Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

9 ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ ПАНАЙОТ ВОЛОВ, ГР. ШУМЕН И ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ ПАНАЙОТ ВОЛОВ, С. МАДАРА са общински училища от голямо значение –знакови училища за община Шумен, от значение за образователната система в целия регион. Ето защо от всички сгради общински в региона общинското ръководство предлага тези две училища да участват с проектно предложение по горепосочената мярка по Норвежкия фенансов механизъм. 
Целта е след реализацията на проекта да се използва потенциалът за използване на енергия от възобновяеми източници и оптимизиране на всички потребители на електроенергия с цел максимална енергийна ефективност на сградите. От изготвените модели на страдите се установява, че сградите през отоплителния 
сезон поддържат необходимата вътрешна температура в допустими граници, 
но за сметка на висок разход на енергия.
1.За - 9 ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ ПАНАЙОТ ВОЛОВ, ГР. ШУМЕН:
С изпълнението на  мерки от ЕСМ Пакет 2 сградата ще достигне 
клас на енергопотребление А+ и ще има по-голямо количество спестена потребна енергия. Към сегашния момент сградата има специфичен разход на първична енергия с  което отговоря на изискванията за енергиен клас „G” . След реализиране на мерките сградата ще има специфичен разход на първична енергия което ще отговори на изискванията за енергиен клас „A+”.
За Втори обект: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ ПАНАЙОТ ВОЛОВ, С. МАДАРА
С изпълнението на мерки от ЕСМ Пакет 2 сградата ще достигне клас на енергопотребление А+ и ще има по-голямо количество спестена потребна енергия. Към сегашния момент сградата има специфичен разход на първична енергия с което отговоря на изискванията за енергиен клас F” .
 След реализиране на мерките сградата ще има специфичен разход на първична енергия с което ще отговори на изискванията за енергиен клас „A+”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта Project management: Управлението на проекта ще се осъществява от Ръководител на проекта, Технически експерт, Финансов експерт. Отговорности и задължения на: Ръководителя на екипа: • ръководи, координира и контролира работата на екипа; • осъществява комуникация и връзка с всички участници по реализацията на проекта; • съгласува и одобрява финансовите технически доклади и искания за плащания; 'Основни задължения и дейности на Финансовия експерт по изпълнение на проекта • осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно утвърдения бюджет на проекта; • Получава и проверява за целите на мониторинга на проекта всички фактури / документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; • Отговаря за обобщаването на финансовите документи на ниво проект Основни задължения и дейности на Техническия експерт по изпълнение на проекта • подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; • извършва наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за дейностите свързани с Доставка и СМР; • следи за изпълнение на план-графика на дейностите свързани с Доставка и СМР; • извършва проверки на място на изпълнението на договорите за СМР; Разходите за екипа по управление на проекта с включени осигурителни вноски са определени, както следва: ръководител на проекта –55 000лв.; технически експерт- 30 000; счетоводител на проекта – 10 000.лв. Обща стойност: 95 000лв. The project will be managed by a Project Manager, Technical Expert, Financial Expert. Main responsibilities and obligationss of the team leader (the Project Manager): • manages, coordinates and controls the work of the team; • communicates and communicates with all participants in the project implementation; • coordinates and approves financial technical reports and requests for payments. Main responsibilities and activities of the Financial Expert for project implementation: • exercises control over the financial operations by monitoring the appropriate and lawful spending of the project funds, according to the approved project budget; • Receives and verifies for the purposes of project monitoring all invoices / documents with equivalent probative value, submitted by the contractors of the project activities; • Responsible for summarizing financial documents at project level. Main responsibilities and activities of the Technical Expert for project implementation: • assists the manager and the other members of the team in the control over the technical implementation of the project; • monitors and controls the implementation of the concluded contracts for the activities related to Delivery and Construction and installation works; • monitors the implementation of the schedule of activities related to Delivery and construction and installation work; • performs on-site inspections of the implementation of construction and installation contracts. The costs for the project management team with included social security contributions are determined as follows: project manager - BGN 55,000;technical expert - 30,000;project accountant - BGN 10,000;total value: BGN 95,000. 95 000.00 53 532.05
Изготвяне на процедури за външно възлагане Preparation of external assignment procedures: За да стартира която и да е от останалите дейности по проекта е необходимо да се изготвят технически задания за всяка дейност, независимо каква ще бъде процедурата за избор на изпълнител за нея, както и където нормативно е необходимо да се проведат тръжни процедури, за да бъдат избрани изпълнители по проекта. Избраният по ЗОП изпълнител ще изготви 6бр.тръжни документи и документации за избори на изпълнители на следните дейности: - Въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на 9 ОУ „Панайот Волов“ гр. Шумен и ОУ „Панайот Волов“ – с. Мадара. - Присъединяване на сградите към съоръжение за осигуряване на енергия от ВЕИ - Строителен надзор - Авторски надзор - Информация и публичност и преводи /за Бенефициента - Одит Всички процедури за избор на изпълнител ще бъдат проведени при спазване принципите на откритост, прозрачност, обективност, равнопоставеност. In order to start any of the other project activities, it is necessary to prepare terms of reference for each activity, regardless of the procedure for selection of a contractor for it, as well as where it is legally necessary to conduct tender procedures in order to selected contractors for the project. The contractor selected under the Public Procurement Act will prepare 6 tender documents and documentation for selection of contractors for the following activities: - Introduction of measures to increase the energy efficiency of 9-th Panayot Volov Secondary School in Shumen and Panayot Volov Secondary School in Madara - Connection of the buildings to a facility for providing energy from RES - Construction supervision - Author's supervision - Information and publicity and translations / for the Beneficiary - Audit All procedures for selection of a contractor will be carried out in compliance with the principles of openness, transparency, objectivity, equality. 24 000.00 23 940.00
Въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на 9 ОУ „Панайот Волов“ гр. Шумен и ОУ „Панайот Волов“ – с. Мадара. Introduction of measures to increase the energy efficiency of 9 Panayot Volov Srcondary School in Shumen and Panayot Volov Secondary School in Madara village: 1.За - 9 –то ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “ПАНАЙОТ ВОЛОВ”, гр. Шумен са предвидени следните ЕСМ мерки, подробно описани и остойностени в работния проект- приложение към проектното предложение: ЕСМ №1 – топлоизолиране на външните стени на сградата,ЕСМ №2 – Подмяна на прозорци и врати със система от PVC профил и стъклопакет,ЕСМ № 3 – Топлоизолиране на покрив - топъл и студен,ЕСМ № 4– Топлоизолиране на под,ЕСМ № 5 – Подмяна отоплителна система,ЕСМ №6 – ВЕИ на покрива на сградата, Съпътстващи мерки към всички ЕСМ позиции, свързани с правилното изпълнение на предвидените действия. ОБЩА СТОЙНОСТ НА ИНВЕСТИЦИЯТА ЗА ПЪРВИ ОБЕКТ: 806 972,88ЛВ БЕЗ ДДС ИЛИ 968 367,46 С ДДС 2. ЗА: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “ПАНАЙОТ ВОЛОВ”, С. МАДАРА, подробно описани и остойностети в работния проект приложение- към проектното предложение: ЕСМ №1 – топлоизолиране на външните стени на сградата, ЕСМ №2 – Топлоизолиране на покрив ,ЕСМ №3 – Топлоизолиране на под ,ЕСМ №4 – Подмяна дограма, ЕСМ №5 – Подмяна отоплителна система, ЕСМ №6 – ВЕИ на покрива на сградата, Подготвителни и съпътстващи мерки към ЕСМ, описани в рабоотния проект. ОБЩА СТОЙНОСТ НА ИНВЕСТИЦИЯТА ЗА ВТОРИ ОБЕКТ: 801 357,85 лв. без ДДС или 961 629,42 лв. с ДДС 1.For - 9 PANAYOT VOLOV SECONDARY SCHOOL, SHUMEN the following ECM measures are envisaged, described in detail and evaluated in the working project - annex to the project proposal: ESM №1 - thermal insulation of the external walls of the building ESM №2 - Replacement of windows and doors with a system of PVC profile and glazing A complete replacement of the windows of the building is envisaged, ESM № 3 - Thermal insulation of the roof - hot and cold insulation, ESM № 4– Thermal insulation of the floor, ESM № 5 – Replacement of heating system, ESM №6 – VEI in order to meet the requirements for renewable energy for the site, the installation of a RES-PHOTOVOLTAIC POWER PLANT on the roof of the building is envisaged. It will be for own use only. TOTAL VALUE OF THE INVESTMENT FOR THE FIRST OBJECT: BGN 806,972.88 WITHOUT VAT OR 968,367.46 WITH VAT 2.For: PANAYOT VOLOV SECONDARY SCHOOL, MADARA VILLAGE the following ECM measures are envisaged, described in detail and evaluated in the working project - annex to the project proposal: ESM №1 - thermal insulation of the external walls of the building , ESM №2 - Thermal insulation of the roof ESM №3 - Thermal insulation of the floor, ESM №4 - Replacement of windows, ESM №5 - Replacement of heating system, ESM №6 – VEI TOTAL VALUE OF THE INVESTMENT FOR THE SECOND OBJECT: BGN 801,357.85 without VAT or BGN 961,629.42 with VAT 1 929 996.88 682 820.80
Присъединяване на двете сгради към съоръжение за осигуряване на енергия от ВЕИ Connection of the two buildings to a facility for providing energy from renewable sources: Разходите за присъединяване на ВЕИ на разглежданата по проекта сграда към съоръжение за осигуряване на енергия са много ниски. Нужни са издаването на становище от енергоразпределителното дружество, посочващо условията и мястото на присъединяване на енергийния обект, както и разрешение за строеж на ФЕЦ, издадено от главния архитект на общината, в която е предвиден да се изгражда. Принос за ориентацията на общините към „зелен ток” за собствено производство имат и приетите през 2019г промени в Закона за енергетиката, които освобождават от такса „задължение към обществото” мрежови такси крайните клиенти при доставка на ел.енергия от ВЕИ обект до директен електропровод. Относно проекта- е необходимо да се изготвят необходимите документи и да се присъедини сградата за гореизложеното съответно: Фотоволтаичната централа ще бъде разположена на покрива на сградата и е оразмерена в техническа фаза според товароносимостта на конструкцията. За целта е необходимо изготвянето на конструктивно становище и при необходимост предвиждане на конструктивно укрепване, за да се монтират безопасно съоръженията. Общият капацитет е оразмерен на база на изчисленото енергопотребление/мощност на сградата от използваните ел. уреди. Необходимото годишно производство от фотоволтаичната инсталация е в рамките 30 094 kWh, което според географското местоположение и направената предварителна симулация се равнява на инсталация от 30kWp.. Фотоволтаичните централи и за двете училища ще се състоят от следните елементи: фотоволтаични панели (модули), кабели, инвертор и разпределително табло. Те ще бъдат за собствени нужди. Обща стойност на дейността за двете училища: 4 000 лв. с ДДС The costs for connection of RES of the building under consideration to the energy supply facility are very low. It is necessary to issue an opinion from the Energy Distribution Company, indicating the conditions and place of connection of the energy site, as well as a permit for construction of a power plant, issued by the chief architect of the municipality in which it is planned to be built. The ammendments of the Law on the energetics which have been adopted in 2019, and exempt end customers supplying electricity from renewable sources to direct power lines from the fee "obligation to society" network fees also contribute to the orientation of municipalities to "green electricity" for their own production. Regarding the Project, it is necessary to prepare the respective documents and to connect the building for the above sources, namely: a photovoltaic plant will be located on the roof of the building and is dimensioned in the technical phase according to the load-bearing capacity of the structure. For this purpose, it is necessary to prepare a constructive opinion and, if needed, provide for structural reinforcement in order to safely install the equipment. The total capacity is dimensioned based on the calculated energy consumption / power of the building from the used electrical appliances. The required annual production from the photovoltaic installation is within 30 094 kWh, which according to the geographical location and the preliminary simulation is equal to an installation of 30kWp inverter and switchboard. They will be used for their own needs. Total value of the activity for the two schools: BGN 4,000 with VAT 4 000.00 0.00
Строителен надзор Construction supervision: Дейността по осъществяване на независим строителен надзор има за цел да осигури и гарантира качественото изпълнение на всички строително-монтажни дейности, залегнали в настоящето проектно предложение. Независият строителен надзор ще се осъществява през цялото време на изпълнение на дейност № 1, от лице, регистрирано в Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/, която е юридическо лице към Министерство на регионалното развитие и благоустройство и упражнява контрол по спазването на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, в т.ч. влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряването на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към всички строежи на територията на Република България. Избора на независим строителен контрол ще се извърши в съответствие с изискванията на ЗОП, а дейността на избраното лице, което ще осъществява независимия строителен контрол ще бъде осъществена при спазване изискванията на Правилника за оправомощаването, функциите и задълженията на лицата, упражняващи независим строителен надзор в проектирането и строителството. Участникът избран за Изпълнител, упражняващ строителен надзор носи отговорност за дейностите, регламентирани в чл. 168, ал. 1 ЗУТ. Изпълнителят изпълнява всички други задължения, посочени в чл. 168, ал. 7 от ЗУТ и тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, в т.ч: - по чл. 168, ал. 3, 4 и 6, чл. 175, ал. 1, 2 и 5, чл. 176, ал. 1 и чл. 177, ал. 1 от ЗУТ, в това число по искане на Възложителя. The activity of carrying out independent construction supervision aims to ensure and guarantee the quality implementation of all construction and installation activities set forth in this project proposal. The independent construction supervision will be carried out throughout the implementation of activity № 1, by a person registered in the Directorate for National Construction Control / DNCC /, which is a legal entity at the Ministry of Regional Development and Public Works and exercises control over compliance with the Development Act. on the territory (SPA) and the normative acts on its application in the design and construction, incl. the use of quality construction materials and products in order to ensure the security, safety, accessibility and other regulatory requirements for all constructions on the territory of the Republic of Bulgaria. The selection of independent construction control will be carried out in accordance with the requirements of the Public Procurement Act, and the activity of the selected person who will carry out independent construction control will be carried out in compliance with the Regulations, the functions and obligations of persons exercising independent construction supervision and construction. The participant selected as a Contractor exercising construction supervision is responsible for the activities regulated in Art.168, para 1 of the Spacial Development Act (SDA). The Contractor shall perform all other obligations specified in Art.168, para 7 of the Spatial Development Act and those arising from Art.178 of the Spatial Development Act. The construction supervision is performed in the obligatory scope according to the requirements of the Spatial Development Act, including: - those under Art.168, para 3, 4 and 6, Art.175, para 1, 2 and 5, Art.176, para 1 and Art.177, para 1 of the Spatial Development Act, including at the request of the Assignor. 60 000.00 0.00
Авторски надзор Author's supervision: За всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части. За това Възложителят сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Задължителният авторски надзор на проектанта се осъществява чрез сключване на договор за авторски надзор. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Начин на изпълнение Изпълнението ще бъде от избран по ЗОП външен изпълнител. Обхватът на дейността за авторски надзор е следният: 1.законосъобразно започване на строежа; 2. пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ 4. контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, когато такъв е необходим; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. годност на строежа за издаване на разрешение за ползване. For all constructions from first to fifth category, including during the construction process, it is obligatory to exercise supervision by the designers of all parts. Therefore, the Assignor concludes a contract with the designer to exercise author's supervision during the construction process. The purpose of this supervision is to monitor whether the investment project is being implemented correctly. The instructions of the designer are entered in the Order Book during construction and are mandatory for all other participants in the construction process. The designer is responsible for the compliance of the construction with the requirements of the law and the Detailed Development Plan. The obligatory author's supervision of the designer is carried out by concluding a contract for author's supervision. The activity of the designer in carrying out this supervision ensures the successful implementation of the project and the lawful signing of all acts and protocols during the construction, as well as coordination of the executive. The activity of exercising author's supervision is carried out until obtaining a Permit for use of the site / Certificate for putting into operation. Way of implementation The implementation will be by an external contractor selected under the Public Procurement Act. The scope of the activity for author's supervision is the following: 1. lawful beginning of the construction; 2. completeness and correct drawing up of the acts and protocols during the construction; 3. execution of the constructions according to the approved investment projects and the requirements under art. 169, para. 1 and 2 of the Spatial Development Act 4. control over the observance of the conditions for labor safety, including according to the project for organization and execution of the construction, when such is necessary; 5. prevention of damage to third parties and properties as a result of the construction; 6. suitability of the construction for issuing a permit for use. 10 000.00 3 000.00
Информация и публичност и преводи Information and publicity and translations: и дизайн Финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г. Избраният изпълнител ще следва изготвения План за информираност и публичност който включва: – Линк към Уебсайта на Бенефициента по проекта .Стойност-7 500 лв. -Изготвяне и поставяне на информационни 4бр. табели . Стойност-1200 лв. -Изготвяне и поставяне на 2бр.билбордове. Стойност-3 000 лв. -Организиране и провеждане на два броя Конференции - в началото и в края на проекта със съответни мултимедийни презентации от Бенефициента и партньора от ЕИП. Предвижда се и кетъринг за 30 човека по време на конференциите. Стойност за една пресконференция -10900лв. -Изготвяне и публикуване на: Статии в масмедии -6бр. Стойност-4 800 лв. -Изготвяне на Брошура А4 формат /210x297 mm/ с една сгъвка, цветност 4+4, 130 гр хром мат хартия, двуезична-300бр.брошури. Стойност-2 700 лв. -Разработване на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта, в т.ч. финансирани събития по проекта. Видеоклипът ще е с продължителност 3 минути и с висока резолюция . Стойност-9 000лв. -Изготвяне на рекламни тефтери, химикалки и USB-та-300бр./ с цел реклама на програмата и партньорите / Стойност-7 000лв, Обща стойност на мерките: 57000лв. За Партньора: Описание: 1.Партньора ще вземе участие във встъпителната конференция на проекта, като участието му ще се състои във:подготвителна работа, изготвяне на мултимедийна презентация, преводи и пр. Разходите за това и начина са описани в Начин за изпълнение на дейността. 2.Партньора ще вземе участие във заключителната конференция на проекта, като участието му ще се състои в:подготвителна работа, изготвяне на мултимедийна презентация, преводи, заключителна работа по отчитането на дейността и пр. Разходите за това и начина са описани в Начин за изпълнение на дейността. за Партньора общо: 23722.95лв. All information and publicity activities are in accordance with the Guide for communication and design to the Financial Mechanism of the EEC and Norway for the period 2014-2021. The selected contractor must follow the prepared Publicity information Planq wich include: - Link to the Project Beneficiary's Website. Value: BGN 7,500, - Preparation and placement of 4 information plates, Value: BGN 1,200 - Preparation and placement of 2 billboards, Value: BGN 3,000, - Organizing and conducting of conferences: Organization is provided of two conferences at the beginning and end of the project with relevant multimedia presentations by the Beneficiary and the EEA partner. Catering for 30 people during the conferences is also planned. Value for one conference: BGN 10,900, - Preparation and publication of 6 articles in mass media materials Value: BGN 4,800, - Preparation of 300 brochures A4 format / 210x297 mm / with one fold, color 4 + 4, 130 g chrome matt paper, bilingual,Value: BGN 2,700 - Development of a video presenting the results of the project activities, incl. funded project events. The video will be 3 minutes long and with high resolution, Value: BGN 9,000, -Preparation of 300 pcs advertising notebooks, pens and USBs / for the purpose of advertising the program and the partners /, which will be distributed to representatives of the different target groups, Value: BGN 7,000 Total: For the Partner: Description: 1.The Partner will take part in the introductory conference of the Project, and its participation will consist of preparatory work, preparation of a multimedia presentation, translations, etc. The costs for the Partner are in section method of implementation . 2.The Partner will take part in the final conference of the Project and their participation will consist of: preparatory work, preparation of a multimedia presentation, translations, final work on the reporting of the activity, etc. 80 722.95 56 837.19
Семинар за обмяна на опит и добри практики между партньорите Seminar for exchange of experience and good practices between the partners: Целта на тази дейност е обмяна на опит и добри практики в сферата на енергийната ефективност, чрез организирането на семинар. Ще бъдат организирани: едно тридневно учебно посещение –семинар на територията на община Шумен. Темата на мероприятието/ семинара/ ще бъде обмяна на опит и добри практики относно мониторинг и контрол на дейностите, насочени към енергийната ефективност, чрез използването на енергия от възобновяеми енергийни източници в контекста на правната рамка на национално и европейско равнище, както и стратегически документи. В учебното посещение ще вземат участие 8 представителя, посочени от Кандидата и лектор- представителят от Норвегия. По време на учебното посещение ще бъдат представени и добри практики относно успешно реализирани проекти и начините за тяхното реализиране на местно ниво в общината. Ще бъде организиран кетъринг за участниците. Разходите за партньора включват: общо: два дни път, два дни подготовка, три дни семинар, Общо: 7 човекодни., като разходите са разпределени както следва: За труд – 5000евро/9779.15лв., Разходи за път: 400 евро. /782. 33лв., Разходи за дневни: за 7 дни по 100евро-700 евро/1369.08лв.,Разходи за спане: за 6 нощувки по 100евро- 600евро/1173.50лв., За преводи: устен и писмен: 6 900лв., За кетъринг за 9ч. за три дни по 25лв. -675лв. Description: The purpose of this activity is to exchange experience and good practices in the field of energy efficiency by organizing a seminar. The following will be organized: a three-day study visit - a seminar on the territory of Shumen municipality. The topic of the event / seminar / will be the exchange of experience and good practices on monitoring and control of activities aimed at energy efficiency through the use of energy from renewable energy sources in the context of the legal framework at national and European level, as well as strategic documents. The study visit will be attended by 8 representatives nominated by the Candidate and a lecturer-representative from Norway. During the study visit will be presented good practices on successfully implemented projects and ways to implement them at the local level in the municipality. Catering will be organized for the participants. The costs for the partner include: total: two days of travel, two days of preparation, three days of seminar, Total: 7 man-days, and the costs are distributed as follows: For labor - 5000 euros / 9779.15 BGN, travel costs: 400 euros. / 782. 33 BGN, Daily expenses: for 7 days 100 euros - 700 euros / 1,369.08 BGN, hotel expenses: for 6 nights 100 euros - 600 euros / 1,173.50 BGN, for translations: oral and written: 6,900 BGN, for catering for 9 persons for three days BGN 25,675. 20 679.06 13 320.59
Одит Audit: Това е заключителна дейност, която ще бъде извършена след финализиране на всички останали дейности по проекта, и ще започне от избора на одитор и ще приключи до 1 месец след изтичане срока на договора за безвъзмездна финансова помощ. Одиторът ще осъществи проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и воденето на коректна отчетност при изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ. Към искането за окончателно плащане ще бъде приложен Доклад за външен одит (по образец на ПО) на счетоводната документация по проекта, изготвен от регистриран одитор. Той ще провери дали декларираните от Община Шумен разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора и ще завери разходите. За целта, ръководството на Община Шумен ще предостави пълен достъп до счетоводната документация. Одитът има за цел да се провери дали декларираните разходи при изпълнението на проекта са извършени по законосъобразен и целесъобразен начин, съгласно разпоредбите на договорите за безвъзмездна финансова помощ и в съответствие с приложимото европейско и национално законодателство. Доклад за външен одит, изготвен от регистриран одитор, се прилага към искането за окончателно плащане.Финансовите отчети трябва ще са придружени от изискваните съгласно Общи условия документация. Към отчетите ще се прилагат копия от публикации, материали (писмени и/или аудиовизуални и други), които доказват осъществяването на всяка конкретна дейност, описана в отчета. При изготвянето на съответните отчети/доклади за изпълнение на Проекта ще бъдат спазени всички условия за допустимост на разходите, съгласно глава 7 от Регламента. Окончателният отчет ще съдържа пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности. Финансовия одит ще се осъществи от регистриран одитор при спазване на глава втора - Цел и принципи на независимия финансов одит и чл. 7 от Закона за независимия финансов одит. This is a final activity that will be carried out after the completion of all other project activities, and will start with the selection of an auditor and will end within 1 month after the expiration of the grant agreement. The auditor will verify and analyze the management of financial resources and keeping proper records in the implementation of the grant agreement. The request for final payment will be accompanied by an External Audit Report (according to the model of the PO) of the accounting documentation for the project, prepared by a registered auditor. He will check whether the costs declared by the Municipality of Shumen are actually made and paid, accurate and eligible in accordance with the contract and will certify the costs. For this purpose, the management of the Municipality of Shumen will provide full access to the accounting documentation. The purpose of the audit is to verify that the costs declared in the implementation of the project have been incurred in a lawful and appropriate manner, in accordance with the provisions of the grant agreements and in accordance with the applicable European and national legislation. An external audit report prepared by a registered auditor is attached to the request for final payment. The financial statements will have to be accompanied by the documentation required by the General Terms and Conditions. Copies of publications, materials (written and / or audiovisual, etc.) proving the implementation of each specific activity described in the report will be attached to the reports. In preparing the relevant reports on the implementation of the Project, all conditions for eligibility of costs will be met, according to Chapter 7 of the Regulation. The final report will contain complete information on all aspects of the implementation of the project activities. The financial audit will be performed by a registered auditor in compliance with Chapter Two - Purpose and principles of the independent financial audit and Art. 7 of the Independent Financial Audit Act. 8 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.