Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект ще бъде изпълнен от „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД - компания за обработка на естествени скално-облицовъчни материали. Основно се обработват мрамор, гранит и варовик, до следните продуктови групи: кухненски плотове и барплотове, стъпала, плотове за баня, камини, колони, пиластри и балюстради, фасадни облицовки и настилки, арки и корнизи, чешми и фонтани и други. 

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Подмяна на мостови машини;

2. Мярка 2 – Подмяна на Обработваща машина;

3. Мярка 3 – Подмяна машина Ludacoste MBM.

Конкретните мерки са основани ни препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-576/29.08.2016г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
   * Годишни спестявания на енергия в размер на 197 805 kWh;
   * Планирани енергийни спестявания  (ПЕС) в  размер на 77.51 %;
   * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 81.48%.
 
Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 5.35 години, при вътрешна норма на възвращаемост от 18.02%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:

Елемент А „Инвестиции“:
   * Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик, доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудването. 

Елемент Б „Услуги“:
   * Извършване на обследване за енергийна ефективност;
   * Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001;
   * Публичност и визуализация.
 
Общата стойност на проекта е 812 578,60 лв., без ДДС. Планираната продължителност е 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕЕС – Енергийно Ефективни Системи" ЕООД е вписан в в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00047. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: * Мярка 1 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни мостови машинис 2 броя нови мостови машини за рязане на камък; * Мярка 2 - Подмяна на 3 броя амортизирани и неефективни обработващи машини с 1 брой нова обработваща машина; * Мярка 3 - Подмяна на 1 брой амортизирана и неефективна обработваща машина „Ludacoste MBM“ с 1 брой нова CNC машина за обработка на различни по тип каменни изделия. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Годишни спестявания на енергия в размер на 197 805 kWh; * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 77.51 %; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 81.48%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 18,02% * Срок на откупуване на инвестицията: 5,35 години. Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-576/29.08.2016г. 10 319.00 8 425.75
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Мостова режеща машина - 2 бр.; Обработваща машина - 1 бр.; CNC машина за обработка на каменни изделия - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Мостова режеща машина - 2 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Обработваща машина - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 3. CNC машина за обработка на каменни изделия - 1 бр. (Мярка 3 от Обследването за енергийна ефективност). Мостовата режеща машина ще е с производителност от минимум 7,5 м2/час всяка. Инсталираната й мощност ще е максимум 13 kW. Обработващата машина ще е с производителност от минимум 12,5 м2/час Инсталираната й мощност ще е максимум 27 kW. CNC машината за обработка на каменни изделия ще е с производителност от минимум 3,12 м2/час . Инсталираната й мощност ще е максимум 37 kW. 771 939.60 771 939.60
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 включват следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящото потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. 15 000.00 14 980.00
Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап: - Преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта; - Уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. - Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап - оценка на внедрената СЕМ: - Събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - Анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - Документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - Определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - Изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД. 15 000.00 14 980.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 4 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 4 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 320.00 320.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.