Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към изграждане на ново строителство и укрепване на сградния фонд, помещенията, прилежащата инфраструктура, оборудването, техническите средства и организацията на консулски служби на Република България в трети страни с оглед привеждането им в съответствие с изискванията и най-добрите практики на Шенген и подготвяне на консулските служби в пълна техническа готовност за изпълнение на изискванията на процеса на издаване на шенгенски визи за бъдещо пълноправно членство в Шенгенското пространство.

За посрещане на шенгенските изисквания и удовлетворяване на идентифицираните потребности по линия на настоящия проект е планирано да бъде извършена ново строителство, модернизация, реконструкция, ремонт и разширяване, както и доставка на техническо оборудване по консулската дейност и сигурността  за консулските служби в чужбина.

В контекста на така заложената задача  за укрепване на националния капацитет в подкрепа на общата визова политика и процеса на привеждане на консулските служби в съответствие с шенгенските изисквания чрез подобряване на съществуващата инфраструктура на консулските служби, оптимизиране на тяхното оперативно оборудване, необходими за обработването на заявленията за издаване на визи и за консулско сътрудничество за повишаване на качеството на обслужване на кандидати за виза, ще бъдат изпълнени следните дейности:

1. Управление, изпълнение и контрол на проекта;
2. Изграждане на ново строителство за консулска служба на Република България в гр. Пекин, Китай; 
3. Извършване на реконструкция, модернизация, разширяване и ремонт на консулски служби;
4. Доставка на техническо оборудване по консулската дейност за  консулските служби;
5. Доставка на техническо оборудване по сигурността за консулските служби;
6. Информация и публичност на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление, изпълнение и контрол на проекта : В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на индивидуалните дейности от проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, основен координатор, счетоводител, координатор по строително-монтажни работи, координатор по техническо оборудване по консулската дейност, координатор по техническо оборудване по сигурността и координатор по обществени поръчки. Проектният екип ще отговаря за организацията и координацията на проектните дейности, както и за законосъобразния избор на изпълнители в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. За осъществяване на процедурите по вътрешен контрол, мониторинг и оценка на проекта ще се използва система, въведена в работата по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове. С вътрешния мониторинг на ниво проект ще бъдат ангажирани всички членове от екипа за управление и изпълнение на проекта. Ще бъде разработен подробен план за действие с детайлен времеви график и разпределение на отговорностите в екипа за изпълнението на проекта. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярните срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори за изпълнение и резултати, на база подробния работен план, както и в съответствие с изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол на фонд "Убежище, миграция и интеграция" (ФУМИ) и фонд "Вътрешна сигурност" (ФВС) 2014 - 2020, разработени от Отговорния орган (ОтО) в лицето на дирекция 'Международни проекти" на Министерството на вътрешните работи . Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН, и приложенията съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитането на финансовото изпълнение на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло, без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проектното предложение. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис, оборудване, технически средства и др. за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление. Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация. Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на договора за безвъзмездна финансова помощ (БФП). 317 080.40 0.00
Изграждане на ново строителство за консулска служба на Република България в гр. Пекин, Китай: Настоящата дейност е насочена към изграждане на ново строителство за консулската служба на Република България в гр. Пекин, Китай. Ще бъде изградена нова сграда на територията на посолския терен със застроена площ до 200 кв.м. Дейността ще включва следните основни поддейности: - извършване на предварително устройствено проучване за определяне разположението на обекта, доказване на нормативната допустимост, целесъобразността на инвестиционната идея и съставяне на задание за изработване на инвестиционен проект, със зададена фаза на проектирането; - строително проектиране - идеен проект и/или технически проект, и/или работен проект (работни чертежи и детайли), като преценката кои фази или части от инвестиционни проекти да бъдат договорени ще се извърши в съответствие със спецификата на обекта за успешно изпълнение на инвестиционното намерение; - упражняване на авторски надзор от датата на подписване на съответния акт за откриване на строителната площадка до завършване на строителството с подписване на необходимите и установени от приложимата нормативна уредба актове за неговото приключване; - изпълнение на същинско строителство и строеж на консулската служба със следните строително-монтажни работи: подготовка на терена; изграждане на фундамент; зидария; покрив; остъкляване - монтаж на прозорци и каси на врати; окабеляване за електрическа инсталация; водопровод; ОВК; изолация; мазилка и гипсокартон; довършителни работи; боядисване и интериор. В рамките на дейността ще бъдат включени също разходите за съответните разрешителни, мениджмънт, надзор и контрол за изграждане на строителството, както и планираните командировки (дневни, пътни и квартирни). Необходимостта от изграждане на ново строителство за консулската служба на Република България в гр. Пекин, Китай е обусловена от следните обстоятелства: Към настоящия момент действащата консулска служба към посолството на България в гр. Пекин се помещава в сградата на дипломатическото представителство, съответно ползва един и същи вход /порта на двора/ и стълби /подстъп към консулското помещение/, по които минават всички служители на мисията. Консулското помещение и приемната за граждани са част от санитарно помещение, което впоследствие е преустроено. Ползва се едно гише за обслужване на клиенти с преддверие/приемна от 5 кв.м. Няма рампа за хора с увреждания, интервютата се провеждат в зала за срещи на посолството, а в приемната едновременно могат да чакат максимално двама души в допълнение на трето подаващо заявления за виза лице. Освен това няма изграден санитарен възел за граждани , нито решетки по прозорците. С така функциониращото помещение консулската служба не отговаря на изискванията на Шенген, но поради обстоятелството, че не може да бъде направено преустройство или разширяване/пристрояване на настоящите помещения, се налага да се предприемат постъпки за изграждане на нова сграда на територията на посолския терен. В допълнение, необходимостта от изграждане на нова сграда за консулската служба на България в гр. Пекин, Китай е продиктувана от значително нарастващия обем от заявления за визи, подавани в действащата консулска служба. Това налага изграждането на приемна, съответстваща по площ на минималните шенгенски изисквания и най-добри практики. С изпълнението на настоящата дейност ще се постигнат оперативната и специфични цели на проекта, както и ще се осъществи ангажиментът на Република България за покриване на изискванията към инфраструктурата на определената консулска служба в унисон с утвърдените добри практики на "Шенген" и натрупания организационен и практически опит на бенефициера. 865 381.98 0.00
Извършване на реконструкция, модернизация, разширяване и ремонт на консулски служби: Дейността е насочена към извършване на реконструкция, модернизация, разширяване и ремонт на консулски служби на Република България, в т.ч. основен ремонт и вътрешно преустройство. Ще бъдат извършени строително-монтажни и/или строително-ремонтни работи в следните 21 консулски служби на Република България в трети страни: 1. Азербайджан, гр. Баку; 2. Алжир, гр. Алжир; 3. Армения, гр. Ереван; 4. Виетнам, гр. Ханой; 5. Египет, гр. Кайро; 6. Индия, гр. Делхи; 7. Индонезия, гр. Джакарта; 8. Иран, гр. Техеран; 9. Йордания, гр. Аман; 10. Косово, гр. Прищина; 11. Куба, гр. Хавана; 12. Кувейт, гр. Кувейт; 13. Ливан, гр. Бейрут; 14. Мароко, гр. Рабат; 15. Пакистан, гр. Исламабад; 16. Русия, гр. Москва; 17. Тунис, гр. Тунис; 18. Турция, гр. Истанбул; 19. Турция, гр. Одрин; 20. Узбекистан, гр. Ташкент; 21. ЮАР, гр. Претория. В рамките на дейността се предвижда да бъдат извършени цялостни строително-ремонтни и демонтажни, частични и/или козметични строителни ремонти на консулски служби на Р България в трети страни, като ще бъдат изпълнени дейности по частично възстановяване и/или частична замяна на конструктивни елементи, основни части, съоръжения или инсталации на строежи, както и строително-монтажните работи, с които първоначално вложени, но износени материали, конструкции и конструктивни елементи ще бъдат възстановени, укрепени и/или ремонтирани, или ще бъдат извършени необходимите дейности за възстановяване на експлоатационната им годност. По отношение на предвидените частични ремонти на определените консулски служби ще бъдат осъществени дейности по подобряване и поддържане в изправност на сградите, постройките, съоръженията и инсталациите на съответните консулски служби, както и ще бъдат извършени необходимите вътрешни преустройства и ремонти. Необходимостта от изпълнение на дейностите по реконструкция и модернизация на помещенията на консулските служби и извършване на съпътстващите строително-ремонтни и строително-монтажни работи в съответните консулски служби е продиктувана от съществуващите несъответствия между актуалното състояние на помещенията и сградите на консулските служби на Република България в трети страни и нормите, изискванията, стандартите и най-добри практики на "Шенген". Извършването на реконструкция, модернизация, разширяване и ремонт на консулски служби ще подобри условията на работа на консулските служители, както и обслужването на апликантите за визи. В четири от консулските служби на Р България - в гр. Тунис (Тунис), в гр. Истанбул (Турция), в гр. Техеран (Иран) и в гр. Ханой (Виетнам) ще бъдат извършени дейности по разширяване чрез изграждане на нови помещения и/или дейности по застрояване в сградите на посочените консулски представителства. Изпълнението на дейностите по разширяване, преустройство и реконструкция на тези консулски служби е обусловено от необходимостта от осигуряване на допълнително свободно и сигурно пространство за обслужване на апликантите за визи, за да бъдат спазени минималните шенгенски изисквания и най-добри практики. В рамките на дейността ще бъдат включени също разходите за съответните разрешителни за СМР и СРР, както и планираните командировки (дневни, пътни и квартирни). С изпълнението на настоящата дейност ще се постигнат оперативната и специфични цели на проекта, както и ще се осъществи ангажиментът на Република България за покриване на изискванията към инфраструктурата на определената консулска служба в унисон с утвърдените добри практики на "Шенген" и натрупания организационен и практически опит на бенефициера. Подробна информация за планираните строително-монтажни и строително-ремонтни работи, разширение и модернизация на всяка от определените консулски служби е отразена в раздел 10. План за външно възлагане от ИСУН, както и в съответните приложения към финансовата обосновка на проекта. 1 846 263.51 0.00
Доставка на техническо оборудване по консулската дейност за консулските служби: Дейността е насочена към извършване на модернизиране чрез доставка на техническо оборудване по консулската дейност за следните 23 консулски служби на Република България в трети страни. 1. Азербайджан, гр. Баку 2. Алжир, гр. Алжир 3. Армения, гр. Ереван 4. Виетнам, гр. Ханой 5. Египет, гр. Кайро 6. Индия, гр. Делхи 7. Индонезия, гр. Джакарта 8. Иран, гр. Техеран 9. Йордания, гр. Аман 10. Катар, гр. Доха 11. Китай, гр. Пекин 12. Косово, гр. Прищина 13. Куба, гр. Хавана 14. Кувейт, гр. Кувейт 15. Ливан, гр. Бейрут 16. Мароко, гр. Рабат 17. Обединени арабски емирства, гр. Дубай 18. Пакистан, гр. Исламабад 19. Русия, гр. Москва 20. Тунис, гр. Тунис 21. Турция, гр. Анкара 22. Турция, гр. Истанбул 23. ЮАР, гр. Претория Съобразно идентифицираните потребности на консулските служби оборудването ще включва компютърни конфигурации, периферия, мултифункционални/комбинирани устройства, четци и скенери за документи/пръстови отпечатъци/подпис/магнитни карти/, камери, фотоапарати и/или други артикули/оборудване, свързани с пряката консулска дейност, консулска логистика и работа с граждани за визи. Артикулите ще отговарят на българските и европейски стандарти за качество и ще бъдат придружени със съответните гаранционни карти и/или сертификати. Необходимостта от изпълнение на дейността е обусловена от текущото състояние на оборудването/техниката по консулската дейност в консулските служби, което е или амортизирано, или дефектирало, или морално/физически остаряло, или не е налично по места. С осъществяването на дейността ще се отговори на реалните потребности на консулските служби, което ще допринесе за тяхното модернизиране и привеждане в съответствие с изискванията на Единния шенгенски наръчник. По този начин ще се ускори процесът на обслужване на апликантите, ще се оптимизира оперативната работа на длъжностните лица, обслужващи гражданите, и ще се облекчи административно-техническата тежест на консулските служби. С изпълнението на настоящата дейност ще се постигнат оперативната и специфични цели на проекта, както и ще се осъществи ангажиментът на Република България за покриване на изискванията към инфраструктурата на консулските служби в унисон с утвърдените добри практики на "Шенген" и натрупания организационен и практически опит на бенефициера. 313 544.36 0.00
Доставка на техническо оборудване по сигурността за консулските служби: Дейността е насочена към модернизиране чрез извършване на доставка и монтаж на техническо оборудване по сигурността за консулските служби на Република България в трети страни, включващо: - пълен комплект гише с монтирана биометрия, бронирано стъкло, рамка на гишето, пълен пакет четци, електронна писалка, паричник, плот, щори, статив за камера - за 11 консулски служби; - технически елементи, осигуряващи защита и наблюдение на помещения - за 17 консулски служби и - пожароизвестителни системи - за 14 консулски служби. В изпълнение на дейността ще бъдат доставени цитираните комплекти оборудване за гише и/или защитни технически елементи в следните консулски служби на Република България в трети страни: 1. Азербайджан, гр. Баку 2. Алжир, гр. Алжир 3. Армения, гр. Ереван 4. Виетнам, гр. Ханой 5. Египет, гр. Кайро 6. Индия, гр. Делхи 7. Индонезия, гр. Джакарта 8. Иран, гр. Техеран 9. Йордания, гр. Аман 10. Катар, гр. Доха 11. Китай, гр. Пекин 12. Куба, гр. Хавана 13. Кувейт, гр. Кувейт 14. Ливан, гр. Бейрут 15. Мароко, гр. Рабат 16. Пакистан, гр. Исламабад 17. Тунис, гр. Тунис 18. Турция, гр. Анкара 19. Турция, гр. Истанбул 20. Турция, гр. Одрин 21. Узбекистан, гр. Ташкент Дейността предвижда също доставка и монтаж на оборудване за изграждане на пожароизвестителни системи в 14 консулски служби на Р България в трети страни. Оборудването ще включва пожарен контролен панел, автоматични точкови и/или линейни детектори, ръчни известители, сирени - светлинни-звукови сигнализатори, и изходен релеен модул за управление и блокировки. Оборудването ще бъде с минимален гаранционен срок 24 месеца от датата на въвеждане на техниката в експлоатация. С оглед придържане към нормативните изисквания на Наредба № Iз-1971 за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар (Приложение № 1 към чл. 3, ал. 1, т.2.1 и т.2.8) ще бъдат доставени и монтирани пожароизвестителни системи в следните консулски служби на Република България в трети страни: 1. Виетнам, гр. Ханой 2. Индонезия, гр. Джакарта 3. Иран, гр. Техеран 4. Йордания, гр. Аман 5. Катар, гр. Доха 6. Китай, гр. Пекин 7. Куба, гр. Хавана 8. Кувейт, гр. Кувейт 9. Мароко, гр. Рабат 10. Пакистан, гр. Исламабад 11. Тунис, гр. Тунис 12. Турция, гр. Анкара 13. Турция, гр. Одрин 14. Узбекистан, гр. Ташкент При изпълнение на дейността ще бъдат съблюдавани общите изисквания на основните нормативни актове, уреждащи изграждането на защитата на задграничните представителства. По-конкретно, поради естеството на дейностите по оборудване на консулските служби, ще се извършват мероприятията по сигурността, които ще бъдат съобразени със стандартите, които се прилагат към защитени помещения, в съответствие със Закона за Държавна агенция "Разузнаване", Закона за защита на класифицираната информация и Правилника за неговото прилагане, Наредбата за задължителните общи условия за сигурност на автоматизираните информационни системи или мрежи, в които се създава, обработва, съхранява и пренася класифицирана информация, Наредбата за задължителните общи условия за сигурност на автоматизираните информационни системи и Наредба № 8121з-444 от 3 май 2016 г. за организацията и контрола по обезпечаването на сигурността на банките и финансовите институции. Предвид спецификата на оборудването по сигурността и съпътстващите мероприятия по инсталиране и конфигуриране на техниката и осигуряването на необходимата сигурност по места, в рамките на дейността се предвижда да бъдат осъществени командировки на длъжностни лица на бенефициера и външни специалисти. Дейността включва също покриване на разходи за доставка на биометрични гишета, поради големия обем и тегло на тази техника. С изпълнението на настоящата дейност ще се постигнат оперативната и специфични цели на проекта, както и ще се осъществи ангажиментът на Република България за покриване на изискванията към инфраструктурата на консулските служби в унисон с утвърдените добри практики на "Шенген". 642 049.05 0.00
Информация и публичност на проекта: Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с Делегиран Регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година за определяне на мерки за информиране и популяризиране, насочени към обществеността, и на мерки за информиране на бенефициентите съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година относно техническите характеристики на мерките за информиране и популяризиране съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014. В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевата група и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност. Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта. Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевата група и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от фонд "Вътрешна сигурност". 19 100.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.