Подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала : Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които да осигурят предоставянето на качествени социални и интегрирани здравно-социални услуги и осигуряване защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите.
Броят и видът на длъжностите ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на всяка от социалните услуги.
Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др.
Кандидатите ще бъдат допускани по документи и тези, които отговарят на изискванията, ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
С всички класирани кандидати ще бъдат сключени договори.
За регламентиране задълженията на наетите лица ще бъдат изготвени длъжностни характеристики.
В изпълнение на дейността ще се осигури въвеждащо обучение на всички членове на екипа на услугите.
Въвеждащото бучението ще бъде реализирано в рамките на 3 дни по изготвена от изпълнителя програма и включващо следните основни направления:
1. Организация и управление на социалните услуги.
2. Специфика на грижата за лица с психични разстройства и възрастни хора в невъзможност за самообслужване.
В хода на предоставяне на социалните услуги, на членовете на персонала ще се предоставят групова и индивидуална супервизия.
Груповата супервизия ще бъде проведена еднократно в рамките на 2 астрономически часа.
Индивидуалните супервизии ще се провеждат по заявка от страна на членовете на персонала и ще бъдат с продължителност 1 астрономически час. |
0.00
|
10 853.56
|
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица с психични разстройства и техните семейства;
Основни цели и задачи на новите социалните услуги:
1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица;
2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната;
3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности;
4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността;
5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане;
6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот.
Структура на персонала
В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите.
Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности:
Управител, социален работник - 1 щ. бр.
Болногледачи -7 щ. бр.
Трудотерапевт -1 щ. бр.
Социален работник - 1 щ. бр.
Медицинска сестра - 1,5 щ. бр.*
Домакин - 0,5 щ. бр.
Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр.
Психолог - 1 щ. бр.
*При невъзможност за намиране на мед. сестри – 1,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат.
Ще бъдат наети две лица по реда на ЗОП, които да осигурят преместване на лицата, които ще бъдат настанени в Центъра за грижа за лица с психични разстройства, след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП.
Средствата за подготвителните дейности са включени в средствата по дейност "Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите" от настоящото проектно предложение. |
0.00
|
0.00
|
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват:
1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва:
1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв.
1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв.
1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200,00 лв.
1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв.
Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение.
В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020".
2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200 лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) .
3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения).
4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва:
4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.;
4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2 000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.);
4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.);
4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия);
4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв.
5. Разходи за външни услуги – 5 373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;).
6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.).
Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,38 лв. за 12 месеца. |
254 660.38
|
218 136.44
|
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване;
Основни цели и задачи на новата социална услуга:
1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица;
2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната;
3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности;
4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността;
5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане;
6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот.
Структура на персонала
В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите.
Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности:
Управител, социален работник - 1 щ. бр.
Болногледачи -7 щ. бр.*
Социален работник - 1 щ. бр.
Медицинска сестра - 2,5 щ. бр.*
Домакин - 0,5 щ. бр.
Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр.
Психолог - 0,5 щ. бр.
Работник поддръжка – 1 щ. бр.
*При невъзможност за намиране на мед. сестри – 2,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат. |
0.00
|
0.00
|
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват:
1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва:
1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв.
1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв.
1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200 лв.
1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв.
Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение.
В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020".
2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) .
3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения).
4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва:
4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.;
4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.);
4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.);
4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия);
4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв.
5. Разходи за външни услуги – 5373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;).
6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.)
Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,37 лв. за 12 месеца. |
254 660.37
|
229 727.34
|
Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективна организация, управление и качество на предоставяне на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване.
В рамките на дейността ще се разработят вътрешни правила за дейността на услугите, задължителната документация и процедури за дейността на Центровете, като по този начин ще осигури предоставяне на грижи в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалните услуги; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на тяхната ефективност; ще се подпомогне дейността на персонала на услугите.
Разработената документация ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. |
2 000.00
|
0.00
|