Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.005-0085-C02
Наименование на проекта "Активно включване в община Сандански"
Бенефициент 000024955 Община Сандански
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.04.2017
Дата на стартиране 18.04.2017
Дата на приключване 18.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Сандански

Описание

Кратко описание на проекта
„Активно включване в Община Сандански” е проектно предложение, което предвижда в период от 18 м. да се реализират дейности в подкрепа на социалната интеграция на хора в риск, включително с увреждания и членове на техните семейства. Проектът включва дейности, чието реализиране ще осигури 12 месечно предоставяне на необходима социална услуга в общността за жителите на общината – ЦСРИ и развиването на интегрирана подкрепа за семейства с деца и възрастни в риск. Крайната цел е да се мотивират и подпомогнат хора с увреждания и членове на семейства с деца и възрастни в риск от община Сандански да започнат да си търсят работа и да се включат по подходящ начин на пазара на труда. За максимално прецизиране на подходите в работата по предоставяне на предвидените услуги и подкрепа, проектът включва дейности: за проучване на потребности, събиране и анализиране на информация; разработване на методически документи, предназначени за специалистите, които ще предоставят интегрираната подкрепа, наръчник за директно ползване от хора с увреждания и такива, които полагат грижи за зависими членове на техните семейства имат нужда от развитие на умения за независим живот и насърчаване за включване на пазара на труда. Изпълнението на дейностите е разпределено между бенефициента – Община Сандански  и партньорската организация – Фондация „Институт за социални дейности и практики”.  Доставчик на услугите, които ще се предоставят по време на изпълнение на проекта ще бъде Община Сандански, а Фондация ИСУО ще партнира в изпълнението при проучвания, разработване на методически документи, супервизии, мониторинг. В резултат от изпълнението на проекта се очаква:
разширяване на социалните услугите в общината с такива, които са включени в местни стратегически документи и отговарят на конкретни потребности чрез прилагане на интегрирани и комплексни подходи за социално включване и участие на пазара на труда на хора с увреждания и семейства на деца и възрастни в риск/включително с увреждания/.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: В рамките на дейността се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Планира се да бъдат сключени договори с членовете на екипа, определени още при подготовката на проектното предложение. Екипът по проекта ще изпълнява функции по организационните и административните въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно и ефективно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от 3 - ма членове: 1 Ръководител на проекта, 1 Счетоводител на проекта, 1 Координатор. , Договорена стойност: 17 870.00 , Отчетена стойност: 17 864.92
  • Дейност: Проучване на нуждите от подкрепа за социална интеграция сред семейства с деца и възрастни в риск в община Сандански: Проучването на актуалните потребности от подкрепа на семействата с деца и възрастни в риск от Община Сандански е дейност, която има пряко отношение към качеството на подкрепата, която ще се предостави на бенефициентите по проекта. Предвидената дейност ще подпомогне разкриването на нова за общината услуга – Център за социална рехабилитация и интеграция (ЦСРИ), в която ще се развиват дейности спрямо реално заявените нужди. Проучването включва събиране, обобщаване и анализиране на информация за актуалните потребности на целевите групи от подкрепа за социална интеграция, подкрепа за развиване на умения за независим и самостоятелен начин на живот и предоставяне на възможности за връщане на пазара на труда на близките полагащи грижа за хора с увреждания. Събирането на информация ще се извърши чрез: анкетиране на 50 представители на целевите групи (20 възрастни с увреждания, 15 членове на семейства на възрастни с увреждания, 15 членове на семейства на деца в риск), живеещи в гр. Сандански, с. Дамяница, с. Катунци, с. Ново Делчево; запознаване с броя на регистрирани заявки и получени сигнали за подкрепа в релевантни институции. Обобщението и анализа на събраната информация ще бъдат използвани за планиране и последващо реализиране на конкретни дейности в ЦСРИ, който ще бъде създаден по проекта и при осигуряването на интегрирана подкрепа, предвидена в Дейност 7 на проектното предложение. За целта ще се изготви доклад с препоръки за развиването на конкретни дейности в ЦСРИ. Включването на дейности, които изцяло са съобразени и адаптирани към идентифицирани потребности ще осигури предоставянето на качествена и гъвкава социална услуга, насочена към развитие на умения за независим живот и към осигуряване на възможности за включване на пазара на труда на хората с увреждания и близките, полагащи грижи за тях. Дейността ще бъде осъществена от партньорската организация и община Сандански в VI месец. В изпълнението й ще се включат двама експерти методология, един функционален експерт, трима анкетиращи (социални работници). , Договорена стойност: 8 843.00 , Отчетена стойност: 7 179.39
  • Дейност: Извършване на ремонтни дейности и закупуване на оборудване за ЦСРИ: Социалната услуга ЦСРИ, която ще бъде разкрита в Община Сандански по проекта, се предвижда да бъде ситуирана в помещения публична общинска собственост. Административният адрес на сградата е гр. Сандански, ул. "Надежда" № 15. Обектът е с осигурена транспортна инфраструктура – изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци, развити транспортни връзки. Предвидените помещения имат пространство за движение на хора с двигателни затруднения. В изпълнение на проектната дейност се предвижда помещенията да бъдат ремонтирани. Ще бъдат извършени доставка и монтаж на нова дограма, изкърпване на вътрешна варова мазилка, боядисване, доставка и монтаж на ламиниран паркет, ремонт на санитарен възел, направа на циментова замазка и др. Предвидените ремонтни дейности съгласно ЗУТ не изискват изготвянето на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. За нормалното функциониране на ЦСРИ ще бъде доставено и монтирано необходимото оборудване и обзавеждане. Предвидените помещения осигуряват удобно подреждане на необходимото обзавеждане и оборудване за индивидуална или групова работа. Предвижда се то да се закупи със средства от проекта. Предвиденото за закупуване оборудване е изцяло съобразено с характера на дейностите, които ще се реализират в новосъздадения Център и включва: бюра, посетителски столове , климатици, шкафове за документи т.н.. Дейността ще се осъществява от водещата организация – община Сандански, в периода II-IX месец. , Договорена стойност: 38 508.99 , Отчетена стойност: 38 457.34
  • Дейност: Разкриване и организация на дейността на ЦСРИ: Проектът предвижда разкриването на нова за община Сандански социална услуга в общността ЦСРИ за деца и възрастни в риск /включително и с увреждания/ и техните семейства. Услугата е предвидена в Областната стратегия за развитие на социалните услуги в област Благоевград 2016-2020 и в Общинската стратегия за развитие на социалните услуги в Община Сандански 2016-2020. Социалната услуга ЦСРИ по проекта ще бъде разкрита със заповед на кмета на Община Сандански, с капацитет 20 места. Доставчик на услугата ще бъде Община Сандански. В ЦСРИ ще работи 8 членен екип от специалисти, включващ 2-ма социални работници, рехабилитатор, логопед, психолог, педагог, юрист, трудотерапевт. Ще бъде назначен и един хигиенист. Числеността и вида на специалистите в ЦСРИ са съобразени с Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социални услуги в общността. За целта ще бъдат изготвени длъжностни характеристики за всички служители на Центъра. Ще бъдат разработени и всички задължителни документи, съгласно Указанията на АСП за водене на задължителната документация в социалните услуги в общността. Работата в Центъра ще бъде съобразена с утвърденото от АСП Методическо ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга ЦСРИ . Ще бъдат развити различни дейности, насочени към подкрепа на хора в риск и техните семейства, които ще включват и разработения модел на интегрирана подкрепа. Един от основните акценти в работата на Центъра ще бъде предоставянето и оценката на интегрирана подкрепа за социално включване на семейства с деца и възрастни в риск, с цел нейното дългосрочно интегриране в социалната практика на територията на община Сандански. , Договорена стойност: 4 192.00 , Отчетена стойност: 5 263.09
  • Дейност: Пряка работа с потребители на ЦСРИ: ЦСРИ ще работи с капацитет 20 места. Услугите в Центъра ще включат деца и възрастни в риск /включително с увреждания/ и техните семейства /представители на целевата група по проекта/. Дейностите ще включват социална рехабилитация, психологична рехабилитация, логопедична рехабилитация, двигателна рехабилитация, педагогическа подкрепа, правни консултации, групи за развитие на умения за независим живот. Центърът ще осигурява и мобилни услуги – в домашна среда, в зависимост от потребностите на потребителите в риск и техните близки. Това ще позволи услугите да достигнат до повече потребители, които нямат достъп до ЦСРИ и които живеят в малките населени места на общината. Предвижда се мобилен екип на ЦСРИ да извършва минимум по едно посещение седмично в следните населени места: с. Дамяница, с. Катунци и с. Ново Делчево. Индикативният общ брой на потребителите на ЦСРИ в трите населени места ще бъде 9. Процесът на включване на потребители в услугата ще съдържа следните етапи: кандидатстване за ползване на услугата, сключване на договор за ползване на услуга, изготвяне на индивидуален план за подкрепа и предоставяне на услуга. Предоставянето на конкретни услуги ще бъде съобразено с индивидуалния план на всеки потребител. Актуализирането на този план ще се извършва задължително на 6-тия месец от предоставяне на услугата и при нужда. Предоставянето на услугите ще се извършва от служителите на Центъра, с които ще бъдат сключени трудови договори при следните условия: 2-ма социални работници на пълно работно време, 1 психолог на пълно работно време, 1 логопед на непълно работно време (4 ч.), 1 трудотерапевт на непълно работно време (4 ч.), 1 рехабилитатор на непълно работно време ( 4 ч.), 1 педагог на непълно работно време (4 ч.), 1 юрист (почасово-2 ч. седмично) и 1 хигиенист на непълно работно време (4 ч.). За екипа на Центъра ще бъде осигурена супервизия, която ще се изпълнява от партньорската организация, като за целта ще бъдат ангажирани двама експерти. Предвижда се за периода на предоставяне на услугата провеждане на минимум 12 супервизии. Дейността се изпълнява от от екип на водещата организация – община Сандански. Срокът на изпълнение е от VII месец до края на проекта., Договорена стойност: 71 410.00 , Отчетена стойност: 59 826.04
  • Дейност: Предоставяне на интегрирана подкрепа за членове на семейства : Дейността осигурява предоставянето на подкрепа на представители на целевите групи по проекта за развитие и/или поддържане на умения за пълноценно социално включване и реализация. Целевата група са членовете на семейства, предоставящи грижи за дете или възрастен в риск /включително с увреждане/, който е потребител на ЦСРИ, разкрит по проекта. Интегрираната подкрепа ще включва разработване на индивидуални програми, провеждане на индивидуални или включване в групови консултации, насочени към засилване на мотивацията, подкрепа за участие на пазара на труда, свързани с правни въпроси. Предоставянето на тези услуги ще се осъществява от екипа на ЦСРИ, в помещенията на Центъра, по предварително изготвени графици. Начинът, по който желаещите ще се включат като ползватели на интегрираната услуга за членове на семействата ще бъде следният: заявяване на желание за ползване на услугата чрез попълване на формуляр, изготвяне на оценка на потребностите, сключване на договор за ползване на услуга, изготвяне на индивидуален план за подкрепа и предоставяне на услуга. , Договорена стойност: 12 030.00 , Отчетена стойност: 7 330.33
  • Дейност: Популяризиране на ресурсите на хората с увреждания и приноса им към живота на общността: Дейността има за цел да информира по подходящ начин жителите на общината за възможностите на хората с увреждания и необходимостта и ползата от тяхното пълноценно социално включване. За постигане на максимален ефект е необходимо информирането и популяризирането на ресурсите на хората с увреждания да е планиран процес, с точно определен адресат и ясен акцент при популяризиране на предвидената информация. Един от основните начините за социално включване на хората с увреждания е създаването на възможности за включването им на пазара на труда, участие в подходящи форми за придобиване/повишаване на професионални компетенции, гарантиране на условия за трудова реализация. За постигането на трудова ангажираност за хората с увреждания са необходими постоянни и целенасочени действия, с които да се ангажират както самите хора с увреждания, така и техните евентуални работодатели. Важна е и нагласата на цялата на общност по отношение на възможностите за работа на хората с увреждания и тяхното пълноценно и позитивно участие обществения живот. В целия процес съществена роля имат и ангажираните институции, които следва да подкрепят хората с увреждания и работодателите. Поради тази причина Дейност 7 включва конкретни под-дейности, насочени основно към работодатели на територията на общината, представители на целевата група – хората с увреждания. При изпълнението на някои от тях ще се разчита на създадените партньорски взаимоотношения между общината и релевантните институции. Основната цел на дейността е осигуряване и представяне по подходящ начин на информация в обществото за възможностите на хората с увреждания и ползите и начините за тяхното пълноценно включване в трудова дейност. , Договорена стойност: 23 555.00 , Отчетена стойност: 22 768.13
  • Дейност: Осигуряване на публичност и информация по проекта: В изпълнение на проектната дейност се предвижда да се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, относно проектните дейности. Предвижда се провеждането на две пресконференции. Началната пресконференция ще се проведе в началото на проекта, за да се запознае населението, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите, предвидени за постигането им. Предвижда се участие да вземат около 30 участника. На втората пресконференция се предвижда да бъдат отчетени постигнатите резултати от изпълнението на проекта, евентуалните трудности срещнати при реализиране на дейностите. В заключителната пресконференция се предвижда участие да вземат около 30 участника и ще се проведе в последния месец от реализация на проектните дейности. Двете пресконференции ще предоставят възможност на населението да се запознае с приноса на Европейския съюз за подобряване достъпа до заетост и насърчаване на социалното включване в община Сандански. За популяризиране на финансовия принос на ЕСФ, предоставен чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 в подготовката и реализирането на дейностите по проекта се предвижда поставянето на временна обяснителна табела по време на изпълнение на проектните дейности и 1 постоянна обяснителна табела. По време на изпълнение на проекта обяснителната табела ще бъде с размери 120,00 см. дължина и 100,00 см. ширина. На табелата ще бъде отбелязан финансовият принос от Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на Европейския съюз, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, стойността на проекта с информация за размера на европейското и националното съфинансиране, както и начална и крайна дата за изпълнение на проекта. След приключване изпълнението на дейностите по проекта ще бъде поставена постоянна обяснителна табела с размери 100,00 см. ширина и 120,00 см. дължина. Текстовото съдържание на постоянната обяснителна табела ще отговаря изцяло на изискванията за визуализация и ще съдържа информация за финансовия принос от Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на Европейския съюз, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, стойността на проекта с информация за размера на европейското и националното съфинансиране., Договорена стойност: 2 300.00 , Отчетена стойност: 2 300.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ФОНДАЦИЯ "ИНСТИТУТ ЗА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ В ОБЩНОСТТА" (ИСУО), Договорена стойност по проекта*: 43 670.00 , Отчетена стойност: 19 946.48
Изпълнители
  • Изпълнител: АРОМАТИ-1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 667.03
  • Изпълнител: СИ ДИ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 310.00 , Отчетена стойност**: 155.00
  • Изпълнител: САНДАНСКИ МС ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 870.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ВАЛСОН - К ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 684.32 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФОНДАЦИЯ "ХЕСТИЯ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 545.00
  • Изпълнител: НИБ-А-КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 22 176.00 , Отчетена стойност**: 22 176.00
  • Изпълнител: ВАЙТЪЛ-И ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 365.00
  • Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 978.60 , Отчетена стойност**: 3 565.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни и безработни участници, които са започнали да търсят работа или имат работа, включително като самостоятелно заети лица след осигурена грижа за дете, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 2 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 30.00
Индикатор 3 Хора с увреждания над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 13.00 , Достигната стойност: 16.00
Индикатор 4 Участници с увреждания над 18г., които са започнали да търсят работа или имат работа, включително като самостоятелно заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 5 Участници с увреждания над 18 г., получаващи услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 13.00 , Достигната стойност: 16.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 178 708.99 BGN
БФП 178 708.99 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 152 318.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Неправомерни срокове 10.00 356.50 0.00 356.50 ПЕРУН - ККБ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „ДОСТАВКА НА ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ (ЦСРИ), Прогнозна стойност: 2 997.82
  • Обособена позиция 1: Доставка на допълнително оборудване на Център за социална рехабилитация и интеграция /ЦСРИ/
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 565.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ НА ЦСРИ ПО ПРОЕКТ "АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩИНА САНДАНСКИ", Прогнозна стойност: 16 221.66
  • Обособена позиция 1: ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ ЗА ЦСРИ
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 388.00
  • Обособена позиция 2: ДОСТАВКА НА ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА ЦСРИ
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 025.60
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност и информация по проект"Активно включване в община Сандански", Прогнозна стойност: 1 840.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ И ИНФОРМАЦИЯ ПО ПРОЕКТ „АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩИНА САНДАНСКИ", Прогнозна стойност: 19 520.00
  • Обособена позиция 1: ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ И ИНФОРМАЦИЯ ПО ПРОЕКТ „АКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩИНА САНДАНСКИ"
    Изпълнител: НИБ-А-КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 176.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN