Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0114-C01
Наименование на проекта "Подкрепа за създаване на нови работни места в "АЛАЧОВ" ЕООД
Бенефициент 203253363 "АЛАЧОВ" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 22.08.2016
Дата на стартиране 22.08.2016
Дата на приключване 21.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Якоруда, с.Юруково

Описание

Кратко описание на проекта
"АЛАЧОВ" ЕООД осъществява дейност в с. Юруково, Община Якоруда. Фирмата развива дейност в сферата на търговия на дребно с хранителни стоки в обект "Магазин за хранителни стоки". Обектът се намира в центъра на населеното място и в близост до единственото училище. Въпреки, че приходите от продажби не са високи, естеството на стоките, които се от ежедневна необходимост, както и социално и икономическите характеристики на района обуславят сравнително постоянно ниво на приходи, което гарантира устойчива жизнеспособност на икономическата дейност.Концепцията на ръководството на фирмата за бъдещо бизнес развитие е разширяване дейността на предприятието чрез увеличаване обема и  асортимента на предлаганите  стоки,респективно разширяване на търговската площ чрез обособяване на допълнително помещение за продажби. Разходите за персонал представляват значителен елемент при формиране себестойността на единица продукт и възможностите, които предоставя настоящата Процедура за предоставяне на безвъзмездна помощ  е стимул за работодателя за разкриване на нови работни места, което ще създаде предпоставки за развитие и увеличаване икономическата дейност на фирмата.Настоящето проектно предложение е насочено към разкриване на нови работни места чрез наемане за 12 месеца на 6 (шест) безработни и/или неактивни лица от най-уязвимите групи на пазара на труда-лица с увреждания между 30 и 54 години и с ниско образование, младежи до 29 години и лица над 54 години. С цел осигуряване на условия на труд се предвижда закупуване на работно облекло   и доставка на ДМА: хладилна витрина за хранителни стоки, микробус/миниван/, система за видео наблюдение и компютърна  система за регистриране на продажбите в обекта.Други основни дейности по проекта са организация и управление и дейности по информираност и публичност.Всички дейности са допустими по схемата и са съобразени по време и взаимна връзка. Разходите, заложени за тяхното изпълнение са реални и в рамките на допустимите стойности.
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца. : Кандидат-бенефициентът залага в проектното си предложение разкриване на 6 /шест/ нови работни места. За тях ще се търсят хора от най-уязвимите социални групи: лица с увреждания, младежи до 29 години , лица над 54 години. Дейността ще стартира от началото на третия проектен месец. Преди това ще бъдат идентифицирани лицата, подходящи за заемане на одобрените длъжности. Във фирмата към момента работят 4/ четири/ лица, на длъжности : продавачи на хранителни стоки -2 бр, шофьор и хигиенист. В проектното предложение се кандидатства за : касиер-1бр., консултант продавачи- 1 бр., шофьор 1 бр., складови работници-2 бр.и охрана на обекта-1бр. Тази необходимост е продиктувана от идеята за разширяване на обекта с още едно помещение, разнообразяване асортимента от стоки с такива от нехранителен характер, разширяване и осигуряване на по- качествени услуги, преминаване на двусменен режим на работа и необходимостта от сигурност срещу посегателства. Шофьорът ще бъде и снабдител на обектите. Лицата ще бъдат наети, след обсъждане с екипа по проекта и управителя, както и след събеседване с идентифицираните от целевата група. С всички наети ще бъдат сключени трудови договори при спазване изискванията на Кодекса на труда. Заплатите ще бъдат в рамките на минималния осигурителен доход за съответната длъжност. Ще бъдат планирани средства и за осигуровки за сметка на работодателя. Работниците ще имат право на платен годишен отпуск . Преди стартиране на трудовия процес всички ще бъдат инструктирани за спазване изискванията за охрана на труда и задължителните хигиенни норми на работното място. Първоначално ново наетите ще бъдат обучавани от съществуващия персонал за съответната длъжност. На работниците ще бъде осигурено работно облекло и предпазни средства, където се налага., Договорена стойност: 41 933.03 , Отчетена стойност: 40 790.29
  • Дейност: Закупуване на работно облекло, оборудване и обзавеждане. : Дейността е съпътстваща на наемане на нови работници и е част от бюджета на проекта. Всички разходи са без ДДС, тъй като фирмата е регистрирана по ЗДДС. С наемането на нови работници, работодателят е длъжен да им осигури подходящи условия на труд. Разширяване обема на работа на предприятието изисква не само допълнителен човешки ресурс, но и съответните инвестиции в дълготрайни активи и нематериални активи. Разкриване на нови работни места е в резултат от дългосрочните цели на предприятието за увеличаване обема на продажбите, за което е необходимо извършване на инвестиционни разходи. Спецификата на основната дейност на фирмата, а именно търговия на дребно с хранителни стоки изисква ежедневно извършване на доставки и условия за съхранение и предлагане на стоките съгласно изискванията на националното законодателство за продажба на хранителни стоки. С цел качество и срочност на хранителните стоки се предвижда закупуване на хладилна витрина. Тя ще бъде обслужвана от консултант-продавача и складовия работник. Пред вид нарастване обема на стоките, предназначени за продажба и за по-голяма прегледност на складовите наличности, както и повишаване качеството на услугите от е необходима ПОС система за регистриране на продажбите който ще осигурява бързина и ефективност при продажбите, както и проследяване на стоковите запаси. С разширяване на обема на търговската дейност се налага по-редовно снабдяване на обектите, а така също в повечето случаи много пресни стоки. За това се налага закупуване на ново транспортно средство, което да гарантира снабдяване на стоки в обекта според пазарното търсене. Не без значение е сигурността на работещите и на стоковите наличности и оборудване. За това се предвижда и охрана на обекта - жива и камери за наблюдение. Това е гаранция от набези и посегателства, които са често срещано явление в малките населени места. Тази дейност ще бъде изпълнявана прецизно, като всички доставки ще останат на разположение на фирмата и ще бъдат използвани по предназначение. , Договорена стойност: 19 439.00 , Отчетена стойност: 19 379.67
  • Дейност: Информираност и публичност. : Целта на тази дейност е да информира населението за възможностите, които предоставя Програмата и схемата за подпомагане процеса на намаляване на безработицата, подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места и особено важно - наемане на безработни и неактивни от най-уязвимите социални групи. Дейността ще стартира през първия проектен месец, след подписване на Договора за БФП. С публикация в местен или регионален вестник жителите на община Якоруда ще бъдат информирани за одобрения проект, неговите цели и резултатите, които се очакват. Това ще бъде и начин за набиране на кандидати за работа от групите, които ще бъдат посочени. През третия месец ще бъде изготвена и поставена на обекта информационна табела за изпълнявания проект. През следващите два месеца ще бъдат изготвени брошури с по- подробни данни за ОП "РЧР", схемата "Ново работно място 2015" и заложените дейности в проекта.Ще има снимков материал с наетите работници, доставеното оборудване и условията при които работят ново наетите. В края на проекта ще бъде направена още една публикация с постигнатите резултати и изпълнените индикатори. Оборудвано ще бъде обозначено със стикери,информиращи за Програмата и проекта.При изготвянето на информационните материали ще бъдат спазени изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. , Договорена стойност: 650.00 , Отчетена стойност: 650.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта. : Екипът за управление е важен фактор за изпълнение на проекта. Това обуславя и необходимостта за ангажиране на квалифицирани специалисти с добър опит по изпълнение на проекти. В екипа по управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие двама служители - ръководител и счетоводител. Основната задача на екипа е. да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Договарящия орган. В изпълнение на календарния план-график, който ще бъде подготвен още в началото на проекта, ще се провеждат работни срещи всеки месец, а когато се налага и по- често, за отразяване на напредъка и при необходимост ще се предприемат мерки за бързо решаване на възникналите проблеми. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с ДО ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна документация и ще следи за спазване на всички изисквания на Програмата по счетоводното отчитане. Настолна книга на екипа ще бъде "Ръководството на бенефициента" за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 Екипът ще води редовна кореспонденция с УО и ще следи за правилното изпълнение на поръчките от избраните изпълнители. Ще извършва мониторинг върху работата на наетите лица, свързано с тяхното присъствие, заплащане, използване на работното облекло по предназначение, както и обслужване на доставеното оборудване. При констатиране на нередности ще провежда срещи с работодателя и ще изисква отстраняване на пропуските. Дейността по организация и управление гарантира, че проекта ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане., Договорена стойност: 5 011.09 , Отчетена стойност: 4 553.98

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ИМЕЛ ДИЗАЙН"ООД, Договорена стойност по проекта*: 540.00 , Отчетена стойност**: 450.00
  • Изпълнител: ЛИФОЕТ - 2007 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 540.00 , Отчетена стойност**: 450.00
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 576.80 , Отчетена стойност**: 1 288.00
  • Изпълнител: "ВЕДИКОМ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 440.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: "РУС КОМЕРС 63"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 770.00 , Отчетена стойност**: 1 441.67
  • Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 800.00 , Отчетена стойност**: 14 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 7.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 67 033.12 BGN
БФП 67 033.12 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 64 081.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: 1.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на 1 бр.товарен минибус/миниван/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС№160/01.07.2016г. , Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: 1.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на 1 бр.товарен минибус/миниван/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС№160/01.07.2016г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на 1 бр.товарен минибус
    Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: 2."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Прогнозна стойност: 1 475.00
  • Обособена позиция 1: 2."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/
    Изпълнител: "РУС КОМЕРС 63"ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 770.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: 3."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на система за видеонаблюдение "по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Прогнозна стойност: 450.00
  • Обособена позиция 1: 3."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на система за видеонаблюдение "по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на система за видеонаблюдение
    Изпълнител: ЛИФОЕТ - 2007 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 540.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: 4."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност " Доставка на ПОС система за магазини""по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Прогнозна стойност: 1 200.00
  • Обособена позиция 1: 4."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност " Доставка на ПОС система за магазини""по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Изпълнител: "ВЕДИКОМ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 440.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на ПОС система за магазини
    Изпълнител: "ВЕДИКОМ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 440.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: 5.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на работно облекло" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Прогнозна стойност: 1 314.00
  • Обособена позиция 1: 5.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на работно облекло" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 576.80
  • Обособена позиция 2: Доставка на работно облекло
    Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 576.80
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: 6.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Застраховка на оборудването"" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: 6.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Застраховка на оборудването"" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: 7.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Информираност и публичност" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г, Прогнозна стойност: 650.00
  • Обособена позиция 1: 7.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Информираност и публичност" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ДОСТАВКА НА 1 БР.ИНФОРМАЦИОННА ТАБЕЛА И ИЗГОТВЯНЕ НА 100БР.БРОШУРИ
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Информираност и публичност
    Изпълнител: "ИМЕЛ ДИЗАЙН"ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 540.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN