр. Казанлък; |
0.00
|
0.00
|