ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността по организация и управление на проекта е от изключително значение както за неговата целесъобразна и ефективна реализация, така и за обезпечаване цялостното изпълнение на заложените дейности. Членовете на екипа ще отговарят за поддържането на ефективна комуникация с Управляващия орган и други свързани институции, за съблюдаване на националното и европейско законодателство, за избор на изпълнители за осъществяване на основната проектна дейност, за отчетността и администрирането на проекта. В екипа за управление и изпълнение на проекта ще бъдат ангажирани четири лица, които ще заемат следните позиции, а именно:
1. Ръководител проект, служител на Община Пловдив с минимална образователна степен „бакалавър“ в сферата на екологията или еквивалент, който да отговаря за цялостното управление и администриране на проекта. Ще упражнява мониторинг и контрол върху изпълнението на проекта, както и ще следи за навременното изпълнение на проектните дейности; ще мониторира и приема работата на служителите, които ще бъдат наети за изпълнение на проектни дейности; ще разпределя текущите задачи между членовете на екипа и ще следи за тяхното изпълнение; ще оказва съдействие на експерта „Право и обществени поръчки“ по проекта при организиране на обществените поръчки; Ще съгласува договорите, които ще бъдат сключени с изпълнителите; ще осъществява непрекъснат контакт с изпълнителите по проекта и ще мониторира работата им. Ще отговаря за приема на работата на изпълнителите, подписвайки приемо-предавателните протоколи. Ще организира и контролира изпълнението на проектните дейности съобразно плана за изпълнение, като следи и за целесъобразното разходване на средствата по проекта.
2. Администратор проект, служител на Община Пловдив, с минимална образователна степен „бакалавър“, с опит при реализиране на проекти, финансирани от оперативни програми на ЕС. Администраторът ще подпомага ръководителя на проекта в изпълнение на задълженията му и ще оказва съдействие на счетоводителя на проекта в изготвянето на исканията за плащане и финансовите отчети по проекта. Ще бъде отговорен за изпълнението на задачи, възложени му от ръководителя по проекта; ще съгласува изработката и разпространението на материалите за информация и публичност по проекта и ще координира организацията на проектни мероприятията – пресконференции и обществени обсъждания, предмет на заложените проектни дейности. Ще изготвя технически доклади, представяйки ги за одобрение на ръководителя на проекта. Ще води кореспонденцията по проекта, като ще окомплектова и архивира цялата документация в хартиен и електронен вид.
3. Счетоводител проект, служител на Община Пловдив, с минимална образователна степен „бакалавър“ по счетоводство или еквивалент, с опит в реализацията на проект, финансирани от оперативни програми на ЕС. Счетоводителят ще отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по изпълнението на проекта и за прозрачното и ефективно финансовото управление на проекта. Негова пряка отговорност ще бъде и законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата, заложени в бюджета на проекта. Ще изготвя междинни и окончателен финансови отчети по проекта, както и искания за плащане съгласно изискванията на ОПОС.
4. Експерт „Право и обществени поръчки“ с юридическо образование или еквивалент, служител на Община Пловдив, който ще отговаря за законосъобразното изпълнение на проекта; ще изготвя документациите за провеждане на обществени поръчки и ще отговаря за законосъобразното им провеждане; ще изготвя договори и правни становища при необходимост, като следи и за навременното им и законосъобразно изпълнение; ще осъществява процесуално представителство за нуждите на проекта.
Екипът по организация и управление със своите компетентности , отговорности и квалификации ще гарантира за качественото изпълнение на заложените дейности, за ефективния мониторинг за напредъка на проекта и за предприемането на корективни мерки, при възникване на проектен риск.
|
8 388.00
|
8 141.01
|
РАЗРАБОТВАНЕ НА "ПРОГРАМА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА КАВ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ПЛОВДИВ" И ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ КЪМ СЪЩАТА ЗА ПЕРИОДА 2018 - 2023 Г.: Предмет на настоящата дейност е разработване на "Програма за подобряване на КАВ на територията на Община Пловдив" по показатели ФПЧ10, ФПЧ2.5, ПАВ, и NO2 и План за действие към нея за периода 2018 - 2023 г. Разработването на Програмата ще допринесе за изпълнението на задълженията на Община Пловдив, в качеството й на орган на местно самоуправление по чл.19 от ЗЧАВ и чл.37, ал.4 от Наредба №12/2010 г. като район, в който е налице превишаване на установените норми за повече от един замърсител. Основната цел, която трябва да се постигне чрез изпълнението на мерките в Програма е достигане на установените норми за ФПЧ10, ФПЧ2.5, ПАВ и NO2 на територията на Община Пловдив, запазване и поддържане на нивата на замърсителите под установените норми. На първо място, програмата ще предложи нови, актуални, ефективни, краткосрочни, средносрочни и дългосрочни мерки, които ще бъдат в пълно съответствие с действащата нормативна база, съобразно нормите за опазване на човешкото здраве. От друга страна, програмата на Община Пловдив ще има за цел да бъде и ефективен, и устойчив инструмент, който да насърчава осъществяването на утвърдени европейски практики и модели, които на наднационално ниво вече за довели до конкретни резултати в борбата с намаляване на емисиите на определените замърсители на въздуха, а именно ФПЧ10, NO10, ФПЧ2.5 и ПАВ, както и такива, които са довели до намаляване на здравния риск, до подобрен и ефективен контрол на мероприятията, до намаляване замърсяването от транспорта и битовото отопление, строителните дейности и други. На второ място, разработването на програма за КАВ ще има за цел да вземе под внимание и случващата се трансформация на Пловдив и региона около Пловдив, като индустриалното сърце на България чрез утвърждаването на Тракия икономическа зона, включваща 6 индустриални зони. Към момента в 6-те зони има направени инвестиции в предприятия и заводи на стойност малко над 1 милиард евро. В тази връзка, наличието на нови предприятия и тяхната дейност има индиректно отношение към качеството на атмосферният въздух. На трето място, разработване и утвърждаване на актуална програма на Община Пловдив ще доведе до едно осъвременяване и усъвършенстване на процеса на управление на дейностите, свързани с подобряване на КАВ, чрез системата за наблюдение, отчет и контрол за изпълнението и система за оценка на резултатите, мерки по организиране и регулиране на източниците на замърсяване. В процеса на разработването и обсъждането на разработката ще се се насърчи и повиши обществената информираност, култура и чувствителност на населението по проблемите на замърсяването на атмосферния въздух, чрез осигуряване на своевременна, достъпна и актуална информация.
Бъдещият програмен документ ще бъде съобразен със следната нормативна база:
1)Закона за чистотата на атмосферния въздух;
2)Наредба №7 за оценка и управление качеството на атмосферния въздух;
3)Наредба №11 за норми за арсен, кадмий, никел и полициклични ароматни въглеводороди в атмосферния въздух - за показателя бензо(а)пирен (използван като маркер за канцерогенния риск от ПАВ);
4)Наредба №12 за норми за SO2, NO2, ФПЧ10, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух;
5)Наредба №14 за норми за пределно допустимите концентрации на вредни вещества в атмосферния въздух на населените места;
6)“Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества в районите за оценка и управление на качеството на атмосферния въздух, в които е налице превишаване на установените норми на МОСВ”;
7)Указания на МОСВ и рамковите директиви за управление качеството на въздуха и по-чист въздух за Европа.
"Програма за подобряване на КАВ на територията на Община Пловдив за периода 2018-2023 г." ще бъде един качествен стратегически документ, адресиращ основните източници на замърсяване на атмосферния въздух на територията Община Пловдив. |
71 760.00
|
71 760.00
|
ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ
: С оглед уведомяване обществеността за целта на настоящия проект и за финансовата подкрепа на ОПОС, както и за да гарантира постоянен поток от информация към заинтересованите страни, бенефициентът е предвидил реализиране на серия от мерки за информация и публичност, които ще бъдат изпълнени при стриктното съблюдаване на правилата в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.
Бенефициентът ще организира и проведе 3 пресконференции – една относно стартирането на проекта, една междинна, която ще отчете прогреса на проекта към съответния момент и една заключителна, която ще отчете постигнатите цели и резултати в следствие на проекта. Събитията ще бъдат предварително анонсирани чрез публикувана информация на интернет сайта на Община Пловдив, в специална секция, отделена само за разработване на програмата за качество на атмосферния въздух, както и чрез разпространение на прессъобщение до 1 регионална печатна медия (3 бр. прессъобщения). Информация относно провеждането на събитията ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център – Пловдив. Пресконференциите ще се проведат при задължителното присъствие на екипа за управление на проекта, на Заместник кмет с ресор „Екология и управление на отпадъците“ и на Директор на Дирекция „Екология и управление на отпадъците“. По време на пресконференциите, екипът по управление ще позиционира информационен трансперант, който ще съдържа наименованието на проекта, стойността на финансирането, приносът на Кохизионния фонд, знамето на ЕС и Република България, както и целите, попадащи в проектния обхват. Събитията ще бъдат проведени в заседателна зала на Община Пловдив.
С оглед необходимостта от генериране на постоянен информационен поток за проекта, бенефициентът ще създаде специална секция на интернет страницата на Община Пловдив, отделена само за изпълнението на проекта и за публикуване на актуална информация относно разработването на програмата за качество на атмосферния въздух. Секцията ще бъде направена достъпна чрез банер, поставен на www.plovdiv.bg, който ще съдържа името на проекта, упоменаване на Кохезионен фонд, емблемата на ЕС и общото лого на програмен период 2014-2020 г. Бенефициентът ще актуализира информацията ежемесечно, като специалната секция ще бъде ползвана и като платформа за получаване на препоръки и коментари относно публикувания проект на програма за качеството на атмосферния въздух. Секцията ще бъде създадена в рамките на първия месец от проектното изпълнение.
Съобразно целта на дейността, а именно постигане на висока и постоянна информираност на широката общественост относно изпълнението на настоящото проектно предложение, бенефициентът ще изработи и разпространи 110 бр. постери и 920 бр. брошури.
Постерите, съдържащи информация относно целите на проекта и очакваните резултати, ще бъдат разпространени на 3 пъти във всички административни райони на гр. Пловдив, на места, характеризиращи се с голям човекопоток, непосредствено преди трите публични събития (пресконференции). Екипът по управление ще постави 2 бр. постери на видно място във фоайетата на двете административни сгради на Община Пловдив (пл. „Стефан Стамболов“ 1 и пл. „Централен“). 920 бр. брошури ще бъдат разпространени непосредствено преди трите публични събития (пресконференции) и по време на провеждането им. Екипът по управление на проекта ще постави брошури на видно място във фоайетата на двете административни сгради на Община Пловдив (пл. „Стефан Стамболов“ 1 и пл. „Централен“). Брошурите и постерите ще съдържат задължителните за програмата – емблема на ЕС, упоменаване на ЕС, наименование на Кохизионния фонд, общото лого на Програмен период 2014-2020 ведно с наименованието на оперативната програма, адреса на единния информационен портал и общата стойност на проектното предложение. Брошурите ще съдържат и кратко описание на целите на проекта и очакваните резултати, кратко резюме на проекта, както и информация за ОПОС. |
838.80
|
838.80
|
ПОДГОТОВКА НА ДОКУМЕНТАЦИЯ ЗА ПРОЦЕДУРА ЗА ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА НА "ПРОГРАМА НА КАВ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ПЛОВДИВ": Целта на текущата дейност е изготвяне, подготовка и входиране на документация за провеждане на процедура за екологична оценка и/или оценка на съвместимост по реда на Глава VІ от ЗООС и/или по чл.31 от ЗБР, "Наредба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми" и "Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони" на "Програма на КАВ на територията на Община Пловдив" и План за действие към същата за периода 2018 - 2023 г. Реализацията на дейността е необходима с оглед спазване на действащата нормативна база в областта на опазване на околната среда. |
2 900.00
|
0.00
|