Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Културно предприемачество, наследство и сътрудничество

Район за планиране: Всички

Описание

Проектната идея включва създаване на работещ практически модел за осигуряване на гражданското участие и по-специално - активното включване на младежите във формулирането, разработването, изпълнението и мониторинга на областни и общински политики, наредби и дейности в област Кюстендил.

Гражданското участие в процесите на вземане на решения се осъществява чрез създаване на условия за граждански мониторинг върху действията, решенията и политиките, провеждани от държавата и местната власт на областно и местно ниво. По този начин се отчитат идеите и нуждите на обществото, взетите решения относно дейности и политики са валидни и се създават предпоставки за устойчивост в дългосрочен план.

Планираният модел изпълнява две функции:
1. Насърчава гражданското участие чрез по-добра информираност относно функционирането на държавната и общинската администрация, което често създава пречки пред ефективното и ефикасно участие на гражданите в процеса на формиране на политики и вземане на решения;
2. Създава практически механизъм за осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията и политиките, провеждани от държавата и местната власт на областно и местно ниво.

Очакваните резултати от изпълнението на проекта са:
1.	Проучване, създаващо информационната база на проблематиката за активно участие на граждани и младежи в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местните политики в област Кюстендил;
2.	Повишен капацитет на целевите групи за участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местните политики;
3.	Разработен и пилотно приложен модел за активно участие на младежи в местното развитие, който може да бъде мултиплициран и в други райони на страната;
4. Създадена уеб-платформа като механизъм за реализиране на гражданското участие в местното развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване и анализ на действащата рамка, функции и организация на работа на областни и общински администрации и съвети, политики и дейности на държавата и общините в област Кюстендил: Дейността включва извършването на проучване и анализ на действащата правна и административна рамка, функции и организация на работа на областни и общински администрации и съвети, политики и дейности на държавата и общините в област Кюстендил, основни проблеми, които трябва да бъдат решавани в региона, капацитет на областните и общинските администрации и съвети. Обхватът на изпълнението на дейността включва: - Съгласуване на методологията за извършване на проучване и анализ с Кандидата - Съгласуване на източниците на информация, целевите групи и заинтересованите страни - Събиране на необходимата информация - Извършване на анализ на събраната информация - Формулиране на констатации и препоръки - Разработване на доклад с резултатите от изпълнението на горепосочените дейности Целта на проучването е да послужи като информационна база за разработване на идеен модел за паралелно младежко гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местни политики и законодателство в област Кюстендил. В резултат от изпълнението на проучването и анализа се очаква да бъде изготвен Доклад с резултатите от проучването и анализа, формулирани констатации и препоръки в обем до 100 стр., включително приложения. Планира се дейността да се изпълнява в продължение на 4 месеца, което включва половин месец за подготовка на документацията за възлагане, 3 месеца за изпълнение на дейността от външен изпълнител и половин месец за приемане на изпълнението на дейността, евентуални коментари по доклада и отчитане на дейността. 34 800.00 34 800.00
Кръгла маса за формулиране на идеен модел за младежко гражданско участие: Дейността включва организиране и провеждане на кръгла маса в гр. Кюстендил за представяне и обсъждане на основните констатации от проведеното в рамките на Дейност 1 проучване и анализ с участници от всички целеви групи по проекта от област Кюстендил - представители на: - Кандидата - 5 участника (Управителен съвет - 3 души, екип по проекта - 2 души) - Социално икономически партньори - НПО, бизнес, научни и образователни институции - 6 участника - Държавна/областна администрация - 5 участника - Общински администрации - 9 общини х 2 представители = 18 участника - Младежки и други НПО, невключени в СИП - 8 участника - Бизнес асоциации, невключени в СИП - 2 участника - Образователни, културни институции и организации, невключени в СИП - 5 участника или общо 50 участника. Планира се кръглата маса да бъде организирана в продължение на 2 дни със следния дневен ред: - Ден 1 - Представяне и обсъждане на основните констатации от проведеното в рамките на Дейност 1 проучване и анализ - Ден 2 - Обсъждане и формулиране на идеен модел, който да описва накратко основните проблеми за решаване в областта и механизма за паралелно младежко гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местни политики и законодателство. Екипът по проекта ще модерира дискусиите по време на кръглата маса и ще отговаря за протокола и описанието на идейния модел. За организирането на кръглата маса ще са необходими разходи за храна и материали (обобщение на проучването и аналазира, папка, бележник, химикал) за всички 50 участници, както и покриване за транспорт и нощувки на 25 участници, които не са от гр. Кюстендил. Целта на кръглата маса е на базата на представените резултати от проучването и анализа на действащата рамка, функции и организация на работа на областни и общински администрации и съвети, политики и дейности на държавата и общините в област Кюстендил да се обсъди и формулира идеен модел, който да описва механизма за паралелно младежко гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местни политики и законодателство. Като резултат от изпълнението на дейността ще бъде формулиран идейният модел за активното участие на младежи в местното развитие. Планира се дейността да се изпълнява в продължение на 1 месец, което включва половин месец за подготовка на документацията за възлагане и половин месец за организиране на двудневната кръгла маса, приемане на изпълнението и отчитане на дейността. 8 250.00 8 250.00
Разработване на детайлен модел за младежко гражданско участие : Дейността включва разработване на детайлен модел за паралелно младежко гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местни политики и законодателство. Детайлният модел ще се базира на създадения идеен модел по време на предишната дейност, който отразява идеите на всички целеви групи и заинтересовани страни и ще представлява описание на следните елементи: 1. Основни проблеми и предизвикателства в местното развитие в област Кюстендил във всяка от сферите - финанси, икономика, вкл. туризъм, транспорт, благоустройство, околна среда, култура/образование/спорт, здравеопазване, социални дейности, вкл. заетост, обществен ред и сигурност, основни човешки права 2. Институционални отговорности за разрешаването на идентифицираните основни проблеми 3. Съществуваща рамка за разрешаване на идентифицираните основни проблеми - политики, законодателство/наредби, бюджет 4. Планирани бъдещи действия - политики, законодателство, дейности 5. Механизъм за младежко участие в процеса на формулиране, изпълнение и наблюдение на политики, законодателство и дейности на областно ниво, който включва: - Описание на структурата, функционирането и дейността на паралелен Младежки съвет, вкл. подбор на участниците, обучението им и провеждането на паралелни заседания, осигуряване на публичност и прозрачност, включително чрез използване на онлайн платформа, 2-годишна програма за работа. Като начало се предвижда създаваният Младежки съвет да се състои от 11 членове - нечетен брой - за ясно определяне на мнозинство при гласуване. Гласуването ще бъде само с "да" и "не", с което се изразява съответната активна позиция на гласуващия. Гласуване с "въздържал се" няма да се допуска. Единият от членовете ще изпълнява функциите на координатор, като ще администрира и протоколира дневния ред и заседанията на съвета. Членовете на съвета ще бъдат така подбрани, че да притежават компетентности в областите на държавно и местно управление: финанси, икономика, вкл. туризъм, транспорт, благоустройство, околна среда, култура/образование/спорт, здравеопазване, социални дейности, вкл. заетост, основни човешки права. Детайлният модел ще описва специфичната конкретика за област Кюстендил, но използваните методи и механизми ще бъдат приложими и в други райони на страната, като се има предвид, че проблемите на местно ниво в страната са сходни. Предвижда се моделът за активно младежко гражданско участие да бъде детайлно разработен от външен изпълнител. Продължителността на изпълнение на дейността се планира да е 4 месеца, което включва половин месец за изготвяне на договорна документация и договориране, изпълнение в продължение на 3 месеца и половин месец за съгласуване, приемане и одобрение на продукта и отчитане на дейността. 28 200.00 28 200.00
Пилотно изпълнение на модел на младежко гражданско участие: Пилотното приложение на модела за младежко гражданско участие ще се базира на детайлното описание на механизма за приложение на модела, което включва два основни етапа: 1. Подбор на участници и изграждане на капацитет на бъдещия Младежки съвет със съответната структура и компетентности на членовете (11 членове с право на глас) В изпълнение на този етап ще бъдат извършени следните стъпки: - Подбор на участници с образование, квалификации и компетентност в сферите на държавна и местна политика. Ще се проведе кампания за набиране на кандидати, подбор чрез автобиографии и последващи интервюта за определяне на общата компетентност и мотивация на кандидатите. Срок за изпълнение - половин месец. - Изграждане на капацитет на подбраните участници чрез провеждане на 2-дневно обучение в гр. Кюстендил със следния дневен ред: Ден 1: Запознаване с детайлния модел за младежко гражданско участие - предизвикателства и проблеми за решаване в област Кюстендил, институционални отговорности, сфери на дейност, правни, ресурсни и бюджетни рамки Ден 2: Структура, функциониране и организация на работа на Младежкия съвет, взаимодействие с целевите групи, 2-годишна програма за работа Предвижда се организацията и провеждането на обучението да отнемат половин месец. 2. Провеждане на паралелно присъствено заседание на Младежки съвет и анализ на решенията След извършване на обучението, ще бъде планирано провеждане на паралелно заседание на Младежкия съвет, което ще съвпада с планирано заседание по подходящата тема на Общински съвет Кюстендил със същия дневен ред, както следва: Ден 1: Обсъждане и вземане на независими решения по представения дневен ред Ден 2: Анализ на паралелно взетите решения в сравнение с огласените от заседанието на Общински съвет - Кюстендил, като областен център и най-голяма община в областта. 3. Провеждане на паралелно неприсъствено заседание на Младежкия съвет и анализ на решенията. Планираното неприсъствено заседание ще бъде проведено онлайн чрез разработената уеб-платформа, отново съвпадащо с планирано реално заседание на областен или общински съвет с подходящ дневен ред. Предвижда се организацията и провеждането на паралелните заседания да отнеме 1 месец. За целите на прозрачността на обсъждането на Младежки съвет, се предвижда уеб-платформата, разработвана в рамките на следващата дейност да бъде функционална и да може да се проследяват обсъжданията онлайн с възможност за получаване на коментари и мнения от външни участници в реално време, които могат да бъдат взети под внимание. Ще се предложи въвеждането на подобна онлайн система и за реалните заседания на областни и общински съвети. След вземането на решенията в паралелния Младежки съвет, същите ще бъдат предоставени на Общинския съвет - Кюстендил. След това ще бъде проведено редовно заседание на Общинския съвет - Кюстендил, където Младежкият съвет ще има възможността да представи своите решения и мотиви към тях и ще получи възможност да се запознае с реалната работа на органа на местната власт и местното самоуправление с цел подготовка на бъдещи общински съветници, ефективно правене на политики, вземане на решения и по-широко гражданско участие в тях. Резултатите от анализа ще бъдат широко огласени след целевите групи и обществеността. Следващата стъпка, вече извън проекта, е създаване на устойчивост на формираната структура Младежки съвет, която да позволи участието им в реалните заседания както и да формира граждански отговорни и компетентни бъдещи представители на обществеността и участници в процеса на формулиране, изпълнение и мониторинг на местни полити и законодателство. Общо срокът за изпълнение на дейността ще включва и половин месец за изготвяне на договорна документация и договориране с външен изпълнител и половин месец за отчитане, с което общата продължителност ще е 3 месеца. 8 580.00 10 296.00
Онлайн платформа за приложение и разпространение на модел на младежко гражданско участие: Дейността включва разработване на онлайн платформа за приложение и разпространение на модела и вземане на решения, осигуряващо публичност и прозрачност на решенията в реално време, както и обществен форум за коментари, предложения, обмен на опит и добри практики, консултации. По време на изпълнението на проекта се предвижда платформата да осигури публичност и прозрачност на създаването и пилотното прилагане на модела за младежко гражданско участие в процеса на формулиране, изпълнение и мониторинг на местните политики и законодателство. За целите на прозрачността по време на планираното заседание на Младежки съвет, се предвижда уеб-платформата да бъде функционална и да може да се проследяват обсъжданията онлайн с възможност за получаване на коментари и мнения от външни участници в реално време, които могат да бъдат взети под внимание. Платформата ще разполага с функционалност за провеждане и излъчване на онлайн заседания и обсъждания на Младежки съвет, при които няма да е необходимо физическо присъствие на членовете. След това пилотно изпитание, ще се предложи използването на тази онлайн система и за осигуряване на прозрачност за реалните заседания на общинските съвети в област Кюстендил и други области в страната. Освен като форум на Младежкия съвет и осигуряване на публичност и визуализация на дейността му, онлайн платформата ще събира информация за реалното изпълнение на областни и общински политики и мнението на гражданите за взети решения на местно ниво в следните сфери от модела: - финанси, - икономика, вкл. туризъм, - транспорт, - благоустройство, - околна среда, - култура/образование/спорт, - здравеопазване, - социални дейности, вкл. заетост, - обществен ред и сигурност, - основни човешки права. Гражданите също ще могат да подават информация към платформата под формата на сигнали/препоръки в предварително определена структурирана форма (чрез бланка). Ще се търси мнение от гражданите по определени казуси чрез допитвания и анкети. Други основни функции на платформата ще включват: - да акумулира информация от подадени сигнали от гражданите; - да подава обработената информация към Младежки съвет и предприемане на действия по участие в промяна на прилагани политики и взимане на бъдещи управленски решения в конкретните области на сигналите; - да разяснява конкретни политики и взети решения на гражданите; - да бъде проводник на информация, която да бъде сведена и до структурите на областната и общинските администрациите и другите заинтересовани страни в съответната форма. Планира се разработването на уеб-платформата да бъде възложено на външен изпълнител. Срокът за изпълнение на дейността, включително по половин месец за договаряне и отчитане ще бъде общо 3 месеца. Освен модела за младежко гражданско участие, уеб-платформата ще стане другият основен елемент за осигуряване на устойчивостта на резултатите от проекта. 3 480.00 3 480.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.