Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0005-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на ЕМА ООД чрез разработване и въвеждане на допълнителни модули към вече съществуващ софтуер за управление на процесите- ЕРП система
Бенефициент 030113826 ЕМА ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 02.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
„ЕМА” ООД е създадена през 1990 г.  в Плевен и от 1994 г. е с основен предмет на дейност е внос и дистрибуция на хартия и хартиени продукти. ЕМА ООД е изградила и поддържа ефективно сътрудничество с голям брой партньори, като традиционно влага значителни ресурси за усъвършенстване на продукцията си, така че да отговори на непрекъснато нарастващите потребности на своите клиенти. През последните години компанията се разраства бързо, непрекъснато подобрява качеството на изделията си и разширява пазарите си в страната и чужбина. 
Основните проблеми, ограничения и предизвикателства пред развитието на компанията са свързани с необходимостта от постоянно поддържане на високо качество на услугите и ефективното управление на работните процеси.
За успешното им преодоляване представеният проект включва следните допустими дейности по настоящата процедура за подбор на проекти:
1. Разработване и въвеждане на допълнителни модули към специализиран софтуер за управление на процесите -  ERP система.
    Необходимост от дейностите по проекта са продиктувани изцяло от стремежа на ЕМА ООД да завоюва  нови пазарни позиции, за постигане на устойчиво развитие и повишаване на конкурентоспособност.
Предприятието планира чрез тази дейност да бъдат постигнати следните резултати:
-	Подобряване на планирането и цялостното управление на дейността на компанията; оптимизиране на всички работни процеси в предприятието;
-	Своевременно откриване на възникнали проблеми и въвеждане на средства и методи за избягване на повторни грешки;
-	Намаляване на разходите чрез елиминиране на неефективните бизнес процеси;
-	Подобряване на системата за организиране на доставки
-	Увеличение броя на новите клиенти на фирмата;
-	Увеличение на приходите от продажби на предлаганите изделия като пряк резултат от привличането на нови клиенти. 
-	Запазване доверието на основните клиенти;
-	Запазване и разширяване на пазарните позиции в национален и международен мащаб;
-	Повишаване репутацията на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на допълнителни модули към ERP система: Редица ограничения пред дружеството налагат необходимостта от: 1) подобряване на управлението и организацията на всички процеси, ресурси и информационни потоци в компанията; 2) оптимизиране на работните процеси и увеличаване на ефективността и производителността на труда чрез съкращаване на неефективни бизнес процеси, намаляване на времето и ресурсите за реализиране на необходимите процеси при правилното им структуриране, обвързване и информационна обезпеченост; 3) съкращаване/намаляване на разходите по осъществяване на дейността на компанията; 4) оптимално планиране на ресурсите на всички нива в компанията; 5) повишаване на качеството на предлаганите услуги и продукти, както и оптимизиране на съотношението качество/цена; 6) създаване на динамичен инструмент за управление на взаимоотношенията с клиентите, който да позволи правилно и надеждно идентифициране, таргетиране, привличане и задържане на нови клиенти; 7) въвеждане на инструмент, който да позволява информирани и навременни управленски решения и интегрирано управление на процесите и ресурсите. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на допълнителни модули към действащата в момента ERP система: - Модул „Доставки”- Наличие на списък на доставчици- валута на плащане, начин на плащане, условия на доставка; Определяне на доставчик на дадена стока; Следене на поръчките към доставчиците; поддържане на неограничен брой доставчици; Възможност за потвърждаване на зявките за доставка; Пресмятане на пълна себестойност на доставката; Генериране на пълна информация за доставките и задълженията; Автоматично разпределяне на разходите по артикули; Възможност за междинно въвеждане на уточняващи параметри; Следене на паричните потоци; планиране на предствоящи плащания и др. - Модул „Управление на взаимотношения с клиенти”- формиране на база данни за съществуващи и потенциални клиенти; ще се дефинират целите за конкретен клиент; ще се предоставя допълнителна информация за търговските отношения с всеки клиент; ще се съхранява всякакъв вид информация за клиента, включително и финансови анализи; ще поддържа бизнес процесите чрез интегриране с други модули с цел създаване на профил на клиента; ще се създаде възможност за управление на проекти- търговски, маркетингови, водене на статистика, проследяване на успеваемост на проектите, както и причина за тяхната неуспеваемост; ще има възможност за добавяне на екип към проекта и неговото оценяване. - Модул „Производство”-ще бъде въведена технология за производството на конкретно изделие, включваща всички нужни материали, количество за влагане, процент брак; въвеждане на поръчки; отчитане на реално произведеното с информация за реално израходваните материали; калкулация на себестойността и различни видове справки, обвързани с тези дейности. - Модул „Управленски справки”- Чрез неговото използване ще могат да бъдат създавани оперативни справки за проследимост работата по клиенти за определен минал период; справки за паричните потоци по седмици и месеци, свързани със задължения към доставчици от чужбина и в страната; планиране и отчитане на база месец, тримесечие, година на продажбите във фирмата; възможност за бързи справки по клиенти по различни разрези; оперативни справки за доходност, ликвидността и дълга на фирмата; оперативни справки по оперативна ефективност на фирмата - Модул „Управление на околната среда”- прилагане на фирмена политика за оптимизиране на отпадъците. Той ще дава възможност за въвеждане в програмния продукт на информация за вида на опаковката на всяка единица стока, която се заприхождава в складовете на фирмата; възможност за отчитане на бракуваните и рекламирани стоки и тяхното предаване за рециклиране; Отчитане на брака и предаването му за рециклиране от производствените звена при отделните производства; въвеждане в програмния продукт на отпечатване на всички данни, свързани с управление на околната среда – стоки с получени сертификати от чужбина, ползвани сертификати от фирмата., Договорена стойност: 80 000.00 , Отчетена стойност: 80 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БАКАЛА СОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 56 000.00 , Отчетена стойност**: 80 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12 271.00 , Достигната стойност: 12 271.19
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 80 000.00 BGN
БФП 56 000.00 BGN
Собствено финансиране 24 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 56 000.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване на допълнителни модули към съществуваща ERP система , Прогнозна стойност: 80 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и въвеждане на допълнителни модули към ЕРП система
    Изпълнител: БАКАЛА СОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 56 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN