Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на проекта е подобряване на работната среда и качеството на работните места в предприятието чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, внедряване на ефективна система за управление на човешките ресурси, модернизиране на колективни и лични предпазни средства, прилагане на стандарт за безопасни условия на труд и подобряване на социално-битовите условия за хранене.
Заложените в проекта основна и конкретни цели ще бъдат постигнати чрез изпълнение на следните дейности и мерки:
Дейност 1: Дейности за организация и управление на проекта;
Дейност 2: Дейности по информиране и публичност;
Дейност 3: Разработване, адаптиране и въвеждане на интегрирана система за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели на организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;
Дейност 4: Модернизиране и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения;
Дейност 5: Извършване на строително-монтажни и ремонтни дейности за модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти и оборудване, свързани с подобряване условията на труд;
Дейност 6: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
Дейност 7: Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа по стандарт BS OHSAS 18001:2007;
Дейност 8: Доставка на модернизирано оборудване в помещение за краткотраен отдих на работниците;
Дейност 9: Извършване ремонт (монтаж на преместваем климатик) в помещение за краткотраен отдих на работниците.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за организация и управление на проекта: I. Цел на дейността: Гарантиране законосъобразност, информираност, публичност и прозрачност при вземането на решения и организационното и финансово изпълнение на проектните дейности, в т. ч. провеждането на предвидените тръжни процедури съгласно изискванията на ОП РЧР, добро изпълнение, мониторинг, контрол и отчетност по всички дейности от проекта, както и спазването на хоризонталните принципи на оперативната програма. II. Дейността включва: 1. Сформиране на екип по организация и управление на проекта; 2. Подготовка, обявяване и провеждане на процедури за определяне на изпълнители за доставка на стоки и услуги по проекта; 3. Текущи организация, мониторинг, контрол и управление на дейностите по проекта; 4. Изготвяне и представяне на междинни и финални отчети за извършените проектни дейности и изразходването на одобрените по процедурата финансови средства. III. Етапи на изпълнение на дейността: Етап I (Първи месец). Структуриране на екипа по организация и управление на проекта. В екипа участват трима души (ръководител - 1 лице, координатор - 1 лице, счетоводител - 1 лице), назначени със заповед на управителя, който сключва граждански договори за изпълнение с всеки член на екипа. През първия етап екипът приема вътрешен Правилник за организация и управление на дейностите по проекта, който се утвърждава от управителя на дружеството. Заседанията на екипа по проекта се провеждат най-малко веднъж седмично за отчитане изпълнението на дейностите и разпределяне на текущите задачи. Етап II. (2-4 месец). Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП. През месеците 2-4 от датата на стартиране на проекта екипът подготвя техническата документация и спецификациите, необходими за провеждане на тръжните процедури по ЗОП, обявява и провежда необходимите по ЗОП процедури и поетапно сключва договори с избраните изпълнители. Етап III. (2-12). Осъществяване на планираните в проекта дейности, текущ мониторинг, контрол и управление на планираните проектни дейности от екипа. През месеците 2-12 екипът осъществява всекидневен мониторинг и контрол върху изпълнението на проектните дейности и изразходваните финансови средства по тях и изготвя необходимите по процедурата и ОП РЧР междинни справки и отчети. Етап IV. (12 месец). Приключване на всички проектни дейности, изготвяне и представяне на финални отчети от екипа пред Управляващия орган на ОП РЧР. През месец 7 екипът систематизира, изготвя и представя пред Управляващия орган финалните отчети по приключване на дейностите по проекта, в т. ч. и финансовия отчет. 9 780.66 9 334.38
Дейности по информиране и публичност: Цел на дейността: Осигуряване на прозрачност при реализацията на проекта, информираност и публичност при изпълнение на дейностите от проектното предложение, в съответствие с изискванията за информираност и публичност на ОП РЧР и настоящата процедура. Дейността включва: 1. Изработване и монтиране на 1 (един) брой информационно-рекламна табела, съгласно изискванията на ОП РЧР и настоящата процедура; 2. Отпечатване на 50 (петдесет) броя самозалепващи се информационно-рекламни стикери за поставяне върху придобити по проекта консумативи, ЛПС, работни облекла, оборудване и съоръжения; 3. Публикуване на 2 (два) информационни материали за проекта в местни/регионални издания, по един за стартиране на дейностите и при приключване на проекта. Етапи на изпълнение на дейността: Етап I . След приключване организационното структуриране на екипа през първия месец, през втория месец се подготвят техническите документации и спецификации, необходими за провеждане на тръжните процедури по ЗОП за избор на изпълнители за публикуване на информационни материали за проекта, отпечатване на информационно-рекламни стикери и изработване и монтиране на информационно-рекламни табели. Етап II. През месец 3 екипът обявява и провежда необходимите по ЗОП процедури и сключва договори с избраните изпълнители. Етап III. Осъществяване на планираните в проекта дейности, текущ мониторинг, контрол и управление на планираните проектни дейности от екипа. През месеците 1-6 екипът осъществява всекидневен мониторинг и контрол върху изпълнението на проектните дейности и изразходваните финансови средства по тях и изготвя необходимите по процедурата и ОП РЧР междинни справки и отчети. Етап IV. (14 месец). Изготвяне и представяне на финални отчети от екипа пред Управляващия орган на ОП РЧР. През месец 12 екипът систематизира, изготвя и представя пред Управляващия орган финалните отчети по приключване на дейностите по проекта, в т. ч. и финансовия отчет. Обосновка за дейността: Дейността е обусловена от изискванията на ОП РЧР и настоящата процедура за информираност и публичност при изпълнение на дейностите по проекта. Предвидените три броя рекламно-информационни табели ще бъдат монтирани както следва: една пред входа на портала на бенефициента, една върху фасадата на предвидената за ремонт работническа столова и една на главния път преди отбивката за предприятието. Броят на информационно-рекламните стикери за поставяне върху придобитите по проекта консумативи, ЛПС, работни облекла, оборудване и съоръжения са съобразени с броя на предвидените в проектното предложение консумативи, ЛПС и работни облекла, оборудване, машини и съоръжения по Дейности 1, 4, 5, 6, 8 и 9. Реализацията на дейността гарантира прозрачност, информираност и публичност при разходване на средствата от ЕС, при спазване изискванията на Регламент (EO) № 1828/2006 на Комисията за визуализация и Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР. 2 040.00 2 040.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на интегрирана система за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели на организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда: I. Цел на дейността: Оптимизиране на управлението и развитието на човешките ресурси в предприятието чрез въвеждане на иновативни модели на организация на труда, насочени към повишаване на производителността, опазване на околната среда и здравето на работниците и служителите. II. Дейността включва разработването, внедряването и интегрирането на следните системи за развитие на човешките ресурси: 1. иновативен модел за оценка, анализ и управление на риска за всяка трудова дейност в предприятието, с цел оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и др. практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. иновативна ефективна и усъвършенствана система за организация на труда и управление на човешките ресурси, включваща система за планиране, подбор и наемане на работници и служители, тяхното обучение, преквалификация и кариерно развитие, с цел удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.); 3. система за планиране и осъществяване на обучения на мениджърски екип, работници и служители за придобиване на "зелени" умения и умения за преминаване към ниско въглеродна и ресурсно ефективна икономика. След разработването трите модулни системи ще бъдат интегрирани във Вътрешната система за управление на безопасността и здравето при работа (ВСУБЗР) и в сертифицираната по дейност 7 система за управление на ЗБР по стандарт BS OHSAS 18 001:2007 и ще подлежат на ежегоден мониторинг и усъвършенстване. III. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1 включва разработване и внедряване на иновативен ситуационен модел за оценка, анализ и управление на риска на трудовите дейности, който анализира организацията на трудовия процес и предлага адекватни решения за намаляване на трудовия травматизъм и стрес при работа. Системата ще позволи наблюдение и документиран контрол върху всяко работно място (длъжност) и при промяна степента на отчетения риск - възможност за вземане на управленски и производствени решения, в т. ч. и преминаване към ротация на работни места. Етап 2 включва разработване и внедряване на документираща система с процедури за планиране, подбор и наемане на работници и служители, тяхното обучение, преквалификация и кариерно развитие, с акцент върху по-възрастните (над 54 г.). Ще се акцентира върху внедряване елементи на менторство от страна на по-възрастните и с по-дълъг трудов стаж лица към новоназначени или млади работници и служители, както и сключване на договори за изпълнение на конкретни производствени и/или обучителни дейности с по-възрастни работници и служители със специфични професионални умения. Етап 3 включва разработване и внедряване на система за планиране и осъществяване на обучения на мениджърския екип, работниците и служителите за придобиване на "зелени" умения за преминаване към ниско въглеродна и ресурсно ефективна икономика. Системата предвижда периодично обучение по профилирани дейности и длъжности по предварително утвърдена учебна програма, съобразена с изисквания и стандарти в областта на опазване на околната среда и ефективното използване на суровините и материалите. Етап 4 включва интегриране на трите етапа във внедрената в предприятието ВСУБЗР и в сертифицираната по дейност 7 система по стандарт BS OHSAS 18 001:2007. IV. Обосновка за дейността: Дейността е обусловена от липсата в предприятието на цялостна система за оценка, анализ и управление на човешките ресурси, в т. ч. и на заети по-възрастни работници и служители (над 54 г.), както и от липсата на дефинирана и внедрена система за планиране, подбор и назначаване на работници и служители, тяхното обучение в процеса на производството, преквалификация и кариерно развитие. Дейността е обусловена и от международните и европейски нормативни изисквания в областта на регулиране на климатичните промени и опазване на околната среда, чрез преминаване към ниско въглеродно и ресурсно ефективно производство. 29 840.00 29 840.00
Модернизиране и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения: I. Цел на дейността: Подобряване качеството на работните места чрез модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения. II. Дейността включва: 1. подобряване на микроклимата в производствения мебелен цех, чрез закупуване на преместваем колонен климатик (1 брой); 2. подобряване защитата от неблагоприятен микроклимат, прах, токсични вещества и химически агенти чрез осигуряване на преносим прахоуловител (5 бр.) и противовзривна прахосмукачка (1 бр.) за всекидневно почистване. III. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1 включва подготовка и провеждане на процедури за определяне на външни изпълнители за закупуване на модернизираното оборудване по дейността, съгласно ЗОП, както и сключване на договори с избраните изпълнители. Подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнители се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. Утвърждаването на избраните изпълнители и подписването на договори се извършва от управителя. Етап 2 включва изпълнение на дейността от избраните изпълнители, както и осъществяване на мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Етап 3 включва предаване и приемане без забележки на финален отчет на изпълнителите на дейността пред възложителя (бенефициент), подписване на протоколи за приключване на дейностите между изпълнители и възложител, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Осигуряването на климатичното оборудване по т. 1 е за защита от неблагоприятен микроклимат на работещите в производственото помещение мебелисти. Съществуващите климатици са нискоефективни, със слаба мощност, което не осигурява нормативно определаната работна температура през и създава през летните месеци прегряващ климат на работните места, дискомфорт у работещите и нарушава производствения ритъм чрез повече почивки. Осигуряването на прахоуловителя и противовзривната прахосмукачка по т. 2 е свързано с високите нива на производствен прах, вредни частици и химически аерозоли при обработката на дървесината, на металните/алуминиевите елементи, които дейности са силно пожаро и взривоопасни. Висока степен на замърсяемост е отчетена при производствените дейности шлайфане, машинно рязане, форматиране на плоскости и полагане на лакови покрития. Почистването на и около работните места при тези дейности се извършва периодично по време на работния ден, което отнема около час дневно, с което се нарушава производствения процес и се отнема от времето за отдих на работещите. Осигуряването на противовзривната прахосмукачка ще позволи редовното и качествено почистване на производствения цех по време и след края на работната смяна. 40 820.00 41 473.00
Извършване на строително-монтажни и ремонтни дейности за модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти и оборудване, свързани с подобряване условията на труд: I. Цел на дейността: Подобряване качеството на работните места и осигуряване на благоприятен микроклимат за работещите чрез монтиране на новозакупен колонен климатик. II. Дейността включва: подобряване качеството на въздуха и микроклимата на работните места монтаж на модернизирано климатично оборудване (преместваем колонен климатик) - 1 брой. III. Етапи на изпълнение на дейността: Първият етап включва подготовка и провеждане на процедури за определяне на външен изпълнител за извършване монтажа на преместваемия климатик, съгласно ЗОП, както и сключване на договор с избрания изпълнител. Подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. Утвърждаването на избрания изпълнител и подписването на договора се извършва от управителя на фирмата. Вторият етап включва изпълнение на дейността от избрания изпълнител, както и осъществяване на междинен мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Третият етап включва подписване на приемо-предавателен протокол за приключване на дейността между изпълнител и възложител, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Изпълнението на дейността ще намали замърсяемостта на въздуха при работата с дървообработващите машини в мебелния цех (циркуляри, фрези и разкрояващи машини), при работата с които се отделят най-много вредности (дървесен прах и твърди частици). Климатикът ще осигури необходимата мощност за охраждане в помещението, особено през летните месеци, когато работата на машините увеличава допълнително температурата в цеха и създава риск от топлинни удари. 420.00 420.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: I. Цел на дейността: Повишаване производителността на труда и намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания чрез подобряване условията на труд и обезопасяване на работните места на заетите в производствените дейности чрез закупуване на лични предпазни средства и работно облекло с по-висока степен на защитеност и експлоатационни качества от съществуващите. II. Дейността включва закупуване на: 1. работни тениски с къс ръкав, летни – 6 бр.; 2. работни тениски с дълъг ръкав, зимни -6 бр.; 3. блуза ватирана – 6 бр.; 4. работен костюм зимен – 6 комплекта; 5. работен костюм, летен – 6 комплекта; 6. предпазна маска за работа с химикали – 6 бр.; 7. предпазна маска противопрахова – 120 бр.; 8. работни ръкавици, универсални – 288 чифта; 9. работна шапка – 6 бр.; 10. шапка ушанка – 6 бр.; 11. шуба ватирана – 6 бр.; 12. предпазни очила, ударозащитни – 6 бр.; 13. работни боти с метално бомбе, зимни – 6 чифта; 14.работни обувки с метално бомбе, летни – 6 чифта; 15. антифони – 6 броя. III. Етапи на изпълнение на дейността: Първият етап включва подготовка и провеждане на процедура съгласно ЗОП за определяне на външен изпълнител за закупуване на лични предпазни средства и работно облекло с по-висока степен на защитеност и експлоатационни качества от съществуващите, както и сключване на договор с избрания изпълнител. Подготовката и провеждането на процедурата за избор на изпълнител се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. Утвърждаването на избрания изпълнител и подписването на договор се извършва от управителя. Вторият етап включва изпълнение на дейността от избрания изпълнител, както и осъществяване на междинен мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Третият етап включва подписване на приемо-предавателен протокол за приключване на дейността между изпълнител и възложител, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Дейността е съобразена със спецификата на производствените и трудовите дейности, с Оценката на риска, списъка на работните места и видовете работи, при които се ползват ЛПС и специално работно облекло и с необходимостта от подмяна на наличните поради изтичащ срок на ползване, амортизация и по-ниска степен на защитеност от необходимата. Закупуваните до момента облекла, ЛПС и обувки не покриват напълно европейските изисквания за адекватна защита. Поради липса на достатъчно собствени средства за редовна подмяна, на повечето от ЛПС и облекла срокът на износване изтича, качеството на материалите на облеклата и степента на защитеност на ЛПС са слаби според международната класификация за безопасност на материалите и суровините за изработка на защитни предпазни средства. Последните доставки са направени през 2013 г. за попълване на най-похабените бройки и комплекти работни облекла и ЛПС. Предвидените за закупуване специално работно облекло и ЛПС ще отговарят на европейските стандарти EN 340; EN342; EN471; EN11611. При подготовка на тръжните документи ще бъдат заложени изисквания за функционалност на модела; сертификат за плата, възможност за избор на точен размер, цвят и материя на съответното ЛПС, работно облекло и обувки. 6 731.50 6 723.72
Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа по стандарт BS OHSAS 18001:2007: I. Цел на дейността: Изграждане и прилагане на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място чрез разработване и внедряване на система за управление на здравeто и безопасността при работа по стандарт BS OHSAS 18 001:2007 в предприятието. II. Дейността включва: 1. Разработване и внедряване на система за управление на ЗБР по стандарт BS OHSAS 18 001:2007, включващи следните основни етапи: 1.1.Етап разработване: (преглед на съответствие на дейността на фирмата с изискванията на стандарта; определяне структура на системата; разработване на графици за изпълнение, събиране и подготовка на документи по изграждане на системата; разработване на документите от системата - процедури, оперативни документи, наръчник, планове, работни карти и други; приемане на документите от съвместни работни екипи); 1.2.Етап внедряване: (провеждане на обучение по управление на системата; извършване на одити по елементите от процеса на внедряване; извършване на корективни изменения в документите при установена необходимост по време на одитите; провеждане на обучение на вътрешни одитори от фирмата; извършване на вътрешен одит). 2. Сертифициране на внедрена система за управление на ЗБР по стандарт BS OHSAS 18 001:2007, включващо следните основни етапи: 2.1.Етап сертифициране: (провеждане на първоначален одит за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт BS OHSAS 18 001:2007; провеждане на одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт BS OHSAS 18 001:2007; провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата; вземане на решение за сертифициране). 2.2.Етап издаване на сертификат - издаване на сертификат за внедрена система за управление на ЗБР по стандарт BS OHSAS 18 001:2007. III. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1 (3 месец) включва подготовка и провеждане на две процедури за определяне на външни изпълнител по дейността: 1. за разработване и внедряване на система по стандарт BS OHSAS 18 001:2007 и 2. за сертифициране на внедрената система по стандарт BS OHSAS 18 001:2007 и издаване на сертификат. Подготовката и провеждането на процедурите по ЗОП се осъществяват от екипа по проекта през третия месец от стартиране на проекта, управителят подписва договор с избраните изпълнители през четвъртия месец. Етап 2 (4-10 месец) включва разработване и внедряване на работни процедури и съпътстваща документация на системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд от избрания изпълнител, както и осъществяване на междинен мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Етап 3 (11-12 месец) включва сертифициране на внедрената система за управление на здравословните и безопасни условия на труд по стандарт BS OHSAS 18 001:2007 от избрания изпълнител, издаване на сертификат, както и осъществяване на междинен мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Етап 4 (12 месец) включва подписване на протоколи за приключване на дейностите между изпълнители и възложител, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Дейността е обоснована от българските, европейските и международни изисквания, регулации и стандарти в мебелния бранш за предоставените от работодателите специфични здравословни и безопасни условия на труд. Предвид специфичните условия на труд при производството на мебели и високия риск от трудови инциденти и злополуки в сектора, европейските регламенти и директиви и българските нормативни документи поставят редица изисквания, свързани с намаляване показателите на вредност на работните места (прахово замърсяване, шум, качество на работните места, обезопасяване на машини, съоръжения и сгради, осигуряване на заетите лица с качествени работни облекла и лични предпазни средства). 10 500.00 10 500.00
Доставка на модернизирано оборудване в помещение за краткотраен отдих на работниците;: I. Цел на дейността: Подобряване на социално-битовите условия за почивка и хранене на работещите в мебелен производствен цех. II. Дейността включва доставка на следното модернизирано оборудване и посуда: 1. хладилник - 1 бр.; 2. столове за хранене - 6 бр.; 3. кафе-машина за еспресо кафе - 1 бр.; 4. маси за хранене - 2 бр.; 5. чинии за хранене - 18 бр.; 6. вилици за хранене - 12 бр.; 7. лъжици за хранене - 12 бр.; 8. ножове за хранене - 6 бр.; 9. покривки за маси - 2 бр.; 10. микровълнова фурна - 1 бр.; 11. преместваем климатик - 1 брой. III. Етапи на изпълнение на дейността: Първият етап включва подготовка и провеждане на процедури за определяне на външни изпълнители, съгласно ЗОП, както и сключване на договори с избраните изпълнители. Подготовката и провеждането на процедурите се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. Утвърждаването на избраните изпълнители и подписването на договори се извършва от управителя. Вторият етап включва изпълнение на дейността от избраните изпълнители, както и осъществяване на междинен мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Третият етап включва предаване и приемане на финални отчети на изпълнителите на дейността пред възложителя (бенефициент), подписване на протоколи за приключване на дейностите, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Помещението за кратокотраен отдих на работниците се намира до производствения мебелен цех. Сградата е стара, амортизирана и не създава условия за труд и почивка на работещите. В дружеството няма организирано столово хранене и работниците сами осигуряват храненето си по време на почивките. мебелното оборудване (маси и столове) е неподдържано, износено. Липсват посуда за хранене, уред за претопляне на хранителни продукти, както и хладилник за съхранение на храни и напитки, което не отговаря на нормативните изисквания за съхранение на храни и хранителни продукти, съгласно Кодекс Алиментариус (Codex Alimentarius), Директива 93/43/ЕИО на Съвета от 14. 06. 1993 г. относно хигиената на храните, Закона за храните и Наредба № 1 за хигиена на храните от 26. 01. 2016 година. Невъзможността да се използва хладилно съхранение създава нарушава нормативните изисквания за разделно съхранение на храни от животински и неживотински произход и е предпоставка за инциденти за хранителни натравяния на хранещите се работници и служители. В помещението липсва и климатично оборудване, което създава неблагоприятен микроклимат както през студените, така и през горещите месеци от годината. 5 570.34 4 846.23
Извършване ремонт (монтаж на преместваем климатик) в помещение за краткотраен отдих на работниците: I. Цел на дейността: Подобряване на социално-битовите условия за отдих и почивка на работещите чрез осигуряване на благоприятен микроклимат в помещение за краткотраен отдих. II. Дейността включва: подобряване на микроклимата в помещение за краткотраен отдих, чрез закупуване на преместваем климатик (1 брой) III. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1 включва подготовка и провеждане на процедури за определяне на външен изпълнител за закупуване на модернизираното оборудване по дейността, съгласно ЗОП, както и сключване на договор с избрания изпълнители Подготовката и провеждането на процедурата за избор на изпълнител се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. Утвърждаването на избрания изпълнител и подписването на договора се извършва от управителя. Етап 2 включва изпълнение на дейността от избрания изпълнител, както и осъществяване на мониторинг, контрол и отчетност на дейността от страна на екипа за организация и управление на проекта. Етап 3 включва подписване на приемо-предавателен протокол за приключване на дейностите между изпълнител и възложител, изготвяне и представяне на отчети от екипа за организация и управление на проекта пред Управляващия орган на ОП РЧР. IV. Обосновка: Осигуряването на климатичното оборудване е за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението за краткотраен отдих на работещите шестима производители на мебели. Помещението се вентилира естествено, отоплението зимно време се извършва с печки-духалки, което създава опасност от пожар. През летните месеци температурата вътре е неподходяща за отдих, което създава дискомфорт у работещите и не благоприятства за ефективната им почивка. 230.00 230.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.