Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряване подкрепа на процеса по деинституционализация на грижата за възрастни хора и хора с увреждания чрез развитието на  услуги в общността, осигуряващи им независим и достоен живот и пълноценно включване в живота на обществото.
Изпълнението му е в съответствие с Плана за действие за периода 2018 – 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за хората с увреждания и възрастните хора и изграждането на алтернативна подкрепа в общността чрез предоставянето на качествени и достъпни услуги за дългосрочна грижа.
При реализацията на проектното предложение ще се разкрият и предоставят за период от 12 месеца социалните услуги от общ икономически интерес Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, насочени към следните целеви групи:
1.	Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване;
2.	Лица с психични разстройства и техните семейства;
4.	Служители на доставчици на социални и здравни услуги.
За качествено и ефективно предоставяне на социалните  услуги  ще бъде нает персонал, след извършен подбор, на който ще бъде осигурено обучение и супервизия. 
За да се гарантира мултидисциплинарен подход и качество на предоставяне на услугите, ще се разработят правила за работа и изисквания, регламентиращи дейността по функционирането на новите услуги.
За гарантиране на прозрачност при изпълнение на проектните дейности и за популяризиране целите и дейностите на Европейския съюз, Европейския социален фонд, ОП РЧР и на настоящото проектно предложение, ще бъдат осъществени дейности за информиране и публичност. 
Продължителността на проекта ще обхваща период от 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала : Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които да осигурят предоставянето на качествени социални и интегрирани здравно-социални услуги и осигуряване защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Броят и видът на длъжностите ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на всяка от социалните услуги. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Кандидатите ще бъдат допускани по документи и тези, които отговарят на изискванията, ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. С всички класирани кандидати ще бъдат сключени договори. За регламентиране задълженията на наетите лица ще бъдат изготвени длъжностни характеристики. В изпълнение на дейността ще се осигури въвеждащо обучение на всички членове на екипа на услугите. Въвеждащото бучението ще бъде реализирано в рамките на 3 дни по изготвена от изпълнителя програма и включващо следните основни направления: 1. Организация и управление на социалните услуги. 2. Специфика на грижата за лица с психични разстройства и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. В хода на предоставяне на социалните услуги, на членовете на персонала ще се предоставят групова и индивидуална супервизия. Груповата супервизия ще бъде проведена еднократно в рамките на 2 астрономически часа. Индивидуалните супервизии ще се провеждат по заявка от страна на членовете на персонала и ще бъдат с продължителност 1 астрономически час. 0.00 10 853.56
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица с психични разстройства и техните семейства; Основни цели и задачи на новите социалните услуги: 1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица; 2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната; 3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности; 4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността; 5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане; 6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот. Структура на персонала В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности: Управител, социален работник - 1 щ. бр. Болногледачи -7 щ. бр. Трудотерапевт -1 щ. бр. Социален работник - 1 щ. бр. Медицинска сестра - 1,5 щ. бр.* Домакин - 0,5 щ. бр. Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр. Психолог - 1 щ. бр. *При невъзможност за намиране на мед. сестри – 1,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат. Ще бъдат наети две лица по реда на ЗОП, които да осигурят преместване на лицата, които ще бъдат настанени в Центъра за грижа за лица с психични разстройства, след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП. Средствата за подготвителните дейности са включени в средствата по дейност "Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите" от настоящото проектно предложение. 0.00 0.00
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват: 1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва: 1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв. 1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв. 1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200,00 лв. 1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв. Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020". 2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200 лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) . 3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения). 4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва: 4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.; 4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2 000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.); 4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.); 4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия); 4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв. 5. Разходи за външни услуги – 5 373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;). 6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.). Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,38 лв. за 12 месеца. 254 660.38 218 136.44
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Основни цели и задачи на новата социална услуга: 1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица; 2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната; 3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности; 4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността; 5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане; 6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот. Структура на персонала В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности: Управител, социален работник - 1 щ. бр. Болногледачи -7 щ. бр.* Социален работник - 1 щ. бр. Медицинска сестра - 2,5 щ. бр.* Домакин - 0,5 щ. бр. Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр. Психолог - 0,5 щ. бр. Работник поддръжка – 1 щ. бр. *При невъзможност за намиране на мед. сестри – 2,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат. 0.00 0.00
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват: 1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва: 1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв. 1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв. 1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200 лв. 1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв. Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020". 2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) . 3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения). 4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва: 4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.; 4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.); 4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.); 4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия); 4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв. 5. Разходи за външни услуги – 5373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;). 6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.) Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,37 лв. за 12 месеца. 254 660.37 229 727.34
Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективна организация, управление и качество на предоставяне на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. В рамките на дейността ще се разработят вътрешни правила за дейността на услугите, задължителната документация и процедури за дейността на Центровете, като по този начин ще осигури предоставяне на грижи в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалните услуги; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на тяхната ефективност; ще се подпомогне дейността на персонала на услугите. Разработената документация ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. 2 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.