Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0118-C02
Наименование на проекта 3-1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 в община Рила
Бенефициент 000261598 ОБЩИНА РИЛА
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 15.02.2021
Дата на стартиране 04.01.2021
Дата на приключване 30.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Рила

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящата ситуация, свързана с разпространението на COVID-19 и нейните икономически и социални ефекти върху уязвимите групи поставиха общинското ръководство пред сериозни изпитания. Всички основни дейности са повлияни в голяма степен от пандемичното разпространение на вируса, което изисква мерки на местно ниво за мобилизиране на ресурсите, стабилизиране и възстановяване. Извънредната ситуация породи преки негативни социално-икономически последици, като наруши икономическата стабилност, внесе несигурност сред обществото поради закриването на работни места. Доведе до увеличаване ръста на безработица, създадоха се затруднения при функциониране на малки и средни бизнеси. Перспективите пред голяма част от домакинствата са неясни, бедността и липсата на доходи се задълбочава.
След приключване на финансирането по Оперативна програма „Храни” на 30.04.2020г.,  Община Рила стартира проект за предоставяне на топъл обяд, финансиран по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“.  В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, както и да могат да я получат в дома си, защото противоепидемичните мерки налагат това. Планира се проекта да обхване 130 лица от целевите групи, които да получават храна в работни дни за времето на изпълнение на дейността.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Община Рила планира да включи в проекта следните целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са следните: - собствени данни на общинската администрация – в предходните проекти, включващи приготвяне и доставка на топъл обяд, които община Рила реализира бяха обхванати 130 представители на целевите групи. Това е реалистичен брой лица, който е съобразен с индивидуалните потребности и специфики на нуждаещите се лица, както и с възможностите на изпълнителя на топлия обяд. - информация от различни институции, имащи отношение към дейността по предоставяне на топъл обяд – това може да са Дирекция „Социално подпомагане” /които имат данни за лица,обект на социално подпомагане/, НПО, клубове на инвалида и пенсионера по населените места в общината. - РЗИ – които предоставят ежедневно актуална информация за лицата, поставени под задължителна карантина. - информация, подадена от кметовете на населените места, съставляващи общината. - сигнали от граждани. - отворена телефонна линия. - информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Община Рила ще започне дейността „Определяне на целевите групи“ преди стартирането на договора, както и ще я изпълнява през целия период на неговото действие. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. Обменът на информация във връзка с принадлежността към целевата група ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Община Рила ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от Кмета процедура за подбор, както и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. Освен това бенефициента ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от лицата в резервния списък, се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. Непосредствено преди стартиране предоставянето на топлия обяд ще се уточнява отделно с всеки потребител начина на получаване на готовата храна. Целта е да се приложи индивидуален подход, като се отчитат потребностите и възможностите на всеки отделен човек. Също така ще се гарантира предоставянето на дейността при зачитане достойнството на всеки потребител., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: Община Рила ще приготвя и доставя храната чрез възлагане по реда на ЗОП. Доставчикът отговаря на изискванията за материална база и оборудване, като по този начин се гарантира качеството на приготвената храна. Приготвената храна следва да отговаря на изискванията съгласно Закона за храните, Наредба №5 от 25. 05. 2006 г. за хигиена на храните , Наредба № 9 от 16. 09. 2011 г. за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните и Наредба за специфичните изисквания към мазнините за мазане. Храните, които доставчика ще закупува за приготвяне на храна за трапезарията, ще бъдат етикетирани/ако е приложимо/ съгласно нормативните изисквания, ще са първо или по-високо качество, следва да имат съответния срок на годност, да бъдат придружени с необходимите документи за качество и гаранция, да отговарят на санитарните, ветеринарно санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото законодателство на Република България и /или издадени от специализирани държавни контролни органи. Приготвянето на топлия обяд по целевата програма ще се осъществява в Ресторант „Невен”- гр. Рила, собственост на фирма „Невен-Ч” ЕООД ЕИК: 200285971, отдаден под наем на ЕТ „ЧАВДАР ТРАЙКОВ – НЕВЕН 2000”. В същия са налични, като материална база – складове за съхранение на храни, място за хранене, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Обектът за производство и съхранение на храните, както и прилежащите им терени се поддържат чисти и в добро състояние. Обектът е изграден и оборудван по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Наличното оборудване за приготвяне на храната е съставено от по един артикул както следва: - професионална готварска печка, с фурна, - газов котлон CASTS, модел E7/KUPG4BB2M2G, - тръбна скара INOXIT, модел CET 63, - електрически фритюрник HAISLAND, настолен EF 102 V, микровълнова фурна, бойлер „Diplomat“ GC 80 V, - фризер – ракла „LIEBHERR“ GTL 3005, - фризер – ракла „LIEBHERR“ GTL 6105, хладилник „Beko“ Хладилен шкаф с две врати INOXIT, модел MBL 8960, Хладилна маса INOXIT модел ETF 3422, картофобелачка ROGA модел PL 10, топъл шкаф INOXIT. Обекта разполага с достатъчно посуда и прибори, отговаряща и необходима за качественото и ефикасно изпълнение на услугата. Налични са оборудване – палети, рафтове, стелажи за поставяне на храните. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението на хранителните продукти. Ангажираният персонал (административен капацитет) по предоставянето на топлия обяд е съставен от следните позиции: - главен готвач, - помощник готвач, - хигиенист (мияч), - счетоводител – който ще калкулира и калкулационните ведомостите, листовете, отчети и др. -правоспособен шофьор. Всички ангажирани лица с предоставянето на топлия обяд ще имат редовно заверени лични здравни книжки, освен това стриктно ще се води документация, удостоверяваща проследимост на храните и хранителните продукти. , Договорена стойност: 54 353.70 , Отчетена стойност: 54 353.70
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Потребителите ще получават топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Дейността ще се реализира чрез външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, находящ се на следния адрес: гр.Рила, ул.”Свети Иван Рилски” №115. В допълнение към доставчика на топлия обяд ще се изисква да се съобразява при работата си с „Алгоритъм на дезинфекционните мероприятия в обекти с обществено предназначение в условията на епидемично разпространение на COVID-19” по отношение на местата за приготвяне и транспортиране на готовата храна., Договорена стойност: 2 717.69 , Отчетена стойност: 2 717.69
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, информираност по различни въпроси, социална защита с съдействие, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Съпътстващите мерки, които община Рила ще изпълнява в партньорство с НПО, в рамките на проекта се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - партньорите имат готовност и за осъществяване на други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки ще се реализират при следните принципи:зачитане на човешкото достойнство на потребителя, зачитане правата и независимост на нуждаещите се лица, конфиденциалност и защита на лична информация. Затова общината в партньорство с НПО ще реализира съпътстващите услуги, така, че да се гарантира индивидуалния подход и комплексния характер на дейността по предоставяне на топъл обяд., Договорена стойност: 2 717.68 , Отчетена стойност: 2 717.69

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Приобщаване Фондация, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 130.00 , Достигната стойност: 144.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 59 789.07 BGN
БФП 59 789.07 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 59 789.07 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN